/spanien/barcelona/forum/16567.aspx/spanien/barcelona/forum/16567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Larsson1333
2010-01-07 10:57
För mig så får gärna messi va i mitten ibland och söka lite boll och nya lägen. Men så fort vi hamnar i underläge så står han parkerad där. Mot Sevilla var han till och med nere på busqets/xavis plats och hämtade boll, helt fel! Han måste ha tålamod på kanten och hjälpa alves för annars får alves slå tidiga inlägg som aldrig blir något. Men någon gång ibland kan han gå in i mitten en kort sekvens för att hitta nya lägen
Barcelona Makaveli
2010-01-07 04:34
Tack för videon Xaviii.
Barcelona Xaviii
2010-01-07 01:41
Bästa 2009 Messi videon, ni måste se den!
SLarsson
2010-01-07 01:18
Allan14

Tack!

Heywood Jablome - Piquénbauer

Tack så mycket!
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-07 00:24
Jag vet inte om den här har varit uppe förr.

Men fantastiska Tomaz25 har gjort en video, efter ett längre uppehåll, om Barcelonas fantastiska år.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-07 00:06
SLarsson. Som vanligt gör du fantastiska filmer! Keep up the good work!
Barcelona Allan14
2010-01-07 00:02
SLarsson//

Jag tycker den var hur bra som helst!
Barcelona Allan14
2010-01-06 23:56
Skulle uppskatta om någon kunde berätta lite om Barcelona-Sevilla matchen. Var på väg hem från Barcelona när matchen spelades så kunde inte kolla.Vet vilka som gjorde mål, men ni kan berätta vilka som gjorde en bra match och vilka som gjorde en dålig match please.

SLarsson
2010-01-06 23:43
H.Alavi - Triangulo Magico!

Tack så mycket :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-06 23:41
Ämne: Trippeln

Tack!
....
Äh El Clasico målen behövs inte, barndomsbilderna tog priset. Dina andra klipp har varit suveräna, men ingenting jämfört med den här. You blow me away.

Keep up the good work!
SLarsson
2010-01-06 23:38
Trippeln

Tack!

Den vise

Tack, jag måste nog ha glömt dom
Barcelona Den vise
2010-01-06 23:33
SLarsson

Fin video men jag saknade målen mot madrid som extra salt i salladen så att säga.
Barcelona Trippeln
2010-01-06 23:27
SLarsson

Grym video! Kudos till dig.
SLarsson
2010-01-06 23:16
Hetfield

Tack så mycket!
Bra idé där
MagicaJuve
2010-01-06 23:15
Ämne: Messi hade juh kört ....
Hur så? Både jag och du vet att försvarsspelet är betydligt bättre i Serie A än i La Liga.
Barcelona Hetfield
2010-01-06 23:13
SLarsson

Du är kung! Keep up the good work, du får gärna göra en om Pep Guardiola ;)
adil,
2010-01-06 23:10
Ämne: Ämne: Jag skr....
Messi återfinns på högerkanten mot lättare motstånd och centralt mot svårt motstånd. Det är väl typ så det sett ut och även nämnts här på forumet. Fast på senare tid har han faktiskt spelat centralt allt oftare. Pep kanske anser att Messi inte får ut sin fulla kapacitet om han spelar på kanten mot "storlagen". Detta då han blir desperat markerad av flera världsklass försvarare och på så sätt blir "bortmarkerad" från matchen. Fast detta är bara en teori som jag varken vet stämmer eller inte, eller om jag själv ens tror på egentligen. För jag minns då många svåra matcher Messi spelat på sin kant och varit så utomjordiskt bra. Mot Manchester United 07/08 då han rundade upp försvararna gång på gång i båda mötena t.ex. Fast detta kanske berodde på att han inte markerades lika hårt för några år sen som nu?

Messi i central position innebär iaf. en friare roll, större chans till att ytor öppnas då han enligt mitt tycke blir mer oförutsägbar. Ett bra exempel på detta är CL finalen i våras då Messi av alla spelare plötsligt dyker upp och nickar in bollen. Man U backarna fattar ingenting. Lägg till att han är en ypperlig framspelare vilket kan utnyttjas bättre centralt. På kanten vet alla vad som komma skall. Dock ser det inte ut som om hans dribblingsräder blir effektivare när han återfinns centralt. Enligt mig slutar det ofta upp med att han springer rakt in i motståndarnas mittbackar, faller och blir av med bollen. Huruvida han kan utnyttja sin expolisivitet/dribblingsförmåga bäst på kanten eller centralt är en annan aspekt att se på saken och spekulera i, då han lever mycket på sin dribblingar. Samarbetet mellan Alves och Messi är annars en stor fördel med Messi på kanten. Det är ju en dimension vi mister i spelet när Leo inte finns vid Alves sida. Aja lika bra att sluta babbla om detta. Slutsatsen är att det finns fördelar och nackdelar vad man än väljer och det kanske är lika bra att använda Leos förmågor i olika banor.

GuruRamen: Ursäkta mitt påhopp. Gud vet hur många här som är nyanlända Zlatanister och medgångare. Du var uppenbarligen inte en av dessa, Sorry!
SLarsson
2010-01-06 23:05
Sorry om jag avbryter eran diskussion, men min nya film är klar. Den är om Lionel Messi!

Skulle gärna vilja höra vad ni tycker om den.

Tack
Canaletes
2010-01-06 22:52
Patético does it again.. otroligt
Barcelona Trippeln
2010-01-06 22:41
Nu har vi cupen i egna händer om vi vinner med 2-0,alla storlag förlorade och det känns nästan som om man får möta Alcorcon i finalen,tänk er!

Det skulle varit otroligt roligt :)
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-06 22:38
Valencia förlorar hemma med samma siffror som vi mot Depor. Atlético ligger under med 2-0 mot Segunda-laget Rectreativo. Det är inte precis någon bra runda för de sk favoriterna i cupen. Förutom Racing som lyckades vinna borta mot skrällaget Alcorcón.
Barcelona ★Barca★
2010-01-06 22:31
Messi hade juh kört slalom med Serie A backarna.
2010-01-06 22:27
Ämne: Rambla

Suazo mål ....
Japp 7 mål och det skrattas åt spanska lags försvarsspel, hö hö.
Barcelona ★Barca★
2010-01-06 22:23
Rambla

Suazo mål snyggt! Sjukt 7 mål i matchen.
2010-01-06 22:20
Ämne: herregud 3 straffar ....
Alla tre bjudningar från domaren. Det är skrämmande vilka fördelar storklubbarna får av domarna i hemmamatcherna. Så gott som varenda bedömning går till Milans favör. De behöver bara ta in bollen i straffområdet och i stort sett bara lägga sig ner för att få straff. Det är parodi på fotboll. Hade jag varit genuaspelare hade jag gått av planen i protest.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-06 22:17
herregud 3 straffar till Milan.
Barcelona Saman.
2010-01-06 22:07
Mojito

Håller med dig om att Zlatan löper mycket i djupled, men bollarna i djupled mot Zlatan kommer så sällan. Flera gånger under matchen senast mot Sevilla står han i linje med backlinjen och vinkar som en galning eller startar en löpning men ingen boll kommer. Jag tror att laget eller vissa har en uppfattning av att han är långsam eller något (detta har hänt mot annat motstånd också tycker jag).
Barcelona Pedrito
2010-01-06 21:52
Helt plötsligt går det upp för en om pique eller puyol går sönder så kan hela säsongen gå åt helvete.
Barcelona Mojito
2010-01-06 21:40
Fast jag lägger in en brasklapp där, angående Zlatan vs Eto´o.

Zlatan löper en hel del i djupled, och vi får inte glömma att lejonet väldigt ofta droppade ner på ittfältet i uppspelsfaserna - medan Zlatan ligger 15 meter högre upp, oftast.

Jag tror snarare att allt handlar om i vilket tempo saker och ting sker.

Nedan diskuteras ju Iniesta och hur han stoppar upp anfall osv. Likadant Messi som söker väldigt mycket boll.

Jag vill hävda att vårt höga presspel måste komma tillbaka i någon form för att driva upp tempot i matcherna och göra så att vi kan starta anfall högre upp i plan.
När det går långsamt tappar vi oftare bollen längre ner, vilket gör att motståndarna kan sätta en tidigare och högre press - de har redan folk högre upp i banan.
Vi kommer fortsatt att se bra prestationer på individuell nivå, prestationer som kommer ta oss långt i många sammanhang. Men lagmaskinen Barca kommer inte vara lika bra som 2009.
Inte utan presspel och högre tempo.
Barcelona Barca Barca
2010-01-06 21:21
Plaza_Catalunya// Vi hade samma problem även säsongen 06/07 då Eto'o var skadad och vi startade med Dinho, Guddy och Messi i anfallet, en av dom största orsakerna till att vi inte kammade hem ligan den säsongen. Stillastående anfallare ingen av dessa tre löper konstant i djupled och våran centrala anfallare då var Guddy och när djupledspassningarna från Xavi kom så fanns det ingen raketsnabb eto som sprang på dom utan de va Guddy och till slut började säkert Xavi tappa förtroendet för sina passningar och de blir en negativ cirkel o det går dåligt och tidningar skriver billsh**.

Då lärde sig lag att sätta högpress på oss för ingen sprang i djupled och dom vågade flytta upp sina positioner som lagen vi mött gjort dom två senaste gångerna även real spelade så i första halvlek.
Annons: