/spanien/barcelona/forum/16526.aspx/spanien/barcelona/forum/16526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-12-20 11:18
petersays

Man kan inte annat än älska Jeffren. Den spelare i truppen som fått absolut minst speltid och trots det har aldrig gnällt eller klagat.

Han är en opolerad supertalang. När hans brister poleras bort så kan han bli en hur bra kantspelare som helst. Vi har sett det hos Pedro, som fortfarande i vissa matcher uppträder väldigt valpigt och naivt, men med förtroende och speltid så blir han bara bättre och stabilare. Jag hoppas på samma utveckling för Jeffren och även Bojan. De är fantastiska råmaterial som behöver speltid och självförtroende.
MF Doom
2009-12-20 11:17
Ämne: Någon som vet varför....
Han var väl bara avstängd en match?
Barcelona Bourbon
2009-12-20 11:16
Någon som vet varför Ronaldo inte var avstängd igår? Väntar han fortfarande på beslut ifall det blir fler matchers avstängning eller har beslutet redan tagits?
Barcelona Abbe.
2009-12-20 11:15
Ämne: Det känns jätte kul ....
Just igår så gjorde han första bytet i halvtid, tidigare än så vill jag inte se några byten i alla fall.

Gällande Busquets så tror jag det är som Rambla sa igår. Yaya använder ofta fler bolltouch och kan dra ner tempot på spelet, medans Busquets levererar snabbare en boll upp till Xavi till exempel. Igår hade kanske Yayas fysik behövts i första halvlek med facit i hand, men jag tycker Busquets gjorde en bra match.
Barcelona Nesto
2009-12-20 11:15
KLINT

haha, alla fick högsta betyg?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-20 11:13
Ämne: Det känns jätte kul ....
Pep gjorde byte direkt efter pausen. Pedro in och Keite ut. I matchen mot Atlante gjorde han två byten efter paus. Kan man göra mycket tidigare byten anser du?
Barcelona Barca_Fan_87
Ämne: Hax

Vi missade d....
Men den räknas väll inte som en officiell titel? eftersom alla säger att barca vann 6/6 titlar.
Barcelona petersays
Angående Jeffren:
Jag har alltid sagt att han har enorm talang, och han är nog en av mina favoriter i laget. Han gjorde ett väldigt bra inhopp så jag hoppas att han får lite fler chanser framöver istället för att bli utlånad. Allt var inte 100% igår, vissa saker är inte där än. Några passningar och inlägg var feltajmade, men jag tror det är saker som bara kan botas med att ge honom mer speltid. Att se honom är argument nog. Första movet han gjorde, när han så jäkla enkelt slog fram bollen och sprang förbi sin back, var så sjukt snyggt att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Som en varm kniv genom smör. Han bara rann igenom försvaret.
Barcelona Qanii
2009-12-20 11:08
Det känns jätte kul med vinsten igår 6 titlar bara under 09 de är ju sjukt bra! Sen så tycker jag att de kul att laget kan vända i slut skedet på matchen! Vi såg de igår och i matchen mot chelse (dessa två ja kommer ihåg nu). pep är ju helt klart en guld tränare som någon annan skrev här så får vi hoppas pep stannar kvar några år till för han har ju vunnit allt som går att vinna med barcelona!

Sen till de lite kritiska så tycker jag att pep borde göra sina byten lite lite tidigare kanske eller va säger ni? Och sen så vet jag inte varför han envisas med Sergio varje j*vla match och inte spelare Yaya?! Varför favoritiserar han Sergio fattar inte de helt enkelt! Det inte så att Sergio är dålig eller något sånt eller jag har något emot han men de sjukt! yaya som spela varje match och va så bra förra året har som blixt från klar himmel bilvit bänkad!?
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
2009-12-20 11:05
Hax

Vi missade den mest betydelselösa titeln, copa catalunya.
Barcelona Barca_Fan_87
2009-12-20 11:00
Highlights för er som inte såg matchen igår.
Barcelona Klint
2009-12-20 10:50
Sports betyg efter matchen igår.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-20 10:44
Ämne: Grattis alla Culés! ....
Vi spelade inte alls dåligt igår. Bara för att man inte vinner matcher med 5-0 innebär det inte att man spelar dåligt. En final där man får lida under 120 min är underbart att vinna jämfört med en överkörning med 5-0. Så tycker jag i alla fall.

I första halvlek spelade Estudiantes bra. De var aggressiva och stängde ner vårt mittfält. All kred till dem. Visst, vi spelade inte på topp men det beror nog mycket på att Estudiantes spelade förvånansvärt bra. I den andra halvleken var det bara ett lag på planen anser jag. Barcelona kom i våg efter våg. Visst, de hade svårt att få till det i den sista tredjedelen men det är inte så konstigt när motståndarna står där med nästan hela laget samtidigt som de spelar väldigt uppoffrande och ger precis allt. Till slut fick vi in målet som gav förlängningen.

Vi spelade bra även om vi kan bättre.
Barcelona Maestro - La Masia, 87
2009-12-20 10:41
EL FLACO//
Underbar krönika du skrev. Man tackar.

Ett litet citat som hyllar Jeffren:

"Jeffren who came on to replace Henry and who was devastating on the flank. Quicksilver down the line, this still raw unfinished product is brooding with excellence. He is a talent that when polished and ready for service,only goodness knows what he is capable of. Its easy to see why Barcelona only want a loan agreement for Robinho. The potential of what they have in reserve is far deadlier."

Who is Robinho? Vi har en lovande talang i den positionen som bara väntar på att få lite speltid!
Barcelona Hax
2009-12-20 10:36
Jag undrar om Barcelona har tagit alla pokaler som finns 2009, eller misslyckades de med en cup?
Är sex cuper max?
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-12-20 10:33
För Pep måste detta vara en totalt underlig situation. För ett och ett halvt år sedan var han ny som topptränare, ett och ett halvt år sedare har han lett ett lag som vunnit ALLT, dammat av Real ordentligt. Nu leder han världens bästa lag.

Risken är att han inte ser hur han kan komma längre, många skulle lägga av i hans läge. Han har inget mer att bevisa, bara allt att förlora. Därmed ser jag ett allvarligt hot att han lägger av i sommar.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-20 10:30
Grattis alla Culés!

Vi spela dåligt igår och vad har hänt med världens bästa mittback Pique ?

Men saksamma hoppas på att allt förendras till våren och vi blir oslagbara.

God Jul
Barcelona Rambla - K9
2009-12-20 10:16
Ämne: Hur bestäms kvartsfi....
Nej det lottas. Precis innan de drar första bollen så säger de att det här laget börjar hemma/borta. Det bestäms även vilken motståndare man får i en eventuell semifinal och vilket av lagen som startar hemma/borta.

Gårdagens match för nerladdning för de som är intresserade.
Barcelona MESSI_10
2009-12-20 09:53
Hur bestäms kvartsfinalerna i cl?
Jag vet att de lottas, att man kan möta det andra laget från gruppen samt lag fån det egna landet. Min fråga är om man seedar vilket lag som börjar på bortaplan?
Alcorcón
2009-12-20 07:38
Ämne: Barca - Zaragoza 6-1....Stor Grattis. Real´s 6-0 mot Zaragoz slår Barca´s 6 titlar, ni har alltid så himla otur och Barca himla tur. Jag vet det känns surt för er att Barca kvitterade i 89 min, men så är det fotboll.
Det är bara acceptera ni räcker inte till, ni är och förblir näst bäst:)
Andreas-
2009-12-20 07:10
Fy fan vilken dag, det är helt sanlöst. Jag har fortfarande inte fattat det, tog vi sex titlar?

Står det inte en staty i Barcelona på Guardiola snart är det skandal. 2009 kommer alltid minnas med glädje. Peps glädjetårar idag är fantastiska, ryser fortfarnade.

Fick knata hem i 30 min, gjorde mig ingenting, men kan inte sluta le.

Tack för alla minnen år 2009, Futbol Club Barcelona. 2010 kan inte börja bättre, med en resa till Camp Nou mot Sevilla. Och det blir garanterat fler...

God natt culés!
Real Madrid Pierre13#
2009-12-20 04:25
*ställa sig upp* Applåderar pepe.
Canaletes
2009-12-20 03:52
Ramón Calderón firade titeln med Laporta.

WTF?!
Zero Pulse
2009-12-20 02:02
Sekvensen där Pep faller i tårar och där han sedan tröstas av Henry och Ibra (länk).

Tror att Zlatan säger något i stil med:

"Sluta böla nu vafan. Tänk på att du nu kan få alla brudar därute. Alla vill fan ligga med en 6-faldig mästare så ta och skärp dig." :D
ponta p
2009-12-20 02:01
higges andra mål ikväll var otroligt snyggt
Barcelona DressedInBlauGrana
2009-12-20 01:38
"You can go a long way as a talented individual, but you get further as a team."- Grande Ibra
Zero Pulse
2009-12-20 01:27
Zlatans intervju i helhet efter matchen mot Estudiantes (länk).
ma man titty
2009-12-20 01:18
bara jag som tycker abidal vart stabil ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-20 00:51
Lionel Messis år 2009:
2 mål mot tvåan i ligan
1 mål i Copa del Rey finalen + flest mål i cupen.
1 mål i Champions League finalen + flest mål i CL
2 mål i spanska supercupen
1 assist i europeiska supercupen
1 mål i Klubblags-VM finalen
Ballon d'or
UEFA Champions League player of the year
HELT OTROLIG!

säger bara en sak, VEM ÄR CRISTIANO RONALDO?!
Barcelona kev
2009-12-20 00:39
En träningsmatch på Måndag?? Mot Kazma sporting club??? Va? Stämmer det?
Annons: