/spanien/barcelona/forum/16540.aspx/spanien/barcelona/forum/16540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2009-11-29 21:56
grymt bra!

puyol var klart bäst på planen och var heroisk ikväll! zlatan tystade "stormatch tvivlarna" och därmed ersatte han etoo på riktigt.

Real ska även ha kudos då dom spelade mycket bra medan barca underpresterade. i första var real nog t.om snäppet bättre men jag tycker barca var klart starkast i andra halvlek fram till busquets skitutvisning.

så fruktansvärt skönt med vinst och riktigt minnesvärd match pga Zlatans mål. I övrigt var det en rätt tam klassiker, det var inte spec mkt känslor och gruff alls förutom Alves sedvanliga.
Real Madrid Neuthon
2009-11-29 21:56
Rambla - K9 //

Ja, jag hinner inte med o svara på alla, man får väldigt mycket respons ifall man har en vit tröja här inne :)
Canaletes
2009-11-29 21:55
Neuthon o alla andra länk ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 21:54
Neuthon

Om du läser ett av mina tidigare inlägg så kommer du att se att jag anser det var en mycket jämn match och kunde ha slutat hur som helst. Ett ganska så sansat inlägg om jag får säga det själv.
Real Madrid Neuthon
2009-11-29 21:53
Canaletes //

Jag gråter inte, jag försöker föra en vettig diskussion efter årets viktigaste match... Ifall du inte vill vara med o snacka så kan du låta bli.
Barcelonistas
2009-11-29 21:53
Neuthon

ni gör eran bästa match på säsongen just i clasicot bara de säger en hel del! fortfarande en bra bit kvar till oss har ni tack o hej lol..
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 21:52
Neuthon

Marcelos och Higuains lägen kom ju aldrig ens fram till mål. Vi hade femtioelva frilägesförsök om inte någon madridtå kommit i vägen i sista stund eller om domaren vinkat av för offside. Oj vilka lägen vi hade.
Canaletes
2009-11-29 21:52
Neuthon

Fortsätt gråta.. stackas lilla pojk :'(
Barcelona HugoBoss
2009-11-29 21:51
Ämne: Rambla - K9 //

Du....
Vilka lägen? Med tanke på att Puyol hann blocka skotten så ser jag det inte riktigt som en farlig målchans som du vill få det till. Er riktigt farliga målchans hade Ronaldo.
Barcelona --Xavi--
men hur f** ska man skapa lägen när den ena anfallaren drunknat i offside :S, samt att vi har en korna i mittfältet i sergio :S. ska messi gör aallt eller ??? hade pedro startat istället för henry hade vi skapat mycke mer !!!
Real Madrid Neuthon
Rambla - K9 //

Vilket spel som imponerar mer är väl upp till varje individ, du måste hålla med om att Real gjorde en förvånansvärt bra match? Många här inne trodde att ni skulle äga ut Real och vinna med 3-4 bollar.
Barcelona kev
2009-11-29 21:50
tano

Jag förstår inte varför alla hetsr upp sig för alla Zlatan kommer troligtvis att hyllas i medien. Vad då? Jag lovar att alla skulle inte nåt emot att messi hylldes. Ge killen cred för sina insatser. Som TANo skrev, så är bollsporterna.
Barcelona Sentuary
Ämne: Rambla - K9//

Du....
Han menar nog inte att ni inte hade några chanser, men bara att ni överdriver så pass mycket som om att det borde stå 2-6 till Madrid som det hände sist, fast till Barca, och ja, du borde bli komiker!
Barcelona Rambla - K9
Ämne: Rambla - K9//

Du....
Jaså, så du har redan handlat på rean på Synsam menar du?
Barcelona Decinho
2009-11-29 21:49
Vilken underbar kväll alla culés!
Och vilken match... Första gången ett lag klarar av att stå upp mot vårt tika-taka utan att parkera spelarbussen framför det egna målet. En stor eloge till Real för det.
Sen att det inte lönar sig ändå är ju en helt annan sak :D.

Tycker vi gör många bra grejer idag och med tanke på motståndet och omständigheterna så skulle jag vilja säga att insatsen var helt fantastisk från vårt kära blaugrana. Det är bara den sista lilla effektiviteten som saknas. HrmMESSIhrm ;)
Real Madrid Neuthon
--Xavi-- //

Nu vet jag inte varför du drar upp det där, jag säger bara att ni borde skapat fler lägen utan Zlatan, han kan inte vara anledningen att ni inte skapa mer. Ni skapade ju tio ggr mer utan Messi och Zlatan mot Inter.
Barcelona Rambla - K9
Ämne: Canaletes //

Är Z....
Vi skapade bra mycket mer än vad ni gjorde i alla fall. Alla nästan lägen som du försöker få till klara chanser räknas inte riktigt in förstår du.

Ni försöker bara kontra, vi försöker rulla upp er och tar då stora risker i vårt spel. Det imponerar alltid mer i alla lägen.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
Raul~El Capitán~

Dem enda som behöver brillor är era spelare, och lite kvickhet förstås.
Det är inte bästa känslan när Puyol kommer in i undsättning 3 gånger i rad.
Aj aj och AJ!
Barcelonistas
2009-11-29 21:48
Neuthon

vi dominerade spelet ni hade farliga situationer i straffområdet och ett farligt skott från ronaldo.
Real Madrid Neuthon
2009-11-29 21:48
Rambla - K9 //

Du kanske hade råkat sätta igång reprisen från ifjol och missade årets match? Ronaldos friläge var vårt hetaste men även Marcelo och Higuain hade vars ett friläge där bollen bara måste sitta i mål.

Barcelona --Xavi--
2009-11-29 21:47
Ämne: Canaletes //

Är Z....
ska vi snacka om inhemska spelare :S, ni hade 2 inhemska spelare på plan varav den ena satt på bänken. Hälften av startelvan köptes in under sommaren, varav den andra halvan värvades 2 år tidigare :S så prata inte om något
Real Madrid Raul~El Capitán~
2009-11-29 21:47
Rambla - K9//

Du kan inte säga att real inte hade chanser för isåfall bör du nog skaffa ett par brillor. Tror att de har rea på Synsam.
Barcelona --Xavi--
2009-11-29 21:46
Ämne: Ämne: "Till A....
så rätt rambla. det är det real fansen inte förstår. hur kan dom kolla något för läge när puyol avvärjde vartenda läge med sin heliga fot. därför väntar jag ivrigt på en länk till matchen
Real Madrid Neuthon
2009-11-29 21:46
Canaletes //

Är Zlatan anledningen till att ni bara skapade två farliga lägen under hela matchen? Han är ju inte ens en canterano :O
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 21:45
Ämne: "Till ALLA i Puertan....
Vilka lägen? Ett farligt skott på mål, Ronaldos. Sen så såg inte jag så mycket mer.

Messi friläge, Piqués farliga nick, bara för att nämna några.
Barcelona DM1982
2009-11-29 21:44
Otroligt härligt med en vinst idag, speciellt när Real spelade så bra som de gjorde. Med lite bättre skärpa där framme hade Real nog lyckats klämma dit två mål, minst ett borde sitta. Som tur är så har vi Puyol där bak som offrar sig som om hans liv hängde på att inte förlora mot Real.

Det var två bra lag som möttes idag och även två bra tränare. De ville göra det svårt för motståndarna och det lyckades. Bra av Zlatan att sätta dit den, man måst sätta alla sina chanser och det märkte inte minst Real idag.

Messi måste hitta målet idag, hans chans ska han göra mål på varje dag i veckan. Direkt dåligt att inte sätta den där.

Ny match på onsdag redan, har en känsla av att vi tar Xerex ganska så enkelt även om man inte ska ta ut något i förskott.

Ikväll kommer jag sova riktigt bra.
Barcelona --Xavi--
någon som hittat highlights från matchen än ??? vill visa alla real fans att vi verkligen hade fler lägen.. så om ni hittat länken, kan du/ni vara så snälla och dela med er :)
Canaletes
Neuthon

Vi hade inte med Zlatan från, och när han kom in utvisades Busquets..
Barcelona tano
2009-11-29 21:43
Men nu svammlar ni allt lite för mycket. Det står alltid mest om den som gör målet som avgör matchen! Visst, det är otacksamt för försvarare och grovjobbare, men så är bollsporterna... Inget att bli upprörd över nu, det är bara löjligt...

Barca spelar totalt jämnt med Madrid med 10 man mot 11! Så underbar match, mycket kamp och känsla. Mycket gula kort, Madrid stred tappert, men Barca var snäppet vassare.

Zlatan och Barca är bäst, så enkelt är det. :)
Barcelona Jax12
2009-11-29 21:43
Har vi köpt Dos Santos!?

Han är från canteran
Annons: