/spanien/barcelona/forum/16515.aspx/spanien/barcelona/forum/16515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2009-12-01 01:48
Den förste argentinaren att vinna guldbollen, vilket Messi själv strävat efter att bli. Grattis till honom.
Barcelonistas
2009-12-01 01:41
Messi är nu officielt världens bästa fotbolls spelare! fan va gött de förtjäna han verkligen efter föra årets magi som han bjöd världen på.
Barcelona BarcaBarca_Barca
2009-12-01 01:37
Länktips. Grattis Messi!
Barcelonistas
2009-12-01 01:33
Barcelonito / Lucho Enrique 21

gomoron

skoja bara :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-01 01:31
Messi har vunnit Ballon d'Or.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-12-01 01:20
BlueRed

Nu när du nämne Hoffmaestro:P 2 av mina polare var på krogen och lyssnade på dom och dom fick tinnitus/ringde i öronen i en vecka, båda 2 höll på att skita ner sig, trodde deras liv var förstörda. Tydligen hade dom spelat galet högt, men bra var dom iaf vad jag hörde.
2009-12-01 01:09
Kung Yaya Touré: Nej, det är dags för Pep att starta med Touré igen. En petning till och Pep kan ha tagit ett förödande beslut...
Barcelona BlueRed
2009-12-01 01:07
Någon länkade till Hoffmaestro's (dem är bra) Ibracadabra låt. Tydligen så finns det en till låt som heter Ibracadabra med en artist som heter Elsa Gavilan. Finns på Spotify för er som har programmet. Söker ni på Pep Guardiola så finns det något med honom också. Ingen aning om vad Pep snackar om (om det nu är han) men det står La pilota och det låter som om han berättar en saga.
------------
För att inte gå allt för mycket OT så kommer vi ju möta Xerez i veckan, en viss Victor Sanchez spelar där. Killen som blev 'hackkyckling' varje gång han spelade.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-12-01 01:04
Jag var inne på detta för flera veckor sen. Visste att Yaya inte skulle acceptera en sådan behandling allt för länge. Många här inne vägrade inse att det inte funkar att ha dom bästa spelarna på bänken, och vips så vill han bort nu.

Vi har absolut inte råd att förlora en sådan spelare som honom. Den enda tänkbara ersättaren är Chelseas Essien. Men honom kan vi glömma då chelsea aldrig skulle släppa honom samt att dom nu har värvningsförbud. Yaya måste stanna! Eller så blir vi grovt försvagade defensivt.
2009-12-01 01:03
Mycket underligt det här med Touré. Var ju en av lagets bästa spelare förra säsongen och fått knappt med speltid den här säsongen. Men man kan förstå Peps val att inte låta honom att starta i El Clásico, men tidigare har Busquets gått före och det är för mig helt obegripligt. Någon som håller med?

Kolla länktips, intressant statistik på Zlatan i El Clásico.
Barcelona SaM__-
2009-12-01 00:52
Angående Yaya diskussionen så är jag inne på samma spår som Klint. Givetvis kan jag känna förståelse att Pep inte väljer att chansa med touré men när båda är frisk går yaya före alla dagar i veckan. Men jag tror inte att klubben kommer sälja ivorianen till city då han är alldeles för viktig för dagens Barcelona. Var det bara jag som kände en enorm trygghet på planen när han byttes in igår? Han blandar tyngd men fantastisk teknik och så säker med bollen. Skulle klubben, mot all förmodan, sälja mr.godzilla sdå tror jag det kan bli samma misstag Pérez gjorde med Makelele.
Deportivo Creus
2009-12-01 00:15
Rambla

"So when Marcelo got confused, I’d like to think it’s because he was confused by the brilliance of our midfielders and their Jedi mind tricks and whatnot. That makes me feel better."

Haha. 3.
Barcelona Qanii
2009-12-01 00:14
Ämne: Yayas situation är i....
Håller helt klart med dig om yaya situationen faktiskt! Sergi har gjort de jätte bra hittills men yaya håller jag personligen några klasser större! Jag har tagit upp de här ämnet tidigare också har jag för mig! Visst yaya har vart sjuk o sånt men de va ju abidal med och han fick ju spela inter matchen som va viktig! Nu vet jag ju inte alls som händer innanför dörrarna men ändå!
Att förlora sån spelare som yaya är stort misstag! Och att ens tänka tanken att man ska ersätta honom med träbenet macherano är ju sjukt!
Sen förstår jag inte heller varför man valde att förlänga kontraktet med honom om han inte får spela!

De inte så att han har underpresterat precis de matcher han har fått spela! Men detta va en match och hoppas han får mer speltid i framtiden och de löser sig!
Barcelona Barcadinho.
2009-11-30 23:48
Yayas situation är inte kul. Jag var ganska förvånad att Busqi startade på el clasico. Han spelade ju också mot Inter och jag trodde verkligen på en rotation.

Pep hade två argument i sitt huvud. Han vill fortsätta med samma moment som mot Inter och låta samma gäng visa sig igen (utom Pedro-Messi). Det andra argumentet som följer med hela hösten är att låta Busqi växa vidare då Yaya försvinner till AM.

Men jag är kritisk till det här beslutet. Ok, att man vill låta den ena växa, men det ska inte komma på bekostnad av en annan som är riktigt duktig.
Vi har en tunn trupp och vi måste behålla alla nyckelspelare varma och i matchtempo. Ska man ”kyla ner” Yaya nu så är det ett taktiskt misstag.
Jag såg Yaya spelade precis innan influensen i träningsmatchen mot Tyskland och han var riktigt bra. Får inte Pep rapport om sådana saker? Jag skulle skicka scouter som tar en titt på alla mina spelare, särskilt när det är så nära.
Pep har gjort ett misstag här.

En annan sak som var riktigt bra mot Inter var samarbetet mellan Iniesta och Alves på högerkanten. Iniesta spelade då höger ytter. När Alves kom upp på banan kunde Iniesta gå in centralt och hjälpa Xavi. Riktigt bra positionsbyten under hela matchen mellan de två.
Men mot Madrid flyttade Pep till de vanliga positionerna igen. Iniesta till vänster, Messi till höger och Henry centralt.

Det var ett utmärkt läge att prova Iniesta till höger igen när Zlatan var på bänken.
Henry till vänster som han är van med, Messi centralt och Iniesta till höger igen med Alves.
Fel beslut igen tycker jag av Pep.
Inte konstigt att spelet inte såg bra ut långa stunder. Xavi var igen för ensam.

Men men, det är ett riktigt vanligt fenomen att ha tusen olika idéer om startelvor och taktik. Varje fan har sina egna tankar.

(nattnatt)
Barcelona Maestro-V
2009-11-30 23:43
Ämne: I frågan Yaya begrip....
Det ser ut som om Toure kommer att lämna Barca i nästa säsong, som jag ser det. Ryktera avlöser varandra, vecka in och vecka ut.
Han har en agent som driver på och en bror som gärna vill få honom över till Man City.
Lägg därtill att han har fått lite mindre speltid.

En bytesaffär mot Cesc? Barca brukar vara rätt duktiga på det. Inte omöjligt att det händer i sommar.
Barcelona petersays
2009-11-30 23:28
Hetfield
Vi kan ju inte alltid ställa upp med Messi-Zlatan-Iniesta/Henry. Vi har en svårare bortamatch på lördag, och vissa av spelarna tog ut sig rejält igår.

Om inte mot ett nykomlingslag som Xerez, när ska då t.ex. Bojan eller Jeffren få chansen?
That said så har du självklart poäng i att både Messi och Zlatan måste komma igång.
Barcelona Hetfield
2009-11-30 23:22
Petersays

Frågan är om det är smart att göra så, det gäller att Zlatan kommer igång, och att Messi får göra mål nu när det är lite "lättare" motstånd

Lägg till att det är otroligt jämnt i ligan, så varför riskera

Barcelona petersays
2009-11-30 23:16
Det rent logiska tänker säger väl att en del av spelarna från El Clásico kommer vilas på onsdag. Frågan är om Gabi Milito kommer få några minuter på slutet för att få känna på bollen? Spelare jag väldigt gärna skulle vilja se på planen är iaf Marquez och Jeffren. Vore otroligt skönt att se Bojan näta också.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
V.Valdes (MQUC3)

Så pjåkigt är det inte, har tittat på några matcher (slutspelsmatcher för Sverige) och de har varit rätt så spännande matcher :)
NHL följer jag också då och då i och med att vi har så många svenskar i den ligan, men Elitserien är värre än division 4 norra i svensk fotboll.
Barcelona Rambla - K9
Pique steals the ball from Crynaldo in the box and begins a counterattack. He passes to Xavi near the center circle, who in turn plays it forward to Ibra who has ped back, pulling Pepe with him. Pique continues his run up through the middle, becoming a center striker. Ibra one touches the ball back to Xavi, who has pulled left along the center line. Xavi turns and plays a long square ball to Keita, who then passes wider to Alves on the right. Alves is wide open because Messi is on the right in front of him, holding Arbeloa. Because Crynaldo has made a forward run and doesn’t play defense and Xabi Alonso and Marcelo have been held in the middle by Pique and Keita’s positioning, there is no one available to keep an eye on Alves. As he gets the ball, Messi makes a sliding run diagonally towards the box, which releases Arbeloa to go out and challenge Alves, but also holds Albiol on Messi. Pepe, then, is hanging onto Pique’s shoulder and Ibra is behind him. Sergio Ramos is covering Iniesta who has hugged the left sideline and sees that Ibra is ghosting in at the back post and makes an extraordinarily lazy attempt to get back as Alves lifts the ball across the goal over Pepe’s head to a waiting Ibra, who smashes the ball into the back of the net.

The blame for this goal, if you’re a madridista, goes to the entire team, which made almost no effort to get back, whereas moments before Crynaldo had run into the box and been chased down by the man who promptly made the space-creating near post run on the other end of the field. If you’re going to be lazy, you’re going to get burned. Kaka stood in the center circle and watched; Marcelo half-heartedly jogged back and confused himself by trying to figure out who to cover in our midfield, ending up trapping himself in between Messi, Keita, and Alves and covering absolutely no one; Sergio Ramos had no interest in getting goal-side of Ibra; Xabi Alonso didn’t cover anyone because he was playing the holding midfielder role and we cleared out the middle (in fact bypassing it completely as Pique stormed straight through it and Xavi actually ran down the left and then cut in behind Xabi Alonso into the middle as Alves received the ball); and Lassana Diarra took himself out of the play by attempting to win back the ball in silly situations far away, creating space behind himself that was easily exploited by Xavi passing around him to Keita–in fact, Lassana never got back on defense and Xavi was all alone at the top of the box when Ibra was scoring. Iniesta was following up behind Sergio Ramos and Messi was making the secondary run on the right side, meaning we had 5 players in and around their box against their 4 defenders.

Of course, if you’re cule, you’re fairly interested in pointing out that our offensive skill had a large part to do with scoring that goal. I’m not inclined to lay all the blame on RM’s players, but only because I want to give massive credit to the foresight, discipline, and creativity of Barça’s players. So when Marcelo got confused, I’d like to think it’s because he was confused by the brilliance of our midfielders and their Jedi mind tricks and whatnot. That makes me feel better.

En sådan bra beskrivning till hur målet gick till. Så många detaljer medvetna taktiska drag man inte ens tänker på i värsta glädjeruset.
Barcelona Klint
2009-11-30 23:12
I frågan Yaya begriper jag ärligt talat inte varför det blivit så pass lite speltid. Att Pep inte valde att "chansa" med honom igår har jag visserligen förståelse för, men med både Busquets och Yaya friska borde den senare gå före alla dagar i veckan. Sen har han en agent som gapar så fort inte går spikrakt uppåt. Det var samma sak förra hösten om jag inte minns helt fel. Agenten ylade i media om att Yaya skulle lämna klubben och fortsatte i samma banor under våren. Det slutade med ett nytt kontrakt.

Om man tittar på Pedros säsong ifjol verkar Jeffrens nuvarande ta samma bana. Med relativt lite speltid. Kanske får han samma utvecklingskurva som Pedro? Låta han lämna klubben utan att på riktigt gett honom chansen ter sig märkligt. Samtidigt knackar Gai på dörren och börjar ta för sig alltmer i Atlètic. Vi får väl se hur man resonerar till sommaren.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-30 23:09
Hockey tråkigt ?, haha.

Dagens. Gillar de mesta sporter och kan säga att Hockey knappast är tråkigt, kanske om man inte är insatt. Finns det nåt mer spännande än Hockey och det står 2-2 och man sitter och knaprar naglar ;)
Iof så kan de flesta sporter vara spännande men tråkig :D Nej =) .. men nu är ju detta ett fotbollsforum också så man kan ju inte förvänta sig nåt annat.

Nog med OT.

Angående Messi - Ibra = Spricka ? Tror det är bullshit alltihopa.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 23:05
Att Yaya inte får mer speltid är självklart störande och vilket samtidigt gör att hans jobbiga agent gnyr i media. Fast Yaya får skärpa till sig och höja sitt spel för han har inte precis övertygat så här långt. Fast så mycket mer har inte heller Busi övertygat att han ska ha så mycket mer speltid som det blivit. Så nog är det konstigt.

Jeffren har nog inte Peps förtroende riktigt känns det som. Vilket också är lite synd. Jag tror inte att han blir kvar efter den här säsongen.
Barcelona Pedrito
2009-11-30 23:03
Jeffren får nog chansen mot xerez tror jag. Inte från start kanske men inhopp iallafall.
2009-11-30 23:01
Är det bara jag som är missnöjd med att Toure och Jeffren inte får så mycket speltid?
Jag menar, Jeffren spelade fint och gjorde ett par mål under försäsongen.
Hoppas då att han får chansen mot Xerez.
Zaragoza Nina (Red.)
2009-11-30 22:59
Ämne: Mats Wennerholm var ....
Mmm. Jag håller med.
Ishockey är riktigt tråkigt. Och OT. Precis som min använding av orden det det när jag menade de det.
Också värd en varning.

I övrigt var det samma text som Vampíro tänkte på som jag tänkte på, men när har det någonsin varit ordning i huvudet på mig?

Jag får be om ursäkt för bryderiet jag orsakade er genom att blanda ihop namnen på två skribenter och lägga till det som ytterligare en punkt på den milslånga inkompetenslistan!

Ha en bra kväll/natt pojkar!
Barcelona Pedrito
2009-11-30 22:58
Vad tror ni om startelvan då?
Valdes
Maxwell marquez cgygrynsky Alves
Xavi toure keita
Pedro bojan messi
2009-11-30 22:53
Port Olímpic.

Haha, jo jag vet skämtade bara ;)

Klint

Personligen så hoppas jag på att han får 5-10 min mot Xerez nu på onsdag, då några spelare är slitna pga El Clasico. Skulle inte skada någon om han fick lite speltid, speciellt nu när vi möter Xerez.
Barcelona Klint
2009-11-30 22:53
Mats Wennerholm var tydligen någon ishockeyjournalist. Inte konstigt att man inte har snappat upp hans namn förut. Hockey är för övrigt extremt tråkigt. Tillräckligt OT för min del. Sorry, ger mig själv en varning.

Vad tror ni om Milito? Hur lång tid tror ni det tar innan han får göra ett inhopp?
Barcelona Port Olímpic.
2009-11-30 22:52
H.Alavi - Triangulo Magico!.
Det var nog snarare för att han stavar sitt efternamn Wennerholm och inte Wennholm. :)
Annons: