/spanien/barcelona/forum/16560.aspx/spanien/barcelona/forum/16560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-10 19:13
Trevligt...
Higuain gör mål och ligger på lika många mål som våran Zlatan.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-10 19:11
Kommer ihåg att vi hade en diskussion för ett par veckor sedan om de gamla lagen nere i Segunda som är på väg upp mot La Liga. En av de är Las Palmas som har börjat visa upp en grym form, idag vann de mot Girona på bortaplan med 0-2.

Håller tummarna för Las Palmas!
2010-01-10 18:50
Ämne: BlaugranaBarcelona/ ....
Det visste jag inte. Rätt så kul faktiskt. Vem tror du han hejade på då? haha ;)
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-10 18:42
Chori Dominguez inne på plan just nu för Valencia.
Riktigt kult.

Förresten så är denna domare som dömer Valencia och Xerez matchen riktig bra.
Stoppar inte matchen alltför mycket istället låter han matchen få gå.
Vill se mera sådana doamre.
Celta Vigo DIEXEL
2010-01-10 18:37
Varför spelar Barca och Real alltid(?) på samma matchdag för?

Bättre att dela upp det och fördela mellan lördagen och söndagen istället!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-10 18:35
BlaugranaBarcelona/

Vill du veta vem som satt på läktaren den dagen och såg matchen live? Just det, ingen mindre än Pedrito.
Barcelona Pedrito
2010-01-10 18:35
Pedro-Henry-Messi hoppas jag på
2010-01-10 18:33
Riktigt tråkigt att Zlatan inte spelar ikväll. Hoppas han startar de nästa matcherna mot Sevilla. Både CDR och ligan.
Barcelona Messidinho_10
2010-01-10 18:27
Jag hoppas Pep startar med Pedro Bojan Messi ikväll.
2010-01-10 18:22
Måste säga, ska bli kul att se Real Madrid - Mallorca. Hoppas verkligen de tappar poäng idag. Längtar.

Länktips: Blir det liknande siffror idag när Barcelona och Tenerife möts? Det tror jag tyvärr inte...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-10 18:21
Om Platini får genom sin vilja angående klubbarnas ekonomi, vilket verkar vara mycket nära, så är Real Madrid riktigt riktigt illa ute. De kan tvingas sälja spelare redan i sommar.

Man kan inte längre ignorera sina skulder och fortfarande delta i CL längre. Visar man på underskott 3 år i rad som många klubbar redan har gjort så stängs man av.

Det betyder även att ett lag inte kan låna hur mycket som helst, t. ex. som Madrid gjorde i somras. Har man för mycket skulder så spelar man inte CL. Spelar man inte CL så förlorar man massor med pengar.

Det kan även vara ett steg mot lönetak som Berlusconi har föreslagit.
2010-01-10 18:18
Bilder från när Barça anlände i Tenerife igår i länktips. Tusentals människor tog emot de vid såväl flygplatsen som utanför hotellet. Den mest hyllade var föga oväntat hemmasonen Pedrito. Vilka galna scener!
Barcelona westinho
2010-01-10 18:07
Alfredo di zidano

Antagligen menar han väl 0-0 matchen mot Osasuna?! För det är väl inte ett speciellt bra resultat eller? Det kvittar om Barca spelade oavgjort samma omgång, nu handlade det om Real Madrids form och inte Barcas. Jesus..
Barcelona tarrak
2010-01-10 17:52
Alfredo di Zidano

Jag har redan förklarat för dig på vilket sätt du sänker nivån, men eftersom att du inte förstod så tar jag det en gång till. Om du även denna gång misslyckas att ta in budskapet, så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, men du ska kanske inte anklaga OSS (ännu en fördomsfull generalisering från din sida)för att ha problem med kommunikationen.

Du sänker nivån genom att du generaliserar och tillskriver en större grupp, enskilda människors åsikter och egenskaper vilket aldrig för något gott med sig. Om någon skriver något du inte håller med, så adresserar du den enskilde personen, istället för att svepande anklaga "ni" och "er". Nog om det nu, åter till topic för det här forumet: FC Barcelona.
Canaletes
2010-01-10 17:49
H.Alavi

hahaha nice video du la upp.
Det var jag som laddade upp den :D "stolt"
2010-01-10 17:45
el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Vad säger du om det här? :)
En sida av Reina som jag vill se mer av!
Barcelona BOJAN...
2010-01-10 17:42
Vilken michael Jackson dans? ;D
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-10 17:41
tarrak

Jag har inte problem med Cules som försöker missbruka mina hjärnceller efter varje match dem vinner. Jag har grym psyke.

Men jag har märkt en sak på er, ni har svåra kommunikationsproblem, jag ställde en fråga till en person som sa "Real Madrid har vart lite sisådär i slutet" Jag frågade vad han just menar, menar han 6-0vinsten över Zaragoza, bortavinsten mot Valencia eller Osasuna matchen på bortplan som spelades 0-0 och som i samma helg där barca lirade 1-1.

Varför anser det som ett tjafs och nivåsänkning?

Jag tycker synd om Les Rambles, jag minns förut där det hanterades fina kommunikationer härinne, ni har problem med det just nu, dålig form. Men Alla formsvackor får bättre dagar senare.
2010-01-10 17:38
H.Alavi/

Guardiolas MJ-dans är bland det mest episka som har visats på youtube någonsin.
Barcelona tarrak
2010-01-10 17:37
Alfredo di Zidano

Om du nu har problem med culés i din vardag, så kan du väl försöka att lösa dem där istället för att komma hit och sänka nivån. Svepande generaliseringar om att NI tycker si eller så, är helt poänglösa och leder bara till pajkastning.
Canaletes
2010-01-10 17:37
Har ni sett hur lika Bojan och hans mamma är?

Kolla länk! :D
Barcelona BlueRed
2010-01-10 17:36
PILMÀ

Indeed. Vore kul om Chori fick debutera för Valencia idag.
2010-01-10 17:35
Härligt match mellan Xerez vs Valencia. :D
2010-01-10 17:34
BlueRed

Jooorå, vid namn AdiiL sökte upp mig, NI, ni som Barcafans, ni är ni, vi är vi :)
2010-01-10 17:33
Ämne: Angående vår match i....
Hellre det än Michael Jackson dansen haha. :)
2010-01-10 17:30
Angående vår match ikväll mot Tenerife (underskatta inte ö-laget) är det värt att nämna två historiska segrar som Tenerife tog mot Real Madrid två år i rad i den sista omgången, vilket innebar att Barcelona vann ligan 1992 och 1993.

Den första, 91-92, vanns efter att Barça besegrade Athletic hemma med 2-0, samtidigt som Madrid förlorade borta i Tenerife med 3-2. Los Blancos ledde den matchen ett tag med 0-2, men Tenerife stod för en enorm vändning i andra halvleken och kunde till slut bidra med att ligasegern hamnade i Barcelona.

En ung Pep Guardiola blev så pass lycklig över segern att han mitt i firandet lovade att han skulle bli medlem i Tenerife om dem lyckades besegra Madrid ännu en gång.

Och följande säsong upprepade sig sagan på nytt: Tenerife besegrar huvudstadslaget med 2-0 och Dream Team tog därmed sin tredje raka ligatitel.

Men än idag har Pep inte infriat sitt löfte och blivit medlem i CD Tenerife. Han kanske helt enkelt har glömt bort det, men det hade varit kul om någon från Tenerife påminner el míster om hans löfte från 1992.
Barcelona BlueRed
2010-01-10 17:30
Alfredo di Zidano

Frågan är då varför du skriver ni? Jag tror knappast att någon här inne sökte upp dig för att skryta om våran match mot Zaragoza. Nästan så man föredrar obbes inlägg. Nästan.

el Flaco

Jag väntar... :)
2010-01-10 17:29
BlueRed

Mitt liv cirkulerar inte inom Svenskfans ska du veta, jag känner till många Cules in the Real life också, jo och även dem gick runt och dansade runt mina hjärnceller "vi vann 6-1, muuhaha, real kan aldrig vinna så, muhaha, slå den då, muhaha" Så när jag säger "NI" så är det ni fans, eller hur? Eller är det skillnad på barcafans i Svenskafans och in the real life?

Vem förtjänar en LOL nu då?
2010-01-10 17:28
hahahahaha vilken omställning av Xerez hahaha.
Riktigt snabbt och bra avslut. :D
Barcelona BlueRed
2010-01-10 17:26
Alfredo di Zidano

Skröt? För vem? Det är ju inte så att vi kunde/kan komma in i Puertan och skryta om våra vinster...

Eller du kanske fortfarande yrar och räknar med alla inlägg som skrev här inne efter vår match mot Zaragoza? Om det nu är det så förtjänar du helt klart ännu en lol/fail bild från el Flaco.
Annons: