/spanien/barcelona/forum/166.aspx/spanien/barcelona/forum/166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 21:37
Iniesta 70 - fast det är la precis de Neymar gjort. Tyvärr så tror jag inte att vi såg det bästa av Neymar. Och där får Lucho ta på sig skulden som misslyckades att hitta en tydlig ide hur han ville att laget skulle spela. Neymar borde haft en mycket mer avgörande roll i Barca. Det var Neymar som tog oss vidare mot PSG i en match där Messi såg slutkörd i. Synd för jag tror att Neymar under Valverde hade kunnat bli ännu bättre. Jag har blandade känslor. Men precis som du säger så tror jag att vi som lag om vi tar in rätt spelare med dom här 3 miljarderna så kmr vi kunna bygga ett lag som Real inte kan utmana.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Trio el Mágico
2017-08-02 21:37
Lite ögongodis från R10 såhär om kvällen
Barcelona Iniesta.70
2017-08-02 21:31
@H.Alavi - Magico!:
Personligen så håller jag med dig om en hel del saker som du delat med dig av. MEN jag håller inte med dig om att Neymar är oersättlig. Jag håller INTE med dig om att Neymar skulle vara nån sorts arvtagare efter Messi. Varken på det sportsliga planet eller att vara ansiktet utåt för FCB. Nää, inte i min vildaste fantasi har jag kunnat se honom som fanbärare för Barca. Och själv är jag av den åsikten att den här affären kommer gynna oss både nu och om 3-4 år. För mig har inte Neymar tagit nåt steg i den riktningen jag själv har velat se. Snarare har han stagnerat . Efter fyra år i klubben så hade iallafall jag förväntat mig att liraren skulle växa, kunna bära laget både på plan och vid sidan av, ja, med tanke på hypen OCH att han lirar bredvid världshistoriens bäste. Men istället för att explodera som spelare så implodera han både som lirare och person. Ja, så för mig så är Barca de stora vinnarna i den här affären. "Det Neymar kan göra med en fotboll, ja, det kunde George Best göra med en whiskeyflaska" Iniesta.70
Barcelona Barca4life98
2017-08-02 21:30
Allt handlar om hur Valverde vill spela. Vi kan få bättre kontroll på matcherna med en bollsäker spelare till vänster, t.ex. en Coutinho/Dybala-typ. Inte jättesnabb men kan ta en roll som Iniesta hade under Tito ute till vänster. Det skulle ge oss i stort sätt 5 mittfältare (de 3 centrala Messi Coutinho/Dybala) som är bollsäkra och kan spela tiki-taka spelet. Ytterbackarna kan då trycka upp högre för laget skulle vara säkrare med bollen. Fler alternativ på mitten. Om man vill spela mer direkt så går man efter en Mbappe-typ. Mbappe är bra om man ska spela med ytteranfallare och inte rena yttrar. Han är bra i djupled. Dembele-typen kan spela lite överallt. Tycker han är väldigt allround av det jag såg av honom. Kan spela centralt, bra funktionell teknik (likt Dybala) men han är samtidigt blixtsnabb.
Barcelona Blaugranas
2017-08-02 21:27
Talangfabriken Välkommen till forumet Barca broder.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 21:22
Eto - kan ta ett exempel på en eventuell elva. Dybala-Suarez-Messi Coutinho-Busi-Iniesta Då ska det roteras mellan Coutinho-Rakitic beroende på match osv.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2017-08-02 21:21
Pistolero Jag tycker dock inte att vi behöver någon än, ser S. Suarez som en bra spelare att spela på den positionen när Arda inte spelar. Dem gångerna (även om de varit få) som D. Suarez spelat med självförtroende och tagit för sig tycker jag han varit bra. Han var riktigt bra stundtals i Villareal som ytter. Han och Arda kan alternera på den positionen. Skulle det bli en flopp, vilket jag inte tror, så kan man ersätta Arda med någon ny ytter, Dembele kanske till säsongen 18/19. Till denna säsong ser jag att vi har potential på den positionen. Vad gäller Alena ser jag, som jag skrev för några dagar sedan, honom som den första möjligtvis andra "reserven" bakom Rakitic och Iniesta. Han har verkligen växt i mina ögon under kvalet med b-laget samt nu under försäsongen. Ser honom bli riktigt stor inom några år och jag hoppas Valverde vågar spela med honom så mycket som möjligt.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 21:19
Thiago är ett stort mysterium för mig. Vrf går man inte efter honom? Han är bättre än både Verstti och Coutinho.
Barcelona Talangfabriken
FCB_Messi

Real lyckade på något sätt få sitt straff sänkt till förbud i ett transferfönster. Det avtjänades i januari i år. Jag vet dock inte rent juridiskt hur dom lyckades, någon annan här kanske vet.
Barcelona 100% AntiMadridista
Lagen kommer inte släppa sina spelare så billigt nu när de vet att Barca har 2.2 miljarder kronor.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-02 21:18
Barcelonistas En fråga till dig. Om Iniesta är bättre än Coutinho och Coutinho inte ska spela vänster ytter. Hur ser din startelva ut med Coutinho? Busi Coutinho Iniesta Messi Suarez Dybala/di Maria eller?
Barcelona S.Eto'o
2017-08-02 21:17
Blaugrana 91 Men om vi är villiga att betala 130 för Coutinho varför går vi inte all in på bättre spelare som också kostar dessa summor. Iscos klausul ligger någonstans runt 140 miljoner euro och är den naturliga ersättaren till Iniesta, plus att han är en spanjor cule är bonus. Eller att vi betalar det Bayern kräver för Thiago (ryktats vara 100 miljoner euro).
Barcelona FCB_Messi
2017-08-02 21:15
Jag kom att tänka på en sak som inte har uppmärksammats så mycket här . Atletico Madrid har ju transferförbud nu eftersom dom gjorde som oss , med att signa unga spelare . Fast real Madrid gjorde ju samma sak , hur kom dom undan förbudet ? Eller hur ligger det till ? Någon med bra inblick i det hela får jätte gärna svara och jag vill inte bara läsa "Madrid är korrupta".. det vet jag också , men jag vill ha mer info kring detta tack.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2017-08-02 21:15
Som vänsterytter vill jag endast se Dembele. Om det inte går att lösa honom från Dortmund så tycker jag att Paco, Denis och Deulo kan få chansen. Di Maria vill jag inte ta i ens med tång!
Jag är övertygad att vi inte behöver ersätta Neymar med en crack, utan att det räcker med hårt jobbande lagspelare som tar löpningarna för Messi. Pedro från säsongen 10/11 hade varit det ultimata.

Till mittfältet behöver vi först och främst en upprensning där minst två spelare lämnar plats för Alena och Samper; förslagsvis så kan Gomes och Arda tacka för sig.
Först därefter kan vi börja leta efter rätt man till #6-rollen. Går det inte att få Verratti, Thiago, Pjanic eller någon annan lämplig spelare så vill jag hellre bevara vår nuvarande uppsättning, snarare än att gå efter en Coutinho som är för offensiv för vår #8-roll.

Förra säsongens fiasko låg inte i truppen, utan obefintlig speluppbyggnad från mittfältet och tamt presspel, något som Valverde verkar vilja åtgärda. Min önskan är således att vi investerar de här €222 miljonerna i La Masia samt renoveringen av Camp Nou. Endast då kommer vi gå vinnande ur den här Neymar-sagan på lång sikt.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 21:14
Om ni vill ha Coutinho på ytter-positionen så kan vi inte gå för Dybala,Mbappe, osv.
Barcelona Talangfabriken
2017-08-02 21:12
Hej! Ny på forumet här. Känner att jag behöver bolla lite tankar med andra Barca-supportrar. Som många varit inne på är priserna på potentiella ersättare till Ney helt galna. Jag tycker verkligen man ska satsa på de egna yngre spelarna. Denis Suarez, Deulofeu, Alena, Rafinha, Samper, S Roberto. De kommer få väldigt lite speltid om vi värvar 2 kanoner. Jag är t o m inne på att dessa ska gå före Arda. När vi har världsstjärnor på varje position är det så svårt för dessa att utvecklas. Jag vill få uppleva en elva med bara egna spelare igen, det hände väl för ca 4-5 år sedan tror jag. Men det känns svårare i dagens läge. Jag vill inte att Barca ska bli ett köpelag som PSG, Real, City, Chelsea och Utd
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 21:10
Katalano - min tanke var att vi skulle gå för Dybala och Coutinho. I mitt huvud är Coutinho en mittfältare. Hela forumet har ju sett honom som Iniestas ersättare.
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-02 21:09
Viggo

Okej jag tänkte att de var anledningen. Turan hade en godkänd säsong förra året men under försäsongen har han inte sett vass ut plus att han är 30 bast, jag skulle gärna vilja få in en spelare som högst är 26 och är värdsklass. Men sen håller jag med om att vi absolut borde satsa på Aleña och Samper. Om Aleña inte kan ta positionen av iniesta i 2018 så borde vi dock satsa på en ny offensiv mitt enligt mig.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-02 21:08
[QUOTE=S.Eto'o]Värvar vi Coutinho för 120-140 miljoner euro har vi verkligen förstört fotbolls marknaden. De dyraste spelarna just nu är pogba bale och Ronaldo dvs tre spelare som var en av världens bästa fotbollspelare när de såldes. Den dyraste av de alla är pogba som är ett stor varumärke och affischnamn för adidas. Plus hans talang och individuella meriter såsom en startplats i världselvan kan jag förstå det. Men att Coutinho som har jack shit i sin meritlista ska säljas för ca 300 miljoner kr mer är skandalöst. Neymars pris är mycket mer förståeligt än Coutinho. [/QUOTE] Som sagt marknaden är redan förstörd och vi har råd att köpa Coutinho för €120M och Dybala för €140M, i det här läget finns ingen som helst anledning till att snåla. Lika bra att även försöka värva Dembele på en gång för €100M.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 21:07
Petersays - detta är pengar vi får in från Neymar. Vi är ingen välgörenhet vi är världens bästa klubblag. Pengar från en försäljning, ser inte vad som är problemet?
Barcelona Rambla~
2017-08-02 21:06
Barcelonistas Jag bryr mig! För tills nu innan pengarna för Neymar dyker upp, har det tidigare oftast inte funnits pengar till bra spelare vi har behövt värva in. Jag undrar om det kan bero på att Barca tidigare slösat bort stora summor på skräp de hade kunnat ha vara utan. Marlboro, Arda, Vermaelen är några namn som genast poppar upp i min skalle. Inte bara det, kontrakten de fick gör de närmast osäljbara nu när vi vill skeppa iväg dem. Nu väntar vi bara in nästa briljanta värvning från Kina till ett vrakpris. :)
Barcelona petersays
2017-08-02 21:05
@Barcelonistas:

Du skiter i allt som Mes Que Un Club står/stod för också eller eftersom du siktar på Galacticosnivå och skiter i om vi värvar gamla Real-spelare som vi alla satt och spydde galla över för några år sedan (om ens det). Ska vi ha två egna spelare i startelvan nästa säsong eller? Ska vi skvätta extra pengar bara för att andra lag vet att vi har stålar om Neymar går? Så här är det alltid. Det ska bara jagas och jagas. Motivation och hjärta får stå tillbaka. Nu pissar alla på Neymar för att han lämnar och är "falsk" - och så ska ni sedan ha in Di Maria och femtielva andra spelare utifrån genom att erbjuda fantasisummor. På vilket sätt är de då mindre falska eller mer trogna vårt projekt?
Barcelona S.Eto'o
2017-08-02 21:04
Thiago har vunnit U21 där han var turneringens bästa spelare med ett hat trick i final, var med i Bundesligas bästa elva och i esm säsongs elva över hela världen. Vunnit alla titlar i klubb lagsnivå och är en spelare som var i gamet mycket längre än Coutinho. Verratti spelar i franska ligan där han har vunnit allt ( inte bästa ligan i know men det stoppar inte honom från att vinna allt iallafall) har vart med i ligans elva flertals gånger, vunnit bravo award som den bästa yngsta spelaren i världen. Ska tillägga att jag även tycker verratti är lite överskattad som jag har skrivit flera gånger härinne men trots det har han större talang än Coutinho. Förutom Coutinho säsong 2014 tycker jag inte han presterar på en 120 miljoners nivå.
Barcelona Katalano
2017-08-02 21:02
@Barcelonistas:

Iniesta är fostrad i Barcelona. Coutinho är det inte. Coutinho har varit grym först när han började spela som vänsterytter. Som mittfältare var han inte alls lika bra, ens i Liverpool.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 21:01
I min bok är inte Coutinho en ytter anfallare. Går vi efter Coutinho så är det tänkt att han ska spela på mittfältet. Klubben tänker så det är jag helt säker på.
Barcelona Katalano
2017-08-02 21:01
@II Barça II:

Om Coutinho värvas så vore det fel att inte använda honom som vänsterytter eftersom det är där han är bäst. Vill verkligen inte se honom på mittfältet hos oss. Som vänsterytter däremot så är han ett vettigt alternativ åtminstone.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 20:57
Katalano - Iniesta spelade ytter också. Coutinho klarar av att spela på mittfältet.
Barcelona II Barça II
2017-08-02 20:56
Jag förstår inte vad ni menar? Är inte tanken att Coutinho ska ersätta Neymar? Coutinho har ungefär samma position i Liverpool som Neymar hade i Barca?
Barcelona El Tridente
2017-08-02 20:56

Barca behöver absolut inte Di Maria, isåfall kan dom lägga till Draxler och 222 miljoner euro.

Det vore inte det bästa 222 + Di Maria men det är inte helt ruttet.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 20:55
Rambla - vem bryr sig om hur mycket vi spenderar? Vi är Barcelona vi ska inte ens tänka på vad spelarna kostar.
Annons: