/spanien/barcelona/forum/1651.aspx/spanien/barcelona/forum/1651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Himne del Barcelona
2015-11-22 00:17
Om någon hade sagt innan säsongen att Messi skulle bli inbytt i El Clásico på Bernabeu i ledning med 3-0 hade man trott att personen var sinnessjuk. Nu är det knappt att man inser det orimliga i det scenariot då man har vant sig vid ett Barcelona som anförs av Neymar och Suárez. Duon har verkligen gjort avsaknaden av Messi mindre kännbar än någon hade kunnat föreställa sig sedan matchen mot Las Palmas då det kändes som att Barcelonas säsong var i fara. Bättre betyg än så går knappast att få. Det kändes aningen skumt när Messi byttes in. Argentinaren själv såg lite frågande ut de första minuterna. "Det här är väl fortfarande mitt lag va?". "Självfallet, vilken dum fråga" blev svaret från Neymar & Co som omedelbart satte Messi i spel och när det vankades frisparksläge var det inget snack om vem som skulle ta den. Tycker det säger en hel del både om Messi och hans lagkamrater.
Barcelona Davids3
2015-11-22 00:14
Tycker det är riktigt oprofessionellt av en back vifta för offside när man ser tydligt att backen ser att det inte är offiside.

Titta på Danilo länktips, min 2.22.

För jag antar att han vet vad offside är för något ?!
Barcelona goal
Tar det lugnt, säsongen är fortfarande ung. Vi såg vad som hände med Real förra säsongen.
Barcelona Barcelonistas
Gio style - du har rätt! Vi släpper detta nu. Katalano - vi släpper det här.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona vic111
2015-11-22 00:12
Lyssnade precis på låten "losin it" av Simon Zion från idol!
Tänker bara på Madrid när jag lyssnar på den ….:) think Im losin it….
Barcelona neymar JR
2015-11-22 00:11
Eh han får betala tillbaka med samma mynt, inte ska vi alltid vara så enkelriktade varje gång :) Vampiro Tack för länken, men blev besviken knappt någon inlevelse ju. Lika uddlöst som real ikväll ;)
Barcelona Katalano
2015-11-22 00:09
Barcelonistas

Och därför bedriver du nån typ av häxjakt varje gång du får underlag att föra fram din åsikt. SOm att Kröjfs kommentar var en förolämpning mot just dig. Fokusera på samtalsämnen som är roligare att diskutera istället. Just nu är det som att du försöker skapa en mob mot Kröjf vilket jag tycker är väldigt fel. Jag tycker Gio Style sammanfattade detta väldigt bra men poängen verkar inte riktigt komma fram hos dig än.
Barcelona enkos
2015-11-22 00:06
Nästa bortamatch är mot Valencia som inte alls imponerar bara 1 - 1 ikväll hemma mot Las Palmas men mot oss kommer de ge allt liksom Sevilla.. Efter den matchen har vi spelat borta mot alla toplag , Atletico, Sevilla, Bilbao, Real och så Valencia och ändå leder vi ligan med hela 6 poäng... Det ser otroligt bra ut inför resten av säsongen
Barcelona Vampíro
2015-11-22 00:02
Highlights med Phil/Ray.
Barcelona enkos
2015-11-22 00:01
@enkos:

En rättelse
Penaldo har inte gjort mål i 13 matcher av 19 spelade under hösten i alla tävlingar
Barcelona Barcelonistas
2015-11-21 23:56
Gio Style - men att säga jämföra underhållningsvärdet som om det vore Mou... Ja de är att överdriva. Håller du med om det? Att sätta Luchos Barca i samma place som typ Mous lag det är en skandal enligt mig.
Barcelona Shqipe9
2015-11-21 23:55
@Liunil Masse:
Aleix Vidal har inte spelat så många matcher som högerback och sergi roberto all ära men det är inte hans position, Bellerin riktig skön lirare och ung med ljus framtid men detta är mina tankar som ja tycker. Aleix Vidal kan spela som ersättare till Tres Amigos där fram som ytter anfallare.
Barcelona Leo y Cesc
2015-11-21 23:55

Bara en rolig grej nu när alla hyllar Roberto så undrar jag hur många var det för 1 år sen? Folk skrattade och försökte göra narr av mig när jag sa att han behöver bygga ett självförtroende för han har en bra passningsfot och behöver utvecklas och detta genom speltid.

Idag 1 år senare känns det skönt att man hade så jävla rätt. Han spelar utomordentligt som högerback och gjorde det mkt bättre än Alves, han spelar på mittfältet exakt lika bra och som högerytter såg han ut som Messi när han assistera Suarez till 1-0.

???? Roberto !!!
Barcelona Gio Style
2015-11-21 23:54
Barcelonistas

Vi släpper ämnet, i alla fall för idag.
En underbar dag att vara Barcafan på, låt oss inte grubbla över andra saker :)
Barcelona Jontteee
2015-11-21 23:53
@Vampíro:

Grattis kompis nu vet du vad illuminati handlar om när det kommer till sporten =)
Barcelona enkos
2015-11-21 23:51
Penaldo som på 17 matcher under hösten inte gjort mål I 11 ställer ultimatum till Perez " Benitez eller jag". Vad är Benitezs fel att Penaldo kan inte göra mål? Att Real inte får straffar var och varannan match som var vanligt förr?
Barcelona Gio Style
2015-11-21 23:50
@Barcelonistas:

Jag tycker att många matcher vanns på ren individuell skicklighet av vår trio där framme.
Spelmässigt så tycker jag att underhållningsvärdet har sjunkit ganska drastisk sedans Lucho tog över.

Idag var det underhållning på hög nivå, många gånger har det inte alls varit så när trion där uppe inte är på topp.

Säger rätt mkt om vårt spel när mittfältet oftast anses underprestera trots att man vinner trippeln, eller hur?
Barcelona Liunil Masse
2015-11-21 23:49
@Shqipe9:
Vi har Roberto och Aleix Vidal. Vad ska vi med Bellerin till?
Barcelona papillon
2015-11-21 23:48
Sergi Roberto säger jag bara, varje gång man väntar på startelvan så hoppas man att han ska tillhöra den. Nu för tiden känns det relativt tryggt med honom på plan, annat var det tidigare. Han springer som en häst, spelar enkelt och värderar situationerna bra, men då och då blixtrar han till och man blir lika förvånad varje gång.

Mathieu, så jävla stabil idag. Var inte ett dugg orolig när han blev inbytt. Hade däremot Bartra haft Mathieu's plats idag så hade jag inte klarat av att titta på resten av matchen. Synd för jag gillar Bartra och hans lojalitet gentemot klubben.

Fan att Pique inte fick stänka in ett sista mål och slänga fram en "Manita" på alla vidriga madrid fansen.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-21 23:46
Gio style - va pratar du om? Vadå inte där? Vi slog Bayern med 3-0 föra säsongen där vi spelade bra. Mot city gjorde vi en galen match där vi borde vunnit med 10-0. Va inte dom underhållande?
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-11-21 23:41
Jag vill ge en fin cred till vår egna tränare Lucho & våra tre unga inhoppare/ersättare till våra stora stjärnor. Fyfan vad han har gjort det bra. Många än idag säger, Barca klarar sig oavsett vem som tränar laget osv bla.bla. Tabort det där bullshit snacket & inse istället hur en duktig tränare hanterar ett lag när skador på stora stjärnor och nyckelspelare etc. förekommer. När Alves gick sönder i några veckor så ersatte Lucho honom med Roberto. Ja, dom flesta skrattade nog åt det. Roberto axla Alves rollen? Man tänker direkt, "no way". Men vad fel man har haft. Efter Alves går självaste Messi skadad. Borta 6-8 veckor. Vem har vi på bänken? Munir, Roberto & Sandro. Inte direkt WOW ersättare till världens bäste. Lucho visar och vet vilka order han ska ge till sina spelare och det visar dom med respekt & heder till klubben & till honom på plan. Spelare som Munir, Sandro & Roberto är inga klass och färdiga spelare att ha i truppen. Men ingen har sagt bara dom som vinner guldbollen och blir bäst i världen kan spela fotboll. Det kan även sandro, Roberto & Munir. Och om dom då har en man som Lucho vid sin sida så är inget omöjligt. Nu vet vi i alla fall att det är möjligt. Blir även kul för dom andra la masia spelare & tro på sig själva, när dom ser vad för förtroende Lucho ger till våra unga spelare.
Barcelona Gio Style
2015-11-21 23:41
Fan vad jag hatade Sergi Roberto en gång i tiden.
Han gjorde ju inte ett rätt tidigare säsonger, passade helst bollen i sidled eller bakåt.
Men jävlar vad han har utvecklats, lovar att han säkert skulle göra det fullt godkänd som mittback om det skulle behövas.

Det bästa med dagens match var att se Iniesta så bra som bara han kan vara.
Tempoväxlingarna och hur han styr tempot i matchen, älskar det!

Och många säger att han är slut :')
Barcelona Gio Style
2015-11-21 23:38
Barcelonistas

En match gör skillnad om laget kan bygga vidare på det.
Om Luis Enrique och spelarna fortsätter att varva riktig tiki-taka med fina droppbollar bakom motståndarnas försvar.

Lyckas vi göra det så kommer jag direkt att erkänna att detta är en bra utveckling på vår fotboll och då ska LE få så jävla mkt credd av mig.

Men vi är inte där än :)
Barcelona Shqipe9
2015-11-21 23:33
Alves är en levande legend!! Men jag hade satsat på att köpa Bellerin (i sommar) en La Masia produkt vindsnabb precis som Alba tänk dig speeden och en mittback som Aymeric Laporte där hade varit nice i Januari. Och finns chansen att köpa tillbaka Thiago Alcantara då ska man ta den chansen där är oxå en ytterligare la masia talang som kan ta över Iniesta/Xavi och kommer kosta mindre än Pogba/Veratti eller vem nu barça är intresserade utav där på mittfältet...
Barcelona Barcelonistas
2015-11-21 23:27
En match gör väldigt mycket skillnad. Vi fullständigt klädde av Real borta på Bernabeu. Detta är ingen pajkastning jag vill bara veta hur professor Kröjf tänker när han menar att Lucho inte står för underhållning. Det vi såg idag var i klass med 2-6 och 5-0. Detta utan Messi.
Barcelona Vampíro
2015-11-21 23:21
Kolla på första målet igen och notera hur Sergi Roberto pekar vart han vill ha bollen. Detta är samma spelare som blev livrädd av att slå en sidledspassning hemma mot Elche, nu tar han för sig på Bernabeu och springer igenom deras lag. Köper inte att det endast handlar om självförtroende utan han har tagit nånting senaste månaderna.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-11-21 23:21
Alves brukar dock alltid skärpa till sig i såna här matcher. Är nog inte tillräckligt motiverad för de andra matcherna kanske men tycker fortfarande att han är viktig för klubben.
Barcelona Gio Style
2015-11-21 23:20
@Barcelonistas:

Fan vad jag hatar pajkastning mellan fans som håller på samma lag.

Ditt argument är förövrigt på samma nivå som ett Realfans.
Ronaldo helt sämst i 89 minuter, gör en tap in: BOOM ville ni nåt eller? Världens bästa spelare!

Detta var en match.
Jag ska inte ljuga, detta var den bästa matchen jag sett vårt lag göra på bra många år.
Idag tog vi tillbaka tiki-takan och mergade det med Luis Enriques rakare spel.

Det vi såg idag var en perfekt mix av dem båda ideologierna.
Men det har knappast sett ut såhär varje match, så please hold your horses med uttalanden.
En match gör ingen skillnad.

Menar inte att låta negativ men att ropa ut någon på det här sättet som du gör där inne efter 1 perfekt genomförd match är... inte rätt.
Barcelona 1.70-ligan
2015-11-21 23:11
Aleix Vidal är ju snart spelklar med. Det kommer bli konkurrens om högerbacken, och bredd till anfallet när han och Roberto finns i truppen!
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-21 22:48
världens bästa back Varane haaahahahah tillåt mig skratta
Annons: