/spanien/barcelona/forum/16581.aspx/spanien/barcelona/forum/16581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 11:24
2-0 målet i HD. Lyssna på den arabiska kommentatorn.

ja saalam....ja salaam.....Iniesta...chop chop....xavi...chop chop...Alves...chop chop chop....Pedro

Stor underhållening utlovas. :D
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-25 11:18
Mourinho: Hur många Xavi finns det? 1. Hur många Iniesta finns det? 1. Barca hade bättre tränare, spelare och fans idag.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 11:14
Matchen för nerladdning.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-25 10:58
Ämne: Abidal, undrar om ha....
Abi tänkte säkert i det ögonblicket "jag kan spöa upp el míster, men då får jag säkert inte spela mot Madrid på söndag..."
Barcelona Mojito
2009-11-25 10:56
Xavi + Iniesta = Magi!

Äntligen lite presspel igen (på riktigt). Och vips så dominerar vi mittfältet igen och styr spelet på ett formidabelt sätt.

Dock ska vi inte dra för stora växlar av det här inför matchen på söndag.
Real spelar ett helt annat typ av spel och har betydligt mer kreativa spelare på mittfältet.

Men visst är det en stor lättnad att laget vann igår och får ta med sig en stor gnutta optimism och positiva vibbar till el Clásico.

Som någon sa; När Iniesta och Xavi får spelet att stämma har de andra spelarnas positioner ingen betydelse - och det rör om det för motståndarna.

Oron som gnagde igår är borta, men kommer säkert infinna sig igen, typ på söndag förmiddag...
Barcelona ★Barca★
2009-11-25 10:51
Rambla - K9

Hahahaha det där var dagens!

Abidal ba Dont mess with me:)
***BOJAN***
2009-11-25 10:51
Jag är väldigt nöjd med matchen i går! Inter hade inte mycke att bjuda upp till.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-25 10:45
Abidal, undrar om han trycker upp Pep mot ett skåp i omklädningsrummet när ingen ser? :D
Barcelona ★Barca★
2009-11-25 10:44
Härligt med vinst igår. Nu är det Reals tur på Söndag:)

Alcorcón
2009-11-25 10:41
Någon som har koll på hur det är med yaya?
Krossa Madrid.....
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-11-25 10:21
Eto'o tårögd under intervjun, mina tårar?? Flödar!

Kanske varit uppe, vet ej men för er som kan spanska, kolla på denna..

Intervju med Eto'o om Barca tiden...
Barcelona kallesiete
2009-11-25 10:17

Den där Gago är bra lustig :)
Han tycker helt klart att det enbart var Inter som var värdelösa och vem som helst hade slagit dom.
Det är pinsamt att lyssna på alla som enbart gnäller på motståndaren när Barca inte lånar ut bollen.
CL finalen mot United, matcherna mot Lyon och Bayern samt utskåpningen i clasicot.

Oh ja, det måste vara motståndarna som är dåliga..
Haha, skrattretande!
Barcelona jasko’o
2009-11-25 10:00
Ämne: Kan inte låta bli oc....
Haa Haaa :) Den var bra.
Barcelona HugoBoss
2009-11-25 09:47
test
Rayo
2009-11-25 09:32
Altså måste säga grymt starkt jobbat igår. Inter hade inget att komma med spec när Sneijder var borta ochså. Dock jag vet att ni alla Barca fans dyrkar Messi men vilken dan i veckan som helst föredrar jag Xavi framför Messi. Han är nog just nu världens bästa fotbollspelare.
Barcelona Bernie
2009-11-25 09:29
Kan inte låta bli och skratta åt denna bild då spelarna firar. Se på Puyol och Iniesta. Tarzan and Jane? :D

Haha, dålig humor jag vet..

Har man några nya skador eller influensor att komma med efter igår, eller klarade alla sig? Förutom Iniesta då..oh i cant stop it. :D
Barcelona Akiljo
2009-11-25 07:58
Ämne: Alle #8 / Forza Mila....
Morteza - Ronaldo:

Nej. Du har fel. Allt kan inte hända på söndag. Alla vet vad som kommer att hända på söndag.
Real Madrid Morteza - Ronaldo
2009-11-25 06:55
Ännu en madridista som bara är här för att sänka nvån och komma med personangrepp. Tröttnar ni aldrig? Spärrad!/ Mod
Barcelona petersays
2009-11-25 02:36
Jaha...det var väl tur att vi valde att spela med en pivoté istället för att ställa upp Iniesta-Xavi-Keita på mittfältet som införrapporten tippade :P *pun intended*
Barcelona Trippeln
2009-11-25 01:56
Det verkar bli en lätt resa till kvartfinal från åttondels.Det svåraste laget vi kan möta är Juventus som ligger 2 poäng efter borduex med 2 matcher kvar och de ska mötas.
Barcelonistas
2009-11-25 01:32
Alle #8 / Forza Milan!

Tackar :) vinn nu mot marsiel så vinner ni gruppen före real!

Lycka till!
Barcelonistas
2009-11-25 01:28
fan va dåligt att el clasico spelas på en SÖNDAG! de ska vara clasico på lördagar så folk hinner supa o sånt.
Alle #8 / Forza Milan!
2009-11-25 01:26
Grattis åter igen boys! Känner glädjen med er. Det är så fruktansvärt kul hur alla håller käften nu och fruktar Barca på alla möjliga sätt så jävla kul. Visst ni kanske har spelat lite matcher oavgjort där ni borde ha vunnit som mot Osasuna t.e.x men Barca är ändå Barca. Hoppas Messi kommer igång i form och Zlatan inte gått ner i formkurvan efter sin härliga start utan att han går uppåt istället. Fatta resten av Barca i form, och Messi & Ibra i form? Fotbollsporr stavas det eller? ;) Grattis åter igen boys!

Håll tummarna för Milan imorgon :) vinner vi så säkrar vi 1:a platsen före Real Madrid.

Godnatt!
Barcelona Messi 4-ever
2009-11-25 01:18
Riktigt fint med seger idag=) På söndag ska vi KROSSA REAL!!
adil,
2009-11-25 01:12
Hyder

Hoppas verkligen att vi kan visa upp samma "småduttande" passningar mot Real Madrid. Finns ingen anledning som säger emot det. Visst klarar vi av det även denna säsong, vi är ju mer samspelta nu.

Guardiolas variationer vid fasta situationer måste man ju älska. Hur många farliga lägen har inte uppstått tack vare dem. Diggar Xavis bollar längs marken från hörnspark. Hur nära var vi inte och smälla dit den mot United efter en sådan variant av Xavi!

Och visst är det väl Cruyff som är hjärnan bakom denna fulländade fotbollsfilosofi!
Barcelona Trippeln
2009-11-25 01:06
Jag har 2 saker att säga,det ena är att jag har aldrig sett madristas vara så skraja och osäkra.Nästan alla på det forumet säger att det som hände idag kan råka ut idag och att de inte ska snacka för mycket.

Andra saken är om jag kan ändra min tippning till 6-0 råka trycka fel när jag gjorde 1-0 ;)
Barcelona Hyder
2009-11-25 00:46
Iniesta på högerkanten betyder en Iniesta i en fri position. Precis som hemmamatchen mot Sevilla förra säsongen gjorde Iniesta det han är bäst på; att dirigera hela det offensiva spelet tillsammans med Xavi. I Sevilla-matchen gjorde han fyra assist och ikväll låg han bakom väldigt mycket i anfallsväg för oss. Big ups!

Annars så är det här härliga småduttandet på mitten i kombinationer mellan samtliga spelare tillbaka. Då menar jag att dem, för det blotta ögat, enkla passningarna i ett onaturligt högt tempo i kombination med en rörlighet som vi knappt har sett den här säsongen tillbaka. Nu är det bara att spinna vidare på det här och spela likadant på söndag. Vi klarade av det förra säsongen och vi kommer att klara av det igen.

Pep har alltid ess i rockärmen. Han verkar ta in småknep hela tiden som förvirrar motståndarna och gör oss bättre. Förra säsongen var det att gå ner på en trebacklinje i uppspelsfasen med pivoten som mittback. Idag var det konstiga uppställningar vid hörnor. Små detaljer som bara en tränare som Pep och hans kompanjon Tito utvecklar och exprimenterar med. Visst känns denna revolution snarlik den Cruyff ledde under det tidiga 90-talet?

Är i vilket fall som helst en väldigt nöjd Culé ikväll.
Barcelonistas
2009-11-25 00:40
fuck va ja längtar tills el clasico Iniesta o Xavi i mitten och ett anfall me henry,ibra messi så kommer vi köra över real me 4-1!
adil,
2009-11-25 00:37
Pep - El Mister

Håller med, bra coaching av Pep, knock out på Mourinho! Att Yaya och Busquets faller ner och hjälper mittbackarna är väl naturligt för dem, de agerar som "ankare". Känt sedan tidigare som du säger. Sen spelar taktiken egentligen mindre roll då Barca spelar, eftersom man under majoriteten av speltiden har bollen till sitt eget förfogande. Spelarna kan då röra sig lite hur de vill runt planen, och behöver inte stanna kvar på sina egentliga positioner matchen igenom för att förhindra motståndarna att komma igenom. Detta eftersom det sätts så enormt hög press på motståndarna när de erövrar bollen. Härligt förresten att presspelet är tillbaka på allvar igen! Är bollen vår, är matchen vår!
Dani Alves.
2009-11-25 00:36
Längtar tills El Clasico med en frisk Messi & Ibra så kommer det bli ännu roligare än idag =)

Förresten kommer Toure hinna komma tillbaka till helgen?
Annons: