/spanien/barcelona/forum/16586.aspx/spanien/barcelona/forum/16586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherko
2009-11-25 11:41
FCB_armin

Jodå jag har varit med ett tag, och som Rambla säger så är det mer teaterstämning på läktarna vid vanliga matcher.

Längtar till söndag förresten, när Ronaldo tystar 100 000 fans :)
Barcelona Barcadinho.
Som många här skriver.
Man är så stolt att vara en barcafan. Så är det alltid, även om det går dåligt, men särskilt efter såna matcher.
Underbart att se den höga pressen igen. Vi har saknat den under hela hösten.

Barcas spelstil sen Peps inkomst känns revolutionärt. Det är något man inte sett förut.
Det har funnits flera lag med passningsspel filosofi och många lag som har gjort det riktigt bra tidigare säsonger. Ja, tom marängerna under Zidanes tid.
Dock är passningarna i dagens Barca är ovanliga korta och många och det gör också att bollinnehavet brukar ligga så högt.
Dessutom är alla inblandade i passningsspelet, backarna och tom målvakten.

Det korta passningsspelet som Barca har idag kännetecknade också t ex Brasilien på 70-80 talet. Ganska typiskt sydamerikansk egentligen.
Men tillsammans med den vågande höga pressen blir spelstilen väldigt unikt.
Brasilien hade inte den höga intensiva pressen. Spelarna var mer bekväma med hårt arbete, särskilt de offensiva.

Lägger man till en otrolig variation med positioner så blir allt ännu mer unikt. Spelarna kan spela i många olika positioner i olika matcher, de byter positioner under en match.
Massa med tici-taca och ziga-zaga.

Ibland funkar det inte som vi vet.
Men när det funkar så är det så underbart och unikt och modernt.

Det är som Zlatan sa på en intervju innan han kom till Barca –
”Barca spelar en fotboll av 2015”

Vilken tur att det är just Barca som spelar så här. Annars skulle man vara lite avundsjuk.
Jag kan erkänna att jag lite avis under en/två säsonger av marängerna för typ 6 år sen med den otroliga fotbollen de hade eller av Liverpool i ännu tidigare perioder.
Men inte nu längre. Vi är det goda exemplet.
Barcelona Rambla - K9
Tänk på att Pedro från början kommer från det nedlagda Barcelona C. Han fick gå över till Barcelona B när Pep blev tränare för två säsonger sen.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-25 11:40
FCB_armin/

Se länk, sista stycket. Även Xavi, Piqué, Busqutes och Alves ger sina åsikter om matchen mot Inter.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-25 11:39
Haha skön kommentar på Pedro. Vem visste att Pedro skulle lyckas så bra bland spelare som Dos Santos, Bojan, Jeffren, Gai osv.

Mycket starkt av honom att klara av den pressen och va skönt det måste kännas för honom att bevisa något för sig själv och för Barcelona.
Barcelona FCB_armin
2009-11-25 11:37
el Flaco - E.F.R.

Vart hittade du det?
2009-11-25 11:34
Fan vad skön Abidal är. När han fick frågan efter matchen hur han kunde ha återhämtat sig så pass snabbt från svininfluensan så svarade fransmannen att hans hemlighet var att han hade ätit mycket kyckling och ris den senaste tiden.

Och när han skulle ge sin syn på Pedros insats så sade han kort och gott: "Está de puta madre". Haha.
Barcelona FCB_armin
2009-11-25 11:32
Sherko

Då har du inte vart med länge. Du lär höra högre på söndag.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 11:31
Sherko

Precis, Camp Nou kan vara mäktigt ibland. Fast det ska ju till matcher av sådana kaliber som igår kväll när laget har kniven mot strupen. Jag minns tex den härliga matchen mot Werder Bremen för några år sen, då Ronaldinho la sin frispark under muren. Då var laget också piskade att vinna.

När det är vanlig serielunk så är det mer teaterstämning på läktarna. Lite synd.
Real Madrid Sherko
2009-11-25 11:29
Måste bara säga, vilken grym stämning det var på Camp nou igår!

Aldrig hört liknande på Camp nou :)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 11:29
Snart behöver nog Pedros kontrakt förbättras. Fortsätter han så här lär ju intressenter snart knacka på dörren. Nu har han även börjat leverera på den högsta nivån. Att han var så här målfarlig förvånar mig lite. Härligt att han även börjar utmana sina motståndare, och det både på ut och insidan av sin försvarare. Hans tvåfotare är närstan som Iniestas.
2009-11-25 11:26
Valdes, Pique, Puyol, Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro startade, Messi, Bojan och Jonathan var på bänken.

9 spelare från La Masia deltog i matchen. 2 av dom gjorde mål igår. 2 andra var bäst på plan i mitten. Det känns så stort. Tack Pep.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 11:24
2-0 målet i HD. Lyssna på den arabiska kommentatorn.

ja saalam....ja salaam.....Iniesta...chop chop....xavi...chop chop...Alves...chop chop chop....Pedro

Stor underhållening utlovas. :D
2009-11-25 11:18
Mourinho: Hur många Xavi finns det? 1. Hur många Iniesta finns det? 1. Barca hade bättre tränare, spelare och fans idag.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 11:14
Matchen för nerladdning.
2009-11-25 10:58
Ämne: Abidal, undrar om ha....
Abi tänkte säkert i det ögonblicket "jag kan spöa upp el míster, men då får jag säkert inte spela mot Madrid på söndag..."
Barcelona Mojito
2009-11-25 10:56
Xavi + Iniesta = Magi!

Äntligen lite presspel igen (på riktigt). Och vips så dominerar vi mittfältet igen och styr spelet på ett formidabelt sätt.

Dock ska vi inte dra för stora växlar av det här inför matchen på söndag.
Real spelar ett helt annat typ av spel och har betydligt mer kreativa spelare på mittfältet.

Men visst är det en stor lättnad att laget vann igår och får ta med sig en stor gnutta optimism och positiva vibbar till el Clásico.

Som någon sa; När Iniesta och Xavi får spelet att stämma har de andra spelarnas positioner ingen betydelse - och det rör om det för motståndarna.

Oron som gnagde igår är borta, men kommer säkert infinna sig igen, typ på söndag förmiddag...
Barcelona ★Barca★
2009-11-25 10:51
Rambla - K9

Hahahaha det där var dagens!

Abidal ba Dont mess with me:)
***BOJAN***
2009-11-25 10:51
Jag är väldigt nöjd med matchen i går! Inter hade inte mycke att bjuda upp till.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 10:45
Abidal, undrar om han trycker upp Pep mot ett skåp i omklädningsrummet när ingen ser? :D
Barcelona ★Barca★
2009-11-25 10:44
Härligt med vinst igår. Nu är det Reals tur på Söndag:)

Alcorcón
2009-11-25 10:41
Någon som har koll på hur det är med yaya?
Krossa Madrid.....
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-11-25 10:21
Eto'o tårögd under intervjun, mina tårar?? Flödar!

Kanske varit uppe, vet ej men för er som kan spanska, kolla på denna..

Intervju med Eto'o om Barca tiden...
Barcelona kallesiete
2009-11-25 10:17

Den där Gago är bra lustig :)
Han tycker helt klart att det enbart var Inter som var värdelösa och vem som helst hade slagit dom.
Det är pinsamt att lyssna på alla som enbart gnäller på motståndaren när Barca inte lånar ut bollen.
CL finalen mot United, matcherna mot Lyon och Bayern samt utskåpningen i clasicot.

Oh ja, det måste vara motståndarna som är dåliga..
Haha, skrattretande!
Barcelona jasko’o
2009-11-25 10:00
Ämne: Kan inte låta bli oc....
Haa Haaa :) Den var bra.
Barcelona HugoBoss
2009-11-25 09:47
test
Rayo
2009-11-25 09:32
Altså måste säga grymt starkt jobbat igår. Inter hade inget att komma med spec när Sneijder var borta ochså. Dock jag vet att ni alla Barca fans dyrkar Messi men vilken dan i veckan som helst föredrar jag Xavi framför Messi. Han är nog just nu världens bästa fotbollspelare.
Barcelona Bernie
2009-11-25 09:29
Kan inte låta bli och skratta åt denna bild då spelarna firar. Se på Puyol och Iniesta. Tarzan and Jane? :D

Haha, dålig humor jag vet..

Har man några nya skador eller influensor att komma med efter igår, eller klarade alla sig? Förutom Iniesta då..oh i cant stop it. :D
Barcelona Akiljo
2009-11-25 07:58
Ämne: Alle #8 / Forza Mila....
Morteza - Ronaldo:

Nej. Du har fel. Allt kan inte hända på söndag. Alla vet vad som kommer att hända på söndag.
Real Madrid Morteza - Ronaldo
2009-11-25 06:55
Ännu en madridista som bara är här för att sänka nvån och komma med personangrepp. Tröttnar ni aldrig? Spärrad!/ Mod
Annons: