/spanien/barcelona/forum/16533.aspx/spanien/barcelona/forum/16533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-11-30 13:19
Kung Yaya Touré//

Absolut kan Messi passa oftare än vad han gör. Men samtidigt tycker jag att så som Messi spelar just nu är signifikant med dålig form. Han vill så innerligt visa vad han kan och därför låser det sig han fattar oftare fel beslut än normalt. Det jag ville få fram med mitt förra inlägg var att Kåmark menar att Messis ovilja att passa är pga av förhållandet mellan Zlatan och Messi vilket jag har väldigt svårt att se. Och när Kåmark presenterar så enkel felaktigt fakta (att Messi bänkas pga Zlatan) gör ju knappast att man tror mer på honom.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-11-30 13:17
Tråkigt att Kåmark inte kan hålla truten för en gångs skull, den här gången så gick han för långt.
Inte bara det, han har orsakat en nyhet som kan bli större än man tror.
Att gå ut i direktsänd tv och säga något så stort utan några bevis, oklokt av honom.
Så jäkligt typiskt och dåligt av honom.

Btw, Iniesta rules! ;)
Barcelona C.Andrés
2009-11-30 13:15
Underbar vinst igår! Grande puyol,herregud den mannen räddade oss alltför många gånger. Nu är det dock glasklart för mig vilka som ska bilda mittbackspar framöver, har gett chygri ett antal matcher men när man ser fjolårets bästa backpar igen är det ingen tvekan längre.

Och vad FAN är det för jävla idiotiska slutsatser folk kommer med och säger att Messi & Zlatan HATAR varandra?!?! Om man kollar på aftonbladet(Inte för att man ska ta den sidan alltför seriöst) så säger deras sk "experter",vilka det nu är, att dessa inte gillar varandra alltför mycket. Jäkla clowner till journalister.

Anyways,gött med ledningen igen och underbart att ha vunnit:)
Barcelona ★Barca★
2009-11-30 13:15
Hoppas allt löser sig med Yaya Toure.
Barcelona Maestro-V
2009-11-30 12:56
Jag har svårt att förstå hur man kan vara så glad för en förlust?
Som någon skrev var det likadant med förra årets el clasico på Camp Nou. Juande Ramos hyllades.

Hur kan vissa supporters vara så glada när en trupp som har kostat 2,5 miljärder kronor inte vinner mot ärkerivalen?

Vissa har nog större krav på Barca än oss!
***BOJAN***
2009-11-30 12:46
Fan va skönt att ha vunnit det första el clasico möttet synd bara att man inte kunde sitta och kolla på matchen på tv.
TKFC AS Roma
2009-11-30 12:41
Målet i HD
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-30 12:24
Målet och höjdpunkter från matchen igårkväll i länktipset.
Barcelona Karlssoooon
2009-11-30 12:24
Jag tycker Abidal gjorde sin bästa match i den blåröda tröjan hittills. Kändes riktigt het från första början och höll sig i stort sett felfri matchen igenom. Dessutom verkar han ha återfunnit sin gamla goda speed som han hade de första månaderna när han kom till klubben.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-11-30 12:19
El Kaiser de Michoacán//

Det hade la inte skadat honom att släppa bollen varesig han gör mål på sina ruscher eller inte?

Det är just den egoismen som jag tycker skiljer honom från dom riktigt stora. Maradona kunde också springa igenom vilket lag somhelst och göra mål. Men han kunde tillskilnad från Messi avgöra när han skulle släppa bollen och när han skulle köra solo. Han agerade alltid utifrån vad som var bäst för laget och inte för sig själv! Och där har Messi en hel del att lära. Rivaldo var annars en spelare som fick hur mycket kritik som helst över att han va ego. Men jämfört med Messi så framstår han ju som någon tidig version av Xavi. Han släppte ju iaf bolen när det var uppenbart att det va det bästa allternativet.

Messi är förmdligen världens bäste fotbolspelare. Men han har mycket kvar att slipa på. Vilket bara är positivt.
schlattan
2009-11-30 12:15
Vilka kontakter har Kåmark inom barca eller spansk fotboll överhuvudtaget? Hade gissat på INGA! Det är helt naturligt att messi har en svacka just nu, inget konstigt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-11-30 11:46
Pontus Kåmark är ju en jävla stjärna när han berättar att Zlatan och Messi hatar varandra. Citatet "Han (Messi) känner sig oerhört hotad och får ibland inte ens spela." från Aftonbladet säger ju väl allt om hans kunskap. Vilka viktiga matcher som har varit har Messi missat om man bortser från skada eller vila? Svar: Inga! För i helvete Kåmark, skärpning!

Dessutom att Messi inte passar så mycket är väl ingen nyhet, det har han väl aldrig gjort. Problemet är att han går igenom en svacka just nu vilket gör att där hans solo-ruscher ofta slutade med mål innan slutar nu ofta med att han tappar bollen vilket gör att folk skriker "va fan, passa nån gång!". Men innan, när dessa bollar resulterade i mål så hörde man inte ett skit om Messis egoism.
Barcelona Mojito
2009-11-30 11:43
Marängerna spelade lika tätt på Camp Nou som i fjol utan miljardbygget och kom där ifrån med ungefär samma resultat denna gången.

På Bernabeu spelade de sitt eget spel och blev då krossade.

Det är bara att inse att oavsett om Real anpassar sitt spel eller kör efter egen idé så vinner Barca.

Blaugrana är ett nummer för stort för Real just nu.
Dock ser man att Kaka och Ronaldo tillför en ytterligare dimension i spelet, men tyvärr räcker det inte att blixtra till ett par gånger.
90% av tiden är alla spelare utan boll, och ur den aspekten har Barca ett betydligt bättre lagspel.

Bestående minne;
När Iniesta klappar Ronaldo på bröstet!
Oj vad jag älskar vår vampyr!
Barcelona Yaya24
2009-11-30 11:06
Förstår inte hur man kan säga att Busi gjorde en bra match? Han slarvar för mycket. Sen kan real fansen säga hur bra dem spelade hur mycket dem vill. Vi vann och de är allt som räknas.
Flagada
2009-11-30 09:23
Mattlo// Angående om Zlatanhatare tror jag mer på grund av hans attityd som han hade förut än hur han ser ut. Jag menar precis som du säger varför gillar man Henke men inte Zlatan? Henke har inte blondt hår och blåa ögon. Poängen är tror det flera faktorer bakom detta. Kolla på C. Ronaldo, Messi t.ex. många älskar eller hatar honom, oftast är det så med kända stora personer i sport, hollywood o.s.v. Det är en natrulig del när man blir känd och är den största faktorn. Men Zlatan spelar för oss och då blir det mer spänning där.

Himla gott att ni Barca vann alltså. Zlatan fick avgöra och Puyol, Pigue samt Valdes bröt många viktiga lägen alltså va awesome!!! Jag tror och hoppas ni vinner ligan och även nästa Clasico hemma hos Real.

Mvh Flagada
Barcelona petersays
2009-11-30 09:13
Andra saker jag firade hårt:
Ronaldo blir utbytt - älskar att se hans uppgivna min
Benzema kommer in - årets i särklass sämsta värvning. Sicken sopa! Jag springer i cirklar kring mig själv av glädje för att han inte hamnade i Barca.
Barcelona petersays
2009-11-30 09:08
Dra åt tusan vilket jäkla firande det blev igår. Men jag är besviken på Barcelona-stockholm, trodde det skulle vara fullt ställ på Ramblas. Well, nåja. Vi som gick dit firade rätt hårt.

Matchen var nästan lite _för_ spännande. Och Zlatan i all ära, men det som skiljde lagen år var att vi spelade med vår "kapten" - som gjorde en helt enorm match. Raul satt på bänken.

Jag välte dessutom ut en hel öl när Lassana Diarra fick sitt röda kort. Ren och pur glädje.
Andreas-
2009-11-30 07:07
En fantastisk dag är till ända (skev dygnsrytm).

Jag sover gott inatt, så jävla gott..

Visca el Barca y Puyol!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-30 06:20
Dagens video! :)

San Andrés
Mattlo
2009-11-30 06:14
V.Valdes (MQUC3)//

Betyder inte att han pratar för oss alla;) Själv tycker jag det var en riktigt kul match, Visst spelet hade ju kunnat vara bättre, men de var coolt att se så många stjärnor på plan samtidigt. Sen var jag inne och kolla på sportbladet och jag förstår helt enkelt inte dessa Zlatanhatare. Det känns som att om det hade varit Henke Larsson så hade alla älskat han om han hade gjort målet. Eller tänk om det varit någon annan med blondt hår och blåa ögon. Jag känner faktiskt en aning smygrasism i Zlatanhatare. Nu älskar ju i stort sett hela Sverige Zlatan, men sen finns ju dom där Zlatanhatarna. T.e.x den här från Sportbladets kommentarer: "Vilken anfallare i världen hade gjort mål på det där, sett in allsvenskans sämsta forward så gör han mål på de där." Vad tjänar man på att säga så? Det e de jag undrar:)
Barcelonistas
2009-11-30 03:19
V.Valdes (MQUC3)

vissa av dom är avundsjuka på barcelona skit idom!

förövrigt var det bara ja som blev förbannad på lass som körde som en jävla idiot? helt seriöst har den mannen rabies eller what? han lägger fan mer fokus på att skada iniesta o xavi än att spela fotboll ida!
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-30 02:52
Haha, galen humor på Uniteds forum, vi är tydligen sämst och el clasico är sämre än en engelsk division 3 match.
EC har tydligen ingen passion, glädje eller bra spelare, det har nämligen dom i Div 3 i England ... tror fan jag måste börja följa de lägre divisionerna i england alltså.. verkar ju awesome.

milo boy - Måste vara united forumets mest korkade individ men han är ju trots allt bara 15 år...

Avundsjuka at its highest level ? :D
0-2, 0-2..................

Natt
Barcelona Jax12
2009-11-30 02:30
Någon som vet var man kan tanka ner klassikern?

Blamblam

Möjligtvis kan det vara så att han inte fick plats i truppen i och med att varken Zlatan eller Yaya fanns med i startevan och fick börja på bänken.

Sen har ju Pedro varit i galen form den senaste tiden. Detta tillsammans med att Barca var tvugna till att täcka upp dom defensiva platserna var troligtvis anledningen till varför Bojan var utanför truppen.
Real Madrid Blamblam
2009-11-30 01:56
Varför var inte Bojan uttagen till truppen?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-30 01:47
Längesen madridistas var så stolta över en förlust. Hahaha, nu vill de bara släppa in mindre mål snarare än vinna mot Barca. 0-1 är deras drömresultat :D
Canaletes
2009-11-30 01:46
Klint

Vafan. Vi kan gärna spela klockan 00:00
Snacka om sent :)
Barcelona Klint
2009-11-30 01:17
Matchen är flyttad till onsdagen. Den skulle egentligen ha spelats den 20 december, men då ska Barcelona spela VM för klubblag och därav att spelarna ska på det igen redan i veckan,
Barcelona Hyder
2009-11-30 01:15
Sedan vill jag bara påpeka att Cruyffs teori om att "man spelar bättre som lag när man är en man mindre" visade sig väl befogad ikväll :-)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-30 01:13
Pep om Busquets: Det som hände Sergio kunde hända en veteran också. Det är saker som händer under en match.

Jag tar tillbaka det om Busquets och Pep. Han verkar ta det lugnt. Kanske hade vart annat om vi förlorat matchen pga. det. Men jag är iaf lite besviken på Busi. Kanske var lite önsketänkande från min sida. :)
Barcelonistas
2009-11-30 01:12
Klint

gick in på tabell och kommande matcher så står de att vi möter deportivo borta?
Annons: