/spanien/barcelona/forum/16542.aspx/spanien/barcelona/forum/16542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 22:10
Decinho

Håller med om Busi. Han hade en grym match fram till utvisningen. Vi får skylla hans klantighet på orutin. Ibland tar han lite väl våghalsiga risker också. Det är sånt som Pep får nöta bort med tiden.
Canaletes
Matchen påmminer mig mycket från förra säsongen

Man visste inte om det var Madrid eller Barca som vann..

För enligt madridmedia spelade madrid som vanligt alltid bäst
(LÄNK) haha
Barcelona Jax12
Sherko

Real var inte bättre än Barca i hela första halvlek. Jag kan gå med på att dom hade 20 min i mitten av första halvlek.

Sen att Real skapa mer än Barca är bara fel. Dom hade ett skott på mål och xabi Alonsos skott högt över.

Ni var dock bättre än senast och bör inte skämmas alltför mycket!
Barcelona Barca4eva
oops dubbelinlägg
Barcelona Barca4eva
Ämne: Min nya ringsignal. ....
haha laddade nyss ner den =))
Leo Dannessi
2009-11-29 22:08
Nödvändigt. Du är spärrad 1 vecka /Mod
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 22:08
Sherko:

Herregud, vad svamlar du om? Vadå subjektiv? Jag anser att Barcelona var det bättre laget. So what? So sue me then.

För övrigt så kan du läsa mitt tidigare inlägg där jag skrev att matchen kunde ha slutat hur som helst med seger till bägge lagen.
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-11-29 22:04
Min nya ringsignal.
Se länken
Barcelona Maestro-V
Ämne: Pellegrini lipar som....
Lipa, är han känd för sedan tidigare.
Precis, gör mål då för sjutton, mot tio män!
Barcelona HugoBoss
Ämne: Pellegrini lipar som....Instämmer med dig till fullo.
Real Madrid Sherko
2009-11-29 22:03
Rambla - K9

Det var länge sedan jag såg dig vara så subjektiv.

Satt med många många barcafans på en bar, och alla, ja alla var enade
om att det var ett orättvist resultat, kryss skulle vara rättvist.

Sedan hade Barcelona absolut inte fler lägen än Real Madrid, det var snarare Barcelona spelarna som var där i sista sekund med någon tå eller så för att blockera skott än tvärtom som du skriver.

Herregud var subjektiv du är.

Real var klart bäst första och barca helt klart bäst andra. Ett kryss hade varit rättvsst. Det är väl inte bollinnehavet och passningsspelet på egen planhalva som gör att man är det bättre laget?

Är det inte mer, det laget som är bäst på att skapa sina chanser och det laget som är bäst på att utnyttja sina chanser?

Real Madrid Cannavaro&Diarra
Tack för en god match, hoppades på mer mål, men alltid kul och kolla på El clasico, oavgjort hade varit roligare, men men, de bättre laget i den här matchen vinner. Även om jag kan tycka lika kunde varit bäst.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
Haha kommer någon ihåg mitt löfte? Jag sa att om Barca inte vinner matcherna mot Inter och Madrid så skulle jag aldrig skriva mer här, men men... Tackar Barca!

Visca el Barca!
Barcelona Trippeln
2009-11-29 22:02
Rambla - K9

Jajaja jag håller mitt löfte vi syns om en månad ;)

VISCA BARCA!111111
Real Madrid EL-Gonzalez
Grattis mina vänner för er vinst, det är mycket liga kvar så njut av vinsten idag för ligan är inte över än. Vi spelade underbart och är glad över det.

Hala Madrid !
Barcelona Decinho
Jag förstår inte alla här som klagar på Busquets, såg vi samma match??

Det jag såg var en kille med grymt självförtroende som gång på gång bröt reals kortpassningsspel genom att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Det jag dessutom såg var ett snabbt bra kortpassningsspel varvat med några enstaka riktigt fina bollar ut mot kanterna. Att han förutom det även vände bort maränger titt som tätt och gjorde ett antal lyckade dribblingar får mig att undra om inte det här var hans bästa match i barca hittills?

Sen att han genom orutin och okyla sätter sitt egna lag i en djävulsk situation genom utvisningen är en annan sak och någonting som Pep får ta med Sergio själv.
Men Busquets prestation i övrigt: Underbar! :D
Barcelona Rambla - K9
Casillas, har du någon backspegel att använda? :P
Barcelona pomaskibarca
är helt klart nöjd med vinsten, den kan man inte säga någonting om. skönt för Z att göra mål och avgöra mot marängerna, men jag tycker valdes och puyol verkligen visade att det står barcelona långt inne i deras hjärtan. Var väldigt nervös tycker spelmässigt/chanserna tillhörde till real dem skapade mer chanser, men gör man inte mål på sina chanser så förtjänar man inte att vinna. Barcelona 3
2009-11-29 22:01
Lukas.RP
Grattis mannnen
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 22:01
Spärra Trippeln! Han håller inte sitt löfte. :P
Canaletes
2009-11-29 22:00
Neuthon. OK här har du highlights av matchen, lovar

Highlights LÄNK!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 22:00
Pellegrini lipar som vanligt och påstå att resultatet var oförtjännt. Gör mål på era få chanser istället för att gråta ut i media. Något som han även ofta gjorde när han tränade Villarreal. Jävla gnällkärring, kan aldrig acceptera en förlust. Lär dig av Pep gnällgubbe.
Lukas.RP
2009-11-29 21:59
En hyfsad 18-årsdag fick man. Halleluja.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-29 21:59
Viktigt att vinna även om spelet inte fungerar helt.
Jag tar helst en sån vinst som idag med halvt dåligt spel, än en 3-3 som för två år sen.
Jädrar, vad jag njuter att titta på tabellen just nu, glad som en barnunge för sånt.

Puyol - vår el capitano. Vilken otrolig match han gör. Vet ni vad? Det är bra att Chyg ger honom lite konkurrens. Det peppar honom ännu mer. Men han är fortfarande nr uno.

Och Valdés - man får snart ingen plats på sidan som innehåller match avgörande räddningar. Listan blir längre och längre.

Casillas kan titta på bakspegeln idag.
Där ser han Sevilla.

Alltid jäkla härligt att vinna över marängerna.
skit samma hur.
Barcelona Trippeln
2009-11-29 21:58
Rambla - K9

Haha du va mig på tårna :)
2009-11-29 21:58
Ni måste bara se det här!!
Barcelona Trippeln
2009-11-29 21:57
Jävlar vilken match man har missat,den som har länk var man kan ladda ner den skicka via pm Snälla snälla,och Helvete ska inte skriva här på en månad pga den jävla busquets.Blev ej mera än 2-0.

Aja vi syns :) Real madrid stays loosin!!!
MADRID CABRON SALUDA AL CEMPÉON!!!!!!!!!
Real Madrid Neuthon
2009-11-29 21:57
Canaletes //

Väldigt moget, trodde faktiskt du hade nått vettigt o komma med, typ en länk till matchens highlights eller nått.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 21:56
Neuthon

Kl: 21:23:42
Barcelona A.Gaudi
2009-11-29 21:56
grymt bra!

puyol var klart bäst på planen och var heroisk ikväll! zlatan tystade "stormatch tvivlarna" och därmed ersatte han etoo på riktigt.

Real ska även ha kudos då dom spelade mycket bra medan barca underpresterade. i första var real nog t.om snäppet bättre men jag tycker barca var klart starkast i andra halvlek fram till busquets skitutvisning.

så fruktansvärt skönt med vinst och riktigt minnesvärd match pga Zlatans mål. I övrigt var det en rätt tam klassiker, det var inte spec mkt känslor och gruff alls förutom Alves sedvanliga.
Annons: