/spanien/barcelona/forum/16513.aspx/spanien/barcelona/forum/16513.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yaya24
2009-11-30 11:06
Förstår inte hur man kan säga att Busi gjorde en bra match? Han slarvar för mycket. Sen kan real fansen säga hur bra dem spelade hur mycket dem vill. Vi vann och de är allt som räknas.
Flagada
2009-11-30 09:23
Mattlo// Angående om Zlatanhatare tror jag mer på grund av hans attityd som han hade förut än hur han ser ut. Jag menar precis som du säger varför gillar man Henke men inte Zlatan? Henke har inte blondt hår och blåa ögon. Poängen är tror det flera faktorer bakom detta. Kolla på C. Ronaldo, Messi t.ex. många älskar eller hatar honom, oftast är det så med kända stora personer i sport, hollywood o.s.v. Det är en natrulig del när man blir känd och är den största faktorn. Men Zlatan spelar för oss och då blir det mer spänning där.

Himla gott att ni Barca vann alltså. Zlatan fick avgöra och Puyol, Pigue samt Valdes bröt många viktiga lägen alltså va awesome!!! Jag tror och hoppas ni vinner ligan och även nästa Clasico hemma hos Real.

Mvh Flagada
Barcelona petersays
2009-11-30 09:13
Andra saker jag firade hårt:
Ronaldo blir utbytt - älskar att se hans uppgivna min
Benzema kommer in - årets i särklass sämsta värvning. Sicken sopa! Jag springer i cirklar kring mig själv av glädje för att han inte hamnade i Barca.
Barcelona petersays
2009-11-30 09:08
Dra åt tusan vilket jäkla firande det blev igår. Men jag är besviken på Barcelona-stockholm, trodde det skulle vara fullt ställ på Ramblas. Well, nåja. Vi som gick dit firade rätt hårt.

Matchen var nästan lite _för_ spännande. Och Zlatan i all ära, men det som skiljde lagen år var att vi spelade med vår "kapten" - som gjorde en helt enorm match. Raul satt på bänken.

Jag välte dessutom ut en hel öl när Lassana Diarra fick sitt röda kort. Ren och pur glädje.
Andreas-
2009-11-30 07:07
En fantastisk dag är till ända (skev dygnsrytm).

Jag sover gott inatt, så jävla gott..

Visca el Barca y Puyol!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-30 06:20
Dagens video! :)

San Andrés
Mattlo
2009-11-30 06:14
V.Valdes (MQUC3)//

Betyder inte att han pratar för oss alla;) Själv tycker jag det var en riktigt kul match, Visst spelet hade ju kunnat vara bättre, men de var coolt att se så många stjärnor på plan samtidigt. Sen var jag inne och kolla på sportbladet och jag förstår helt enkelt inte dessa Zlatanhatare. Det känns som att om det hade varit Henke Larsson så hade alla älskat han om han hade gjort målet. Eller tänk om det varit någon annan med blondt hår och blåa ögon. Jag känner faktiskt en aning smygrasism i Zlatanhatare. Nu älskar ju i stort sett hela Sverige Zlatan, men sen finns ju dom där Zlatanhatarna. T.e.x den här från Sportbladets kommentarer: "Vilken anfallare i världen hade gjort mål på det där, sett in allsvenskans sämsta forward så gör han mål på de där." Vad tjänar man på att säga så? Det e de jag undrar:)
Barcelonistas
2009-11-30 03:19
V.Valdes (MQUC3)

vissa av dom är avundsjuka på barcelona skit idom!

förövrigt var det bara ja som blev förbannad på lass som körde som en jävla idiot? helt seriöst har den mannen rabies eller what? han lägger fan mer fokus på att skada iniesta o xavi än att spela fotboll ida!
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-30 02:52
Haha, galen humor på Uniteds forum, vi är tydligen sämst och el clasico är sämre än en engelsk division 3 match.
EC har tydligen ingen passion, glädje eller bra spelare, det har nämligen dom i Div 3 i England ... tror fan jag måste börja följa de lägre divisionerna i england alltså.. verkar ju awesome.

milo boy - Måste vara united forumets mest korkade individ men han är ju trots allt bara 15 år...

Avundsjuka at its highest level ? :D
0-2, 0-2..................

Natt
Barcelona Jax12
2009-11-30 02:30
Någon som vet var man kan tanka ner klassikern?

Blamblam

Möjligtvis kan det vara så att han inte fick plats i truppen i och med att varken Zlatan eller Yaya fanns med i startevan och fick börja på bänken.

Sen har ju Pedro varit i galen form den senaste tiden. Detta tillsammans med att Barca var tvugna till att täcka upp dom defensiva platserna var troligtvis anledningen till varför Bojan var utanför truppen.
Real Madrid Blamblam
2009-11-30 01:56
Varför var inte Bojan uttagen till truppen?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-30 01:47
Längesen madridistas var så stolta över en förlust. Hahaha, nu vill de bara släppa in mindre mål snarare än vinna mot Barca. 0-1 är deras drömresultat :D
Canaletes
2009-11-30 01:46
Klint

Vafan. Vi kan gärna spela klockan 00:00
Snacka om sent :)
Barcelona Klint
2009-11-30 01:17
Matchen är flyttad till onsdagen. Den skulle egentligen ha spelats den 20 december, men då ska Barcelona spela VM för klubblag och därav att spelarna ska på det igen redan i veckan,
Barcelona Hyder
2009-11-30 01:15
Sedan vill jag bara påpeka att Cruyffs teori om att "man spelar bättre som lag när man är en man mindre" visade sig väl befogad ikväll :-)
2009-11-30 01:13
Pep om Busquets: Det som hände Sergio kunde hända en veteran också. Det är saker som händer under en match.

Jag tar tillbaka det om Busquets och Pep. Han verkar ta det lugnt. Kanske hade vart annat om vi förlorat matchen pga. det. Men jag är iaf lite besviken på Busi. Kanske var lite önsketänkande från min sida. :)
Barcelonistas
2009-11-30 01:12
Klint

gick in på tabell och kommande matcher så står de att vi möter deportivo borta?
Barcelona Visca
2009-11-30 01:11
Kuuuuuuung Puyol......... visca el barca
Barcelonistas
2009-11-30 01:11
Para Mi Madrid

tack! var osäker om de var valencia eller almeria.
Barcelona Klint
2009-11-30 01:10
Saman

Jo. Vi möter Xerez borta på onsdag kl 22.
Barcelona Saman.
2009-11-30 01:09
Har vi inte match nu på tisdag/onsdag?
Real Madrid Para Mi Madrid
2009-11-30 01:08
Almeria.
Barcelonistas
2009-11-30 01:07
vilka möter real nästa?
Barcelona Pep - El Míster
2009-11-30 01:06
Ämne: Intelligent inlägg P....
Jag vet! Mäktigt.
Barcelona Hyder
2009-11-30 01:05
En riktigt skön vinst. Tycker att vi spelar kyligt, nätt och enkelt efter Busis utvisning. Med andra ord agerade vi precis enligt Peps instruktionsbok (antar jag) där vi höll fast bollen inom laget och gjorde allting enkelt för oss. Kämparglöd och vinnarskalle är två karaktäriserande ord för vår prestation idag.

Alves gjorde en bedrövlig första halvlek enligt mig. Men efter att ha bytt skor till andra vaknade han till och vi kände igen den riktga Dani.

Piqué och Puyol hamnade i prekära situationer men fakum är att de båda redde upp och löste varje problem på ett övertygande sätt. Att Puyi sedan förhindrar 3 farliga skott att gå på mål är ren och skär världsklass. Vilken match El capitan gör!

Det verkade som att Messí var världens starkaste man idag. Varje gång han fick bollen utmanade han närmaste madrista och bara gled förbi som om motståndarna var gjorda av luft. Nästintill komiskt att se samtidigt som man njuter till fullo av en spelare som La pulga.

Iniesta är "back to basics" nu och är en så genial spelare att jag egentligen inte vill sätta fler ord för att beskriva honom. Att han sedan "hushade" Cristiano är bara ett plus i kanten.

Abidal spelade upp sig totalt efter en tveksam inledning och var rena Dani Alves på vänsterkanten. Upp och ner hela tiden. Det känns som Abidal presterade likt han gjorde de första matcherna han spelade i den blåröda tröjan.

Sedan får man höra rätt mycket om att Real skapade alla farliga chanser och att vi bara hade ett bra spel de 2 första tredjedelarna av planen men vi skapade en del i anfallsväg i alla fall:

- Piqués nick
- Abidals skott som gick tätt utanför
- Messís friläge
- Zlatans mål

VS

- Ronaldos öppna läge som Valdés räddade med bravur
- Benzemas otroliga miss efter en hörna

Resten av Madrids chanser var "nästan-chanser" som Puyi och Piqué räddade.

Jag kommer sova väldigt gott inatt, den saken är klar!
Real Madrid Para Mi Madrid
2009-11-30 01:04
Intelligent inlägg Pep - El Míster.
Barcelona Mojito
2009-11-30 01:04
La Masia metoden;

Att behålla spelövertag och fortsätta med sin spelidé trots numerärt underläge!

I natt är alla hjältar!

Som vanligt visar Puyol att gammal är äldst, och Valdés visar "hatarna" att han är f-n så mycket bättre än vad han nånsin får cred för.

Visca el Barca!
2009-11-30 01:02
En liten del av presskonferensen efter matchen med engelsk tolk.
Barcelona westinho
Mattlo

Nej nej... Keita-Busi-Xavi utgjorde mittfältet, Iniesta vänsterytter/forward
Barcelonistas
Mattlo

ja kanske kommer inte ihåg exakt.
Annons: