/spanien/barcelona/forum/16596.aspx/spanien/barcelona/forum/16596.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Poysson
2010-04-07 15:39
Jag skrev detta som kommentar i en artikel, men kommentarerna togs bort så jag postar det här:

Många kallar barcelona för "the-one-man-team", men det är faktiskt inte sant. För att friska upp minnet för er som inte kommer ihåg, så besegrade man inter med 2-0 på Camp Nou utan Messi och Zlatan. Dessutom så dominerade man stort. Sen har Barcelona drygt 60-75% bollinnehav i nästan alla matcher, Messi är inte den man hela tiden passar. Laget har en tydlig spelfilosofi och alla i laget är otroligt säkra och duktiga i sitt passningsspel. Sen skapar inte Messi alla chanser, Barcelona är mycket samspelt, så kalla snälla inte Barca för "the-one-man-team". bara för att Messi har varit extra omänsklig på den senaste tiden så betyder det inte att de andra i laget har blivit sämre. Vissa verkar glömma bort att försvaret fortfarande gör ett superjobb och att även offensiva spelare som Xavi och Pedro ändå är riktigt jävla bra...sluta prata om ni inte har sett Barcelonas matcher.
Barcelona Im back
2010-04-07 15:12
Lägg ner skiten eller bli spärrad. Fotboll och Barça diskuteras här inne. /Mod
Barcelona KUNG MESSI
2010-04-07 15:06
grabbar kolla in detta ....
värsta bilderna på messi xavi zlatan
Barcelona Abbe.
2010-04-07 14:57
Roligare än så här blev det väl inte för Fabregas?

Barcelona Hetfield
2010-04-07 14:52
Härligt! Man kan även skymta Gio VB bredvid Pique, bara det är stort! Det är sällan man ser Zlatan så glad när en annan person gör mål, så stor är Messi!
Barcelonistas
2010-04-07 14:52
Abbe.

pedro gjorde en riktigt bra match.
Barcelona Vampíro
2010-04-07 14:47
Kolla på Piqué, Puyol och Ibra efter det fjärde målet, Messis spel får alla att le, publiken , medspelarna och tror nog även att domarna drar på smilbanden när han är på det här humöret. Ge honom Ballon d'or redan för det finns ingen bättre.
Barcelona Abbe.
2010-04-07 14:41
Ämne: ska inte de vara fri....Det är Diaby som springer ner Milito.

Är han på boll så är det inte frispark, även om det ser tufft ut. Jag tycker den ser ren ut faktiskt.

Edit: Kolla 2-1 målet. Jag imponeras av Pedros kvicka löpning till bollen som han sedan stöter till Messi.
Barcelonistas
2010-04-07 14:32
ska inte de vara frispark där när eboe (stavning) sparkar ner milito som sen leder till den där farliga kontringen som arsenal sen gör mål på?

Kolla länk!
Barcelona Barca-nist
2010-04-07 14:13
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Varför skulle det vara Idioti??
Han spelade mot Arsenal eller?

Gonzalo Gerardo Higuaín

Jag sa inte att han kan men jag sa han borde klistras på honom , förvräng inte min mening!

Det finns andra spelare jag är orolig över än C.Ronaldo!
Han lär nog filma till sig ett och annat för att lägga frisparkar! Det har vi sett under Ligans gång.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-04-07 14:04
"Bollen sitter vid hans fötter likt en sjätte tå"

Som det står i en artikel på FK är nog bästa sättet att beskriva Messis boll kontroll
Spanien King Cannon
2010-04-07 14:00
Ville bara kika in och gratulera till avancemanget. Jag lyfter på hatten inte bara åt Messi, utan till er klubb.
Fantastisk fotboll stundtals och man sitter och njuter, trots att mitt kära Gunners får stryk.

Synd att vi inte kunde ha mötts i en final med båda lagen vid full styrka, det hade varit en höjdare änmer än det här.

Vi ses nästa år. :-)
Barcelona el Flaco
2010-04-07 13:54
Hör på detta. När Messi gjorde sitt fjärde mål igår mot Srsenal sprang han bort mot bänken och letade efter Pinto för att fira målet med honom.

Messi avslöjade sedan för Barça TV att Pinto hade sagt till argentinaren inför säsongen att han inte skulle lyckas att slå sitt målrekord från förra säsongen, 38 st.

Messi slog därför ett vad med reservmålvakten om han visst skulle lyckas slå sitt personliga rekord, vilket han gjorde i och med det fjärde målet och nådde upp till 39 baljor.

"Det är på grund av vadet som vi går igenom och räknar målen varje vecka" sade Messi i intervjun efter matchen.

Det verkar som att Pinto förlorade vadet, men han kommer säkert inte ha något emot att betala eller göra vad det nu än är som han lovade, hehe.

s.eto
2010-04-07 13:49
För er som missa matchen går den ladda ner här
bra kvalite och engelska kommentatorer

Länkar i läntips!!! /Mod
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-07 13:48
Hur jävla grym och bra Messi är så kommer jag aldrig att glömma mannen som fick mig att älska fotbollen.

Ronaldinho är bäst! Messi är gud!
J.Spears - Viva la Becks
2010-04-07 13:47
Med tanke på att jag inte sett matchen utan highlights senare, så kan man väl egentligen bara konstatera att fyra mål i en kvart är ubercoolt;-
Klart att han därmed "måste vara" världens bäste fotbollsspelare, men inte för bara denna matchen, utan för hela säsongen sett...

Som Madridista är man klart avundsjuk (jag vill säga), men jag tror nog jag talar för många när jag säger; Hellre att Världens bäste spelar i Spanien än andra ligor!...
Real Madrid ihavebeenthere
2010-04-07 13:42
Grattis till segern igår. Ni(Messi) var bättre än jag trodde. Lycka till mot Inter och Real!

E: Är inte Real fan...
Barcelona Koeman!!
2010-04-07 13:40
När Ronaldinho var som bäst så satte han alla frisparkar. Det var helt sjukt!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-07 13:39
Någon som kan få fram ett klipp när hela Camp Nou hoppar tillsammans? :)

Så vill jag att fansen ska bete sig under matcherna, inte sjunga en 30 sekunders låt varje 15 min.
Barcelona Koeman!!
2010-04-07 13:34
Busquets mot Ronaldo? lugn nu, ber om ursäkt :) Man är fortfarande lika rädd när Busquets har bollen.

Grym länk Nogo/Barcelonistas. Ronaldinho var helt sjuk och det är tragiskt hur vissa behandlade han.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-04-07 13:28
Barca-nist:
Busquets tar Ronaldo?
"Real Madrid sätter nog Adam Alsing på Messi, han kommer inte få en lugn stund"

Ni andra: Hoppas ni njuter av en underbar fotbollsmatch!
Barcelona NoGo™
2010-04-07 13:23
Riktigt intressant läsning! Var saker där som jag konstigt nog inte visste.

Edit: Oj såg inte att den redan hade länkats.

Rekommenderas starkt.
Barcelonistas
2010-04-07 13:17
galet månste läsas!
Barcelona Ankan#7
2010-04-07 13:07
Mycket mycket mycket intressant artikel om Messi.

Måste också bara säga att hur mycket vi än avgudade Ronaldinhos magiska tid i Barca så fanns det än liten kille från Rosario som avgudade honom mer än oss alla, och det var Lionel Messi.

Klicka på länktipset!
Barcelona Meessii10
2010-04-07 13:02
Vet inte om det här länkats förr, men tror ni det här stämmer helt??

Här har ni den rätta länken, länktips!
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-07 13:02
Ämne: Ämne: Ämne....
Nu när du säger det så va det nog Ronaldo han pratade om ! Sorry! Men då vet jag, ändå 37 mål i Barca tröjan är j*vligt starkt för en spelare som ändå inte är en renodlad striker inte ens en renodlad anfallare utan mer ytter, shit. "Grabben" Messi är sjuk!

Ska inte klaga dagen efter killen har gjort 4 mål men skulle gärna vilja se att assisten ökade.
Barcelona Meessii10
2010-04-07 13:01
Vet inte om det länkats förr, men tror ni det här stämmer helt??

Edit: Blev lite fel där med länken, admin ta bort det här inlägget!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-07 12:56
Tack för den krönikan Mohamed Ahmed! :)

---

På tal om Ronaldinho, jag undrar faktiskt hur bra vi skulle vara om vi hade både Ronaldinho och Messi på varsin kant tillsammans med Ibra.

Alla tre i storform förstås, vågar inte ens tänka tanken.

---

el Flaco

Goda nyheter! Det funkade inte så bra igår kväll med tre canteros där framme (Pedro,Bojan y Messi).

Skulle vilja ha in lite styrka i Zlatan och löpvillig Henry. Samtidigt så är Pedro också en löpvillig spelare och kan avgöra matcher, men har han verkligen psyket för att spela i en match som el Clasico?

På sistone har han sett lite sliten ut. All heder åt Pedro, men jag hoppas verkligen på att Henry startar istället.

--

För er som är intresserade och kan spanska: Lionel Messis egna ord om gårdagens match!

* Länktips.
Barcelona tarrak
2010-04-07 12:54
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej det stämmer absolut inte att Ronaldinho gjort 42 mål på en säsong, du och/eller kommentatorn måste ha blandat ihop honom med Ronaldo.

Vad det gäller Messi så har han gjort 41 mål inräknat de han gjort för Argentina, men jag tog bara med de i Barca-tröjan.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-07 12:47
Barca-nist

Du måste skämta alltså. Busquets kommer ta Ronaldo? Du vet väl om att om att Ronaldo vinner överlägset i alla lägen mot Busquets. Vi får bara hoppas på att han inte spelar i El-clasico, vi såg hur det gick i höstas.

Tror verkligen inte Guardiola gör en klassisk idioti och spelar Busquets i El-Clasico.
Annons: