/spanien/barcelona/forum/16514.aspx/spanien/barcelona/forum/16514.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-30 17:45
Ämne:
Lottningen till Cd....
Är det åttåndelsfinal eller?
Dani Alves.
2009-11-30 17:40

FAAAN så j'vla skönt att Barcelona vann och att vi höll nollan. Måste säga att Valdes, Puyol och Zlatan var nr 1 dessa tre tillsammans! Har varit i Helsingborg i helgen därför inte haft tillgång till dator när ja varit hos några kompisar och haft skit skoj, och ännu bättre när Barca vann! Fan önskar Zlatan kunde få mer boll, känns som Messi aldrid vill passa honom för han vet att Zlatan tar åt sig alla rubriker överallt annars, synd....
Barcelona Messidinho_10
2009-11-30 17:34
Härligt att Marquez får förlängt kontrakt en av dem viktigaste spelarna i Barcas trupp.
Juhanie
2009-11-30 17:28
Någon som kan tipsa om något man absolut måste göra eller inte får missa när man är i Barcelona? Ska nämligen se matchen mot Espanyol och ska vara där 4 dagar. Tack på förhand!
Barcelona Barcadinho.
2009-11-30 17:27

Lottningen till CdR är imorgon, tror jag.
Det stod 1:dec nånstans, om jag kommer ihåg rätt.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-30 17:26
Ämne: Rambla

Förstår mi....
Men i så fall kan man ju inte säga att Messis läge var ett läge eftersom man kan ju inte ta ifrån Casillas fina räddning(:.

Ny byter jag ämne helt. Barca Atletic måste ha en grymt stor trupp, varje match så byter dom ut flera spelare ur startuppställningen. Samtidigt som dom största talangerna så som Thiago, Jonathan, Fontas, Muniesa och Gai bara spelar ungefär varannan match i snitt.

Jag gillar inte riktigt heller att Busquets får mycket speltid. Eller, jag gillar att Busi får speltid, men jag gillar inte att inte Yaya Toure får spela så mycket.
Samtidigt som jag tycker att Afrikanska mästerskapen är lite förstorat. Det är trots allt inte ens en månad, cirka 5-6 matcher. Givetvis måste Busquets spela säkert alla matcher. Men jag tycker som sagt att det är lite förstorat.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-30 17:25
Ärligt talat, den här Kåmark har varit med ett tag nu med la liga och jag är så jäkla trött på honom. Bara att höra hans röst gegegbebebe gör mig arg. Som en jäkla kärring som gnäller för tittarna.
Är han en 20-årig eller fattar han inte vilken uppgift han har? Jag är så trött på hans icke objektivitet. Fattar han inte att som en sport kommentator på en neutralplan så bör man vara neutral. Det är inte svenska landslaget han snackar om.
Efter sändningen kan ha gå och deppa sig eller festa hur mycket han vill den här snubben, men inte framför oss som betalar för att se matcherna. Jag hoppas verkligen att han får spark.
Jag har fått nog, orkar inte med hans röst längre.
Gegege som en gnäll gubbe.
Det är så O-professionellt.

Men skit i snubben. Han kommer aldrig att förstora vår glädje.
Jag köpte en riktigt fin och stor tårta och goda drinkar.
Vi ska fira vinsten i tre kvällar i rad här hemma.
Barcelona ★Barca★
2009-11-30 17:09
Fan vad gött vi vann El Clasico haha ojoj.

Härligt att Iniesta tystade ner Cristina.

Barcelona Yaya24
2009-11-30 17:01
Vi va oövervinnliga tills media förstörde Ronaldinho, och nu är vi oövervinnliga igen, så de vill förstöra igen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-30 16:49
Man ska inte skämmas för att man har en jävligt bra målvakt som storspelar i stora matcher, och antagligen är bäst i världen 1 mot 1. Och inte heller att man har Kung Puyol som har ett hjärta av guld. De är en del av laget och gör sitt jobb på bästa möjliga sätt.
adil,
2009-11-30 16:45
Rambla

Förstår mig inte på er som säger att det kunde slutat hur som helst. Barcelonas försvar och målvakt avvärjde Madrids chanser. De kom inte längre än så helt enkelt. Vi däremot hade lägen som lika gärna kunde resulterat i mål. Piques nick strax utanför, hade han släppt den till Zlatan hade det blivit mål. Om Abidal hade passat Messi som i princip stod helt fri i straffområdet, istället för att gå på skott hade vi förmodligen nätat igen. Messis friläge, framspelad av Alves, behövar jag inte ens nämna. Stort av publiken att skandera Messis namn trots det uteblivna målet.

Madrid kunde gjort 1 mål, inte mer. Det på Ronaldos chans i början av matchen, när vi inte hade kommit igång. Egentligen är det fel och säga att de kunde gjort mål i det läget med. Då tar man ifrån Valdes hans fantastiska fotparad.
Barcelona Pedrito
2009-11-30 16:40
Kåmark är en real supporter kan tillägas..
...PEP
2009-11-30 16:37
Är det någon som vet om CDR är lottad?
Barcelona ★Barca★
2009-11-30 16:35
Fan vad Kåmark snackar SKIT! Hoppas jag ser han nån dag ska fan ta ett snack med han.

2009-11-30 16:35
Så fort Kåmark säger att – "Detta är inget vi hittar på, utan vi vet att det är på det sättet", så vet man att det är skitsnack.

En rutinerad journalist med riktiga bevis hade aldrig förklarat sig på det sättet.
Barcelona Piquénbauer
2009-11-30 16:34
Gårdagens höjdpunkt var utan tvekan hur Iniesta sätter cristina på plats jösses aldrig sett något liknande från Iniesta hahaha..

Alves pass till Messi som missar är så j-a läckert
Barcelona Pedrito
2009-11-30 16:32
Såg det.. Tillomed marcan sa att det var skitsnack
2009-11-30 16:30
Hahahaha... ElMundo om Kåmark o co: Det låter som rena dumheterna. Marca och AS har inte heller hört om det.

Zlatan själv "bestämd förnekar anklagelserna"
Barcelona Pedrito
2009-11-30 16:30
De försöker ge intrycket av att de är experter, men så verkar det ju inte vara
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-11-30 16:29
Ämne: Ämne: Med tan....
okejokej, :) tack för den roliga informationen, känns som att de kmr ta ett tag för Madrid att ta tre irad också, dock kunde gårdagens match ha gått lite hur som helst.. hoppas bara vi kan utöka våra vinster mot madrid, någon som har mer info om detta får gärna dela med sig om det..
adil,
2009-11-30 16:28
Pedrito

Jag började tro på deras Messi snack när de sa "vi vet att det är så". Men när man nu får reda på att de bygger det antagandet på helt lösa grunder, kan man inte kalla det annat än idioti.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 16:25
#Luiz Nazario de Lima#

Det är kul att du berömmer försvarsspelet. Något annars Barca brukar få kritik för, bla från maränger. :)

Helt ärligt idag från mig, matchen kunde slutat hur som helst. Små marginaler som avgör. Jag vet, det är en klyscha, men igår stämde det faktiskt bra in.
Barcelona Pedrito
2009-11-30 16:24
oerhört dtygt av dem att säga: Vi vet att det ÄR så.. man kanske inte ska ta fotbollskanalen så seriöst kom jag på nu...
Barcelona Nagalae
2009-11-30 16:22
Säljer säsongens barca tröja med messi tryckt på ryggen och hans AUTOGRAF:) messa mig för mer information. har även äktshetsintyg
Barcelona Barca4eva
2009-11-30 16:20
Ämne: Med tanke på att vi ....
vet tyvärr inte det för tillfället men det här ser kul ut :D

Taget från barcas hemsida:

Real Madrid have not won three leagues matches in a row against Barça since the 1977-78 and 1978-79 seasons.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-11-30 16:17
Bra match igår. Måste berömma erat försvarsspel som höll yttersta världsklass med Pique-Puyol där bak.
Barcelona Barca4eva
2009-11-30 16:14
Ämne: Rambla - K9

Kan b....
hahaha ja va var det där??
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 16:09
Castefa

Det kommer säkert Marca och AS ta upp så småningom, var så säker. Då kan Tv4 och Fotbollskanalen skryta med att det är de som är orsaken till turbulensen i Can Barça. Nötter!
adil,
2009-11-30 16:06
Jag tror inte på Zlatan vs Messi konspirationen. Messi är inte den typen helt enkelt, han är mognare än så. Han skulle aldrig sätta sig själv i högre position än klubben som gjort allt för honom. Däremot tror jag det kan vara möjligt att han känner av Zlatans storhet och på grund av bl.a. respekt tappar lite skärpa. Zlatan är en person som tar väldigt mycket palts och uppmärksamhet var han är kommer. Jag menar, när Henry anlände till klubben vågade Messi inte ens titta honom i ögonen.
Barcelona Barca-nist
2009-11-30 16:02
H.Alavi - Triangulo Magico! -

jag såg det också, jag tänkte vad var det där för ?
var det ett speciellt kroppsspråk?? typ "ja ja du vann !"
Annons: