/spanien/barcelona/forum/16539.aspx/spanien/barcelona/forum/16539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unicef
2010-04-12 14:12
Ämne: tarrak.
Är hemsida....
Det går lika bra på plats, "torget" Plaza-catalonia har en turist info som har billjeter till matcherna, lika så uppe vid Camp nou. Dom 75000 säsongs billjeter som klubben sålt släpper många dagarna innan match...
Barcelona Barcadinho.
2010-04-12 13:21
Hetfield /

"Zlatan och Torres är helt olika spelare. Zlatan är en släpande anfallare som ska ligga bakom en striker (likt Inter och Juventus), han ska servera och trixa"

Detta stämmer när Zlatan var i Italien men inte längre i Spanien.
Pep använder Zlatan som en naturlig striker i boxen. Och han börjar bli bättre och bättre på sin nya uppgift. Zlatan kom för att ersätta eto'o.
Annars skulle Pep göra samma sak med Henry-Zlatan, men han är inte intresserad av den här kombinationen.
Barca behöver inte flera assist-makers.
Vi behöver avslutare och Zlatan är på väg dit på om på.
Igen, även om det är en intressant variant, så tror jag knappat att Pep bryr sig om den.

Barcelona Port Olímpic.
2010-04-12 12:23
tarrak.
Är hemsidan bästa stället att köpa biljett genom om man köper innan?

Jag ser efter biljetter på hemsidan till sista ligamatchen hemma mot Valladolid och vi är två pers men som det ser ut just nu så finns det inte två platser intill varandra på hela arenan. Kan detta vara möjligt? Eller släpper de biljetter i omgångar?
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 12:11
Den här är juh för fan Bäst.
Barcelona FC Barcelona #10
2010-04-12 12:10
Sta kos

-.-
Inte smart att snacka om andras mammor.
+
Ganska dålig svenska :P
Barcelona MESSICristiano
2010-04-12 12:09
hahahaahaha Alex Ferguesson
Barcelona emill
2010-04-12 10:31
Barcelona emill
2010-04-12 10:13
Sweet, fixade mig en biljett till Barca-Inter, någon mer som ska ner?
Barcelona sta kos
2010-04-12 10:10
Barcelona el Flaco
2010-04-12 10:06
Cristianos uttalanden: "Vi kommer vinna el Clásico och ligan."

Messis uttalanden: *Se länktips*.
Barcelona tarrak
2010-04-12 08:35
Port Olímpic

Jag har suttit på andra nivån på norra kortsidan en gång och tyckte att det var helt ok. Föredrar ändå att sitta på långsidorna då det är svårt att se allt som händer på den bortre delen av planen.
Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-04-12 08:19
Ämne: Jag har aldrig sett ....
Hur kan du ha undgått att ha sett Zidane i ligan t.ex.? :O

Nej, men folk som jämför Xavi med Zidane är, förlåt mig, ganska långt ute och cyklar. Det spelar ju egentligen inte på samma position, till att börja med. Sen så var Zidane topp tre-fyra i världen från 96 tills han pensionerade sig medans Xavi varit exceptionellt bra två år på rad och jämn och bra resten av hans karriär.
Barcelona Port Olímpic.
2010-04-12 08:09
Är det någon som suttit på kortsidan på Nou Camp och kan tala om hur det är? Såg inget om det i guiden. Tack.
Barcelona Lusnos
2010-04-12 02:31
4 post i rad, grattis. Måst vara ett rekord på Les Rambles.

Godnatt.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-04-12 02:06
barcelonistas sj tycker jag zidane är zidane men det är så oerhört svårt men det var skillnaden, om ronnie briljerade i flera år så skulle han va snäppet bättre men de typ tvärtom nu..

Du vet väl att du kan redigera dina inlägg? Tänk på det nästa gång istället för att posta flera inlägg i rad. /moderator
2010-04-12 02:04
edit: jag mena zidane inte zlatans :D
2010-04-12 02:04
pep.g jag håller med fullständigt

xavi är också xavi finns inte som de här 2 herrarna xavis blick för spelet, när messi respektive pedro o de andra tar djupled så kollar han inte ens som en kille sa det så magnifikt: jag tror att xavi har en radar inuti hjärnan han ser allt o då menar jag ALLT hans medspelare respektive motståndare han har fan ögon i nacken han vet precis när de kmr nån elr när nån är på djupled pssst de är sjuka men precis zidane hade allt du sa + bollmottagningarna o den så kallade piruetten o hans spelsätt o spara tid han var jju inte känd som världens snabbaste men han behövde inte snabbheten för han kompensera den med sina finter,geniala passningar dvs allt han gjorde var i precis ögonblick ! det gick så jävla snabbt ändå...
2010-04-12 01:59
ett exempel på zlatans sjuka bollnedtagningar.. 2.50 in på klippet oo hans bollmotagningar på bröstet är ju också sjuka men kolla från 2.45 till 2.50 i klippet!

LÄNK)
Barcelona Pep.G
2010-04-12 01:57
Ämne: Trippeln

Inte lå....
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

Zidane hade ett magnifikt spelsinne, men Xavi har ett mycket bättre spelsinne. Skillnaden är att Zizous elegans var sjuk. Han driv med bollen, luckorna han hitts, hans kyla med bollen. Han hade ALLT.

Innan VM finalen 98 var det många som klagade på att Zidane inte kunde nicka bolljäveln och då gick han in o avgjorde finalen med 2 nickmål.

Zidane hade inte bara sin stjärnstatus, Zidane var Zidane helt enkelt haha.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-12 01:57
Ämne: Kan det stämma att v....
nej jag tror att espanyol e nu på lördag 17:e
sen har vi match nu på onsdag oxå
Barcelona Lusnos
2010-04-12 01:55
Haha, såg ni FK Europa?

Ronaldo höll ju fan på att börja grina vid intervjun.
"Barcelona är inte bättre än oss", hepp? vi leder lgian och är kvar i CL men Madrid är ute sen länge i CL och ligger 2a i ligan.. Hjälp mig med ekvationen?
Vilket slisk han är, han är bra men hans "stil" utanför plan är under all kritik, han kunde varit så "komplett", Messi = Mr ödmjuk :) I like it.

För övrigt så kändis kåtmark jääääääävligt bitter :D
Barcelonistas
2010-04-12 01:55
Dani Alves

Espanyol - Barcelona 4/18/10
Inter Milan - Barcelona 4/20/10

ja de ser ut så.. men inter har ochså en riktigt svår match hemma mot juventus den 17 eller 18 innan dom ska spela hemma mot oss på tisdan eller onsdan. Inter är piskade att vinna mot juve annars är de hejdå lo scudetto
Barcelona DaniAlves
2010-04-12 01:53
Kan det stämma att vi har match mot Espanyol i ligan den 18e och sedan match mot Inter den 20e?

Bara en dags vila mellan matcherna?
Barcelonistas
2010-04-12 01:53
Vill ochså nämna Ronaldinho när han var som bäst kanske tom var bättre än zidane i sin prime. men skillnaden var att zidane presterade många år.
2010-04-12 01:49
Edit: visste ni att Zidane sparade omkring ca 2 sek på hans bollnedtagningar/bollmottagning alltså sjuukt om det tog 3 sek o ta ner o vända bollen o driva med den med en annan spelare så kunde han ha gjort det på 0.5 sek ett exempel :)

men xavi är lätt en av världens..bästa inge snack om saken men som pep.g sa zidane är zidane han har vunnit mer/på egen hand ibland med landslag klubblag tyckte jag inte han briljerade så mkt som landslag / han va otrolig då..
2010-04-12 01:45
Zidane var elegant på sitt sätt men spelare som xavi sticker inte ut och kommer aldrig i framtiden o göra det så mkt som:

Zidane
Messi
Ronaldinho

pga att de har inte den där stjärnstatusen + så är de i deras skugga...

kolla bara på Makelele..stod på zidanes skugga , figo skugga m.m.

kolla på ronaldinho han fick allas uppmärksamhet medan en som larsson avgjorde cl final 06 med 2 assist men ingen tänkte larsson fan vilken lirare.. detsamma med messi som fick inte briljera när ronnie spelade i barca men direkt när ronnie flytta.. så tog messi den rollen o får uppmärksamheten..tänk dig Xavi kunde ha gjort minst 4 assist igår (mot real) men ibland glömmer folk laget o tänker one man team men utan xavi då? de finns inget utan messi.. utan xavi,iniesta bla bla?

så det jag vill komma åt är att jag vill inte ta nånting från zidane han var elegant ,lätt en av de bästa världen har skådat o han hade sina grymma passningar,finter,bollmottagningar

men man kan inte riktigt jämföra de för att zidane har vunnit mkt mer med landslag han har lyft de bokstavligen :) men xavi är helt fantastisk han är enkelt en av världens bästa nutid/genomtiderna

hans vändningar omg..
genomskärare
djupledsbollarna på marken/luften sjuka
sen hans spel hans enkla passningar som är så geniala han är så sjuk att han slår bollen till hans medspelares (rätta fot)
jag tycker att xavi o zidane är eleganta på sitt sätt men eftersom zidane har vunnit massa vm o sånt så blir han rankad en av de bästa genomtiderna..

Barcelona Pep.G
2010-04-12 01:42
Trippeln

Inte långt efter men han är efter. Zidane är Zidane, en av världens absolut bästa fotbollsspelare genom tiderna om inte den bästa. Han har vunnit allt som går att vinna, på klubblags nivå och på landlags nivå.

Xavi har varit världens bästa mittfältare i två år nu. Zizou var det mellan 96 och 2002 och han kom tillbaka 2006. Du kan inte jämföra Xavi med Zinedine, inte än iallafall.
2010-04-12 01:35
Tjena grabbar!

nån som vet nån/nåt ställe typ en sportbar elr nånting liknande,i falkenberg? tacksam för svar..

edit: vad tror ni om matchen på onsdag/startelvan
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-04-12 01:23
Blir en vecka i åre nu kommande vecka, olyckligtvis (för min del, inte för er så klart då ni får se våra hjältar spela igen) så spelar Barca på onsdag. Och då undrar jag hur det är med sportbarer eller andra möjliga ställen man kan se matchen på däruppe?

EDIT: Glöm det, hittade en hemsida för sportbarer i åre. Tack ändå ni som tänkte svara hehe.

Dock så missar jag troligtvis derbyt mot Espanyol på lördagen då jag är på väg hem, finns inte mycket värre för mig än att missa en Barcelona match. Så jag är minst sagt frustrerad just nu. Ska försöka med stream om jag får tag på internet på tåget annars får man hoppas på härliga rapporter från matchen.
Barcelona Trippeln
2010-04-12 01:16
Pep.G

Så är ditt svar att Xavi som är Spaniens bästa mittfältare genom tiderna långt efter Zidane?
Annons: