/spanien/barcelona/forum/16597.aspx/spanien/barcelona/forum/16597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-11-22 00:14
Att spela 80 eller 90 minuter på den här nivån gör faktiskt skillnad. Den sista kvarten är den jobbigaste, och det är också då man löper större risk för skador, dels för att kroppen är sliten, dels för att motståndarna är trötta och inte alltid träffar boll i tacklingar etc.

Så deet finns en poäng i ett sånt byte.
Sen är det ju klart att den inhoppande spelaren inte får så mycket tid på sig att göra skillnad, men det är ju baksidan av myntet så att säga.

Det verkar också som att bytena var planerade från Peps sida innan matchen, och om detta kan man tycka vad man vill.
Jag efterfrågar dock tidigare byten så som matchen utvecklade sig.

Klart man får och ska kritisera Pep, det är ju blott hans andra säsong som A-lags tränare. Han är ingen Ancelotti eller Ferguson, men han om nån gör sin läxa efter varje match.

Problemet just nu är dock spelarna/truppen.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
Saman:

Står fast vid att han gör en bra match, för Henry tog det x
ca 1 år, klagade folk lika mycket då? Bara för att Henry var mer känd så har folk tålamod men med Chyg som kommer ifrån Shakhtar så ska han anpassa sig direkt?

Godnatt
Sevilla bateni
Ang. Franco... Han och Real Madrid levde inte i symbios, som de flesta försöker få till det. Både Rambla och Hassan har rätt dock. Men som Rambla sa, Vem f*n orkar prata om sån historik nu, fattar inte ens hur det kan komma på tal. Eller jo, det är ju El Clasico snart, då börjas det...

Att vinna på San Mames är aldrig lätt, speciellt när Bilbao är taggade till tusen. Däremot blir Barcelonas kommande vecka mycket intressant.
Barcelona Saman.
2009-11-22 00:13
Rambla - K9

Jag tror inte det är panik här utan folk är mer upprörda hur Barcelona hanterade matchen. Kan förstå att folk blir upprörda när passningsspelet ikväll håller Premier League klass och stjärnlirare som Messi, Iniesta osv inte presterar. Sedan kan det vara för att madrid tar första platsen i besittning som gör så att känslorna kokar över, vad vet jag.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 00:12
Maestro-V

Det verkar svårt för vissa, till skillnad mot dig, att erkänna att ibland så är motståndarna minst lika bra eller tom bättre för kvällen än vårt lag. Det är bara att komma igen i nästa match.
Real Madrid Hassan
2009-11-22 00:12
Haha ja, som saggt de finns olika infallsvinklar gällande det där ämnet. Men eftersom någon verkade ta illa upp om det jag skrev så glömmer vi helt enkelt bort det.

Det ska bli mycket intressant att se er match mot Inter på tisdag. Ni har väl fortfarande chans till avancemang trots eventuell poängtapp eller hur?
Barcelona tarrak
2009-11-22 00:11
Sen är det tröttsamt hur kåta alla är på tränare som gör byten i tid och otid. Jag vet inte hur många gånger man sett Mourinho ställa upp med defensiv yppställning mot bottenlag, bara för att bli helgonförklarad efter att ha gjort tre offensiva byten direkt efter en mållös halvlek. Jag föredrar mycket hellre en tränare som startar med en elva som kan genomföra matchen, med mindre justeringar.
Barcelona Saman.
2009-11-22 00:10
V.Valdes (MQUC3)

Klart jag såg hans uppspel och vissa av dom höll Xaviklass. Men det räddar tyvärr inte honom idag i mina ögon. Som mittback så skulle jag vilja att han gör så att jag känner mig säkrare.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 00:10
V.Valdes (MQUC3)

Vem i ******-**-******-******-***** bryr sig om uppspel det är en jäkla mittback vi pratar om!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 00:09
Armin [El Pirata]

Det känns uppfriskande att det ska till en madridista för att påpeka det. Jag fattar heller inte denna panik och hysteri bland vissa fans så fort det går lit emot och resultat samt spel inte alltid är till belåtenhet. Det krävs 3p och propagandafotboll i 90 + 4 minuter i varje match årent runt verkar det som.
Barcelona Trippeln
2009-11-22 00:09
Rambla - K9

Du showar av Hassan :P
2009-11-22 00:08
Saman.

Såg du inte hans uppspel??
Kanske inte bäst men fan inte dålig.
adil,
2009-11-22 00:08
Vi tappar inte poäng. Vi snarare ger bort poäng, och det är det som svider. Både denna match och som ni minns självmålet borta mot Osasuna. Fifan vad jobbigt.
Barcelona Saman.
2009-11-22 00:07
V.Valdes (MQUC3)

Chyg var inte alls bra idag. Totalt osynkad med Pique, kommer in sent när han ska bryta.
Barcelona Trippeln
Hassan

Hahaha ok det ska jag ha i åtanke :P
Barcelona Rambla - K9
Hassan:

Du glömde nämna att Franco även uståg president och styrelse i Barcelona och tvingade dem att byta namn på klubben, efter inbördeskriget. Nu när vi ändå är inne på historia. Fast å andra sidan, vem vill snacka historia nu?
Barcelona Maestro-V
2009-11-22 00:06
Ämne: Fattar inte vad ni g....Jag är nöjd med en poäng. Bilbao var verkligen värd en poäng. De har spelat suveränt. Bra match trots att Barca inte vann.

Ligan är lång, 38 matcher innehåller den. Det kommer att svänga då och då vad gäller serieledningen.Det är bara att inse. Nu är det viktigaste att vinna nästa kommande två matcher.
Real Madrid Hassan
2009-11-22 00:06
Bluered

Vill inte skapa någon diskussion kring det och vill inte leka att jag är problemmakare, därav de olika smilegubbarna i inlägget.

Jag svarade bara på ett inlägg som han skrev, inget farligt med det. Men du (om du är moderator) får radera bort mitt inlägg om du tycker att det är för provocerande.

No hard feelings.
2009-11-22 00:05
Saman:

Du skämtar?!?

Chyg var riktigt bra idag, herregud vilken match såg du?
Barcelona Trippeln
2009-11-22 00:04
Jag har aldrig någonsin hatat något med barca,jag har tyckt allt med barca är fantastiskt....tills idag då en snigel entrat.
Barcelona tarrak
Helt fantastiskt vilken panik det blir i det här forumet varje gång vi tappar poäng. Kryss på San Mames är alltid ok, speciellt med svininfluensa och Fifa-virus i bagaget. Minns vilket flyt vi hade förra året när vi vann med 1-0 efter att ha varit spel- och chansmässigt underlägsna. Ta det lugnt i hönsgåden!
Barcelona Rambla - K9
petersays

Pep tycks vara en coach som ändrar mycket ute på planen istället för att göra byten. Han ger instruktioner och låter många av spelarna få nya instruktioner. Jag tror att han jobbar mer på det sättet istället för att bara göra byten. Jag kan hålla med om att ofta kan vara lite frustrerande när han inte gör byten.
Barcelona Saman.
Rambla - K9

Sant allt du säger men med spelarmaterialet vi har till hans så skall vi kunna prestera bättre och det vet du lika mycket som jag.

Messi misslyckas centralt, fortsätter med sin formdipp och Chygrynskiy har inte gjort många glada hittills. Det verkligen märks på Pique att han inte är bekväm med sin kollega.
Barcelona BlueRed
Hassan

Mitt i allt så dyker trollet upp och drar upp det som ingen vill ta upp igen. Ta det via PM kanske? Jag är ganska säker på att du vet vad som händer dem gånger det ämnet kommer upp.
Barcelona Napao
Ämne: Innan alla Pep-funda....
Du har rätt jag fattar inte vad han tänkte på idag alls ,och tycker inte det ska vara tabu att kritisera Guardioala .
Länktips: www.sport.es
Barcelona Hetfield
2009-11-22 00:03
Rambla

Det handlar inte enbart om resultatet, det är HUR vi fick resultatet

Jag är otroligt besviken på spelare som Messi och Iniesta, vi vet vad de kan göra

För övrigt så går det väldigt bra för Inter...
Barcelona Trippeln
2009-11-22 00:02
petersays

Klockrent,du läste mina tankar.
Real Madrid Armin [El Pirata]
Jag har aldrig förstått varför Madridistas och Cules får panik så fort man tappar poäng, speciellt med tanke på när båda lagen har tappat så har det varit under vissa omständigheter. Skador, osv.
Real Madrid Hassan
Trippeln, fin beskrivning du har på din profil :)

Du glömde bara dock bort en liten detalj och det är att Franco faktiskt ville ha kvar Barcelona i första ligan för att de skulle bli en kamp och att det tog 15-20 år innan laget tog den första titeln med Franco i spetsen.

Inget jag ville provocera med utna bara tillägga lite i din fakta ;)
Barcelona Lionel Messi n10
2009-11-22 00:01
Nu måste vi fokusera på Inter matchen väldigt viktig match. Sen måste bara Zlatan spela matchen mot Real. Pedro och Bojan håller inte i sån viktig match.
Annons: