/spanien/barcelona/forum/16559.aspx/spanien/barcelona/forum/16559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-09 15:43
Gaucho!

aha okej :D
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-09 15:42
Madridistas AntiCules

Hallå? Vi sa OM vi skulle sluta på lika många poäng så är det vi som har fördelen om det skulle sluta oavgjort imorgon.

Vi är medvetna om vilka lag vi har kvar, speciellt borta matchen mot Sevilla i den sista eller näst sista omgången är den som skrämmer lite.
Barcelona Gaucho!
2010-04-09 15:42
Madridistas AntiCules

Tror dom menar att om vi spelar oavgjort mot er imorgon och vi hamnar på samma poäng när ligan är avklarad så vinner vi ligan på inbördes :)
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-09 15:39
varför tror ni att om ni får oavgjort mot oss så vinner vi ligan hallå ni har ju sevilla espanyol villareal kvar ?
Barcelona Rambla~
2010-04-09 15:39
Jag förväntar mig knappast någon vinst i morgon. Vårt schema den senaste tiden måste förr eller senare ta ut sin rätt. Ett oavgjort resultat skulle jag ta idag utan att blinka. Förlorar vi så hoppas jag vi åtminstone gör ett mål och att det stannar vid en uddamålsförlust. Då har vi fortfarande fördel om lagen hamnar på samma poäng.

Obs! Det här är inte någon bortförklaring vid en eventuell förlust. Det gäller att vara realistisk. Madrid ser verkligen tunga ut på Bernabeu denna säsong. Glöm heller inte bort att vi startar med samma lag som förra säsong nu när Zlatan är borta, minus Eto'o medans Madrid har förstärkt hur mycket som helst känns det som.
Barcelona Gaucho!
2010-04-09 15:38
Yaya har inte alls imponerat på mig dom senaste matcherna, tyvärr. Mycket felpass och känns långsam i allt han gör. Ser hellre Busquets från start då :)
Barcelona NoGo™
2010-04-09 15:35
Hehe Leo en riktigt vinnare :)

*Länktips.
Barcelonistas
2010-04-09 15:35
Barcaista10

ja me busi blir det snabbare passningspel o de gör busi väldigt bra. men jag tycker busi är väldigt seg och mot spelare som huguain o ronaldo så hade yaya varit bättre just i el clasicot.
2010-04-09 15:32
¡Barça!

Haha. :)

--

Gonzalo Gerardo Higuaín

Korrekt, då är det målskillnad som gäller.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-09 15:32
Jaha, Zlatan är inte med alltså. Det var en tråkig överraskning.
Jag trodde hela tiden att han hinner tillbaka. Dagen efter skadan vid uppvärmningen not Bilbao var rapporterna inte så allvarliga. Lagets läkare sa tom att det handlar om en tre millimeter sträckning som kommer att läcka snabbt.
Jag hoppas att det kommer att gå bra i alla fall.

Mycket hänger på Messis axlar igen och tyvärr så brukar han inte leverera på den högsta nivån två matcher i rad som kommer tät efter varandra. Messi presterar ofta mindre bra direkt efter en stor match. Jag hoppas att han ändrar på den här trenden imorgon.

Pedro och Bojan var osynliga på den offensiva delen sist mot Arsenal. Bojan gjorde däremot ett bra jobb på den defensiva. Han sprang hela tiden och stressade backarna och inte minst Almunia. Vi vann en del bollar tillbaka pga Bojans press. Men på den offensiva var han lätt som en fjäder. Pedro var också nästan helt borta mot Arsenal. Han och Keita ”krockade” nästan med varandra på vänsterkanten och samarbetet var inte riktigt så bra.

Iniesta får förmodligen starta och jag hoppas att han är i bra form. Vi behöver en till bollbehållare, oavsett om han spelar som ytter eller mittfältare. Xavi såg vara för ensam ibland sist mot gunners.
Jag tror också att Lass eller någon från Real kommer att punkmarkera Xavi imorgon. Han behöver stöd i så fall.

Alves spelade väldigt försiktigt sist mot Arsenal vad det gäller offensivt. Det var säkert instruktioner från Guardiola. Han var inte med i anfallet som han brukar.
Jag tyckte att det var ett smart taktiskt drag av Pep. Vi behövde spela lite försiktigt då. Återstår att se om det kommer att bli likadant imorgon med Alves. Vi behöver inte spela tok offensivt imorgon, då oavgjort räcker för oss att ligga etta. Alves är annars inte i samma form som förra säsongen. Han slavar mycket och är inte lika dominant på sin kant.

Viktigt att få Pique och Puyol tillbaka och utvilade. De spelade bra mot Bilbao och vi behöver Puyols attityd i en sån match.

Synd att Henry är så usel den här säsongen. Vi skulle behöva honom imorgon med sina löpningar. Han har spelat alltid bra mot Madrid. Tom den här matchen som vi fick stryk med 4-1 var han den enda som försökte.
Jag hoppas att han kommer att ge oss en riktigt bra match som mot Valencia, om han spelar. Han ändrade matchbilden direkt mot Valencia. Men han spelar som lite och det är svårt att komma in och prestera utan matchtempo i kroppen.

Mot serieledningen imorgon.

Visca
och P*** Madrid.

hehe, jag bjuder på svärord för att höja på stämningen :-)

Barcelona BlueRed
2010-04-09 15:31
Ämne: Är det under El Clas....
Andreas E

Resultatet gör ingen större skillnad faktiskt. Vinst eller förlust så kommer det in massa folk som vill provocera.

Du har fått PM.
------
Läntips: En intervju med Messi. Redan postat kanske?
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-04-09 15:30
¡Barça!
Hur kan det bli lika i båda matcherna om den ena matchen redan är spelad och ni vann den? Du kanske menar att om vi vinner med 1-0 imorgon så är det helt riktigt målskillnad som gäller.
Barcelona ¡Barça!
2010-04-09 15:30
Haha självklart vann vi första mötet, är på jobbet kan inte tänka klart.. trött, nu hänger jag med
Barcelona tikitaka
2010-04-09 15:29
Men den ena matchen är redan avklarad och den slutade 1-0 den 29/11/09 på camp nou Vilket betyder att det inte kan sluta kryss i båda matcherna...
Barcelonistas
2010-04-09 15:29
¡Barça!

nej. då är det inbördesmöten o då vinner vi ligan!
2010-04-09 15:28
¡Barça!

Lika i båda matcherna? Vad babblar du om? Vi vann första mötet. Skulle det bli oavgjort imorgon så har vi fördelen.
Barcelona ¡Barça!
2010-04-09 15:27
H.Alavi

Om det blir lika i båda matcherna så är det väl målskillnad som avgör och då är vi ju körda..
Barcelona Barcaista10
2010-04-09 15:25
Barcelonistas -- jag tror tyvärr inte toure startar fastän jag själv vill det !
Pep väljer nog busquetes för att han vill ha ett snabbt passningsspel, busq passar den vidare direkt när han har fått den :)
2010-04-09 15:24
¡Barça!

Mardrömsresultat? Om Barca och Real hamnar på lika mycket poäng när ligan är slut så är det Barca som vinner då via inbördesmöten.

Oavgjort på Santiago är inte mardrömsresultat, absolut inte. Jag är nöjd med en poäng.
Barcelona Barcaista10
2010-04-09 15:24
nej imorgon tror och hoppas jag det slutar 1-3 =)
Puyol gör mål !!!
Barcelona ¡Barça!
2010-04-09 15:21
Andreas E

tror du verkligen matchen slutar 2-2 imorgon? Det är ju ett mardrömsresultat för våran del..
Barcelonistas
2010-04-09 15:20
Om vi kör 4-3-3 imon så tycker ja laget ska se ut så här.

Valdes - Alves, Puyol, Pique, Maxwell - Toure, Xavi, Iniesta - Messi, Henry, Pedro

eller så kör vi formationen som vi spela mot arsenal. då messi var lite centralt bakom anfallarna.
Barcelona Andreas E
2010-04-09 15:16
OT: Tänkte bara visa en bild som är ganska sjuk som hände när jag lirade för 2 dagar sen. I rättan tid att avgöra eller vad säger ni?
Barcelona NoGo™
2010-04-09 15:12
Att Zlatan missar matchen på lördag är inte hela världen, nu får Titi och Leo chansen att sänka Madrid som förra året :) Hoppas Titi får starta bara, det är i dom här matcherna han är som bäst.

Håller tummarna för att Pique kan spela också, även om Milito har vart grym så föredrar jag Pique.
Barcelona Andreas E
2010-04-09 15:09
Skulle INTE förvåna mig om dom öppnar Puertan efter en ev vinst i EC, skulle vara hela Madrid i ett nötskal. Vidrigt.

Vidare hoppas jag att folk på Les Rambles sköter sig vid en ev förlust så att forumet kan fortsätta vara ÖPPET för oss som kan ta en förlust och diskutera i vad som gick fel.

Tack för mig.
Barcelona foooball master
aboo...vad ni skämmer ut er madrid fans..
Barcelonistas
jag gillar våran redaktion som inte går i samma dagis nivå som real red!
Barcelona tarrak
Hassan

Om ni hade velat ha det öppet skulle ni aldrig stängt det från första början. Era problem var absolut inte större och eran spärrlista var inte på något sätt mer omfattande, utan det mesta var på det hela väldigt likt.

De gånger ni har "försökt" att öpnna upp igen har varit någon timme i taget och efter en eller två provkatörer har gjort sig till känna så har ni stängt direkt. Om Barca-red skulle hålla samma toleransnivå så skulle heller inte Les Rambles kunna vara öppet.

Hade ni bara valt en hyfsat lugn tidpunkt på säsongen och varit beredda på att ta några dagar med att rensa ut de värsta rötäggen som genast vädrar morgonluft, så hade ni snart varit tillbaka på samma nivå som innan stängningen.

Däremot så har jag full förståelse för att det kan finnas tillfällen då man måste stänga för utomstående t ex efter en förlust i el Clasico eller utslagning i CL, Men att hålla stängt i flera år har bara bidragit till att nivån sjunkit i båda forumen precis som diskussionerna fansen emellan.
Barcelona Andreas E
2010-04-09 15:07
Är det under El Clasicó ni moderatörer har som mest jobb? :)

Beror ju på resultat iochförsig.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-09 15:06
Joan Gamper 1891

Det finns inge större match än EL Clasico tro mig.
Annons: