/spanien/barcelona/forum/16582.aspx/spanien/barcelona/forum/16582.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 00:03
Jojje

När Xavi och Iniesta är på ett sådant spelhumör är det inte många som klarar av att hantera dem, om ens någon. Självklart är inte Cambiasso någon medelmåtta. Vad ska stackarn göra när det löper spelare kors och tvärs förbi honom? Det jag vill komma fram till är att när Iniesta och Xavi är på detta spelhumör och när resten av spelarna är koncentrerade, speciellt Puyol, Busquets och Pique, för det är oftast de som brukar klanta till det när de ej är koncenterade eller fokuserade. Då klarar Barca av att spela en sådan här fotboll även utan Messi och Zlatan. Åtminstone i någon enstaka match och speciellt i en så livsviktig match som denna.

Lycka till mot Rubin nu. Jag vill helt ärligt att ni klarar av att ta er vidare och det kommer ni att göra. Jag vill hellre ha storlag som Inter vidare i turneringen än uppstickarlag som Rubin. Inget ont om dem annars.
Barcelona Messidona
nån som vet vart man kan se repris på matchen genom en strem ...

eller ladda ner matchen ?

tack på förhand
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
Mourinho sa ju efter matchen att det var värre för dem att Sneijder var borta än att Messi o Zlatan var borta. Han är allt underlig den mannen.

Men vilken skön seger, att få övertaget i gruppen samtidigt som inte Messi o Zlatan behövde riskera något.

Dani Alves var riktigt bra idag och visade än en gång att han är bättre än motsvarigheten i Inter:)

Pedro gjorde också en fenomenenal insats och han växer i sitt spel match för match.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-25 00:01
Oj oj oj vilken lättnad mina damer & herrar! Så jäkla skönt att vi klarade den här mentalt tuffa matchen så galant. Jag är oerhört stolt över laget efter dagens insats, vilket styrkebesked! Alla var bra idag, fanns vissa som utmärkte sig lite extra som Pedro (underbart att han presterade i en sån match) men det är mindre viktigt, det var hur laget uppträdde som betydde mest. Pep är en mästare på att motivera, det kan vi konstantera. Tack Barca!

Har en liten fråga som en vän ville ha svar på, är inte riktigt säker på min sak så... Får en spelare som har medverkat i Euro League delta i Cl med ett annat lag? Tror att svaret är ja men är inte 100 % säker. :)
adil,
2009-11-25 00:00
Iniestas och Xavis djupledspassningar idag har etsat sig fast i näthinnan. Dom två stod för ett par genialiska sådana. Som Xavis pass till Alves som i sin tur serverar Pedro för 2-0 till exempel. Grymt vackert anfall.
Barcelona Barcanist
2009-11-25 00:00
Barcelonito / Lucho Enrique 21

"Pep är special one. Lite snack, jääävligt mycket verkstad."
Fy faaaaaaaan vad jag håller med dig :-D
adil,
2009-11-24 23:58
Ett tag under matchen låg bollinnehavet på 81 %. Rekord för i år?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-24 23:57
Mourinho: Ibrahimovic och Messi? Barcelonas läkare är trollkarlar, jag tror att de spelar båda två.

Gå och lägg dig och lek inte speciell Mou.

Pep är special one. Lite snack, jääävligt mycket verkstad.
Barcelonistas
2009-11-24 23:54
BarcaBlood

Snälla skit i den där kaka! han är sämst och kommer gråta efter matchen på söndag!
Jojje_ (Interred.)
2009-11-24 23:54
Rambla - K9:

Chivu visste vi alla om att han kommer briljera totalt, eller göra bort sig totalt.. Han har inte något mittemellan den killen. Tyvärr.

Visst fan ska ni ha cred, jag är bara för besviken för att sitta och skriva upp det ena efter det andra, då jag samtidigt måste sitta uppe en tisdags kväll, med att radera kommentarer som inte hör hemma på ett forum inne hos oss.

Ni ska ha all cred ni kan få.
Ni fick t.om spelare som Cambiasso, Maicon att framstå som medelmåttor..

Allt gick er väg, inget gick vår.
Och det ska ni tacka era briljanta spelare för.

Iniesta, Xavi m.fl är en dröm att se på en fotbollsplan.

Grattis ännu en gång, nu avrundar jag kvällen.
Barcelona Saman.
2009-11-24 23:53
Leo Dannessi

Måste nog göra dig beskviken för det var nog närmare 65-35 till oss.
Barcelona Barcanist
2009-11-24 23:52
Någon som vet vad procenten i bollinnehavet slutade me?

84-16 må tro?
Barcelona Heywood Jablome
2009-11-24 23:52
Rambla - K9.

Det ska vi faktiskt inte glömma. Att våga bänka Zlatan och Messi i en avgörande match och få spelarna att verkligen tända till. Makalöst.

Många frågade sig om detta skulle vara det stora tester för Guardiola. Ryggen mot väggen och vinna eller försvinna. Han klarade det galant.

Älskar hans coachande. Hela tiden på sina spelare, hela tiden aktiv. Mourinho "the special one" såg väldigt vilsen ut på Camp Nou. Mästartakter från mästartaktikern. Jo, tjena. Guardiola tackade och tog emot.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-24 23:48
Jojje

Tack. Du kunde dock ge oss lite cred för det var faktiskt Barcelona som gjorde Inter dåliga med sitt snabba och säkra passningsspel. Interspelarna hann aldrig fram i press. Även Peps geniala taktiska drag att placera Iniesta till höger och flytta fram Xavi tillen väldigt offensiv position. Chivu måste drömma mardrömmar om Alves och Iniesta.
Leo Dannessi
2009-11-24 23:48
Seriöst, vad fan kan bollinnehavet ha varit? måste varit minst 80-20 i alla fall. svara tack nån som vet :)
2009-11-24 23:47
En som får väldigt mycket skit som gjorde en fantastisk insats idag var Eric Abidal. Hans blick när Champions League-hymnen gick igång. Han sätt att agera. Iskall!

Var det någon som noterade när han blir utbytt och Pep ler mot honom och sedan slår till honom i huvudet? Abidal vänder sig om och ger honom en blick som sade väldigt mycket.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-24 23:46
Tolken grinade om en straff som han måste ha uppfunnit på egen hand. :D

Han missade tydligen det röda kortet på Chivu.
Barcelona Barcelona!!
2009-11-24 23:44
Så jävla gött med vinst idag!! Alla spelare i Barca var skit bra idag, men jag tyckte nog Pedro var bäst, han är riktigt bra. Även Iniesta och Xavi var bland de bästa.
Barcelona Maestro-V
2009-11-24 23:43
STORT grattis grabbar och tjejer för vinsten. Det här var underbart.
Nu drar Barcamaskinen vidare mot Estadio Santiago Bernabeu och Madrid i maj, förhoppningsvis!

Avacemanget är inte Klar än men Barca är på god väg.

Gud, vad jag skulle vilja att det blir en final mellan Inter och Barca. Lejonet,Eto'o förtjänar att gå han också hela vägen.

Jag är imponerad av hela laget. Xavi, Iniesta, Pedro, Henry, Alves... jag saknar nästan ord att beskriva känslan.

När det väl gäller så visar Barca att de vill vinna och de gör det också mot stor lag.

Visca!

Bona nit.
Jojje_ (Interred.)
2009-11-24 23:37
Jag blir alltid imponerad av att se er spela.
Lika förvånad blir jag av att se mitt kära Inter underprestera så brutalt som de gör när det som mest behövs.

Jag avundas er som klubb och ert spelsätt.

Grattis till vinsten, för vi ställde bara ut skorna.
Jag skäms över vårt lags insats, om det nu ens kan kallas för insats.
2009-11-24 23:33
Kommer ni ihåg när Pedro var en tanig liten spelare med Pedrito på ryggen?

Killen från Cran Canaria har verkligen utvecklats iår.

Som många redan har skrivit. Att inte behöva använda Zlatan och Messi var verkligen underbart.

Nu kan vi äntligen fokusera på El Clasico!
2009-11-24 23:33
Kommer ni ihåg när Pedro var en tanig liten spelare med Pedrito på ryggen?

Killen från Cran Canaria har verkligen utvecklats iår.

Som många redan har skrivit. Att inte behöva använda Zlatan och Messi var verkligen underbart.

Nu kan vi äntligen fokusera på El Clasico!
adil,
2009-11-24 23:30
Barcanist

Jag tror som sagt mer på att det var Mourinho som låg bakom den fula taktiken. Allt för att dra ner tempot i matchen och komma till så många spelavbrott som möjligt, för att hålla siffrorna nere vid 2-0.

För även om Barca var nöjda med 2-0 i bagaget, och själva tog det lugnare, skulle de aldrig svika publiken och ge dem en så tam andra halvlek som ikväll. Inters fel!!! De sparkade ner våra spelare i varje situation.
Barcelona BarcaBlood
2009-11-24 23:27
Fyf*an va det känns skönt. Alltså när man såg Barcas spel eller när dem njöt av att spela ut varenda Inter spelare ikväll.

Eller när man såg Zlatan småskratta från bänken åt sina gamla klubbkamrater. Idag var det Xavi,Iniesta,Pedro och Alves show att knäcka Maicon,Chivu,Milito mm, utan Ibra & Leo. Men om några dagar i El Clasico säger Ibra & Leo till varandra nu är det f*n i mig vår tur och knäcka Cristiano och Kaká.

Kaká som påstår att "R.Madrid är bättre än Barca. Men Barca spelar BARA finare fotboll". Haha, men jag låter Barca bevisa på söndag vilka som även är bättre också. ;)
Andreas-
2009-11-24 23:26
Ämne: En sak till. Kan vi ....Pedro är riktigt bra idag, tar dock vissa felbeslut ibland. Man har blivit lite bortskämd med Iniesta, Xavi o Messi som i princip alltid lägger bollen till den spelare som står bäst placerad.

Pedro hade en bra chans att passa Henry i första, istället valde han ett annat alternativ. Har sett liknande situationer nästan varje match MEN, han är ung och har redan visat att han håller. Dock så vill jag ha mer av Pedro, jag vill gärna att han kommer upp i Xavi, Iniesta o Messis nivå, dvs en riktig världsstjärna.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-24 23:25
Rambla - K9

Absolut ett stort + för honom, han vågade utmana och fintade bort Maicon ett par gånger, ser ljust ut för honom :)
Kul!
Barcelona Barcanist
2009-11-24 23:23
Man borde fan bryta benet på den fula Chivu!
Blev riktigt, riktigt lack när han stängde vägen för Iniesta och dessutom tryckte till lite extra. Fjant!
adil,
Jag tror inte Pedro behöver göra så mycket mer för att bevisa att han är i A-laget för att stanna. Inte mig emot om Guardiola föredrar Pedro framför Henry i El Clasico. Man börjar ju få starkt förtroende för Pedrito!

Och säger det igen, detta var årets insats. Alla cules ska vara stolta över sitt blaugrana blod!
Barcelona Pedrito
Man kan alltid lita på skägget..
Barcelona Abbe.
2009-11-24 23:22
Hoppas Samu en dag återvänder! :-).

Bona nit.
Annons: