/spanien/barcelona/forum/16546.aspx/spanien/barcelona/forum/16546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2009-12-06 20:41
Rivaldo_gudarnas gud

Håller med om allt du skriver, kanske hade ändrat något i Top10 listan men men...

Drogba är nog världens bästa anfallare just nu, jag skulle även säga att han för nuvarande är världens bästa spelare. Ibra har onekligen gjort det riktigt bra också, men Drogba är steget före.
Real Madrid Neuthon
2009-12-06 20:37
Heywood Jablome - Piquénbauer//
"Messi fick 98.5% av rösterna. Mest av alla tidigare vinnare. Bevisar vilken klass han har."

I vilken omröstning då? Och källa tack.
Det var inte Ballon D'Or i alla fall...
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-12-06 20:28
obbe//

Skulle snarare vilja påstå att det är Drogba som är närmast Messi för tillfälet. Ronaldo har inte gjort allt för stort väsen av sig hitills under säsongen.

Ofattbart att Xavi knappt näms i diskussionen världens bästa spelare. Härförare i världens bästa landslag och klubblag som han är. Vår klart viktigaste spelare idag. Otroligt suspekt. Zlatan är en annan spelare som jag tyckt överglänst Messi såhär långt under hösten och vart vår näst bästa spelare efter Xavi och före Keita under säsongen hitills.

Synd att sverige inte kvala till vm. Nu har ju Zlatan nadda chans att bli utsedd världens bäste nästa år.

1.Messi
2.Ronaldo
3.Drogba
4.Xavi
5.Fabregas
6.Iniesta
7.Rooney
8.Gerrard
9.Zlatan
10.Kaka

Top 10 enligt mig. Sett till kvaliten på spelarna mer än nuvarande formkurva. Det roliga är att Ronaldinho snart är att räkna med på den listan igen. Två nya helt makalösa assists igår när milan besegra sampdoria 3-0. Ronaldinho leker igen!
Barcelona Barca-nist
2009-12-06 20:24
HugoBoss

Portugal spelade 0-0 mot albanien med alla stjärnor på plan ..de hade tur att kvalificerade helt ärligt. men så är de!

Man snackar mer om Argentina eftersom Maradona är förbundskapten där.
MF Doom
2009-12-06 20:21
Ämne: Kanal 9, Roma - Lazi....
Ska också se den matchen, hoppas på en grymm match med mycket känslor :)
Barcelona Mojito
2009-12-06 20:20
och Obbe, snälla.

Det är alltid fråga om en massa "om" så fort inte era spelare levererar eller Real förlorar.

När ska du inse att det inte finns en perfekt verkligehet, och att alla måste anpassa sig efter hur den omständigheterna förändras.

Så sluta med din självgodhet och dina glorifieringar av Real och dess spelare.

Visst kan vi också vara enögda ibland, men du är bara patetisk i hälften av dina inlägg.

Vill du ha medhåll föreslår jag en dörr i stället. Hoppas den träffar dig i ansiktet på väg in ;-)
Barcelona HugoBoss
Ämne: HugoBoss//

M, men....Ronaldo presterade inget vidare heller i sitt landslag. Messi vann Champions League, CDR och ligan med Barcelona. Medans Ronaldo "endast" tog hem PL.
Real Madrid obbe
Mojito//

Jo det stämmer till viss del. men vad ska man göra, visst får vi fram ett fåtal bra i från ungdomsleden, i DLR, Negredo, Mata, Parejo, Arbeloa, M.Torres, j.garcia os.v.

Så vi får fram en del av klass. Men då vi absolut vill ha de yttersta på varje position. Så håller det i bland inte. och då får man se om sig rent naturligt. Sen att dem vill spela för Real, tycker jag är ett plus såklart.

Vet inte direkt om indentiteten har förstörts, det kan den aldrig göra. Dock har tålamodet blivit sämre, år för år.

Varför? Jo för att supportrarna kräver en CL-titel. Och let's face it. Det har varit ett fiasko senaste åren, med våra mått mätt.
Barcelona Barca-nist
2009-12-06 20:16
v. real-Getafe

hahah vilken domare!!!
Han blåser till Getafes fördel ständigt
och gårdagens straff var straff???

"spanish ref are a bunch of clowns" engelsk Kommentator
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2009-12-06 20:16
Obbe

You mad you maaaaad
Real Madrid obbe
2009-12-06 20:15
HugoBoss//

M, men jag vet inte med Messi, tycker fortfarande han presterar allt för dåligt i Argentinska landslaget.

Jag menar i Barcelona, med den bättre uppbackningen bakom sig, och hela tiden de bollar han får att arbeta med, ja då underlättar det. Han får fler chanser under matcher att utmana o.s.v.

Han förtjänar det. men just nu är det verkligen jämnt mellan C.Ronaldo och Messi vem som verkligen är den bäste. De är bra på olika sätt.
Barcelona Mojito
2009-12-06 20:14
Obbe

Jag vet ärligt talat inte vad Real står för längre.
Den vita tröjan borde bytas ut mot en nattsvart variant.
Nuför tiden får ju inte era gentlemen och ikoner (de som stod för det de saker du nämner) lika mycket plats i rampljuset som innan.

Nu är det mer fokus på de inköpta spelarna som inte alls lever upp till "idealet" i någon som helst form.

Vart tog er identitet vägen?

Samma sak med Barca under holländarperioden, då tyckte jag också att det inte fanns en riktig identitet i klubben. För mycket legoknektar med mer fokus på lönen än på prestationen.

Numer står Barca för kontuinitet, egenproducerat, frihet och perfektion. Allt förpackat i elegans och ödmjukhet - Mès Que Un Club.
Barcelona HugoBoss
2009-12-06 20:09
Ämne: Bra gjort av Messi, ....
Så vitt jag vet hamnade väl Ronaldo tvåa?
Real Madrid obbe
2009-12-06 20:05
Bra gjort av Messi, inget snack. men får man vara helt skadefri ett helt år, ja då blir det lyckat. Hade C.Ronaldo,Kaka,Robben t.ex. fått vara det, hade de varit med däruppe och utmanat.

Visst Messi kanske skulle vunnit ändå, men siffrorna hade kanske inte blivit lika höga. Bara något att ta med i beräkningen.
Barcelona BlueRed
2009-12-06 20:00
Kanal 9, Roma - Lazio! Missa inte!
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-06 19:56
Messi fick 98.5% av rösterna. Mest av alla tidigare vinnare. Bevisar vilken klass han har.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-06 19:42
Hade många andra ungdomar i Sverige haft Zlatans psyke och attityd så hade landslaget haft mer än 1 världsstjärna på plan.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-06 19:41
Barca Atlètic vinner igen. Idag bort mot Lleida med 2-1.

Nu ligger man på kvalplats till Segundan. Det har gått bra en längre tid nu för Lucho och hans grabbar. Härligt att se.
Barcelona tano
2009-12-06 19:39
Ämne: Ämne: Alltså,....
Tack den där intervjun hade jag inte läst. Det är precis det jag menar och Lagerbäck är som sagt en som bör veta bättre än dem flesta.

Tror mycket av den stämpel Z får har att göra med att vem som helst kan skriva kaxig och komma undan med det. Det sprids vidare av att folk egentligen bara VILL att det ska vara så...

Sedan att Zlatan står upp för sig mot några mindre hedervärda reportrar från t.ex. aftonbladet är det väl ingen här som kan ha något emot?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-06 19:38
Cristiano, vete a la playa
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-06 19:36
Sköna bilder på Messi och hans syskon när han tog emot priset. Även Laporta följde med.
Fantasticó
2009-12-06 19:35
Konstigt. Får man verkligen byta tröja sådär? Ny färg och allt. Känns konstigt. Men men, efter att ha släppt in ett sånt mål skulle inte jag heller ha kvar tröjan. ;)

Lycka till i fortsättningen. Merda Real.

MVH Fantasticó
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-06 19:32
luddeee. Jo, kanske. Men jag satte mig precis vid datorn och såg att det inte fanns något skrivet om det.

Vi hade ju kunnat skriva det för 3 månader sedan också... ;-)
Canaletes
2009-12-06 19:31
Fantasticó

Dem skriver de på SPORT.es också.
Men det stå rinte varför. Han kanske tänkte de gav otur :S
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-12-06 19:28
Ämne: Ämne: Barcelo....
Ronaldo är en duktig spelare men hans betyg dras ner av att han är en av de värre filmstjärnorna i branschen.Det var han redan i Man United.

Canaletes
2009-12-06 19:28
luddeee

LOL. Verkligen JA :P
luddeee
2009-12-06 19:26
Messi vinner Ballon d'Or, lite sent att komma med det nu kanske?
Barcelona tano
2009-12-06 19:24
Ämne: Barcelonito / Lucho ....
Så förbenat roligt att så fort det är någon från det egna laget så förklarar man det med att alla gör misstag. Tänk på det nästa gång du känner för att slänga ut dig något om en från barcelonas lag.

För mig spelar det ingen roll vad som hänt. Men att komma in och försöka skryta om att ni har sportmanship i enormt överflöd kanske är fel tid efter senaste tidens händelser.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-12-06 19:22
Ämne: Alltså, har man fort....Tano,

Din uppfattning att bilden av Zlatan som diva är fel styrks av denna intervju med Lagerbäck. Strunta i rubriken och läs slutet av artikeln. Den handlar om hans syn på Zlatan som person som skiljer sig väldigt mycket från den som sprids av diverse suspekta element. Till skillnad från dessa känner Lagerbäck Zlatan väl.
Fantasticó
2009-12-06 19:22
Frågan kanske har svarats på redan, men varför hade Valdes blå tröja i andra och grå i första?

Edit: Ska väl kanske lägga till ett grattis till eran superpygmé också. Byte mot hmm....Kaladze, Jankulovski och Oddo? :)
Annons: