/spanien/barcelona/forum/16531.aspx/spanien/barcelona/forum/16531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gotha
2009-11-28 17:49
Ja självklart har Barcelona mer spelare i sin trupp som är egna produkter, har inte sagt något annat.

Dock det som vissa påstår, real köper, barca skapar världsstjärnor det, de håller inte i min tycke. Barcelona har just nu fler världsstjärnor än real som är egna produkter, men det går ju i cykler.

Ja, real köper, tyvär, jag gillar inte det, hade hellre sett egna produkter få chansen.

Dock är det även mycket enklare att komma in i barcelona, tror jag. barcelona har ett spel som är så inrutat, där varje spelare på varje position vet exakt vad man ska göra, det gör inte så jättestor skillnad om man bytar ut en spelare osv.

Menar inte att vem som helst ersätter messi eller xavi, men det är enklare då egna produkter spelat i samma system hela vägen genom klubben och därmed är bekväma.

Medan i real tycker jag knappt där finns nån spelidé tydligt, inte som i barcelona, därför blir det mycket svårare att slå sig in tror jag.
Barcelonistas
2009-11-28 17:48
Abbe.

kk ska lägga ner.
Barcelona Abbe.
2009-11-28 17:46
Ämne: dessutom så kosta al....
Lägg ner nu, vad är det du argumenterar för nu egentligen? Du yrar bara runt här och tar upp olika saker och smiter från det riktiga ämnet.

Om du tror att Alves är mer en egen produkt än Ronaldo bara för att han kostade mindre så är du ute och cyklar, än en gång. Dessutom kostade inte Alves kaffepengar.

Börjar tröttna på det här nu.
Real Madrid J. Morgan
2009-11-28 17:45
Är det inte lite motsägelsefullt att i samma stycke skriva att i Real Madrid är det bara titlar som räknas, hur spelet än ser ut, och sedan ta upp Fabio Capello som vann ligan men fick sparken eftersom laget inte spelade tillräckligt attraktiv fotboll?
Barcelona Trippeln
2009-11-28 17:44
HAHAHAHHAHAHA Vem sa att Alves var egen produkt,jag tror jag gjorde mig i byxan!
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 17:44
Gotha

Messi hade en annan historia än Raul men jag förstår din argument!

men i dagsläge finns det ingen klubb på den nivån som har så många spelare från egen akademi som Barca har i truppen. Det måste du erkänna!?
Vi vann mot Inter med de flesta av egen produktspelare. det är stort. Inter hade inte en enda Italienare i truppen.

Barcelonistas
2009-11-28 17:43
dessutom så kosta alves kaffe pengar inte som ronaldo som kosta 2 miljarder. så de är en stor skillnad!
Zaragoza Nina (Red.)
2009-11-28 17:41
Ämne: Mycket väl medveten ....
Alltså. Om vi ska vara ordagranna så finns det ju folk som "är i klubben från början" även om det kanske är vanligare att man kommer i tolv, trettonårsåldern.

I Zaragozas A-lag just nu har vi tex tre spelare (Ander Herrera, Victor Laguardia och Raul Goni) som varit där all along.
Mattlo
2009-11-28 17:39
Barcelonistas///

Dani Alves egen produkt... den var rolig :) Som att säga att Rooney är en egen produkt i United, vilket han absolut inte är
Real Madrid Gotha
2009-11-28 17:36
Barcelonistas:

Nu är du ute och yrar på hal is.

Real Madrid Gotha
2009-11-28 17:35
Mycket väl medveten om Raúls historia.
Men spelar du i en klubb från 15-16 års ålder till 30+, då är du en produkt. Messi var ju inte i Barca från början heller, kom väl som 13-åring?
Ingen är ju i en klubb från början, det är väl ålder där man spelade som 12-19-års ålder som räknas som modersklubb eller nått sånt?
Barcelonistas
2009-11-28 17:35
Gotha

Snälla sist raul o guti prestera värdsklass var för elenium årsen.de är spelare som borde lägga skorna vid hyllan eller nåt lol.
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 17:34
Barcelonistas

Det är El Clásico inte annat!!!
Klart det är pirrigt och nervöst . annars hade det inte varit spännande. men klart jag litar jag på Barca...
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 17:32
Raul var inte heller rent Real Madrid spelare utan Club Atlético de Madrid från början !90-92
Barcelona Abbe.
2009-11-28 17:31
Ämne: Gotha

dom spanska....
Nu är du ute och cyklar rejält. Bara för man blir bättre och bättre vid 26 års ålder så betyder det naturligtvis inte att man är en egen produkt.
Barcelonistas
2009-11-28 17:28
Barca-nist

ska jag vara ärlig så är jag själv inte alls nervös barca sviker oss aldrig.däremot är jag väldigt orolig för pepes raseri utbrott som han kan få o sparka på våra spelare.Hoppas han tar sin medecin innnan matchen!
Real Madrid Gotha
2009-11-28 17:27
Haha, men herre nånting.

Dani alves är en egen produkt? Nu måste du ju ärligt talat ta på dig glasögon eller något annat.
Han var en världsstjärna i Sevilla, jag hoppas att du är ensam i barcelona-lägret om att se honom som en egen produkt.

Raul, casillas och guti är dem inte färdiga spelare? Inte världsstjärnor?
Är busquets, pedro, bojan världsstjärnor?

Du har ju inte belägg för vad du pratar om ens.
Jag förstår att du håller på barca, men du måste kunna vara mer objektiv och realistisk än så.

Om Dani Alves skapas av barca då är ju varje spelare en klubb värvar en egen produkt.

Barcelona Barca-nist
2009-11-28 17:26
Gotha

Real leder nu i alla fall men det kommer inte vara länge till. Imorn ska vi ändra på det.

Real Bör behålla Pelle, en smart och ödmjuk tränare.
Jag är ljuger om jag säger att jag inte är nervös inför imorn, men jag litar på Barcelona!

Detta är Perez chans att visa värdet på sina pengar för de klantade sig TOTALT mot Alcorcon!
Barcelona Asoul
2009-11-28 17:26
sitter här i australien klockan är 03:25 och matchen börjar om 1 och en halv timme! hur fan ska jag se den? någon som sitter i samma sits? jag har inte tillräckligt med internet för att streama? hur gööööör jag????
Barcelonistas
2009-11-28 17:21
Gotha

dom spanska lagen har sämre tålamod än engelska.i england räcker det att du spelar som ett allsvensktlag och vinner skiten.men i spanien måste man spela fin fotboll vinna dom stora titlarna med fucking style!

lögligt? haha skojar du dani alves är som en egen produkt barca gör han bättre o bättre men real köper färdiga värdstjärnor ronaldo benzema o kaka. spelare som du nämner är inte ens färdiga värdstjärnor så de är snarare du som är löglig!
Real Madrid Gotha
2009-11-28 17:16
Barca-Nist.

Jag vet, det är det som stör mig. Att tränaren inte får chansen. Jag menar Fergeuson var inte succé och vann allt i början, och hur ser det ut nu?
När manchester hade en liten ner-period så fick han jobba sig igenom det.

Real madrid behöver kontinuitet.

Jag håller med dig, det är lednignen i real madrid som har haft problem, det bytas alltid för mkt tränare.
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 17:12
Gotha

Det visar sig att Både Real och Barca publiken är kräsna!

Men Barca verkar ha mer tålamod med spelare och tränare än va Real har.

Real anställer tränare med provanställning! max 3 månader ;)
Kanske beror på arbetsgivaravgifter hehe skojar med dig
Barcelona BlueRed
2009-11-28 17:06
Lokmaniinhoo

Tipsextra firar 40 år.

Kul att Niva får sitta där, hans fotbollskunnande är out of this world.
-------------------
el Flaco

Alla spelare i spanska ligan verkar göra reklam för den där produkten. Eller det kanske var en annan yoghurt. :)
Real Madrid Gotha
2009-11-28 17:05
Barca-nist.

Jag sa ju precis varför han sparkades, för att det inte speladeas fin fotboll. Han jobbadae ju så otroligt mycket med defensiven.

Real madrids största problem är att tränarna inte får en ordentlig chans, varje klubb behöver kontinuitet. Hade en tränare fått chansen, ett 5-års kontrakt som inte kan brytas av någon anledning så blir det bättre, tror jag.

Jag hade gärna sett honom stanna och få utveckla laget. Att börja med försvaret är mycket bra och viktigt i fotboll, när det sitter kommer anfallet efter det.

Barcelonistas: Haha, det där är bara löjligt. Det går i cykler. För 10 år sedan hade real fler egna produkter än barcelona vad jag vet.
Och det är också löjligt att barcelona skapar och real köper.
Är Casillas, Raul, Guti köpta?
Är Zlatan, Dani Alves, Henry skapade av barca?

Och prata inte om att ni har fler osv, visst ni har fler i er startelva just nu, men fortfarande, jag ser hellre att man tar egna spelare än värvar, det sa jag nedan.
Barcelonistas
2009-11-28 17:03
Gotha

Jag undrar exakt samma sak varför sparka real cappelo? för den säsongen var det ingen som räkna med att real ens skulle ha en chans mot barca.ni var fan slut som lag inte en titel på fucking 5 år och eran konkurrent var ett lag som dominerade spanska ligan och europa.cappo gjorde ett riktigt bra jobb åt er men ni spotta han i ansiktet direkt!. och sist ni slog ett topplag i cl var just med cappelo 3-2 mot bayern och var väldigt nära att gå vidare till kvarten. ni spelade me dom resurer ni hade dagens real är ett vilset lag som försöker spela ut varenda lag men va händer i eroupa? 4-0 mot liverpool 2-1 mot roma 0-1 mot arsenal. no franco no titels!
Barcelona Barca-nist
2009-11-28 17:03
el Flaco

De har gjort flera reklam ihop..det verkar som de är rätt så nära landslags kollegor!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-28 17:01
Ämne: kolla svt 1! de vis....
Anglofilerna firar Tipsextra 40 år :P
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-11-28 17:00
kolla svt 1! de vissar City 1-0 Hull matchen:D

nån som vet vrF?
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-28 17:00
Någon som minns den här reklamen med Xavi och Casillas för några år sen? Ett bevis på att culés och madridistas kan leva tillsammans i harmoni.

*Länktips.

Barcelonistas
2009-11-28 16:58
Gotha

Ni har inga egna produkter ni köper spelarna vi skapar dom. messi,xavi iniesta! real ronaldo kaka benzema.

Annons: