/spanien/barcelona/forum/16607.aspx/spanien/barcelona/forum/16607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid KIAN24
2009-11-23 17:18
Inte ens gud kan hjälpa er nu. Snart smäller det.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-23 17:16
Alonso har 4 gula.
EMD brukar vara super uppdaterad på den här biten.

Den 18 mannatruppen behöver komma fram ikväll enligt reglerna.
Jag håller tummarna och tror att Ibra är med.
Barcelona Barca4eva
2009-11-23 17:13
Ämne: Nyckeln till seger i....
förutom det du nämnde behövs verkligen bättre försvarsspel..inte sånt där trögt som har visat sig i vissa matcher..
Barcelona Trippeln
2009-11-23 17:02
Nyckeln till seger imorgon är snabbt passningspel,rörligthet mellan våra 3 anfallare.
Mycket kombinations spel mellan Xavi,Iniesta för att ta sig fram i banan.
Man måste ha tålamod fortsätt rulla och ta löpningar ständigt.
Alves måste ta en högre position när Messi är borta,henry kan inte stå på kanten.Så fort han får bollen kolla var Iniesta är och direkt löpning och väggspel.Så man skapar farligheter.
Vad tycker ni?
Barcelona Trippeln
2009-11-23 16:59
Kom igen grabbar det här ska vi fan taaa!!!

Vi ska köra över de,slakta de,leka ut de,skämma ut de! VI SKA ÄGA DE!!!
Barcelona kallesiete
2009-11-23 16:57

Vilket jävla mål av Pato. För att dra en jämförelse till Bojan är tyvärr Pato minst en klass vassare.
Dock får han ju spela rätt så mycket mer..

Är fruktansvärt taggad inför imorgon. SEGER!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-23 16:50
Underbart att se Ronnie spela såhär igen! Gläder en otroligt mycket. :)
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-23 16:43
Paco Buyo/

Du har nog en poäng i det du säger. Barça har haft en del grus i maskineriet de senaste matcherna och Madrid är fortfarande i uppbyggnadsfas. Inget av lagen kommer till matchen i storform känns det som på förhand åtminstone.

Men jag räknar ändå med att hysterin kommer att höjas ett par snäpp, på samtliga håll, innan el Clásico ska spelas.
Barcelona Okkapokka
2009-11-23 16:40
Fin skriven krönika Johan! Keep it up.
Real Madrid Paco Buyo
2009-11-23 16:36
el Flaco - E.F.R.
Möjligt att det är respekten för rivalen, men jag tror snarae att det har att göra med nyfikenheten på det egna laget. Detta sammantaget med att i inget av fallen har förväntningarna på det egna laget infriats så här långt.
2009-11-23 16:32
Paco Buyo/

Och det är ganska märkligt att det är mindre hysteri i år, med tanke på att Barça och Madrid nästan aldrig har haft så här pass starka lag och så här pass många cracks förr.

Kanske är det respekten för lagen emellan som gör att det tar ut varandra och istället för brösta upp sig såväljer man en mer ödmjukare approach inför stormötet.
2009-11-23 16:28
Barça TV har gjort en kort reportage inför matchen imorgon mot Inter som handlar om de totalt 16 kameruaner som spelar inom Barcelonas ungdomsverksamhet i olika åldrar som hämtades från Kamerun till Katalonien, via Eto'os organisation.

Samus landsmän är alla eniga; de hoppas att Eto'o nätar, men att Barça vinner matchen.
Real Madrid Paco Buyo
2009-11-23 16:26
el Flaco - E.F.R.
Jo, givetvis ligger fokus för Barça på den matchen, det är en självklarhet. Även Real spelar champions även om det är mindre ödesmättat. Det till trots känns det som att det är mindre hysteri det här året överlag.
Tidigare år har nerven känts starkare och längre i förväg.
Barcelona Trippeln
2009-11-23 16:21
Barca_4_lajjf

Jag vet inte om det är något positivt med att vara konstigtast,asså det är så mycket som går igenom mitt huvud,först är jag jävligt peppad sen sukenden efter tänker jag på vad som kan hända om vi förlorar.

JAG VET INTE VAD JAG SKA TÄNKA!!
Barcelona Sersari
2009-11-23 16:07
Vi har överkommit kniviga situationer i CL förr.
Se länktips.

Till och med Laporta gick ut idag och sa att matchen mot Inter är viktigare än matchen mot marängerna. Jag tror att laget är väldigt fokuserat på sin uppgift inför imorgon och att Pep har motiverat spelarna till max.

Det som är mest intressant nu är hur startelvan kommer se ut, jag tror att Pedro får lira 90 minuter imorgon.

2009-11-23 16:07
Paco Buyo/

"Hittills ganska lite fokus på el Clásico självt."

Just nu är jag mer fokuserad på Inter-matchen då den känns mer viktigare för Barcelonas fortsatte existens i Champions League. Men så fort den matchen är spelad kommer det bli 100 %-ig fokus på el Clásico, som det bör vara.
Real Madrid 11# robben
2009-11-23 16:06
SÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLJ BOJAN
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-11-23 16:06
Imon så tar vi det!
Real Madrid Paco Buyo
2009-11-23 15:52
Rambla - K9:
Jo, jag både tror och hoppas att du har rätt i det.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-23 15:48
Paco:

Tyvärr för vår del så tror jag att den stundande valkampanjen kommer göra att det blir än mer oroligt i Can Barça. Jag har svårt att se hur Pep ska kunna skydda truppen från allt utomstående och samtidigt peppa laget i tre olika turneringar. Speciellt med tanke på den tunna trupp han förfogar över.

Fast som Sersari är inne på, man kan ju inte kräva Tripletes varje säsong.
Real Madrid Paco Buyo
2009-11-23 15:39
Rambla - K9:
...och Realfansen har helt orimliga förväntningar att leva upp till efter den galna sommaren.

I Madrid är det idag frånvaron av vackert spel och Ronaldos vrist som är huvudnyheten dag efter dag. I Barcelona är det Laportas populistiska och ogenomtänkta uttalanden, tänkta att kratta manegen inför den politiska karriären som diskuteras. Business as usual i båda lägren alltså.

Hittills ganska lite fokus på el Clásico självt.
Tidigt på säsongen som sagt.
Barcelona Sersari
2009-11-23 15:33
Trippeln

Seriöst, vad är det med dig? "barcas storhetstid är över", hur kan man säga något sånt i November-månad? Man vinner inte trippeln varje säsong, betyder det att storhetstiden är över då?

Ferguson har varit tränare för samma lag i över 20 år, tror du att de har vunnit något varje år? Nej, det har de inte och Ferguson är ändå kvar fastän de inte vunnit ligan och CL vartenda jävla år. Man kan inte vinna varje år, det är det som är det fascinerande inom fotbollen. Även om vi inte vinner något den här säsongen så ska Guardiola vara kvar, han är den ultimata tränaren för oss.

Så lägg ner den negativa inställningen och försök vara lite mer positiv. Vi har säsongens viktigaste match framför oss imorgon, om alla börjar tänka negativt redan nu så är det ingen idé att ens titta på matchen eller stötta laget.

Så vännen, oavsett vad som händer imorgon så stöttar vi laget no matter what. :-)
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-23 15:26
Trippeln/

Du verkar inte vara allt för positiv inte, förlorar gör vi nog inte ska du se.
Barcelona basaric
2009-11-23 15:26
Titta på videon.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-23 15:24
Paco:

Kanske är det så. Det är nog lite för tidigt in på säsongen fortfarande för att ha för stora förväntningar. Culés ska tex egentligen inte ha några förväntningar. Hur ska man kunna toppa en Triplete? Det kan bara ju gå neråt nu.
Barcelona Trippeln
2009-11-23 15:21
Vilka minnen man har från förra säsongen,man blir tårögd fan,svårt att fatta att barcas storhetstid är över.

Tyvär kommer vi förlora imorgon.
Barcelona Trippeln
2009-11-23 15:16
Fantastisk video.
Real Madrid Paco Buyo
2009-11-23 15:16
Rambla - K9,
Jag förstår dig, fast jag uplever inte att det är samma optimistiska känsla kring laget nu som då. Laget är idag betydligt mer kritiserat än det var då. Under våren var det bara resultat som räknades, oavsett vad. Varje match var en måstematch där Real bara spelade på fysik och vilja. Det höll tills det höll.
Nu existerar inte den optimism eller det hopp om heroism som fanns då.
Barcelona Trippeln
2009-11-23 15:12
FAAAN vad äcklig känsla man har,förlorar man samtidigt som Kazan vinner är vi ute ur cl!!!

Mår bokstavligt talat illa just nu!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-23 15:12
Nja, jag tycker Ronaldo är ganska så lätt att plocka bort. Låt Dani Alves sätta ett bara dobbar i hans vader så är det klart. :)

Det är ofta han blir utraderad i stormatcher. Han brukar sen gå omkring och grina på planen i istället. Det gjorde han i Rom tex.
Annons: