/spanien/barcelona/forum/16578.aspx/spanien/barcelona/forum/16578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
3/15/2010 22:59
Ämne: Hejsan alla cúles!
....
Såvida det inte är en direkt avgörande guldmatch, så kommer det att vara långt ifrån fullsatt. Därför finns det ingen anledning att gå via återförsäljare, utan det billigaste och säkraste alternativet är att köpa från klubbens hemsida eller på plats.

Se länktips för mer info.
Barcelona Pedrito
3/15/2010 22:57
Ämne: Petr Cech förtjänar ....
Jag håller honom fortfarande som världsbäst.
Han må ha världens bästa försvar framför sig men vilken klass han visar gång på gång.
Shay Given tycker jag borde vara med bland topp 5-6 med tanke på det han presterar i framförallt landslaget. Sen är ju CIty enormt beroende av honom
Barcelona The Reporter
3/15/2010 22:54
1,Ceasar
2,Casillas
3,Cech
4,Van der sar
5, Valdes,Given,Loris Palop m.m
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
3/15/2010 22:53
Petr Cech förtjänar inte att vara med så högt på den listan. En fantastisk målvakt, men efter huvudsmällen så har han dalnat. Han blandar fantastiska räddningar, med märkliga ingripanden.

Barcelona Pep.G
3/15/2010 22:52
Mojito

Hur många kontringar mot oss har vi inte fått tack vare att Busquets inte vågar hålla i bollen ? Han bara slår den i mitten och så blir det kontringar direkt.

Fine, låt Busquets spela men låt Yaya spela mer. Han var bland dem allra viktigaste kuggarna förra året och ändå får han ruttna i bänken till förmån för Busquets. Det låter inte bra i mina öron. Yaya är ett djur, han behövs i ett lag som Barcelona där medellängden i laget är under 150 cm.
Barcelona Pedrito
3/15/2010 22:51
Ämne: Pedrito

Var inte ....
Nemen det är säkert. OK Cesar kanske ska vara med där men jag tror valdes håller den nivån.
Lloris har varit fruktansvärt bra nu i framför allt Cl de 2 senaste säsongerna. Förmodligen världens mest lovande Målvakt tillsamans med Neuer.
Neuer förresten tror jag kommer att ta över efter Van der Sar I united.. Känns som en Sir alex värvning.
Barcelona Trippeln
3/15/2010 22:47
Pedrito

Var inte enögd nu.
Barcelona Mojito
3/15/2010 22:46
Pep.G

"Yaya Toure ger en helt annan dimension till laget. Xavi & Iniesta trivs mycket mer med Yaya på plan än med Sergi för den bjässen vågar hålla i bollen tills dem har hittat en annan position, medan Busquets vågar inte i hålla bollen i mer än 2 sekunder, utan han bara slår den."

Den dimensionen är att han stannar upp spelet och låter motståndarna komma in i press.

Att Busi släpper bollen efter 2 sekunder är en fördel om man som tränare (Pep G.) vill ha ett snabbare mittfältsspel.

Jag är förblindad av Busi därför att Pep insett att han tillför en dimension som behövs då laget i nuläget saknar samma typ av presspel som förra säsongen. Ett taktiskt val helt enkelt.

Med Yayas form hade vi kanske legat 4 poäng efter Real i stället? Vem vet, bara onödiga spekulationer.

Du är mer förblindad av vad Yaya HAR presterat än det Busi GÖR för laget.

"egne-produkt" grejen har faktiskt en liten inverkan, Busi har lättare för tiki-taka spelet då han har det i blodet. Ger åter ett snabbare mittfältsspel.

Till slut:
Missförstå mig inte, jag skulle aldrig förlåta Pep om han väljer att låta Yaya ruttna på bänken eller om han säljs. Nästa år då laget är inspelat med Zlatan i en mer bestämd roll tror jag Yaya kommer kunna vara nummer ett igen.

Barca behöver två fungerande pivotes. Så visst ska Yaya åter ges en ärlig chans igen.
Kanske redan på onsdag?
Real Madrid Madridistas AntiCules
3/15/2010 22:46
Pedrito

kul att du inte ens nämnär julio cesar före loris :S
Barcelona Qvirre
3/15/2010 22:43
Hejsan alla cúles!
Har bokat en resa ner till Barcelona i början av Maj och hade tänkt se Barca - Tenerife och undrar hur/vart det är smartast att fixa biljett. Är det någon som känner till någon bra/tillförlitlig sida där man kan köpa biljetter!? Eller är det bättre att fixa på plats?
Barcelona Visca Barca
3/15/2010 22:42
Busquets får spela för att han har varit bra ibland för helt dålig är han inte. Han får även spela för pep tycker om honom för det var pep som tog upp honom i a-laget.
Barcelona Pedrito
3/15/2010 22:41
1.Petr Cech
2. Van der Sar
3. Valdes
4.Lloris
4. Casillas
5 Given
3/15/2010 22:35
Pedrito. Såklart, han är en världsmålvakt. Men han har ju inte det erkännandet i världen.

Jag har matchen på datorn. Som alla andra klassiska matcher :-)
Barcelona The Reporter
3/15/2010 22:32
Busquets får spela bara för att han är catalan och bara för att hans pappa känner Guardiola !
Barcelona Hetfield
3/15/2010 22:30
Mojito

Jag tycker inte att det är särskilt rättvist att döma honom när han har spelat så lite, sen när han väl har spelat så har han varit "ok"

Alla behöver tid, Busquets hade inte blivit så här bra utan så pass mycket speltid

Pedrito

Valdes en av de bästa? Nja, tillhör väl topp 10, han är väl bakom: Van Der Saar, Buffon, J.Caesar, Casillas, Palop, Reina osv.
Barcelona Pep.G
3/15/2010 22:30
Haha, är ni allvarliga när ni säger att Busquets är en bättre passningsspelare än Yaya ? Låt mig ta hans position och jag hade minst gjort det lika bra som honom. Missförstå mig inte, han är en egen produkt och jag tycker om honom, men att han ens ska jämföras med Yaya är bara skrattretande. Sen att folk går så långt att dem säger att Busquets är en bättre passningsspelare än Yaya är bara överdrivet. Dem enda passningarna han gör är antingen åt sidan eller bakåt, jag hade gjort det som sagt. Aldrig i livet att vi hade klarat oss med Busquets mot t.ex Chelsea. Vi blev fan överkörda av Simao & Reyes tack vare att vi hade Busquets i mittfältet. En Yaya där och vi hade lett ligan idag med minst 1 poäng och kom inte med det tramset att han var grym under finalen. Xavi & Iniesta hade så mycket skoj den matchen att vi hade t.o.m klarat oss utan Sergi.

Yaya Toure ger en helt annan dimension till laget. Xavi & Iniesta trivs mycket mer med Yaya på plan än med Sergi för den bjässen vågar hålla i bollen tills dem har hittat en annan position, medan Busquets vågar inte i hålla bollen i mer än 2 sekunder, utan han bara slår den.

Många av er här är förblindade av Busquets bara för att ni har fått in den "egen-produkt" grejen i huvudet så djupet att ni t.o.m förderar en träfot som Busquets framför en lejonhane som Yaya. När Yaya lämnar sen till sommaren och bildar ett deffensivt lås i Chelsea tillsamans med Essien, ska vi till Stamford Bridge med en Busquets då ? Det låter som en Oscarsbelönad komedi-film i mina öron...

Edit, Mojito

Hur vill du se den formen om han inte ens får spela ? Ge han 2-3 matcher i rad och han är tillbaka. Jag hoppas bara Pep inser snart vad han håller med.
Barcelona Pedrito
3/15/2010 22:28
Ämne: Jag satt och tittade....
Valdes ÄR en av världens bästa. Och ingen målvakt skulle passa in så bra i barca som han gör.
Barcelona Pedrito
3/15/2010 22:26
Ämne: Jag satt och tittade....
Var hittade du den matchen??? Länk?
Barcelona Mojito
3/15/2010 22:23
Hetfield

Jag dömer inte Yaya på något sätt, men jag kan förstå varför Pep väljer Busi just nu - vilket jag redogjort för i mina tidigare inlägg.

Men de som är "på Yayas sida" anser att han bör gå före nu pga det han gjorde förra säsongen, dock har jag inte sett den nivån från honom - ännu.

Därför menar jag att han skulle tagit chansen innan jul, men då gjorde han ett par riktigt mediokra framträdanden. Sen kom afrikanska mästerskapen där han heller inte presterade.

Men som sagt, jag gillar också Yaya, och jag hoppas han får en ärlig chans nu när spelschemat åter tätnar, för han kommer behövas.
Barcelona BOJAN...
3/15/2010 22:22
Okej, så långt tillbaka :D
Trodde jag missat nåt stort senaste året^^
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
3/15/2010 22:20
Koeman!!

Finns knappt något och göra för honom under den korta tiden? Valencia gick inte ens på attack under den sista kvarten.

BOJAN...

Heywood syftar på CL-finalen 06.

------

Heywood Jablome - Xaviniesta

Håller med, det är inte samma Valdes som fumlade en hel del, utan vi har fått en stabil och säker målvakt i målet. Madridistas får tycka vad de vill, men utan Valdes hade vi släppt in mål i dom två senaste mötena mellan Madrid och Barca på Camp Nou. (Drenthe y Ronaldo).

Han är grym på att komma ner på marken, han faller ner som en sten!
Barcelona Hetfield
3/15/2010 22:19
Mojito

Intressant att du dömer en spelare som har spelat så pass få matcher jämfört med Busquets

Förövrigt är det roligt att det är lika många på Toure's "sida" som det är på Busquets "sida"
Barcelona BOJAN...
3/15/2010 22:18
När mötte Barca-Arsenal?
3/15/2010 22:13
Jag satt och tittade precis på Barcelona - Arsenal. Och jag studerade Valdés. Han är alltid bra när det blir tuffa matcher. Den mannens psyke underskattas i Europa. Skulle vi bortse från hans tabbar i hans tidiga karriär så tycker jag att Valdés är en världsmålvakt med hög klass.

Undra när resten av Europa ska vakna och se det.
Barcelona Hetfield
3/15/2010 22:12
Mojito

Intressant att du dömer en spelare som har spelat så pass få matcher jämfört med Busquets

Förövrigt är det roligt att det är lika många på Toure's "sida" som det är på Busquets "sida"
Canaletes
3/15/2010 21:53
Påminner mig om Messi-Robben diskusionerna det här.. ojojoj, minnen de :P
Barcelona Mojito
3/15/2010 21:52
Koeman!!

Nej, det är ju lite svårt.

Men i matcherna innan juluppehållet, då skulle han visat det du och andra påstår att han kan.
3/15/2010 21:51
Vi kan diskutera dag och natt. Det har gjorts förr på detta forum. Yaya är helt enkelt petad för att Guardiola föredrar Busquets.
Barcelona Koeman!!
3/15/2010 21:50
Yaya skulle ha tagit chansen mot valencia dem där 5 min han var på plan.
Barcelona Mojito
3/15/2010 21:49
Anhängare till Yaya menar att han hade gjort det bättre än Busi om han fått chansen.

Men sanningen är ju att när han väl fått chansen har han inte tagit den.

Jag hoppas också att Yaya får mer speltid nu när ligan är på väg att avgöras och CL drar ihop sig.

Busi har spelat mycket och är det något jag kan oroa mig för så är det att ha en sliten pivote på planen, i och med att den rollen kräver så mycket mer rärlighet denna säsongen än förra då vi hade ett mycket aggressivare presspel.
Annons: