/spanien/barcelona/forum/16580.aspx/spanien/barcelona/forum/16580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca Barca
2010-02-19 18:31
Fin krönika Mohamed.
Barcelona Visca Barca
2010-02-19 18:31
skippstripps

Vet inte om vi ska köpa en forward ifall vi ska köpa någon, annars tycker jag att det är två riktigt bra köp. Jag tror nog Pedro håller och jag vill gärna se jeffren lite så inget nyförvärv i anfallet för mig. Fabregas skulle bli en bra värvning i mittfältet och är väl något vi behöver. Sen gäller det bara att vi behåller Caceres och inte lånar ut honom för han har varit bra sista tiden i Juvetntus. Vi har spelare det är bara det att dem är utlånade

visca barca
Barcelona Casablancas
2010-02-19 18:02
Ämne: Ämne: Pedrito....
Precis.
Barcelona Pedrito
2010-02-19 17:45
Ämne: Pedrito:

Du behöv....
Då ska jag göra det. Sen är det bara att skicka in till redaktionen så får det bära eller brista eller?
Barcelona Casablancas
2010-02-19 17:26
Riktigt bra krönika av Mohamed Ahmed! Fortsätt så.
Barcelona sabit
2010-02-19 17:19
Tycker Zlatan borde utmana mer han har ju väldigt bra teknik. Och har ni märk att under en anfall kan han passa hem bollen :S
Barcelona Skippstripps
2010-02-19 16:36
Har lite funderingar kring eventuella nyförvärv till sommaren närmare bestämt på vänsterytterposition. Pedro har gjort det bra och jag älskar att han är från de egna leden men vi behöver ett bra alternativ/konkurrent som framför allt kan utmana i djupet. Har två förslag; Juan Mata, Valencia eller Luis Suarez, Ajax.
Vad säger ni?
Har ett till ämne som behöver dryftas:
-Det tidiga djupledsspelet.
Mot Atleti och även marängerna var tendensen tydlig, hög press mot uppspelet i både backlinje och mittfält fick uppbyggnadsspelet att helt stagnera. När våra motståndare flyttar upp backlinjen högt för att åstadkomma denna press slås detta skrämmande få tidiga djupledsbollar. Istället blir vi sårbara för snabba kontringar då vi tappar boll i backlinjen mitt uppe i plan. Tycker det är den största svagheten i anfallsspelet i år. Dessa tendenser var även tydliga hemma mot Rubin K, då vi vid de få tillfällen som kontring erbjöds valde att slå tre extra sidledspass. Nåja nog om detta, nu har jag fått vädra ur mig lite klagosång.

Tack för en fin krönika Mohamed Ahmed. Trevlig Helg!
Barcelona Moe-_-
2010-02-19 16:30
I dont understand people how is saying La Primera is boring, because it's only about Real Madrid and Barcelona. I say it's just ab intresting to follow the race between Real & Barca, as it's to follow the race between, teams like Valencia, Sevilla, Deportivo and Atletico.

So please stop saying that La liga is boring because it's only about Real and Barca.

Last but not least! Let us hope that barca does a very good match against Santander.

Visca Barca!!
Barcelona Rambla~
2010-02-19 16:12
Pedrito:

Du behöver inte ha någon erfarenhet. Se och lär av de som skriver bra krönikor. Det viktiga är att du så gott du kan håller dig till korrekt svenska och meningsuppbyggnad. Ett tips, när du anser den vara klar ber du någon kunnig läsa den (korrekturläsa), tex om du har möjlighet till det en lärare du har i Svenska. Det måste så klart inte vara en lärare, det går lika bra med någon annan som du vet är duktig på sånt här. Då kommer du att få kontruktiv kritik och tips på vad du bör rätta till.
Barcelona Pedrito
2010-02-19 15:30
Hur stor är chansen att man kan få nåt publicerat om man skriver en gästkrönika eller liknande här på barca sidan? Är intresserad av att skriva men jag har väl ingen direkt erfarenhet..
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-19 15:27
Fint Mohamed Ahmed:)

Fortsätt med det!
J.Janerique - Viva la Becks
2010-02-19 15:15
Jag tycker Barca ligger bra till i Champions Leauge. Jag tror själva strävan efter att vinna Champions Leauge 2 år i rad (Något inget lag har gjort) är större än , viljan att vinna Primera Divísion...

Men det kommer som alltid bli en öppen kamp mellan Real Madrid och Barcelona. Det tråkiga i det hela är att hela ligan blir "en tvåmansliga" där problem skjuts undan, med ekonomi för övriga , läs Valencia. Det skulle vara roligt faktiskt om ligan fungerade så som den gör i Italien och England, där åtminstone fyra lag gör upp om det...

Det tragiska med en liga som bara innehåller två kompetiiva lag är att ligan stagnerar. Jag menar om allt ska handla om bara två lag, vart finns utvecklingen.¨

Därför ska jag Josef Janerique personligen donera pengar till Alla spanska klubbar förutom Barca och Real Madrid;

500Miljoner kronor! Check.
Spanien Orch
2010-02-19 15:09
Gillade starkt Mohamed Ahmeds text "vi är alla ambassadörer i fotboll" Mycket bra! Och väldigt vettig, håller med till 100 %

Ville bara säga det!
Zaragoza Nina (Red.)
2010-02-19 14:57
Tack Mohamed. Det du skriver värmer.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-19 14:31
The Reporter/

Jag läste något reportage för länge sen, minns dock inte om det var taget från Sport eller EMD, att Puyol började kalla Keita för Keite, efter sketchen från Crackovia. Så det var nog Puyi man kunde höra i det klippet.
Barcelona The Reporter
2010-02-19 14:26
Den dära videon när Puyol skriker Keitee! Är det verkligen Puyol som skriker? Ljudet är ju as ljust :)
Barcelona sabit
2010-02-19 14:08
Tycker Zlatan borde utmana mer han har ju väldigt bra teknik. Och har ni märk att under en anfall kan han passa hem bollen :S
2010-02-19 13:46
Touré Yaya och Chygrynskiy tränade med de övriga i laget under träningspasset imorse och man hoppas att de ska få klartecken av klubbläkarna senare under dagen, lagom till matchen imorgon.

Dani Alves tränade för sig själv med en av rehabtränarna och fortsätter med att göra framteg i sin återhämtning. Även Xavi löpte ute på planen vid träningsanläggningen, men i ett lägre tempo än brassen.

Abidal och Keite fortsatte med sina respektive rehabilitering inne i omklädningsrummet.

Bartra, Thiago och Jonathan dos Santos tränade återigen med A-laget idag.
Barcelona Den vise
2010-02-19 13:38
Jag tror återigen att det handlar om pengar när det gäller anställning av experter i studion.
Elin vet att hon inte kan begära de summorna som männen har i viasat studion.

Jag tycker att Glenn Strömberg är den bästa värvningen de har gjort i studion på år och dagar.

Träffade på honom på ett cafe/restaurang för si sådär 3 år sen en sen lördagskväll. Han var verkligen lika trevlig som man tror att han är när han visas i rutan. Han är klasser bättre än glenn hysen ..det tror jag att många håller med om.

Men det är synd att ingen har snappat upp Erik Niva..han vore en exellent expert.
Barcelona El_Duderino
2010-02-19 13:30
Väldigt bra krönika av Mohamed, fortsätt så!
2010-02-19 13:23
Off Topic, men personligen känner jag att den nya Viasat-studion rent generellt inte bidrar med något.

Saknar den gamla studion med Claes Runheim och Thomas Nordahl. Betydligt bättre kvalité på den tiden.

Trots att Hysén är en hardcore anglofil föredrar jag ändå att lyssna på honom, än på Glenn Strömberg. Men är bara kanske jag som känner så.

Edit: Och personligen har jag aldrig stört mig på Elin Ekblom lika mycket som jag stör mig på Sladjan och hans bärbara data. Det är snooze-varning på hans eviga statistik ältande.
Barcelona Hetfield
2010-02-19 13:16
Heywood

Jag tycker att du gör ett väldigt bra arbete här, men jag måste ifrågasätta dig när det gäller Elin Ekblom, det är inte en fråga om hennes kön, dvs. om hon vore en man så skulle alla gilla henne osv osv osv.

Problemet (som de flesta håller med om) är att hon bidrar med absolut ingenting, hon upprepar bara det andra säger, och vi som betalar för att få se fotboll, betalar också för att få höra på de bästa experterna som kan bidra med just- Expertis!

Jag kan ta ett exempel, Glenn Hysen var också så, han bidrog med absolut ingenting, upprepade bara självklara saker, de kickade honom? Sist jag kollade så var Glenn Hysen en man ;)

Så om man vill ha bort Elin Ekblom (vilket jag också vill) så handlar det inte om att man är en mansgris, utan det kan vara för att hon är helt inkompetent och helt onödig i studion

Men nåja, menade inte att kritisera dig, ville bara kolla hur du resonerade

CL nästa vecka, härligt!
Redaktionen
2010-02-19 12:55
Det ska vi faktiskt inte behöva.
Barcelona Rambla~
2010-02-19 12:50
Till red.

Måste vi stå ut med och tolera typer som Realö här inne?

Edit: Jag borde också tänka på vilket ordval jag väljer, kom jag på.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-02-19 12:33
Realö.

Det där med Nina var ungefär i slutet så du orkade trots allt läsa allt :-)

Det jag menar är att vi alla representerar våran klubb på något sätt. Om Nina var ett dåligt exempel enligt dig så får jag väl ta Mourinho. Mourinho är arrogant. Korrekt? När han tränade Chelsea så uppfattades klubben väldigt arrogant och det har till och med smittat av sig på de Chelseasupportrarna som jag har diskuterat med.

Det med våldtäkt är ett avslutat kapitel. Jag har aldrig någonsin tyckt att våldtäkt är okej.

Elin Ekblom har väl inte sagt något speciellt. Såg bara en facebook-grupp som ville att hon skulle lämna studion. Och jag tycker att det är fel.
Real Madrid Realö
2010-02-19 12:27
Konstruktiv kritik eller ignorera att skriva här / Red
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-02-19 12:22
En fråga vad sa Elin Ekblom? :P
Barcelona Calavera
2010-02-19 09:44
Ämne: Calavera

Det trod....
Zlatan är ju mer eller mindre ett mysterium: han är ju allt och dess motsats på en och samma gång liksom. Jag kan rekommendera alla att ha spansk radio på när ni ser Barca spela för att höra hur han bedöms av spanska kommentatorer. Radio Marca (länkar) o Cadena SER funkar utmärkt och har både roliga o smarta kommentatorer. Men det de säger är ofta i skarp kontrast till vad svenska TV-kommentatorer och kvällstidningarna säger... Klart intressant att lyssna på.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-02-19 02:04
Följande startelva skulle va skönt o se på lördag:
Valdes
Puyol, Pique, Marquez, Maxwell
Yaya (om han hinner bli frisk)
Iniesta, Thiago
Messi, Ibra, Henry
2010-02-19 01:15
Bluered/

Själv är jag emot en köp av Cesc, men inte för att det skulle minska Thiagos och Jonathans chanser i A-laget, utan snarare för att jag tycker det vore orimligt att betala 40-50 miljoner euro för en egen produkt. Även 30 miljoner euro känns alldeles för mycket.
Annons: