/spanien/barcelona/forum/16529.aspx/spanien/barcelona/forum/16529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-30 01:02
En liten del av presskonferensen efter matchen med engelsk tolk.
Barcelona westinho
Mattlo

Nej nej... Keita-Busi-Xavi utgjorde mittfältet, Iniesta vänsterytter/forward
Barcelonistas
Mattlo

ja kanske kommer inte ihåg exakt.
Mattlo
2009-11-30 00:58
Barcelonistas//

Dom gjorde väll de idag? Xavi och Iniesta
Barcelonistas
2009-11-30 00:57
sne ska vi inte glömma att messi o ibras form inte är 100% än.sen så spelar vi alltid bäst när Iniesta o xavi spelar tillsammans på mitten så som dom gjorde mot inter.
Mattlo
2009-11-30 00:56
Tänk om Ronaldos friläge gått in... äsch varför tänka sig... ni vann... Good times för alla som inte gillar Madrid :)
2009-11-30 00:52
Madrid hade väl ett skott på mål som var riktigt farligt? De kanske såg farligare ut än dom var.

Xabi Alonso: Våra anfallare kom inte in i matchen och vi fick inga skott.

Barcelona tarrak
2009-11-30 00:50
Ämne: Här har ni Peps frus....
Sett till den videon går det knappast att döma om frustrationen går ut över domaren Busquets, domaren eller bara själva situationen att en spelare blivit utvisad i ett kritiskt skede.
Barcelona SaM__-
2009-11-30 00:50
Iniesta som aldrig brukar brusa upp blev verkligen upprörd haha:-) Va skönt och se faktiskt. Bosi i all ära men fasen vilket monster Yaya är. Jag personligen känner en sån enorm trygghet med honom på plan fastän även han slarvar ibland. Men pivote rollen är inte lätt heller alla gånger.
Barcelona Pep - El Míster
2009-11-30 00:46
Visst, Real Madrid gör en mkt bra match mot oss. Xavi och Iniesta är inte lika dominanta men så fort Zlatan gjort 1-0 så kontrollerar vi matchen som vanligt. Att alla maränger sen påstår att dom är stolta, att dom raderade ut massa spelare i Barca osv. Det kan stämma till viss del men borde dom kanske egentligen inte koncentrera sig på sig själva och sitt eget spel? Ser man till Real Madrids spel så var det inget alls, utan dom la all kraft på Barcaspelarna och skapade 2-3 farliga chanser som dom missade. Fotboll funkar inte så.. Barca vinner pga. ett taktiskt geni som tränare, bättre spelare och är ett bättre lagbygge. Försök spela ett eget spel och koncentrera er på det nästa El Clasico istället för att endast vara stolta över de ni gjorde mot "våra" spelare.

Visca Barca!

Bäst i Barca:
Hela den defensiva delen av laget. Valdes, Alves, Piqué, Puyi och Abbe, fruktansvärt bra.
Abidal tycker jag är är bästa vänsterbacken i världen när han spelar så här, hoppas de fortsätter.
Messi är bra, dock saknas det lilla extra uppe i och runt straffområdet.
Xavi och Iniesta spelar bättre efter 1-0 då dom kan hålla boll och lira runt. Innan dess hade dom inte så mkt boll för att trivas till 100%.
Sergio gör en grym match, dock orutin vid röda kortet. Men han blir bättre efter erfarenheten.
Barcelonistas
2009-11-30 00:45
lite highlights från el clasico.
Barcelona Rambla - K9
Klint

Ronaldo är väl den spelare i världen som sist ska yttra sig om att falla lätt. Alla vet det, så även Andresito.
Mattlo
Det sjukaste var att när vi såg att Ibra var på väg in så gick en polare in på internet och satte 200 spänn på att Zlatan gjorde första målet. Internet segade och när Zlatan gjoirde mål var han fortfarande inte säker om tipset hade kommit in. Det visade sig till slut att det hade kommit in och han fick vinsten till 8 gånger pengarna :)

Ja tar en skål för er nu!

BTW, äre sant det jag hört om att Messi börjar bli svartsjuk på Zlatan för att han kanske ska ta över rollen som lagets största stjärna? Hörde det för två veckor sen typ... nån som vet om det är nån sanning i skiten?
Barcelona Klint
2009-11-30 00:40
Kommer ni ihåg situationen när Iniesta blev lite förbannad på en viss C.Ronaldo? Den senare sa till vår vampyr att inte kasta sig varefter den normalt sansade Iniesta bad portugisen hålla käften eftersom han inte direkt är rätt person att yttra sig.
Barcelonistas
2009-11-30 00:40
Mattlo

ja som fan :)
2009-11-30 00:39
Här har ni Peps frustration, gnäller inte på domarna alls utan är jävligt förbannad på Sergio bara precis som många av er säkert. Jag älskar killen för hans vilja och hur han tar för sig och hans fantastiska utveckling, men han har skapar lite oro ibland i sitt spel.

Ibland filmar han eller överdriver för mycket och ibland passar han mycket nonchalant och förlorar bollen i farliga lägen.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-11-30 00:39
Abidal gjorde också en grym match, en av sina bättre i Barca. Jag tror han kände sig ganska revanschsugen från förra årets el Clasico då han inte var särskilt stabil. Tycker det var oerhört synd att han inte satt dit sitt läge, för jag kan faktiskt inte minnas att han gjort något mål i Barca.
Mattlo
2009-11-30 00:38
Är det jag som har fel eler blev Kaka invald bland dom tio bästa i Ballon Door för hans tidigare prestationer? Känns inte som att han gjorde mycket för Milan förra året. Fortfarande känns han som jävligt överskattad spelare... endast för sina prestationer när han tog Milan till guldet i CL
Barcelona tarrak
2009-11-30 00:35
Ämne: Är helt övertygad om....
Tror du verkligen att Pep skulle vråla ut sin ilska över ett misstag från en av sina unga adepter? Det rimmar väldigt illa med min uppfattning om Pep och skulle göra mig väldigt besviken, men jag är trygg i min övertygelse om att du missförstått situatuionen.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 00:34
Det stämmer, Busquets var så gott som felfri till sitt mycket klantiga andra gula kort. Det ska han ha kritik för och det får han säkert höra av Pep i morgon på träningen. Konstruktiv sådan får vi hoppas.

Visst, Kaka var helt okej. Dock så är han bara bra när han bjuds på ytor. Omställningar när motståndarna står i fel positioner. Dimension bortom denna värld? My ass. Det är sånt man skriver om Messi och knappast Kaka.
Barcelona SaM__-
2009-11-30 00:34
Rambla:

hah, visst var kaká duktig idag men hallå, matchens lirare måste väl ändå ha varit el capitano? Där har vi prov på ren och skär subjektivitet.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-30 00:33
Rambla - K9

Haha, han har tydligen inte sett samma match som vi gjort.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 00:32
Ricardo Kaká – 4+
Matchens spelare om ni frågar mig. Visar prov på en dimension borttom denna värld, spelar sina kamrater fria och kör över Barcelonas backlinje i vissa moment.

Kan inte sluta skratta. Och de kallar mig subjektiv. :D
Barcelona Castefa
2009-11-30 00:31
Skön seger! Dessutom trots en man mindre i en halvtimma.

Guardiola blev visst arg på Busquets, har sett ett klipp här där han skriker SER-GIO! Fö är det mycket klantigt gjort.
2009-11-30 00:29
Är helt övertygad om att Pep var förbannad på Busquets. Han protesterade ingenting mot domarna utan bara skrek för sig själv.
Barcelona Klint
2009-11-30 00:28
Det blir svårt att sova, men det är dags för ett försök nu. Fantastisk dag och en vecka som många trodde skulle sluta i moll, slutade i raka motsatsen. Underbart.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-11-30 00:25
Busquets var inte dålig idag som vissa säger. Han spelade väldigt bra fram tills det klantiga röda kortet. Han är orutinerad och då kan man lätt göra sånna misstag, det viktigaste är att han lär sig av sina misstag och inte gör om dem.
Sedan måste man ju bara hylla Puyol som var fantastisk idag. Jag tycker att även Dani Alves var bra idag som vanligt. Messi var duktig i andra halvlek och vi får hoppas på att han är på väg tillbaks i storform. Alla spelare kommer att behövas nu i o med det hårda matchandet.
Mattlo
2009-11-30 00:24
Barcelonistas//

Precis vad jag säger... det ser man på klippet. Klar ONside!

Firar ni nu eller?:)
Barcelona SaM__-
2009-11-30 00:23
Ämne: Ämne: Busquet....och för att spinna vidare på diskussionen. Bousquets var enligt mig felfri innan utvisningen i det stora hela. Visst kan han kännas lite farlig när han satsar som han gör i vissa situationer och där saknar han lite kyla. Men annars tror jag Pep var mycket nöjd med hans insatts och jag tror som tarrak att han var mer arg över domslutet.
Barcelonistas
2009-11-30 00:20
Mattlo

ibra springer helt perfekt på alves passning.
Annons: