/spanien/barcelona/forum/16599.aspx/spanien/barcelona/forum/16599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Pierre13#
2009-11-23 14:32
Hoppas samma med barcleona.

Synd att Ronaldo inte vart hel och inte spelat på 1 månad. Innan näta han i princip varje match.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-11-23 14:30
Låt dem ha med alla sina bästa, så har dem inget att skylla på när dem förlorar ;)
Real Madrid Pierre13#
2009-11-23 14:29
inte
Barcelona Pedrolito
2009-11-23 14:28
Avstängd eller inte?
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-23 14:18
basaric/

Enligt Marcas hemsida står det att Xabi Alonso endast har dragit på sig fyra gula kort så därmed kommer han kunna delta i el Clásico (se länk).
Real Madrid La madridista
2009-11-23 14:18
basaric

Han har bara 4 gula.
Barcelona basaric
2009-11-23 14:16
Nej, det får han inte... han har 5 gula och det innebär avstängning.
Barcelona Messidinho_10
2009-11-23 14:13
Jag är ganska säker på att Zlatan kommer spela imorgon han får inte missa en sån här viktig avgörande match.

Imorgon är det bara seger räknas jag tror och
hoppas spelarna är jävligt taggade.

Real Madrid La madridista
2009-11-23 14:11
basaric

Jo Xabi Alonso får spela på söndag!
Barcelona basaric
2009-11-23 14:04
Xavi Alonso spelar inte mot Barcelona.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-11-23 14:00
Thiago är tillbaka från sin skada nu och inledde med att passa fram till matchens enda mål för B-laget. Bra att Jonathan har visat framfötterna och att Thiago är tillbaka eftersom ANC snart börjar och vi tappar Yaya och Keita. Det centrala offensiva mittfältet blir tunt så det kännns bra med att ha Thiago och Jonathan som back-up.

Sen för övrigt så vill jag inte se Messi som center fler gånger så länge inte Henry är vänster-anfallare. Det har funkat två gånger (mot Real Madrid och Man United) MEN bägge dessa gångerna så har Henry spelat till vänster och Eto'o spelat till höger. Detta gör att både Eto'o och Henry löper i djupled bakom backlinjen vilket gör att anfallspelet funkar riktigt bra (typ Eto'os mål i CL-finalen). Men när Messi flankeras av Iniesta och Pedro kommer det knappt några djupledslöpningar (möjligtvis några från Pedro men det räcker inte) utan alla tre vill bara ta emot bollen och dribblar eller passa.

petersays//
Haha, du har det fan inte lätt. Måste typ vara din inlägg nr 100 där du försöker få folk att förstå att Keita INTE är en DM. =)
Barcelona Saman.
2009-11-23 13:54
petersays

Håller med dig. Busquets kommer antagligen starta. Men skulle det visa sig att Inter inte vill spela fotboll på Camp Nou så kommer nog Pedro bli inbyt mot Busquets för att satsa allt på offensiven de sista 15 minuter eller så (detta om vi ligger under eller det fortfarande står X, skulle jag tro).
Barcelona petersays
2009-11-23 13:23
Fet bakläxa på införrapporten. Finns inte en sportmössa att man INTE startar med Busquets i Yayas frånvaro. Artikelförfattaren verkar tro att antingen Xavi, Iniesta eller Keita tar rollen som DM. Jag kan lova dyrt och heligt att så inte blir fallet. Keita har gjort _en_ match som DM och det var i våras när allt redan var vunnet, en nonsensmatch i en avgjord liga med bara Atletic-spelare. Xavi har inte återfunnits i en DM-position sedan säsongen 07.

Det råder väl inga som helst tvivel om att det är Busquets som kommer agera defensiv mitt? Tror man annorlunda har man uppenbarligen inte sett Barcelona under Peps ledning.

Sorry att jag brusar upp men jag har ältat den här frågan i fan ett år snart. KEITA ÄR INGEN DEFENSIV MITT I BARCELONA! Lika troligt som att Maxwell spelar som ytter eller att Busquets agerar striker. D.v.s. det har hänt i historiens gång, men chansen är obefintlig, särskilt i en match av denna kaliber.

Suck och dubbelsuck.
Barcelona Mojito
2009-11-23 13:13
Hetfield

Samma här.

Känslan är att alla lag vi möter vittrar blod när de märker att vi numer är mänskliga och spelet inte stämmer mer än till 50%.

Lägg därtill skador och sjukdomar, och jag är inte alls övertygad om att vi kommer vinna mot Inter.

Cambiasso och Motta kommer ligga stentätt på Xavi, och med Ibra & Messi som tveksamt startande får vi alltså sätta hoppet till Henry och Iniesta som är i tveksam form båda två.

Jag brujar vara optimistisk oavsett, men nu gnager det en oro inom mig.

Som medicin har jag nyss knåpat ihop en fejkad intervju med Real Madrid som tändvätska inför El Clasico. Jag hoppas redaktionen kommer lägga upp den..!

2009-11-23 12:38
Är det klart att Zlatan missar matchen imorgon?
Barcelona Hetfield
2009-11-23 12:35
Förlåt, nu kommer att låta alltför negativ, men jag har en bad feeling om morgondagens match

Inter kör med det bästa laget, medans vi kör utan Zlatan, Toure (Messi), lägg till att vi har en formsvag Iniesta och en ständigt småskadad Henry
2009-11-23 11:45
Inte ska vi va rädda för Etoo heller, Inter kommer ägna 90 minuter åt att parkera spelarbussen framför målet.
Barcelona ★Barca★
2009-11-23 11:41
Vilken jävla match det kommer bli imorn. Jag är inte rädd för Inter.

Men jag är rädd för Etoo.
Barcelona malique
2009-11-23 10:26
Köp Lorik Cana som käkade upp hela Arsenal själv i lördags, vilken krigare killen är alltså herregud, han är som två spelare ju,,,, han är billig och en av dem bästa DM,
Barcelona Trippeln
2009-11-23 09:53
Marquez är tillbaks,han hade ingen svininfluense,har inte du jobb? XD
Barcelona kallesiete
2009-11-23 09:52

Jag börjar bli så fruktansvärt nervös inför denna veckans matcher. 2 segrar hade varit fantastiskt.

Hur ser det nu ut? Som jag har fattat det så kan Messi, Zlatan och Abidal vara tillbaka redan imorgon?, även om jag tycker Abidal borde vila. Vi har Maxwell på den positionen.

Yaya Touré och Marquez är väl helt uträknade? Finns dock en chans att dom kan vara med på söndag?

Om det är så som jag tror så är det absolut ingen katastrof. Maxwell & Keita är värdiga ersättare och Marquez hade nog inte platsat för tillfället ändå. Får vi sedan tillbaka någon till av de svininfluensan-drabbade spelarna till clasico så är det lugnt.

Såja, var bara tvungen att skriva in lite tro i mig själv.
Barcelona Jax12
2009-11-23 01:30
Ser inte Essien som pivote utan snarare som en tvåvägsspelare. Men han är det inget fel på heller!

En av de absolut bästa mittfältarna i världen han med!
Valencia rågi
2009-11-23 01:28
Yaya och Essien är väl i en ganska jämn kamp där. Det kommer bli en soft vecka med många sjuka möten i CL och Primeran.
Barcelona Jax12
2009-11-23 01:20
Det ser ljusare ut, visst! Men Yaya är ett monster! Jag tror hans avsaknad hänger mycket på matchbilden. Men som vi såg i förra klassikern skötte sig Busquets utmärkt!

Tycker dock att Yaya är den bästa pivoten i världen! Jag skulle inte vilja möta han om jag säger så!

Barcelona Para Siempre
2009-11-23 01:12
Nu meddelar FCB.cat att Márquez inte har någon svininfluensa.
Ibra förbättrar på sin skada och det ser ljust ut för både han och Leo inför mötet mot laget från Milano, Inter.
Men däremot så ser det inte så ljust ut för Yaya, det är nästan klart att han inte kommer medverka mot Inter och mötet mot Real Madrid står i fara.

Men visst ser det lite ljusare ut. Pep och många fler tror på Sergio och om han har en bra dag på jobbet mot Inter och Real Madrid, så kan han få oss och glömma Yaya för stunden.
Barcelona Jax12
2009-11-23 01:09
Hoppas att Eto'o får ett varmt mottagande från läktarhåll också. En levande legend ska hyllas!

Börjar bli lite nervös inför tisdag. Har många kompisar som är Interistas så om vi torskar kommer jag att få höra det länge. Får ta o gå under jorden en vecka eller två.
Barcelonistas
2009-11-23 00:56
Sen tycker ja inte att vi ska vara så oroliga för ronaldo.Barcelona är väldigt bra på att radera ut motståndarnas bästa spelare. Barcelona- Lyon spela ens benzema??? eller varför inte ta upp barca - man u?? ronaldo kom inte förbi puyol en enda gång! lägg där till båda semin 2008 ronaldo kunde inte göre ett skit mot puyol o milito.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-23 00:56
Se länktips. Inter och Eto'o anlände i Barcelona och kameruanen fick ett varmt mottagande och skrev flera autografer och tog bilder med de supportrarna som var närvarande. Ingen verkar ha glömt bort vad han gjorde för klubben. Kul att se.

Barcelona Barca-nist
2009-11-23 00:52
det är viktigt att spelarna känner sig 100% tills på tisdag sen kan vi snacka el classico... det är mycket viktigare än så länge ....
Barcelonistas
2009-11-23 00:48
lägg där till att real bara har vunnit 2 gånger på camp nou dom senaste 20 ÅREN!!!
Annons: