/spanien/barcelona/forum/16557.aspx/spanien/barcelona/forum/16557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-02-04 12:13
Ämne: Adil

Jag vill int....
Att han spelar i ett lag som vinner mot ”alla lag” har väldig lite med saken att göra. Men han är en del av lagets prestation.
Det är snarare så att det är svårare att hålla koncentrationen uppe om man får stå i långa stunder innan man får en boll att jobba med. Valdes har sagt att han föredrar att ha mer boll än att stå i långa stunder som han ibland gör. Han gillar utmaningen och att han då även kan hålla koncnetrationen bättre.

Det är väl säkert tyckande och smaksak precis som din, men jag håller Valdes bättre än Palop, Lopez och Reina. I alla fall om man tittar på prestationen på senare åren.
Barcelona Hetfield
2010-02-04 11:41
Adil

Jag vill inte förringa det Valdes gör, han har verkar blivit en målvakt av rang, men man måste komma ihåg att han spelar i ett lag som krossar alla motståndare, så det finns kanske inte lika mycket för honom att göra som de andra målvakterna

Tyvärr så kommer han aldrig att peta Palop eller Reina, det är bara om någon av herrarna slutar eller om de går sönder, men redan där är det osäkert då D.Lopez knackar på dörren och vill ha en plats, så det blir tufft för Valdes

Men äh, det är inte hela världen, han kommer alltid att vara nr.1 i Barcelona, så länge han är det så är jag nöjd och belåten, Valdes har blivit en favorit hos mig på sistone

Ps.
Coolt att du också bor i Uppsala ;)
Barcelona Barca-nist
2010-02-04 09:02

Fabianos målgest/ Hatten ! hahah
Barcelona el Maestro!
2010-02-04 06:03
Ämne: adil,//

Jag tycke....
Valdes är bättre än både Reina och Lopez. Han har presterat hästlängder bättre än de två har presterat under de senaste två säsongerna. Det vet alla som har följt Liverpool och Villarreal. Dessutom är Valdes formässigt bättre än Casillas i denna säsong, och även i den förra säsongen då Casilla har varit lite osäker. Saken är den dock att Del Bosque troligen inte vill störa gruppdynamiken i truppen genom att ta in Valdes som en ny målvakt. Reina och Lopez har sina roller i truppen.
Det är ingen idé att byta ut Reina och Lopez. De kommer ju ändå inte att spela då Casilla är säker etta.
Valdes får istället nöja sig med ännu en Zamora i denna säsong.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-04 03:24
Ämne: Spela med Milito så ....
Du har verkligen inte sett Argentinas försvar!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-04 03:22
Ämne: Tycker fortfarande a....
Han är inte så bra son alla tror. Visst han öser in mål, so what ? gjorde inte Huntelaar det samma ? kolla på killen vart han är.

Holländska ligan är kass helt enkelt.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-04 03:11
adil,//

Jag tycker inte att de finns plats för Valdes i Vm truppen. Etta och Tvåa kan han defintvt inte konkurrera med, men på den tredje platsen är det lite öppnare även om diego lopez haft den i ett års tid nu. Jag tycker att diego lopez högsta och lägsta ni är bättre än valdes. Sedan har vi Palop som har en högre högsta nivå än valdes men kan har betydligt sämre lägsta nivå än valdes.

Även om jag tycker att valdes får onödigt mycket i media så har tavlorna raderats bort(även ifall han fortfarande tabbar sig ibland) och han höja sin högsta nivå ett snäpp. Visst valdes håller nållan en hel del det säger inte mycket om honom säger mer om att barcelona håller bollen 15-20% än andra topplag normalt sätt. Tittar man på kvoten skott på mål som valdes fått på sig och antal mål han släppt in så talar det inte för valdes. Men däremot som du säger så är han en väldigt bra 1 mot en målis läser skytten väldigt bra och det är han bättre än nästan alla målvakter i världen på. Sedan så dominerar valdes knappast sitt straffområde och sprider inte lugnet som en världsmålis ska göra, sen är spelet med fötter under all kritik och det är inte en spaninen inspirerad fotboll eller barcas som du säger.

Sedan så är inte spaninen inte barcelona inspirerad fotboll, dem har knappast samma spelsystem och jag tycker att spaninen spelar mer på intensiteten än vad barca gör. Barca har mer en hollands inpirerad fotboll medans spaninen mer kan liknas dagens sevilla.
Barcelona Pep the King
2010-02-04 01:17
Mäktig bild:)
Barcelona petersays
2010-02-04 01:05
Hade jag varit Valdes hade jag nästan övervägt att ansöka om portugisiskt medborgarskap :P
adil,
2010-02-04 00:15
Hetfield

Spanien har minst sagt ett lyxproblem vad gäller målvakter ja. Det kan inte vara lätt att stå och väga mellan de herrar du nämnde. Jag anser att Valdes är tillräckligt kvalificerad för en av platserna till VM, med tanke på höstens och fjolårets prestationer.

Jag tror inte det finns någon målvakt somm håller nollan i fler minuter än Valdes. Eller släpper in färre mål för den delen. Jag tror heller inte att det finns någon målvakt som stått för så betydande räddningar som Valdes, om vi utgår ifrån förra säsongen fram till nu.

De två senaste upplagorna av El Clasico på Camp Nou har han räddat frilägen. Detsamma i båda mötena mot Chelsea i fjol i Champions. Även i CL finalen stod han för betydande räddningar, i dueller mot Ronaldo. Dessa ovärdeliga räddningar har alltså uppkommit i de största matcher som existerar. Han hade en minst sagt stabil fjolårssäsong, och har i princip varit felfri denna säsong.

Statistiken säger att en av tre målvaktsdresser ska tillhöra Valdes. En sak till som talar för att Valdes förtjänar en plats i La Seleccion, är just det faktum att Spanien spelar en så Barcelona inspirerad fotboll. Och det finns inte en målvakt på marknaden som skulle kunna göra det bättre än Valdes i Barca.

Reina är väl den som ligger närmast, som jag tycker kan ge vika för sin plats. Tror du verkligen att det kommer ta flera år till innan Cules och maränger kan börja tjaffsa i huruvida Valdes eller Casillas ska vara förstamålvakt?
Barcelonistas
2010-02-04 00:11
glömde länk! med de verkar som pep vill ha en utav ribery o fabregas till nästa säsong. jag tycker ju att pedro kan ta över henrys position men ja vette fan va tror ni?
Barcelonistas
2010-02-04 00:10
vem utav ribery o fabregas hade ni helst viljat ha i barca?
Barcelona westinho
2010-02-04 00:01
Pedro är Henrys ersättare...varför köpa in någon annan när vi har en snabb och teknisk egenproducerad målmaskin som Pedro Rodriguez?
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-03 23:35
Tycker fortfarande att vi ska värva Suarez till sommaren som Henrys ersättare! kollat ett antal Ajax matcher nu och tycker att han skulle passa fin fint, grym teknik, skapar chanser.. Vore en toppen kille att ha i Barca!
Barcelona Hetfield
2010-02-03 23:24
Jag tycker synd om Valdes som kommer att få vänta i ett par år innan han får chansen att vara med i landslaget, det är synd

I dagsläget så är både Reina och Palop före (det är förståeligt, även om jag tycker att Reina är överskattad), men frågan är om inte Bosque väljer D.Lopez istället, snacka om lyxproblem. Jag kan bara hoppas att han får chansen
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-02-03 23:06
Canaletes.

Jag gillar bilden när spelarna håller visar en sexa med fingrarna. :-)

...och en grej om Valdés. Han har varit fantastiskt bra hela hösten. Synd att hans tabbar tidigt under karriären alltid kommer att följa honom :(

Jag håller med Guardiola när han säger: "Victor är den perfekta målvakten för FC Barcelona"
Barcelona Abbe.
2010-02-03 22:54
Ämne: Hahaha Fabiano... Gj....
Ja, visste inte att den killen hade humor ;-).
Barcelona BlueRed
2010-02-03 22:51
Hahaha Fabiano... Gjorde mål och firar med att sätta på sig en hatt som liknar del Nidos, del Nido satt uppe på läktaren med sin hatt och skrattade.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-02-03 22:51
vet ni vart cup finalen spelas vilken arena tacksam för svar :)
Canaletes
2010-02-03 22:44
Video med Valdés som visar er bilder ALDRIG visade till allmänheten :O

länk
Barcelona Saman.
2010-02-03 22:44
Vilken match mellan Sevilla - Getafe!
Canaletes
2010-02-03 22:31
Rekomenderar er att kolla på länken

Skitkul spansk program som filmar alla roliga ögonblick från helgens La Liga ;)
Barcelona Rey Etoo9#
2010-02-03 22:16
Så sjuk suarez är,
Bra med matcher på måndagar nu har man något att se fram emot med tanke på att denna dag oftast är den värsta på veckan :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-03 22:09
Suarez har gjort 4 mål hittills. Ajax mot Roda.
Barcelona ★Barca★
2010-02-03 22:05
Match nu tv4sport. Sevilla vs Getafe.

Ps. Fi fan vad skön låt Sevilla har.
Barcelona lameG^
2010-02-03 21:22
L.A.M. Nr 10

Tycker vi inte ska satsa på Milito. Han ska vi sälja i sommar. Han är inget och ha efter 2 års skada kan man inte komma tillbaks och speciellt när man har massa bättre backar i det laget för då får man inte speltid.

Chyg tycker jag ska starta mot Getafe. Han borde få en chans till. En spelare för 250 milj ska man satsa på och inte ha som truppspelare bara. Isåfall lika bra och sälja honom.
Barcelona Mojito
2010-02-03 21:13
K9 är inte tillgänglig idag, men till helgen ska han vara spelklar och till tränarens förfogande.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-03 20:51
Har Fiorentina tillgång till Keirrison idag i cupen? Någon som har informationen ? :) tAck
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-03 20:40
Med tanke på Argentinas backar så tror jag att Milito kan ha en chans att slå sig in i startelvan. Men bara för att han ska försöka slå sig in där betyder det ju inte att han ska spela de flesta matcher för oss. Enligt mig så borde vi ge Chygrynskiy fler chanser och spela honom som mittback i helgen.
Delarocha
2010-02-03 20:30
Spela med Milito så att han ska vara med i VM? Är det ett skämt. För det första. Tror du på allvar att Milito har en chans att ta sig i form till i sommar? Det är typ 4 månader kvar tills han då måste vara i verkligt bra slag. Antagligen mindre än så. För det andra, jag personligen vill inte att Pep ska riskera något för Barcelona för att spela med en matchotränad spelare som inte spelat en match för oss på två år för att han KANSKE ska ha en CHANS att komma med till ett VM Argentina ändå aldrig har en chans att vinna och som dessutom inte gynnar Barcelona ett smack.
Annons: