/spanien/barcelona/forum/16605.aspx/spanien/barcelona/forum/16605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-11 18:26
el Flaco. På tal om Guardiola och Philippe Montanier. Jag tränar själv ett pojklag och försöker hela tiden kopiera Guardiola. Vi är fyra stycken tränare. En som håller på Chelsea, en på Inter, en på Real Madrid och jag på Barcelona. Guardiolainfluensan har till och med smittat dem. :-)

En artikel i den lokala tidningen gjordes om oss om någon är intresserad.

Det är fascinerande vad Guardiola har gjort. Vacker fotboll kan ge titlar om man gör det på rätt sätt - hans sätt.
Barcelona el Flaco
2009-12-11 18:25
Espanyol kommer rejällt decimerat till derbyt. Nu står det klart att deras defensiva mittfältare Moisés Hurtado inte har hunnit återhämta sig från skada och är därmed inte uttagen till matchen imorgon. Sedan tidigare var det även känt att David García, Raúl Tamudo, Fernando Marqués och Iván de la Peña skulle missa matchen på grund av skador.
Barcelona Barcafåårever
2009-12-11 18:25
Ämne: Som ett Realfan ska ....
C Ronaldo gjorde på 1 säsong nästan lika många mål som Zidane gjorde under sina 5 säsonger i Real Madrid, men hur många mål han än gör kommer han aldrig att komma upp till zizous nivå. De ja menar är att man inte behöver bedöma en spelare efter antalet mål man gör då zidane inte kom upp till över 11-13 mål per säsong. Zidanes facit på 130 nånting mål på ca 700 matcher är inte så imponerande. Men hans spel på plan var magiskt, liksom iniesta och liksom Ronaldinho
Real Madrid Sherko
2009-12-11 18:19
Som ett Realfan ska jag försöka vara så objektiv som möjlig, och jag måste säga att det inte finns någon spelare i Zidanes nivåer i moderna tid.

Dock! Så tycker jag att Iniesta är den som kommer närmast honom, och med tanke på att han ganska ung så har han fortfarande tid på sig.
Men tyvärr är han inte någon bländande målskytt som ni säger, vore han det hade han verkligen kunnat nå Zidanes nivåer.

Men just nu tycker jag inte att det finns någon lika komplett spelare som Zinedine, som mittfältare.

Visst var han inte snabb, men han kompenserar det med magiska kroppsfinter och mottagningar precis som Xavi gör. Sedan har han i princip alla egenskaper man kan ha som fotbollsspelare, balans skott teknik huvudspel m.m.
Barcelona Gio Style
2009-12-11 18:17
Obbe//
Måste bara säga att den där studien behöver inte möjligtvis stämma. Det är vad de har uppmätt dem till, vad deras snitt ligger på. Betyder inte att t.ex. Messis maxspeed är långsammare än Ronaldos.
Rätt vore väl att ta alla kandidater och be de köra 100% och sen kolla resultat, då det finns mycket som påverkar under en match, underlag and so on. Vilket lag man nu spelar i kan också påverka resultatet. Ronaldo bjuds på större ytor oftare än Messi. Spelar man i Barcelona så är man ofta ganska högt upp på plan, där uppstår inte Man untd/Real ytorna vid kontringar lika ofta i och med att Barca spelar på det sättet de gör.Menar däremot inte att jag vet att Messi är snabbare, men studien visade vem som hade högst snitt, under match. Inte vem som har nått snabbast hastighet eller maxar snabbast.
För jag tvivlar helt seriöst på att Rooney har högre maxspeed med boll än Messi...
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-11 18:16
el Flaco

Har för mig att Valenciennes var ett bottenlag förra säsongen? Eller åtminstone i början av säsongen. De är absolut en konkurrent just nu i Ligue 1, de gör ett otroligt bra jobb och ser faktiskt ett par av deras matcher på tv då och då.
Måste säga att det finns ett par grejer med deras spel som påminner mig om Barcas, kul! :)
Barcelona Sersari
De menar väl att Ronaldo är snabbast utan boll inte med boll? Hans teknik och snabbhet med boll kan inte jämföras med Messis, Messi är bäst i världen med boll.

Mycket bra krönika Mohamed. Fantastiskt bra gjort!

Barcelona Barcafåårever
Van Persie världens 5e snabbaste fotbollspelare? Man kan ju verkligen inte ta den så kallade studien på allvar, Kan räkna upp minst 20 spelare som är extremt mycket snabbare än van persie.Spelare som Martins,Antonio Valencia, Samuel Etoo med mera.
amnesia
2009-12-11 18:10
Ämne: Är ju många experter....
wow... så coolt! att ronaldo är en fysisk fotbolls spelare visste man ju inte redan
Barcelona el Flaco
2009-12-11 18:07
På tal om Guardiola och Barcelona så kunde man läsa idag på Sport att det finns ett fransk lag, Valenciennes, som har imponerat mycket under denna hösten i ligaspelet och detta mycket tack vare influenserna från Pep Team.

Valenciennes spelade för några år sen i andra divisionen och i för närvarande ligger man på en tredje plats och man har bl.a. besegrat Bordeaux och Marseille.

Deras tränare Philippe Montanier är en stor beundrare av Barcelonas spel och har även bytt till samma spelsystem som katalanerna kör med; 4-3-3. Montanier brukar dessutom visa videoinspelningar från Barças matcher till sina spelare: "I början satt vi bara och beundrade de, men det dröjde inte länge förrän vi började analysera och lära oss flera saker.

Philippe Montanier sade klart och tydligt till sina assistenter att man ska försöka kopiera Barças spel och han motiverar detta med att säga: "När man är tränare blir man alltid inspirerad av de bästa och jag tror att Barcelonas spelar den bästa fotbollen och det har även smittat av sig på det spanska landslaget."

En av Montaniers mest berömda citat under hösten låter även det mycket likt som något Pep kunde/kan ha sagt: "Jag spelar för att vinna och jag tror på att det bästa sättet att försvara sig är att behålla bollen inom laget."
Barcelona Saman.
2009-12-11 18:06
obbe

Påståendena som du snackar om var mellan Kaka och Messi har jag för mig.
Barcelona Bmannen
2009-12-11 18:06
Ämne: Är ju många experter....
Jag tror inte någon(såvida man inte kan vara objektiv)kan neka till att Ronaldo är snabbare än Messi men med boll är en helt annan sak.

2009-12-11 18:05
Joan Gamper 1899

Förstår inte vad länken har någonting med snabbhet och göra..

obbe

Goal? Verkligen? Antar att du följer Sportal lika så?
Och vem bryr sig egentligen om vem som är snabbast, båda är ruskigt snabba med bollen.

Starta ingen pajkastning nu över det, vill du göra det så kan du lika gärna sticka härifrån.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-11 17:53
obbe

hahaha vem orkar läsa när de är en studie som tycker så ?

Messi är 1000 mil bättre än eran överskattade Ronaldo. Här är ett exempel att han är så ÖVERSKATTAD.

obbe

Innan du drar titta på den *länken* de är din kära Ronaldo!
Real Madrid obbe
2009-12-11 17:42
Är ju många experter som påstått, att Messi är snabbast med boll. Även många härinne har sagt att han är snabbare än C.Ronaldo. Men nu får man det lite svart på vitt.

Inge jätteviktigt sådär, men rätt ska vara rätt.
2009-12-11 17:30
Hetfield

Absolut är Zidane högt rankad, men jag skulle säga Xavi Hernandez. De jag vill säga är att han är den mest kompletta spelaren någonsin. Jag tycker att man borde ringa FIFA och säga varför får inte Xavi guldbollen nångång ?

De är brott att Xavi inte har fått guldbollen.
Barcelona Pedrito
2009-12-11 17:26
Visar eurosport klubblags vm?
Barcelona Pedrito
2009-12-11 17:24
Ämne: jonny p

Håller ab....
Dessutom är han ofta ytteranfallare och då måste han göra fler mål för att klassas som en av världens 5 bästa.
Barcelona Hetfield
2009-12-11 17:23
Iniesta lika bra som Zidane?

Även om jag älskar Iniesta så är det omöjligt, Zidane är kanske den bästa mittfältaren genom tiderna
Barcelona barcetia
2009-12-11 16:57
Grymt bra artikel Mohamed.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-11 16:56
jonny p

Håller absolut med, Iniesta kanske borde göra fler mål, men samtidigt så tycker ja att det är lite dåligt att man alltid måste göra mål för att bli bäst i världen. T. ex är det inte så ofta backar blir utsedda till världens bästa spelare. Men jag håller absolut med. Som innermittfältre i världens bästa klubblag bör man göra lite fler mål än kanske 5 per säsong.
Barcelona MESSI LEKER
2009-12-11 16:45
grabbar är det någon härinne som vet om dom visar
barcelona i klubblagsvm nästa vecka på någon kanal ?
helst svensk tv
Barcelona Barcadinho.
2009-12-11 16:24
Den där synpunkten har man fått höra många gånger på olika sätt.
Jag förstår inte varför just vi fotboll engagerade människor ska få sådana ”anklagelser” om oäktighet.
Varför ska man t ex älska ett rock band från USA? Finns det inte många band i Göteborg? Är det för att de amerikanska spelar bättre musik?
Varför grät och sörjde en del folk i Göteborg när prinsessa Diana dog? Vad har de med henne att göra?
Varför engagerar en del ungdomar i Göte i låt oss säga den palestinska-israeliska konflikten? Har de inte egna problem i staden?
Och varför ska man bli kär av en kvinna/man från en annan stad eller ett annat land? Finns det inte många i Göte?

Hur kan man gråta eller bli glad av en film eller en bok? Vad har personer på bioduken med oss att göra egentligen?

Och varför just IFK och inte Gais eller Häcken? Är det för att de är bäst i stan?

Allt handlar om intresse och öppenhet.

(jag har mycket mer att säga här, men jag har bråttom just nu, skit samma egentligen)

Barcelonistas
2009-12-11 16:18
H.Alavi - Triangulo Magico! -

klockrent sakt!

Joan Gamper 1899

antagligen svider 6-2 förlusten fortfarande ;)

Barcelona Den vise
2009-12-11 16:17
Det är pinsamt av vissa att ens jämföra iniesta med den gode zidane. Killen var en konstnär av yttersta klass. Det kommer aldrig komma en spelare som zidane igen. Han skapade fotboll med sina fötter som ingen annan gjort. Han behandlade bollen som den vackraste kvinnan som nånsin levat. Han skrev historier med sina fötter , han andades fotboll. Han var och är den största konstnären inom fotbollen. Synd att han spelade i fel klubb..
Barcelona Rambla - K9
2009-12-11 16:16
jonny p

Jag kan bara instämma. Fler avslut tack som det mot Sevilla på Camp Nou förra säsongen eller det mot Chelsea i seminfinalen.
2009-12-11 16:11
Barcelonistas

De är avendsjuka och ilskna på Barcas spel :)
2009-12-11 16:10
Barcelonistas

De köper för att spela fint(även fast de misslyckas), vi skapar den underbara fotbollen.
Ta inte deras skitsnack på allvar, ta det med en nypa salt.
Barcelona jonny p
2009-12-11 16:07
Ämne: Iniesta är en av vär....
Med risk för ramaskri... jag tycker absolut att Andresin är en underbar spelare, men för att rankas bland de bästa så tycker jag att måste bli mycket mer målfarlig och träna sig på att skjuta
Barcelonistas
2009-12-11 16:06
Barcafåårever

man undrar ju om dom är seriösa när dom säger att barca spelar tråkig fotboll. för säger man att barca spelar tråkig fotboll då bör man snarast söka hjälp!
Annons: