/spanien/barcelona/forum/1658.aspx/spanien/barcelona/forum/1658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-05-31 16:38

Något sånt här vill jag se i sommar:

Ut:

Vermaelen 8milj euro

Douglas 0milj euro

Adriano 5milj euro (Förmodligen gratis han också)

Bartra 8milj euro (tyvärr så kommer han gå så billigt)

(Dani Alves 0milj euro tyvärr..Hade velat ha kvar honom )

Arda Turan 40milj euro (Lite kluven då han fortfarande kan bli lyckad men tiden börjar rinna ut..Gammal dessutom, Ett bud från 30milj euro och uppåt borde man fundera över)

In:

Reus 30milj euro (en ren höftning på priset..Hur långt kontrakt har han?)

Marquinhos 40milj euro (kommer bli svårt dock), Även som en delvis ersättare till Alves.

Sen en ung vänsterback som eventuellt kan lira mittback (etablerad i någon av de stora ligorna) 20milj euro.

Denis Suarez 3milj euro

Samper (Dock utlåning direkt till ett Laliga lag)

Hatem ben arfa 0milj euro

Truppen i sin helhet:

Målvakter: Ter Stegen, Bravo, Masip (?)

Backar: Aleix vidal, Marquinhos, Piquè, Mascherano, Alba, Mathieu, Ny, (Sergi Roberto)

Mittfältare: Sergio, Iniesta, Denis Suarez, Rafinha, Rakitic, Reus, Sergi Roberto, (Aleix Vidal)

Anfallare: Messi, Suarez, Neymar, Ben Arfa, Munir, (Reus, Denis suarez, Rafinha)

Kan ha missat någon.

Har ni någon ide på den nya vänsterbacken?

Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-05-31 16:32
Jag har nog aldrig varit så här otaggad inför ett mästerskap som jag är i år. Någon mer som känner igen sig? Jag kommer givetvis att titta på det, men jäklar vad lite jag bryr mig. Gäller copa america också.
Barcelona Dûssel
2016-05-31 16:05
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

"kasta Arda och ta in Reus" man hör iaf att dui inte har någon form av ekonimiska skyldigheter här i livet.
Barcelona Barcadinho.
2016-05-31 16:01
Hon sa meningar som "vår Barca, vårt lag". Jag blev så glad av det. Hon älskar Suarez, jämförde hans ödmjukhet o inställning med inte mindre än Puyol ! Jag kommer garanterat åka igen, finns så mycket som jag vill uppleva igen. Jag hoppas bara att de inte gör om arenan för mycket. Jag vill ha lite fräschare men inte nån jäkla super modern. Det finns så mycket historia o kultur bakom de gråa murarna. Arenan ska ha ett K-märke. Och bort med den jävla enorma Qatar affichen som täckte typ 5 sektioner utanför vid ingångens. Det passar inte. Visca.
Barcelona Barcadinho.
2016-05-31 15:50
Tråkigt att man inte använder rätt ord o begrepp, Real har inte vunnit 11 cl titlar, utan 5. Men det är säkert inte unikt bara för Sverige. Jag kan inte tänka mig att en sport jounalist i exempelvis Argentina säger 6 + 5 titlar. Och inte alls många tar Franco i sammanhanget i varje tillfällen.
Real har så klart inte ett intresse att rätta till det snedda ordval o inte många orkar ta upp det. Det finns så jäkla mycket annat som behövs göra rätt.

Ska det verkligen bli spel i Qatar o Ryssland när allt otvivelaktigt gick på fel sätt?
Ska det verkligen inte gå o stoppa den ekonomiska utveckligen?
Hur ska man stoppa uppgjorda matcher?
Eller doping inom idrotts ?

Jag har tappat lusten för det hela internationella fotbollen. Jag har missat de första 30 min från finalen, något som inte hänt sen typ 2002. Trött på fusk, alla kommentatorer (utom Niva) o intervjuer. Trött på att höra Z fortsätta spela kungen av Sverige. Bry mig inte heller vilka spelare som hamnar hit o dit. Eller tränare. Mourinho o Pep kommer bo i samma stad. Låter saftigt va. Skit samma.

Jag tänker däremot koncentrera mig bara på Barca. Jag älskar så mycket staden och det är det som håller elden kvar. Jag trodde att det var mitt sista besök när jag var där i maj. Åkte den här gången bara med frugan o hon var lyriskt av staden, arenan o fotbollen. Han sa meningar som "våra Barca,
Barcelona petersays
2016-05-31 15:35
Portugal måste nästan ha äldst EM-trupp förresten. Hamren ligger ju t.o.m. i lä där. Bruno Alves, Pepe, Carvalho, Nani, Quaresma. Så många namn som sedan länge lämnat fotbollens finrum. Pepe har såklart aldrig befunnit sig där. Svin.
Barcelona petersays
2016-05-31 15:32
Som varje år de senaste 5-6 åren får jag väl säga att jag hoppas vi värvar Joao Moutinho. Ryktas till såväl United och Napoli som tillbaka till Porto. Rutinerad mittfältsdirigent som kan spela på alla positioner i vårt mittfält. Pålitlig, intelligent, farligt skott, bra defensivt och sjukt bra passningsfot. Gammal nog för att inte stå i vägen för eventuella egna talanger. Kommer absolut hålla ett öga öppet under EM.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-31 15:17
"Bartomeu värvar riktiga talanger som Robert" var det någon som skrev här ett par månader sen.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-31 14:58
Costliest mistake in Atletico Madrid's history: they won toss for shootout chose to kick 2nd, although team going 2nd has just 40% chance Jävla idioter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-05-31 14:45
Florentino is at it again: - För oss är det väldigt svårt att vinna ligan. Enda sens jag kom 2009 har vi tagit mycket poäng, det är inte normalt att inte vinna ligan med 91, 92 eller 94 poäng. La liga behöver en speciell analys. För att vi ska ha kunnat vinna ligan de senaste åren har vi varit tvungna att ta 100 poäng och göra 120 mål. Det där pågår inte i någon annan liga i hela världen. Jag ska inte säga något, Atletico vann ligan med 90 poäng och jag skulle också vilja se att vi vann med 90 poäng, eller 92 eller 94 poäng, inte 100 poäng. Ni kan ju bara gissa vart han vill komma med detta. Ni har svårt att vinna ligan Florentino eftersom ni måste handskas med Barcelona som är ett bättre lag. I CL kan ni undvika oss via mutade lottningar, no such luck i ligan.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-31 14:23
@Barcaholic:

Jaha jo det är mer logiskt, enkos skrev det som att fyra av de måste petas vilket var därför jag blev förvirrad.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-31 14:14
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Inte tvekat en sekund på att ta in Depay, Rojo och mata. Mourinho vill bli av med dom, perfekt läge för oss att utnyttja situationen. köp mata och rojo. Sen låna Depay med köp opinion. Frågan är bara ifall Barto och gänget är så smarta. Eller LE som envisas med att värva pensionärer för flera hundra miljoner. [/QUOTE] Rojo?! Depay? Ska vi försämra truppen eller?
Barcelona Barcaholic
2016-05-31 14:13
Junta Dimision Han måste faktiskt välja bort två utav dom sex. Han har redan valt ut 19/23. Antar Ramos, Juanfran & Koke är säkra medan Isco & Saul slåss om fjärdeplatsen.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-31 14:00
@enkos:

Det måste han väl inte? Av alla de så tror jag endast att Lucas Vazquez petas från den spanska truppen.
Barcelona enkos
2016-05-31 13:50
De Boske måste välja två av dessa sex : Saul Niguez, Juanfran, Koke, ,Vasquez, Ramos och Isco.
Barcelona enkos
2016-05-31 13:44
Reus är inte med i Tysklands EM trupp.
Ter Stiegen är med.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-31 13:28
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Reus hade varit en dröm, tycker att han är perfekt för barca. Kan spela off mitt och på kanterna. Kasta Arda och ta in Reus hade varit dröm.
Barcelona Nesto
2016-05-31 13:28
Josep "Pep" Guardiola Sala

Vad ser du i dessa herrar?

Rojo är världens träben, nej tack. Hade blivit ännu en Lord som aldrig skulle få spela.

Mata är välkommen om vi kan få honom för riktigt reapris under 17 m samtidigt som Arda säljs. Men annars? Nej tack.

Depay har ju varit väldigt ojämn och dålig rent ut sagt stora delar av säsongen. Men aja, hellre Depay som ytterbackup än Munir kanske.
Då med en väldigt förmånlig köp-option.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-05-31 13:04
Hur har Reus spelat denna säsong?, Mycket skador?..Tycker det är sjukt att han inte får plats i Tysklands Em-trupp.

Kanske går att värva han till ett relativt bra pris? (Hade tom kunnat sälja Arda för att gör plats..Tycker Reus behärskar både en mittfält och anfallsroll)
2016-05-31 12:58
Rojo och Depay till bänken glömde jag tillägga.
2016-05-31 12:50
Inte tvekat en sekund på att ta in Depay, Rojo och mata. Mourinho vill bli av med dom, perfekt läge för oss att utnyttja situationen. köp mata och rojo. Sen låna Depay med köp opinion. Frågan är bara ifall Barto och gänget är så smarta. Eller LE som envisas med att värva pensionärer för flera hundra miljoner.
Barcelona Kröjff
2016-05-31 12:01
@neymar JR:

Det är inte Real Madrids supportrar som retar gallfebern på mig. Det är istället det faktum att inte endast deras ordförande utan också den officiella statistiken, gör gällande att Real Madrid vunnit Champions League elva gånger. Och detta trots att deltagarna i Europacupen som sagt många gånger och från skillnad till Francos privata ansamling av internationella storstjärnor från när och fjärran, bestod av renodlade amatörlag som var totalt chanslösa i skuggan av ett internationellt all star team; som Real Madrid med Francos bistånd såg till att vara redan på femtiotalet.

Så slutsatsen blir att det där elfte fingret som Real Madrids ordförande Florentino Pérez så stolt viftade med på en presskonferens efter straffavgörande och ett offsidemål, hade gjort sig bäst på den plats där solen aldrig skiner, närmare bestämt röven. Eller för att nu uttrycka sig annorlunda. Är det nån seriös och sanningssökande människa som på allvar lever i tron att lag som Servette, Rapid Wien, Royal Antwerp, Besiktas och Jeunesse Esch, var klubbar som kunde sätta Real Madrids värvade fullblodsproffs av olika nationaliteter på prov över två matcher ?

Varför nämner jag då just dessa klubbar? Jo det var just precis dessa och endast dom som Real Madrid behövde besegra i Europacupens "gruppspel" , för att kvalificera sig till slutspel i fem av sina "CL"-segrar under femtiotalet. Dags för vågen.
Barcelona Gabriel
2016-05-31 10:43
Nesto Tack. Kunde inte sagt det bättre själv. Sanningen är den att Ter Stegen och Bravo mer eller mindre är jämn bra men att Ter Stegen är bättre med fötterna, förmodligen världens bästa målvakt med fötterna. Att Ter Stegen är så yngre än Bravo men trots det redan nu ligger på samma nivå som chilenaren gör det till ett relativt enkelt var åtminstone för mig. Bravo har gjort det bra hos oss, över min egna förväntan för jag ska inte hymla med att jag var otroligt negativ när Bravo värvades in. Men Bravo har haft 2 år som första målvakt nu och Ter Stegen har fått sina 2 år av anpassningstid vad gäller att lära känns kulturen, språket, staden och ligan. Det är dags att ge honom första manteln nu annars förlorar vi honom det är jag helt säker på. I så många år nu har vi tagit felbeslut efter felbeslut och enbart klarat oss pga Messis storhet. Låt inte Ter Stegen bli ännu en punkt att pricka in vad gäller epic fails från den här klubben. Vi kan inte och får helt enkelt inte riskera att förlora honom. Jag är tacksam för Bravo och det han hjälpt oss med, men det är dags att ge Ter Stegen chansen på riktigt nu.
Barcelona Nesto
2016-05-31 10:16
@Reymar:

Så en tabbe ska sudda ut en hel säsong av fina prestationer?
ter Stegen är ren klass och ska vi förädla denna diamant måste han få speltid. Annars kommer han 1) inte nå sin potential. 2) Lämna klubben.

Valdés,Cortois mfl. har fått vakta buren redan i tidiga åldrar (trots misstag). Du ser ju frukten av det nu i efterhand.

För mig är ter Stegen solklar förstakeeper i ligan nästa år. Året därefter får han gärna ta både ligan och CL.
Nöjer sig inte Bravo med det så kan han packa. Hem med Valdés eller Reina som andrakeeper typ.
Fuerza
2016-05-31 09:57
@Barclasico:

Gotze? Vi släppte en bättre spelare i Thiago till Bayern. Varför ska vi ta in en sämre spelare än Thiago?
Barcelona Barclasico
2016-05-31 08:41
Despite Alves probably leaving, Barcelona in principle don't plan to sign a right back. They count on Aleix Vidal and Sergi Roberto. [L'Esportiu de Catalunya]

Barcelona neymar JR
2016-05-31 08:40
Kröjff Man kan ju tycka att man officiellt borde ta avstånd till fascismen under francos tid, men därborta gör man det omvända och anammar den ideologi och forsätter längs korruptionens gator. Men detta året har man märkt av något, madritistas har inte varit högljudda efter cl-gåvan. Dem har hållet sig undan "konflikter" och firat för sig själv. Jag tror inte ens dom håller sig själva som i Europas bästa lag, medvetna om att dom fick cl-bucklan serverad på ett fat av "tur".
Vlom
2016-05-31 01:20
Tydligen så tycker Rio Ferdinand att Karim Benzema var svårare att försvara sig mot än Luis Suárez... --------------------- “From personal experience playing against both of those players, I found it harder to play against him [Benzema],” Ferdinand told BT Sport. “Because he was very cute, he was very efficient in all areas, off his right and left foot, his movement was cute. “And sometimes you don’t see it glaringly, but he does cute little things that take you out of position that other players can exploit. And when he gets the ball he’s got a quick trigger. “Suarez is equally as difficult but I just found him [Benzema] a little bit more.”
Barcelona Kröjff
2016-05-31 00:54
Kungliga Real Madrid envisas alltså trots Francos död och fascismens fall, fortfarande med att jämställa femtiotalets slutsegrar i Europacupen, med vinster i det moderna Champions League. Och här i fotbollssportens bananrepublik Sverige forsätter många att vara historieförfalskarna behjälpliga genom att blanda äpplen med päron, som om ingenting hade hänt sedan amatörlag deltog under devisen att det viktigaste inte var att vinna utan att kämpa väl. En uppfattning som inte delades av den storspanska motsvarigheten till Italiens svartskjortor; d v s dom så kallade Los Blancos. Som var, är och förblir ett korrupt köpelag sedan storhetstidens begynnelse och ända in i dessa dagar.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-31 00:42
@Gabriel:

Vinna korrupt CL OCH ta in Monchi inom loppet av några dagar. Klarar inte detta...
Annons: