/spanien/barcelona/forum/16506.aspx/spanien/barcelona/forum/16506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-11-30 21:42
Jag har skrivit flera inlägg men får aldrig uppdaterat det jag skriver !?
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:42
Ämne: H.Alavi - varsågoda ....
Nej, det är inte den bilden. Se på matchen, i andra halvlek minut 85. Perez stirrar uppåt himlen och suckar tungt. Jag tror att det är när Xabi Alonso bränner en hörna och slår den i burgaveln.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-30 21:40
H.Alavi - varsågoda (bilden som du önskade dig).

God please help me.
God where is my fucking money for god´s sake.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:38
Sherko

För att sammanfatta det hela och så att vi är överens. Madrid gjorde en riktigt bra match. Kaka hade fler bra ingripanden där han blixtrade till och där det kunde ha lett till mål med lite mer flyt. Dock så blev han och Madrid ideligen stoppade av ett för kvällen grymt barcaförsvar. Sen så försvann Kaka ur matchen under stora delar av matchen. Men vadå, det gör även Messi under delar av matchen.

Andra halvleks mittbacksspel av Puyol och Piqué är bland det svettigaste jag sett i Barcelona. Helt magiskt ur de täcker upp för varandra hela tiden.
Real Madrid Sherko
2009-11-30 21:34
Heywood Jablome

I see your point, och du har givetvis rätt i det du säger.

Då kan du lätt förstå hur knäckta de flesta madridistas är efter fjaskosäsongen, Real Madrid nådde nog sin botten på Bernabeu i våras.

Barcelona Trippeln
2009-11-30 21:34
Någon som kan skicka en torrent till piques mål mot Inter,letar och letar men förgäves?
Barcelona Saman.
2009-11-30 21:31
Jag tycker att matchen igår likna förra säsongs match på Camp Nou, skillnaden är att vi gjorde ett mål mindre. Sen också att det är lite mer flashiga namn i Reals startelva samt att de vågade passera halvplan mer än 2 gånger.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-30 21:30
Rambla

Gillar sifforna vid de gula korten :)

Tack så mycket iaf! Ska bli skönt att kolla på matchen igen med Ray Hudson, och inte ha något att oroa sig för :)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:27
Andra halvlek
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:27
Var det någon som ville ladda ner matchen. Här är sändningen från GolTv med Ray Hudson. Första halvlek.

Statistik

Bollinnehav: 64% - 36%
Målchanser: 7 - 3
Skott på mål: 4/9 - 2/12
Gula kort: 2 - 6
Röda kort: 1 - 1
Hörnor: 6 - 6

På vilket sätt dominerade Madrid matchen? Statistiken ljuger knappast.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-11-30 21:26
Sherko. Du får gärna tycka att jag misstolkar dig eller andra Madrid-supportrar. Men i mina ögon så ser det ut följande (Hade gärna velat skriva - i mina öron så låter det...)

"Vi förlorade mot Barcelona. Men bara med ett mål. Vi hade en del chanser och vi spelade bra. Barcelona fick inte göra 4-5 mål mot oss som de brukar göra mot andra lag. Vi var jättebra. Kaka' var hur bra som helst."

För några år sedan så accepterades inte en förlust mot Barcelona. Oavsett hur spelet såg ut. En förlust mot Barcelona var hemskt. Och Kaka' var inte hur bra som helst. Han gjorde 2-3 grejer max som var bra. Jag såg honom inte särskilt mycket igår. Däremot ska vi säga att om ni jämför honom med resten av säsongen - hatten av. Han var isåfall enorm.
Barcelona Lokmaniinhoo
Om det är sant att Barcelonas vaktmästare vattensprejat Real Madrids offensiva planhalvor inför varje halvlek för att göra Xabis långbollar värdelösa så är det riktigt äckligt. Men det förvånar mig inte heller.

HAHAHAHAHHAAHAHHAH SKÖN VAKTMÄSTARN ÄR!!!!!!!!!!
Barcelona Barcanist
Benzema krascha bilen. Ett självmordsförsök efter förlusten må tro?
Nä, skämt å sido. Kul att han klara sig iallafall.
Real Madrid Sherko
2009-11-30 21:21
Trippeln

Tänker främst på spelet alltså, ni var överlägsna alla säsongen 08/09, även oss.

Men visst, fler mål gjorde ni dessutom.
Real Madrid Sherko
2009-11-30 21:18
Heywood Jablome - Piquénbauer

Jag vet att det kan låta som att jag överdriver en hel del, men det är bara för att jag får skriva om samma sak gång på gång.

Har inte heller sagt att det var okej att förlora mot ärkerivalen?

Fan vad många som drar helt vilda slutsatser ikväll då :S

Aja grabbar, ska inte störa er mer, det räcker för ikväll.

Ha det gott!
Barcelona Trippeln
2009-11-30 21:15
Sherko

''Ja man kanske jämför med de två föregående matcher mot er, så det var ganska stor skillnad.''

Ja vi gjorde fler mål i de 2 andra?

Barcelona Port Olímpic.
2009-11-30 21:11
En av mina närmsta polare håller på RM och vi såg matchen tillsammans. Efteråt ställde jag honom mot väggen och bad honom hålla med om att RM inte har spelat i närheten av så bra som Barcelona gör i sina bästa stunder på fem år. Han var tvungen att hålla med. Naturligtvis är det längre tillbaks än så men jag ville bara få ett godtagbart erkännande.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-11-30 21:08
Kan du sluta överdriva om Kaka'? Jag har läst inläggen här och jag undrar om jag själv såg matchen igår.

Sen när blev det okej att förlora mot ärkerivalen?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-30 21:07
Roliga GIF's på länktipset :P
Gillar Dani Alves "NO"
Real Madrid Sherko
2009-11-30 21:06
Trippeln

Ja man kanske jämför med de två föregående matcher mot er, så det var ganska stor skillnad.
Barcelona Trippeln
2009-11-30 21:05
Sherko

Man ser att det var länge sen Real gjorde en så bra match mot barca och ändå förlorade de?
Barcelona petersays
2009-11-30 21:05
Keirrison fanns förresten inte ens med på bänken i gårdagens match.
Real Madrid Sherko
2009-11-30 20:59
Alcorcón

Man ser att du hänger med i diskussionen.
Sa jag att man vinner en match med en fint eller?

Vi diskuterade Kaka och hans prestation, och jag ansåg att han fintade bort en och annan barca spelare ett par gånger.

Så snälla gubbe, läs inte bara "det senaste inlägget" utan hela, eller ja en liten del av diskussionen innan du hoppar in och tror att du är rolig med ett opassande inlägg.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-11-30 20:58
Grabbar, ett av de roligaste klippen jag sett på länge. Måste bara dela den med er, påminner mig lite om Madrids redaktion :)
Canaletes
2009-11-30 20:57
HAHAHA!! X'D

Hör på hur Dani Alves peppar Messi på träningen
länk
Barcelona Port Olímpic.
2009-11-30 20:53
Trippeln.
Precis, den glömde jag. Barca hade till och med fler "klara" målchanser än vad Real hade. Men låt dem vara insnöade och enögda.
adil,
2009-11-30 20:52
Port Olimpic

Glöm inte Piques nick strax utanför, efter frisparken utanför boxen. Hade Pique släppt den till Zlatan precis bakom hade det resulterat i mål. Inget snack om att det var Barca som skapade klarast målchanser.
Barcelona Trippeln
2009-11-30 20:50
Port Olímpic.

Glöm inte Pique's farliga nick.
Real Madrid Ultras Sur Real Madrid 1980
2009-11-30 20:50
Ämne: Målchanser:
Messis ....
vi spelade bättre på camp nou än vad inter gjorde det måste ni hålla med om :P
Barcelona Port Olímpic.
2009-11-30 20:48
Målchanser:
Messis friläge (Alves framspelning)
Abidals skott
Zlatans mål

Ronaldos friläge (Kaka framspelning)
Marcelos täckta skott (målchans?)
Benzemas chans på hörnan

De hetaste målchanserna. 60% mot 40% i bollinnehav. Visst spelade RM ut oss, oh ja.
Annons: