/spanien/barcelona/forum/16583.aspx/spanien/barcelona/forum/16583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2009-11-25 00:46
Iniesta på högerkanten betyder en Iniesta i en fri position. Precis som hemmamatchen mot Sevilla förra säsongen gjorde Iniesta det han är bäst på; att dirigera hela det offensiva spelet tillsammans med Xavi. I Sevilla-matchen gjorde han fyra assist och ikväll låg han bakom väldigt mycket i anfallsväg för oss. Big ups!

Annars så är det här härliga småduttandet på mitten i kombinationer mellan samtliga spelare tillbaka. Då menar jag att dem, för det blotta ögat, enkla passningarna i ett onaturligt högt tempo i kombination med en rörlighet som vi knappt har sett den här säsongen tillbaka. Nu är det bara att spinna vidare på det här och spela likadant på söndag. Vi klarade av det förra säsongen och vi kommer att klara av det igen.

Pep har alltid ess i rockärmen. Han verkar ta in småknep hela tiden som förvirrar motståndarna och gör oss bättre. Förra säsongen var det att gå ner på en trebacklinje i uppspelsfasen med pivoten som mittback. Idag var det konstiga uppställningar vid hörnor. Små detaljer som bara en tränare som Pep och hans kompanjon Tito utvecklar och exprimenterar med. Visst känns denna revolution snarlik den Cruyff ledde under det tidiga 90-talet?

Är i vilket fall som helst en väldigt nöjd Culé ikväll.
Barcelonistas
2009-11-25 00:40
fuck va ja längtar tills el clasico Iniesta o Xavi i mitten och ett anfall me henry,ibra messi så kommer vi köra över real me 4-1!
adil,
2009-11-25 00:37
Pep - El Mister

Håller med, bra coaching av Pep, knock out på Mourinho! Att Yaya och Busquets faller ner och hjälper mittbackarna är väl naturligt för dem, de agerar som "ankare". Känt sedan tidigare som du säger. Sen spelar taktiken egentligen mindre roll då Barca spelar, eftersom man under majoriteten av speltiden har bollen till sitt eget förfogande. Spelarna kan då röra sig lite hur de vill runt planen, och behöver inte stanna kvar på sina egentliga positioner matchen igenom för att förhindra motståndarna att komma igenom. Detta eftersom det sätts så enormt hög press på motståndarna när de erövrar bollen. Härligt förresten att presspelet är tillbaka på allvar igen! Är bollen vår, är matchen vår!
Dani Alves.
2009-11-25 00:36
Längtar tills El Clasico med en frisk Messi & Ibra så kommer det bli ännu roligare än idag =)

Förresten kommer Toure hinna komma tillbaka till helgen?
Barcelona Criff
2009-11-25 00:30
Skönt att slippa äckel Benitez!!

Hoppas nu Pep lärt sig att Iniesta ska vara närmre mittfältet. Vi blir som ett helt annat lag när Xavi & Iniesta får virra rundor på mittfältet!

Nu tar vi El Clasico!
Barcelonistas
2009-11-25 00:28
Seriöst vi är inte ens beroende av messi.Titta bara på real utan ronaldo dom vinner inget suger totalt utan han men vi slår italiens bästa och även ett utav världens bästa lag utan Messi världsbäst och ibra!

Busquets gjorde en riktigt bra match spelade lungt och soft. inte som lass som springer runt som en rabies smittad hund i 90 min..
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-11-25 00:25
Rambla - K9

Ja juste så är det:) Det har du rätt i.
Barcelona Trippeln
Fan vad rolig vecka det här kommer bli,jag är nu övertygad att vi kommer köra över Real,helt jävla övertygad som jag aldrig någonsin varit,tänk er ni står inför en match som kan bestämma att ni som mästare ska spela cl slutspel eller euroleuge,ni vinner utan er bästa anfallare och seriens bästa spelare.

Och veckan efter får ni tillbaks alla och glädjen,spelet,passionen är tillbaks på topp.Kan det bli bättre,jag tippar 3-0 till barca.
Barcelona Pep - El Míster
Först,

Vilker underbar seger! Pep visar fullt förtroende för sina spelare och de tackar och tar emot med bravur.

Den geniala taktiska ändringen Pep gjorde ikväll var väl annars att han lät Keita utgå strax ovanför Abidal och tillsammans sätta stopp för Maicon. På andra kanten gick Piqué nästan ut som högerback, Sergio ner som mittback och Puyol ut till vänster lite. Iniesta tog steget ner och bollade med Xavi medans Dani Alves ägde hela högerkanten hela matchen. Lite rörigt, men ni kanske förstår? Just det att våran pivote Yaya/Sergio faller ner i mellan mittbackarna har vi sett förut men att Keita stärker vänstern lite och att vi nästan har fyra mittfältare ibland var nytt. Genialt!
Barcelona Trippeln
2009-11-25 00:23
Så nu är man tillbaks och det enda jag säger är YESSSSSSSSSSSSSSSSSS YESSSSSSSSSSSSSSSSSSS YESSSSSSSSSSSSSSSS I ERRRRRRR ALLA SOM TVIVLADE PÅ BARCA!!!!!!!!!!!!

Lugna ner dig nu lite, sånt här ser bara barnsligt ut(förstår din glädje, är lika glad själv). Det ser bara inte fint ut och förstör sidan. Tack! :) /moderator
adil,
2009-11-25 00:21
kallesiete

Äh går att se målen på diverse olika sidor så småningom ändå. Och visst var det snyggt ja. Inter ska vara glada att de fick fri biljetter till Camp Nou för att beskåda matchen på riktigt nära håll. För inte fan spelade dem fotboll, utan tittade ju också på. :)
Barcelonistas
2009-11-25 00:19
herregud tänk om Messi o ibra hade spelat!!!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-25 00:16
Rambla - K9

Ja just det, precis nu minns jag haha! Tackar. ;-)
Barcelona Messidona
2009-11-25 00:14
nån som vet vart man kan se repris på matchen genom en strem ...

eller ladda ner matchen ?

tack på förhand
Barcelona kallesiete
2009-11-25 00:12

adil,
Din länk fungerar inte.

Men det målet var så fruktansvärt snyggt. Xavis passning och Alves inlägg!

Skönaste segern på länge idag. Nu ska det mycket till för att vi inte ska gå vidare.
Lite vila och harmoniska träningar på detta! Messi och Ibra utvilade och taggade. Längtar till söndag!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 00:12
Gud är störs och Andreas:

En spelare som spelat Europa League får faktiskt spela CL för en annan klubb. Fast vi får endast registrera en sådan spelare i januari. Ni minns väl missen Madrid gjorde med Lass och Hunterlaar?
2009-11-25 00:11
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Jaha okej, tackar för svaret. :)
2009-11-25 00:06
Gud är störst! - Pep el rei!

Jag tror inte man får spela i CL om man redan spelat i Europa League med annat lag men jag är inte helt säker.
Barcelona Barcanist
2009-11-25 00:06
Dom som får Godkänt av mig i Inter är endast Ceasar (Världens bästa målvakt efter Buffon?) och Javier Zanetti.

Grym match vi gjorde idag. Riktigt stolt.
Bona nit!
adil,
2009-11-25 00:04
11 pass och mål. 2-0 målet, patenterat Barca anfall. :)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 00:03
Jojje

När Xavi och Iniesta är på ett sådant spelhumör är det inte många som klarar av att hantera dem, om ens någon. Självklart är inte Cambiasso någon medelmåtta. Vad ska stackarn göra när det löper spelare kors och tvärs förbi honom? Det jag vill komma fram till är att när Iniesta och Xavi är på detta spelhumör och när resten av spelarna är koncentrerade, speciellt Puyol, Busquets och Pique, för det är oftast de som brukar klanta till det när de ej är koncenterade eller fokuserade. Då klarar Barca av att spela en sådan här fotboll även utan Messi och Zlatan. Åtminstone i någon enstaka match och speciellt i en så livsviktig match som denna.

Lycka till mot Rubin nu. Jag vill helt ärligt att ni klarar av att ta er vidare och det kommer ni att göra. Jag vill hellre ha storlag som Inter vidare i turneringen än uppstickarlag som Rubin. Inget ont om dem annars.
Barcelona Messidona
nån som vet vart man kan se repris på matchen genom en strem ...

eller ladda ner matchen ?

tack på förhand
Mourinho sa ju efter matchen att det var värre för dem att Sneijder var borta än att Messi o Zlatan var borta. Han är allt underlig den mannen.

Men vilken skön seger, att få övertaget i gruppen samtidigt som inte Messi o Zlatan behövde riskera något.

Dani Alves var riktigt bra idag och visade än en gång att han är bättre än motsvarigheten i Inter:)

Pedro gjorde också en fenomenenal insats och han växer i sitt spel match för match.
2009-11-25 00:01
Oj oj oj vilken lättnad mina damer & herrar! Så jäkla skönt att vi klarade den här mentalt tuffa matchen så galant. Jag är oerhört stolt över laget efter dagens insats, vilket styrkebesked! Alla var bra idag, fanns vissa som utmärkte sig lite extra som Pedro (underbart att han presterade i en sån match) men det är mindre viktigt, det var hur laget uppträdde som betydde mest. Pep är en mästare på att motivera, det kan vi konstantera. Tack Barca!

Har en liten fråga som en vän ville ha svar på, är inte riktigt säker på min sak så... Får en spelare som har medverkat i Euro League delta i Cl med ett annat lag? Tror att svaret är ja men är inte 100 % säker. :)
adil,
2009-11-25 00:00
Iniestas och Xavis djupledspassningar idag har etsat sig fast i näthinnan. Dom två stod för ett par genialiska sådana. Som Xavis pass till Alves som i sin tur serverar Pedro för 2-0 till exempel. Grymt vackert anfall.
Barcelona Barcanist
2009-11-25 00:00
Barcelonito / Lucho Enrique 21

"Pep är special one. Lite snack, jääävligt mycket verkstad."
Fy faaaaaaaan vad jag håller med dig :-D
adil,
2009-11-24 23:58
Ett tag under matchen låg bollinnehavet på 81 %. Rekord för i år?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-24 23:57
Mourinho: Ibrahimovic och Messi? Barcelonas läkare är trollkarlar, jag tror att de spelar båda två.

Gå och lägg dig och lek inte speciell Mou.

Pep är special one. Lite snack, jääävligt mycket verkstad.
Barcelonistas
2009-11-24 23:54
BarcaBlood

Snälla skit i den där kaka! han är sämst och kommer gråta efter matchen på söndag!
Jojje_ (Interred.)
2009-11-24 23:54
Rambla - K9:

Chivu visste vi alla om att han kommer briljera totalt, eller göra bort sig totalt.. Han har inte något mittemellan den killen. Tyvärr.

Visst fan ska ni ha cred, jag är bara för besviken för att sitta och skriva upp det ena efter det andra, då jag samtidigt måste sitta uppe en tisdags kväll, med att radera kommentarer som inte hör hemma på ett forum inne hos oss.

Ni ska ha all cred ni kan få.
Ni fick t.om spelare som Cambiasso, Maicon att framstå som medelmåttor..

Allt gick er väg, inget gick vår.
Och det ska ni tacka era briljanta spelare för.

Iniesta, Xavi m.fl är en dröm att se på en fotbollsplan.

Grattis ännu en gång, nu avrundar jag kvällen.
Annons: