/spanien/barcelona/forum/16500.aspx/spanien/barcelona/forum/16500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-12-02 10:23
Här är målet.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-02 10:23
Ämne: Ämne: Tjena. ....
Det stämmer bra. Det var omgång två i Europacupen. Vinnaren i matchen gick vidare till gruppspel så som turneringen då var konstruerad. Två grupper med 4 lag i varje grupp. Vinnarna i de två grupperna möts i en final (Barcelona - Sampdoria).

I mötet mot Kaiserslautern så hade Barcelona vunnit med 2-0 på Camp Nou, bägge målen gjordes av Txiki. :)

I returen borta mot Kaiserslautern låg man under med 3-0 och det såg kört ut. Tyskarna var starka på hemmaplan. I 90:e minuten så slår Koeman en frispark till bortre delen av straffområdet. Där dyker Bakero upp och nickar in bollen i målvaktens bortre hörn. Spelarna firar som galningar efter målet. :D Barcelona tar sig vidare tack vare bortamål.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-12-02 10:11
Guldbollen-vinnaren Leo Messi spelar ikväll
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-02 09:50
Ämne: Tjena. Jag har hört....Har för mig att vi gjorde ett liknande avgörande mål i en match 1991 där vi gjorde mål i sista minuten mot Kaiserslautern i europacupen. Då gick vi vidare via bortamål, såsom mot Chelsea. Det målet skickade oss vidare till gruppspelet där vi vann gruppen och senare hela mästerskapet.
Barcelona Akiljo
2009-12-02 09:21
Tjena. Jag har hört kommentatorn som skriker: Kaiserslauten, Kaiserslauten, Kaiserslauten.

Men vad menar han?
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-02 08:36
Barcelonistas

Real är ett stort hot för att vi ska kunna försvara CL-guld. Men traditonen är att dom alltid åker ur åttondelen så vi hoppas på att trenden håller i.
Barcelona BarcaBarca_Barca
2009-12-02 04:41
Ämne: hahahha!!

Crackov....
Haha, riktigt bra!

Barcelonastas: Får hålla med dig angående CL, men tror Milan snor åt sig Manchester United plats.
Canaletes
2009-12-02 02:15
hahahha!!

Crackovia har redan gjort parodi på Iniesta-Ronaldo incidenten :P

Länk!
Barcelonistas
2009-12-02 01:11
helt seriöst så tror jag att lagen som går till semi i cl blir Barca,Real,Chelsea, Man united.men jag tror ochså att dom italienska lagen blir svåra iår fast de räker inte hela vägen för dom. De laget som känns starkast just nu är chelsea en äcklig mördar maskin som bara maler sönder motståndarna.

men som sakt för tidigt och säga något allt kan hända.
Barcelona Hetfield
2009-12-02 00:36
H.Alavi

Förlåt om jag var otydlig, menar förstås "han lämnade för pengar", om du läser rätt så förstår du nog det

Du har också rätt till din åsikt, men en kille som misslyckas i Tottenham och hamnar i (IPSWICH?!) platsar nog inte i Barcelona, right?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-02 00:19
Hetfield

"så fort han fick bollen så försökte han göra något, tappade bollen, sprang runt som en idiot, och passade aldrig"

Man skulle kunna tro att du beskrev hur Iniesta spelade mot Bilbao.
Sprang runt som en idiot?
Han gjorde bra ifrån sig när han såväl fick chansen, han är ingen spelare som ska hoppa in mot topplagen och avgöra.
Han är inte på den nivån än, han hade chansen och komma upp i den nivån men nu hamna han i Ipswich.
Du babblar på just nu, så du syftar på att GDS spelade i Barca för pengarna?

Men, tycker att du har rätt till din åsikt :)
Bona nit.
Barcelona Hetfield
2009-12-02 00:16
Rambla

Bojan gjorde bra ifrån sig...?

Nej det håller inte, det ska vara en ära att få spela för Barcelona, om man lämnar bara föratt få ihop lite cash, då kan man dra

Hoppas att Jeffren har lite tålamod
Barcelona westinho
2009-12-02 00:11
Ämne: Ämne: Är det ....
Man tackar.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-02 00:03
Ämne: Är det någon som vet....
Här har du, 27 foton från el clásico.
Barcelona westinho
2009-12-01 23:54
Är det någon som vet var man kan ladda ner en mapp med massa bilder från el clásico? Jag vet att rambla lade upp en sån länk efter Inter-matchen.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 23:52
Ämne: Rambla

Vill inte ....
Vad jag såg? Tja, bra speed med bollen, bra teknik, brs skott.

Att han spelade dåligt och ibland omoget tror mer handlade om att han spelade i ett ångestfyllt lag där coachningen av laget den säsongen inte var den bästa från Rijkaard. Nåja, det är vad jag tror. Jag har heller inte påstått att jag i dagsläget saknar honom, tycker bara det är synd att han slarvade bort sin talang.
Barcelona Barca-nist
2009-12-01 23:50
ser ni var Piqué befinner sig när Zlatan gör mål?
Barcelona Hetfield
2009-12-01 23:49
Rambla

Vill inte låta kaxig, men vad är det du såg i GDS som jag missade att se?

Såsom jag såg det, så fort han fick bollen så försökte han göra något, tappade bollen, sprang runt som en idiot, och passade aldrig

Nej, är glad att han är borta, och hoppas innerligt att han misslyckas vart han än går. Det med att skylla på agenten är så passé, han var inte 12 år...
Barcelona Klint
2009-12-01 23:43
Sista länken från mig innan det är dags att stänga dörrarna för dagen. I länktipset kan ni se Ronaldo få den hemska lasern mot sig. Han verkar synnerligen påverkad...
Barcelona petersays
2009-12-01 23:43
"Jämför då Jeffren med Giovani."

Instämmer åter. Jeffren fyller 22 i Januari och har precis som du säger inte saknat anbud, men ändå stannat. Det syns på honom att han så vansinnigt gärna vill komma igång, och jag hoppas att det lossnar. Skulle vara vansinnigt fint för hans självförtroende att äntligen sätta sitt första officiella mål för Barca. På träningsmatcherna har det ju inte varit några problem. Han har iofs bara spelat 330 minuter denna säsong, och flera gånger kommit in i redan avgjorda matcher där laget inte direkt spelar för fler mål. Skulle därför gärna se honom från start imorgon. Men visst, kämpar man med Henry, Iniesta och en Pedro i grym form om speltid så är det kanske inte det lättaste.

Imorgon tror jag dock inte att Iniesta kommer spela någonting på topp. Med Busquets borta är det vansinnigt tunt på mittfältare i truppen.
Barcelona Klint
2009-12-01 23:42
Nu ska jag snart sluta bombardera forumet. Här kommer målet ännu en gång ur en fantastisk vinkel. Tänk att få stå där.

Rambla

Haha, det låter fan som honom. Han låter visserligen inte en enda dag äldre.
Barcelona Saman.
2009-12-01 23:38
Lite sköna bilder i länktipset.
Barcelona Saman.
2009-12-01 23:38
Lite sköna bilder i länktipset.
2009-12-01 23:36
Tycker att alla dessa canteranos har samma spelstil, men vilken är den bästa av dom om ni fick välja helt ärliga.

Giovanni Dos Santos,Pedro,Jeffren,Bojan ?

Själv så tycker ja Dos Santos.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 23:35
Ämne: Och här med en annan....
Haha, är det inte han som myntade det numera klassiska?

Kaiserslautern, Kaiserslautern, Kaiserslautern...
Barcelona Klint
2009-12-01 23:31
Och här med en annan fantastisk kommentator.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 23:30
Jämför då Jeffren med Giovani. Helt otroligt vilket tålamod och ödmjuket han visat upp under sin tid i Barcelona. Han är ändå 22 år nu och fortfarande kvar i klubben. Det är faktiskt mycket imponerande att han har ett så stort tålamod för han har verkligen inte saknat anbud de senaste säsongerna.
Barcelona Klint
2009-12-01 23:28
Zlatans mål med kommentator Puyal från Radio Catalunya.
2009-12-01 23:27
Ursäkta för dubbel inlägg.
2009-12-01 23:27
Hoppas bara att hans bror inte går i hans fotspår.
Annons: