/spanien/barcelona/forum/16509.aspx/spanien/barcelona/forum/16509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Dani Alves.
2009-11-30 19:21
Måste bara säga att det var sjukt vad Pepe filmade igår, aldrig sett honom filma i precis varenda närkamp. Och Puyol slängde sig en gång i slutet av matchen när han var trött, men att filma konstant som Pepe gjorde så började man fan undra om Ronaldo lärt dom detta på träningarna
Barcelona Maestro-V
2009-11-30 19:18
Läs i mitt länktips om vad några journalister från Marca och de Barcelona-baserade tidningarna tycker när de får höra Kåmarks och Hussfelts klumpiga påhitt.

Castro på Marca säger:

"Det låter som rena rama dumheterna".

Det är precis vad det är enligt mig med.
Barcelona The Reporter
2009-11-30 19:11
" Real lägg biljoner istället för miljarder så kanske ni kommer upp till vår nivå och då menar jag kanske"
Barcelona bahaniho
2009-11-30 19:09
SKÖNA INLÄGG GRABBAR hahah:D
...PEP
2009-11-30 18:58
Vilken lyckad vecka vi har haft, först spelar vi ut Inter sen vinner vi El Clasico. Förhoppningsvis kommer Messi få Guldbollen imorgon, så den sköna veckan fortsätter för oss alla Barca fans.

VISCA EL BARCELONA!!!
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-11-30 18:58
Har under dagen läst några inlägg från igår och dagens inlägg, och en grej som gör mig väldigt konfunderad är hur så många kan tycka Busquets var bra igår. Mina tankar bygger inte de minsta på att han blev utvisad.

Han gjorde en del bra grejer. Men jag tycker han missade mycket i sitt passningsspel, inte alls samma säkerhet som Yaya. Han var vid flera gånger fel i position, de brytningar han gjorde var mest då han själv tappade boll. Det är en mycket svår position att spela i, men i en sån viktig match tycker jag man ska kunna prestera bättre. Han skulle ha spelat mer likt den match han gjorde i Cl-finalen, enkelt på 1 & 2 touch!
Och kom nu inte med argumentet att han är ung och stor potential.
Barcelona FC-Barcelona
2009-11-30 18:42
Det ännda du behöver är att bli medlem vilket är helt gratis, du komer inte att bli besviken :)
Barcelona Trippeln
2009-11-30 18:37
Eftersom jag inte kan skriva på 1 månad så ska jag fatta mig kort.

Är det någon som kan länka en länk av el clasico igår,missade hela matchen.

Ett förslag till våra reds,ni borde lägga Dani Alves som månadens bästa spelare.

Och till sist fan vad trött jag var på alla madristas som sa ''vi är inte så dåliga vi leder ju ligan'' i en hel jäkla vecka NU FUCKING LEDER VI LIGAN!!!!!

LIGA LEDNINGEN TILLBAKS DÄR DEN HÖR HEMMA!
(Och helvete vad skönt det var när rabieshunden blev utvisad igår skönare än en orgasm,på återsende!
Dani Alves.
2009-11-30 18:36
Grabbar ett tydligt exempel var Osasuna matchen där Messi inte en gång utan HUNDRA gånger kunnat passa Zlatan till att göra flera mål men ville aldrig släppa den till han. Ist för att ligga 4 p före så är det 2 p bara för att Messi inte släpper bollen, hoppas dom två kan börja spela bra ihop och att Messi inte bryr sig om ifall Zlatan vinner skytteligan o.s.v. Vi får se framöver ...
Barcelona Lionel Messi n10
2009-11-30 18:33
Det är sjukt hur mycket Aftonbladet snackar så mycket skit så det är ej sant. Messi sprang igår till Zlatan och drog han i håret av glädje så att aftonbladet och Pontus Kåmark snackar så mycket skit fattar jag mig inte på.
Barcelona Barca Barca
2009-11-30 18:32
Fyfan va de känns underbart idag. Det var senast Champions League finalen som jag var så glad. Jag började bli äckligt nervös innan matchen startade, sista halvtimman gick så sakta o innan avspark slog mitt hjärta dubbelslag hela tiden. Det fanns detaljer i matchen som måste nämnas och det är först o främst Real madrids insats, taktisk sätt spelade dom riktigt jävla bra och med lite skärpa hade dom antagligen fått med sig 1 poäng om inte alla 3. Men skillnaden igår var helt enkelt glödet och hjärtat i laget, vi hade hela 7 egna produkter från start och vi sprang o kämpade lite mer än madrid, det känndes som om vi helt enkelt ville mer igår. Min tjej satt med mig o kolla på matchen, hon kan inte så mycket om fotboll men nämnde det, "dom vita verkar uppgivna, dom kämpar inte lika mycket som det andra laget" och nu i efterhand kan jag faktis hålla med, vi hade matchen även med en man mindre. Dom skapade några chanser men som ja nämnde innan, vi var som krigare.

Att aftonbladet skrivet skit är ingen nyhet. Vart i helvet** har dom fått för sig att Messi o Zlatan är osams? Att Messi är svartsjuk på Zlatan. Han har spelat med spelare som Ronaldinho, Deco, Eto'o och alla dom var större än honom när dom spelade i barca. Han kunde lika gärna ha lämnat då och varit största stjärnan i ett annat lag ( Som Cesc). Hörde på Radio idag där dom frågade en journalist från Expressen tror jag, frågan var om just Zlatan-Messi situationen och han sa ett klockrent svar, "Messi pratar inte med så mycket med lagkamreterna" Sen vet jag inte om Kåmark är på varje Barca träning och sover i samma rum med zlatan och Helena och där Zlatan kan ha nämnt något med att Messi inte vill passa han. Nej, hela det här snacket kommer från Kåmark,fotbollskanalen och Aftonbladet. Teorier som är helt misslyckade. Tur att dom inte är brottsuttredare.

Jag vill bara avsluta med mina egna teorier. En sånn match som igår hade vi förlorat om Rijkaard var tränare. En spelare som Puyol kan man inte köpa, sånna kan man bara skapa.

Ursäkta mitt långa inlägg, hehe.
Barcelona Barca4eva
2009-11-30 18:28
Ämne: Hahaha vem kommer ih....hahaha den va bra ! eyy grabbar

Jag har hört talas om historien och tycker att det låter som absolut nonsens säger pressansvarige Chemi Terés

EDIT: handlar om zlatan/messi skitsnacket

kolla fotbollsexpressen
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 18:24
"Nyheten slog ner som en bomb."

Men herregud, vad fan håller svensk media på med? Vilken jävla nyhdet då? Det är inte ens en bekräftad nyhet.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-30 18:23
Hahaha vem kommer ihåg när Puyol sa " jag rakar mig om vi förlorar El Classico. ". Med tanke på hur mycket han kämpade igår så vet jag nu MED RÅGE hur mycket den gubben älskar sitt hår.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 18:20
adil:

Gör Ronaldo mål på sitt nästan-friläge så är det helt andra förutsättningar. Du minns väl när vi förlorade med 0-1 på Camp Nou för några säsonger sedan? Då backade Madrid hem efter sitt mål och spelade tight försvarsspel. Barca kom ingenstans och Pepe hade Eto'o i sin ficka i den matchen. Som sagt, hade de fått första målet kunde det ha slutat helt annorlunda. Självklart hade kanske Barca trots det vänt på steken men det kan man aldrig vara säker på.

Dani Alves:

Du låter som Kåmark och Hussfeldt eller som att du gått på deras teorier.

Snacka om att både Kåmark och Hussfeldt blivit totalägda av spansk media nu. EMD och Marca, som har bra mycket bättre koll på vad som händer inom Barcelona än vad de någonsin själva kommer att ha. Har de två ens fått lov att vistas på Barcas träningsanläggning någon gång? Jag tvivlar på det. Har de någonsin intervjuat Messi? Jag skulle inte tro det. Anna Brolin, som haft mycket konkakt med flera av spelarna i Barca och även varit på många presskonferenser, visste ju själv inte om denna sk spricka mellan Zlatan och Messi. Kåmark och Hussfeldt hänger mest på barer och är pinsamma. Kåmark såg bra sliten ut igår under sändning.
Barcelona HugoBoss
2009-11-30 18:13
Aftonbladet slutar inte att överraska!

*Länktips
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-30 18:07
Barcaholic

Har inte fått hem någon tröja än, och var det inte 09/10 tröjorna vi skulle få?
Barcelona HugoBoss
2009-11-30 18:04
Ämne: Någon mer än mig som....
Även jag fick hem förra årets tröja. Känns lite konstigt att förra årets tröjor skulle vara slutsålda till mitten av november. Hade låtit mer rimligt om det hade varit detta årets tröjor.
Barcelona The Reporter
2009-11-30 18:04
Hur ofta springer messi till någon som gjort mål? Han går ju hela tiden nästan.

Kolla bild 9 där man ser att han springer till Ibra.
Barcelona Barcaholic
2009-11-30 17:59
Någon mer än mig som fått hem FÖRRA årets barca tröja från expekt? Erbjudande gällde väl för detta årets tröjor?
Barcelona Gourmet
2009-11-30 17:58
Dani Alves / patetiskt, det är tydligen skillnad numera att va barcasupporter och zlatansupporter, tror du på allvar nu att dessa båda herrar, dessa proffs, skulle motarbeta varandra på planen? ja för att alla har såååå emot stackars zlatan? jisses...
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-11-30 17:58
Bra att Marquez fick förnyat kontrakt, hoppas att han kommer tillbaks i bra form också. Även Milito ska vara spelklar nu och kanske är med i truppen snart.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-30 17:56
Skrattretande minst sagt..

*LÄnktips
Canaletes
2009-11-30 17:54
Juhanie

Kolla länk ;)
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-30 17:45
Ämne:
Lottningen till Cd....
Är det åttåndelsfinal eller?
Dani Alves.
2009-11-30 17:40

FAAAN så j'vla skönt att Barcelona vann och att vi höll nollan. Måste säga att Valdes, Puyol och Zlatan var nr 1 dessa tre tillsammans! Har varit i Helsingborg i helgen därför inte haft tillgång till dator när ja varit hos några kompisar och haft skit skoj, och ännu bättre när Barca vann! Fan önskar Zlatan kunde få mer boll, känns som Messi aldrid vill passa honom för han vet att Zlatan tar åt sig alla rubriker överallt annars, synd....
Barcelona Messidinho_10
2009-11-30 17:34
Härligt att Marquez får förlängt kontrakt en av dem viktigaste spelarna i Barcas trupp.
Juhanie
2009-11-30 17:28
Någon som kan tipsa om något man absolut måste göra eller inte får missa när man är i Barcelona? Ska nämligen se matchen mot Espanyol och ska vara där 4 dagar. Tack på förhand!
Barcelona Barcadinho.
2009-11-30 17:27

Lottningen till CdR är imorgon, tror jag.
Det stod 1:dec nånstans, om jag kommer ihåg rätt.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-30 17:26
Ämne: Rambla

Förstår mi....
Men i så fall kan man ju inte säga att Messis läge var ett läge eftersom man kan ju inte ta ifrån Casillas fina räddning(:.

Ny byter jag ämne helt. Barca Atletic måste ha en grymt stor trupp, varje match så byter dom ut flera spelare ur startuppställningen. Samtidigt som dom största talangerna så som Thiago, Jonathan, Fontas, Muniesa och Gai bara spelar ungefär varannan match i snitt.

Jag gillar inte riktigt heller att Busquets får mycket speltid. Eller, jag gillar att Busi får speltid, men jag gillar inte att inte Yaya Toure får spela så mycket.
Samtidigt som jag tycker att Afrikanska mästerskapen är lite förstorat. Det är trots allt inte ens en månad, cirka 5-6 matcher. Givetvis måste Busquets spela säkert alla matcher. Men jag tycker som sagt att det är lite förstorat.
Annons: