/spanien/barcelona/forum/16604.aspx/spanien/barcelona/forum/16604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2009-11-24 09:47
Port Olímpic

Chansen är god, ikväll tror jag däremot inte att vi får se Leo Messi. Ja tvekar på att Pep vill chansa med honom och riskera att få honom borta inför fortsättningen i ligan. Mot Real Madrid så kommer nog han vara fit for fight. Ikväll måste vi bara vinna, även utan Leo.
Barcelona Port Olímpic.
2009-11-24 09:39
Hur stor är sannolikheten att Messi lirar El Clasico?
Barcelona D.Z.G
2009-11-24 07:01
I kväll gäller det!
Valencia rågi
2009-11-24 02:46
Alle #8 / Forza Milan!

Din jämförelse var väl inte heller värst vidare objektiv mellan Zlatan och CR. De är ungefär lika bra på allt, däremot är CR snabbare än Zlatan men Zlatan kompenserad det med sin styrka. Zlatan är väl lite mer oberäknelig(positivt) än CR också. Jag ser iaf fram emot era två höjdar möten i veckan.
Alle #8 / Forza Milan!
2009-11-24 02:32
Nagalae:

Kul att du tar upp det där med stora matcherna. Egentligen har det surrats samma sak kring CR om att han inte riktigt presterar i dem stora matcherna fast i en lite mildare nivå jämfört med Zlatan. Okej han gjorde ett viktigt mål mot Porto i slutspelsfasen och sedan sänkte han sönder er efter redan 10 minuter i 2:a matchen så jag förstår varför du tycker så.

Men vad gjorde han i finalen? Kommer inte ihåg allt riktigt men har för mig att han är en ljusare nivå om att inte lyckats riktigt prestera i de stora matcherna och då ska jag tillägga att han spelade i MANCHESTER UNITED! Som dominerat de 2-3 sista åren tills Barca kom in i bilden nu medan Zlatan spelade var? I Inter eller? Inter som är ett flopplag när det kommer till Champions league och aldrig presterar mot de stora lagen. Du är väl inte så blind så att du tror att det var Z som inte presterade med Inter eller? Alla klagade på honom när Inter inte lyckades men nu när Ibra inte lirade så höll ju Inter på att åka ur gruppspelet eller? Men dem hade flyt och lyckades vända tack vare domaren som bjöd dem på 2 mål i slutminuterna.

Ifall det är så lätt att dominera i Serie A (världens mest defensiva liga och svåraste ligan för anfallare att spela i) hur kommer det sig att Kaká inte kunde ägda ligan och skjuta Milan till toppen som Ibra sista 2-3 åren? Hur kommer det sig att Eto'o som "är" världens bästa anfallare enligt många inte levt upp till sitt riktiga målspottar rykte? Som ändå liksom inte gjort succé. Hur kommer det sig att Diego inte varit värsta värsta hiten? By the way så presterade Zlatan mot Inter (borde gjort lite bättre ifrån sig ja) mot Kiev (var matchens bästa spelare) och mot Kazan där hela laget var ganska så blekt så vi får se. Gäller för CRonaldo också att göra mål än bara mot Zurich eller vad säger du?
Barcelona Nagalae
2009-11-24 02:24
Glömde tillägga CR är en spelare för stormatcher som gör mål i stormatcher vilket Zlatan har inte bevisat, bara mot små italienska lag eller spanska. El Clasico eller i CL, vi får se om han gör ngt där.
Alle #8 / Forza Milan!
2009-11-24 02:22
Det där jag skrev tidigare om Zlatan & Cristiano Ronaldo var bara för att se reaktionerna från smått roliga marängerna och titta jag fick deras uppmärksamhet ha.

Gonzalo Il PIPITA!! (RM-fan)

Säger att CRonaldo har/är bättre:

- Teknik
- Skott
- Fysik
- Bättre vänster
- Passningspelare
- Mer kreativ (bra vision)
- Säkrare straffläggare (A men tjena, vi såg ju straffen förra finalen eller vad det var man missade?)
- Bättre första touch

Är det bara jag som tycker att det är roligt? Z har solklart bättre teknik. Skott blir det lika på tycker jag båda är väldigt skickliga och duktiga när det kommer till det.

Fysik? Z bättre om inte minst lika.

Vänsterfot? Aldrig sett CR9 göra något bra med vänsterfoten däremot har jag sett Zlatan göra mål från 30 m med sin vänster fan mot Benfica.

Passningspelare? Vilket skämt att patetiska maränger påstår att CRonaldo är en bättre passningspelare.

Mer kreativ? A men tjena, just därför Zlatan assisterar så mycket och CRonaldo aldrig assisterar och just därför Zlatan kallas tekniskt geni och duktig framspelare. Jag menar klacken till Pedro eller assisten till Pique vill jag se CRonaldo göra bland annat.

Säkrare straffläggare? Tycker väl att dom båda är goda straffläggare men får en mer osäker känsla när CRonaldo kliver fram. Inte länge sedan man såg honom missa en.

Bättre första touch - Lika bra om inte Z har bättre.

Ganska kul hur enögda Real Madrid fansen är och tycker att dem alltid har det bästa och deras spelare alltid är det bästa. He he deras världens bästa lag blev ju ägda av oss, piskade av ett division 3 lag och sedan utslagna ur CDR på deras hemmaplan - EPIC FAIL!

@Nagalae - Skojar du med mig eller? Cristiano är grym men Messi är utan tvekan världens bästa spelare ensam på topp. Dessutom är Messi 2 år yngre än honom och dess förinnan kom Messi 3:a 2:a och i år blir han 1:a. Förra säsongen 08/09 var han väl rankad 4:a i världen om man säger så och sen dess har han inte gjort mycket? Bara spelat 6 matcher eller något tills han blev skadad så det är mycket att bevisa. By the way så är Xavi och Iniesta bättre än honom just nu. Iniesta kanske inte är i sin riktiga form som han var innan sommaren men ändå..

Du överdriver om att CR är bättre än Zlatan på alla håll för det är han inte. Det är två olika spelartyper men ja CR är bättre på vissa saker och Z är bättre på andra saker men CR dominerar knappast.

God natt maränger om ni nu läser det här ha ha.
Barcelona Nagalae
2009-11-24 02:20
Alle #8 / Forza Milan!

CR är mycket bättre än Zlatan på alla håll, kanske inte styrkan? Det bevisade han i Man utd två sista säsongerna. Han är världens bästa spelare, delad etta med Messi-

//Arsenal fan
Barcelona Trippeln
2009-11-24 00:55
God natt,vi ses imorgon :)
Barcelona Barcaloni
2009-11-24 00:54
Jag har inte postat nåt här på länge. Men jag måste bara tacka M.AHMED för "Vi är en".

Det är vid såna här tider/matcher spelarna ska visa vad de går för. Går vi inte vidare då säger jag, som Pep hade sagt, för att laget inte förtjänade att gå vidare. Lipandet och böner till Gudarna är inget culés håller på med. Visca elBarca!
Barcelona BlueRed
2009-11-24 00:42
Okkapokka

Jag håller med, skum är han. Jag undrar om han någonsin har suttit ner och funderat över om fotboll är något han tycker om? Ser man till mer än hälften av hans krönikor/artiklar så verkar det inte som om han gör det.
Barcelona Saman.
2009-11-24 00:29
En dålig skribent är alltid en dålig skribent.
Barcelona kallesiete
2009-11-24 00:15

Match idag! Krossa Inter!
Barcelona Okkapokka
2009-11-24 00:10
Allvarligt talat, hur får en person som Michael Matte ens vara skribent på den här sidan? Skriver ju helt tokiga "krönikor". Som om man inte har något bättre för sig än att sitta och klaga på allt och alla, och allt fel som görs i fotbollsvärlden. Geez.

Inte första gången han skriver liknande texter.
Barcelona L-Messi10
2009-11-23 23:46
Fan va nervös man är inför matchen imorgon
Barcelona Maestro-V
2009-11-23 23:43
Ämne: Tjena Cules!

Jag ....Komplett vet jag inte vem av dem som är, men jag säger så här. Christiano Ronaldo är bättre tyvärr. På alla sätt egentligen.
Christiano är liksom Messi en ytter av högsta klass. Zlatan är mycket bra anfallare men fortfarande ligger han ett par klasser bakom Ronaldo.
För oss(Sverige) är Zlatan givetvis bäst. Jag skriver under på det.
Barcelona Okkapokka
2009-11-23 23:41
Ämne: el Flaco. Nice!

....Påminner lite om när vi skulle möta Chelsea på Camp Nou förra säsongen, då ligan skulle avgöras i El Clasico 4 dagar efter. Förhoppningsvis går det lika bra som det gjorde då :-)

Även om Chelsea-matchen slutade 0-0.
Alle #8 / Forza Milan!
2009-11-23 23:32
Tjena Cules!

Jag undrar faktiskt en sak. Vilken spelare tycker ni är den mest komplette av Ibrahimovic och Cristiano Ronaldo? Jag tycker att bägge spelarna är kompletta men säger ändå Ibrahimovic. Varför?

Jo för att han är/har..

- Stor
- Stark
- Snabb (Ja för hans storlek och längd 195 cm och i synnerhet)
- Lång
- Bästa tekniken
- Bra skott
- Dammsugare när han får höjdbollar
- Dubbelfotad (bättre med sin höger än CRons och hans vänster är defenitivt bättre än CRons. Juve mot Benfica någon?)
- Grym fysik
- Grym första touch
- Grym passningsspelare
- Tekniskt geni
- Kreativ (bra vision)
- Säker straffläggare
- Är en central forward, släpande anfallare och playmaker allt i en kropp.
- Bättre dribblare (Visst han kanske inte dribblar lika mycket som förut men det är också pga hans fysiska status. Men jag fattar inte med folk som tycker att CRon är grym på dribbla? När dribblar han seriöst? Han är bara snabb med och utan boll och gör step-overs hela tiden oftast i helt onödan och när han kommer förbi utnyttjar han sin snabbhet. Vart och när fan dribblar han seriöst?

Han är allt det där bara som en anfallare. Jag menar kan man förvänta sig mer av en anfallare eller? Han har ju allt tycker jag.

Det finns säkert mer. Nå vad tycker ni? Vem är den mest komplette?
Barcelona Heywood Jablome
2009-11-23 23:22
el Flaco. Nice!

Jag stör mig på att vi ska möta Inter imorgon. Nu kan man inte fokusera på el Clasico lika mycket man vill göra.
Barcelona Trippeln
2009-11-23 23:21
el Flaco - E.F.R.

HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAH
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-23 23:16
På tal om den Som un-reklamen som Mohamed nämner i sin krönika så kan jag passa på att visa det här klippet på samma reklam, fast med en Madrid-twist (se länktips).

Som un desastre. :)
Barcelona Heywood Jablome
2009-11-23 23:14
Förra året på Camp Nou så var det ju en stor vinst för Real Madrid att "bara" förlora med 2-0. Inget nämnde något om spelarbussen som parkerades eller misshandeln på Messi.

Efter matchen på Camp Nou undrade jag seriöst på vilka som hade vunnit matchen.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.C)- Super dagar dom vi jagar.
2009-11-23 23:09
Riktig härlig krönika, god natt Culés, imorgon smäller det, mindre tur för er Interistas :)

God natt, Visca el Barca, SOM UN!
Barcelona Okkapokka
2009-11-23 22:44
Ämne: mäktiga real madrid/....
You had me in chuckles, El Flaco. Härligt :D
Barcelona Patrick Kluivert
2009-11-23 22:39
Tjena, Vet ni ifall barca muséet har öppet på matchdagar? Hade tänkt gå förbi innan matchen på söndag. =)
Barcelona Trippeln
2009-11-23 22:31
"vad är oddsen på att henry gör mål med handen försesten ? någon som har koll på det?"

Ungefär samma odds som att Ronaldo inte kommer filma.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-23 22:29
mäktiga real madrid/

"vad är oddsen på att henry gör mål med handen försesten ? någon som har koll på det?"

Ungefär på samma nivå som att Cristiano Ronaldo kommer fälla en tår under matchen.
Barcelona BlueRed
2009-11-23 22:28
Rambla - K9

Han skämde ut sig ganska rejält, som vanligt. Han andades knappt under dem 2-3 min han pratade.
Barcelona Trippeln
2009-11-23 22:27
mäktiga real madrid

Vi lipar över 4 världsspelare då vi inte har bra backup,men ni har spelare som skulle platsa överallt på bänken,skillnad.
Barcelona Trippeln
2009-11-23 22:26
mäktiga real madrid

Det såg vi mot Milan,sevilla,Juventus.
Annons: