/spanien/barcelona/forum/16497.aspx/spanien/barcelona/forum/16497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid MadridistaN,
2009-12-05 17:59
lukas.RP jag såg han inte så mycket, men han hade en t-shirt och jeans på sig och det långa håret. Puyol alltså.

Canateles den heter Sutton ligger en gångsavständ från min lägenhet. I området kring Gracia. Tar man diagonal åt samma håll som el prat så ska man svänga till höger precis efter riera san miguel.

EDIT: ska tilläggas att vakterna på baren är jävligt stränga kring åldersgränsen. när vi var där igår fick vissa av oss ej komma in för dom var under 21. o när de bad om leg visade vi våra svenska leg men de trodde det var förfalskat eller våra körkort så de krävde att få se passet istället för att släppa in oss.
Barcelona Hetfield
2009-12-05 17:58
Om jag får göra en topp 3 lista över def.mittfältare så blir det nog såhär:

1.Essien
2.De Rossi
3. Cambiasso (när han väl kommer igång)

Busquets är ingen världsmittfältare än, men ni glömmer bort hur bra han var mot Man U, han käkade upp deras mittfält. Man kan bli irriterad på hans oförsiktiga stil
Deportivo Jakobsson
2009-12-05 17:53
Maestro -generation 87//
Absolut, han är en bättre passningsspelare än en del av dom jag sa. Men är det bara passningar som räknas när man spelar defensiv mittfältare? Jag tror att han hade svårt att ta en plats i Real Madrid, Liverpool, Chelsea, Manchester United, Inter, Juventus för att nämna några lag. Anledningen är att han inte skulle klara av det spelet dessa lag spelar, tror jag. I Spanien och Barcelona så är det samma typ av spel och det passar honom perfekt när hans egna lag har bollinnehavet och styr spelet. Jag hade gärna velat sett honom i t.ex. Liverpool när dom möter Fulham på Craven Cottage och Fulham har 60% i bollinnehav. Jag tror nog att han hade fått mer skit kastat på sig än Lucas Leiva för just nu.

Med detta sagt så är så klart inte Busquets en dålig spelare, absolut inte. Han är fantastisk i Barcelona och i Spanien och det kan ingen ta ifrån honom. Eftersom ingen vet hur han ser ut i ett annat lag så kan man endast spekulera och mina teorier är att det inte skulle gå lika bra som i Spanien eller i Barcelona. Men jag har så klart ingen aning egentligen eftersom jag inte sett honom någon annanstans. I hope you get my point. :)
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-05 17:47
Ämne: Kung Yaya Touré//
P....Och hur kan du vara säker på att Busquets inte hade tagit plats i ett annat lag? Det där argumentet har vi hört förut utan att ha fog för det.
Har du sett honom spela i ett annat lag än i Barca och i landslaget?

Jag tror absolut att han är mycket passningsäker spelare än de spelare du räknar upp. Det ser man i hans spel om man inte är blind.
Killen är bara 20 år och har vunnit både Peps och landslagstränarens förtroende. Han saknar fysik och, kanske skott men förmågan att inte kladda på bollen i hans roll, utan att spela den med ett tillslag, det är inte många som behärskar.

Busquets är en så talangfull spelare vilket gör att Toure Yaya känner att han har blivit petad emellanåt.
Barcelona BlueRed
2009-12-05 17:44
Jakobsson

Essien är one of a kind. Världsklass som ytterback,mittback,defensiv mittfältare, box till box och offensiv mittfältare. Gör inte bort sig som yttermittfältare heller.
Deportivo Jakobsson
2009-12-05 17:26
Kung Yaya Touré//
Precis, håller inte heller Busquets som en av världens bästa fotbollspelare på sin position. Grejen är att Busquets är riktigt bra i Barcelona, men placera honom i vilket topplag som helst så kommer han troligen inte platsa. Han är riktigt bra i sitt spel i Barcelona, men för att vara världsbäst så anser jag att man ska kunna plats och anpassa sig till andra lag/taktiker. T.ex. så anser jag att Essien är världens bästa defensiva mittfältare med Mascherano, Lass Diarra och Yaya Touré strax bakom. Alla dessa herrar hade gjort det bra, nästan, överallt i världen och alla kan anpassa sig till olika spel. Busquets tror jag inte kan det..

EDIT: Snart match! Hoppas ni får det trevligt på Riazor... bara inte alltför trevligt så klart. :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-05 17:22
Barcelonistas

Han har förmågan att bli ett av världens bästa, men just nu tycker jag att han tappar ofta balansen på mittfältet och är ute och cyklar då och då.
Dock så tycker jag att han är ett framtidslöfte och är ett av La Ligas bästa mittfältare utan tvekan.
Känns mycket säkrare när Yaya Toure spelar, men som sagt, om Sergio vill, så har han chansen och växa till något riktigt stort.
Barcelona Mojito
2009-12-05 16:59
Kung Yaya

Cco-signar ditt inlägg
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-12-05 16:57
Ämne: jag är sjukt imponer....
Busquets en av världens bästa fotbollspelare? På vilken planet? Han hade otroligt svårt att hänga med i el clasico bla. En stor talang förvisso men till världstoppen har han en lång väg att vandra! Det är bla därför han inte är mer en 3dje val som DM i landslaget. Efter Senna och X.Alonso. L.Diarra (ordinarie i frankrike) är mycket bättre just nu. Enligt mitt tycke är Diarra motorn och den klart viktigaste spelaren i dagens real. Bakom Ronaldo givetvis. Att jämföra Busquets med honom är ett skämt! Yaya kanske. Men aldrig Busquets. Inte nu iaf.
Barcelonistas
2009-12-05 16:46
jag är sjukt imponerad av sergio busquets.han kommer bli en riktig guldklimp i framtiden! utan tvekan en utav världens bästa spelare tillskillnad från lass!
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-05 16:07
Mia Hamm förre detta stora fotbollstjärna inom damfotbollen är ny ambassadör för Barca.

Mia hamm gjorde totalt 158 mål på 275 matcher för Amerikanska landslaget.

Visca el Barca y Visca Catalunya!
Canaletes
2009-12-05 15:58
Fc Barcelona - Blaugrana - Barca

Han kommer säkert inte komma.
Barcelona kallesiete
2009-12-05 15:27

Hyffsat tuff match ikväll. Dom får vara på topp för att det ska bli tre pinnar. Med tanke på att matchen i onsdags var totalt värdelös spelmässigt så tror jag på uppvisning idag.

Undrar om det finns en chans att Henry, Zlatan och Messi startar där framme.

Visca!
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2009-12-05 15:22
Någon som vet hur det går med Robinho värvningen?
Barcelona Mojito
2009-12-05 15:03
Om man går som transfer för 250 miljoner så kommer man att ha förväntningar på sig redan från start från fansen

Däremot har nog Pep inga jättekrav på honom för tillfället utan kommer ha överseende med att han presterar lite ojämnt till en början.

I kväll blir det Messi-show, det känns som att det är dags nu. Och la Pulga brukar ju vara het poängmässigt på bortaplan!
Barcelona Pedrito
2009-12-05 14:51
Ämne: Chigrinsky har inte ....
Chyg är ju tänkt för frmatiden. Ta över efter puyol så småningom. Men han har ingen direkt press på sig nu.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-05 13:53
Uppladdningen inför dagens match kunde ha startat bättre, flyget till La Coruna blev tvungen och vända tillbaks till Katalonien för landning.
Barcelona Hetfield
2009-12-05 13:11
Härlig fotbollshelg!

Idag är det :

Deportivo-Barcelona 22.00

Juventus-Inter 20.45

Imorgon:

Roma-Lazio 20.45

Bara att välja och njuta!
Barcelona Barca4eva
2009-12-05 12:56
grabbar om ni går ner lite i sidan kommer ni se att Mod har "förbjudit" mer information om uefa laget osv.

Idag blire vinst =)
2009-12-05 12:49
Här kan du rösta *länk*
Barcelona barca kid
2009-12-05 12:29
hur röstar man på uefa laget som alla gör.
tacksam för svar.
2009-12-05 12:26
Inga drömelvor eller "UEFA Team of the year", tack / Mod
Barcelona barca kid
2009-12-05 12:23
men c.ronaldo missade åkso ett sånt läge i början!
MF Doom
2009-12-05 12:23
Ämne: Enligt Marca så börj....
De där är väl bara en gissning då Pep inte ger ut sina startelvor eller meddelar media vilka spelar och vilka inte. Tror på dne bästa elvan från start idag med undantag från Zlatan som antingen startar eller hoppar in.
Barcelona Cúles
2009-12-05 12:08
Sitter och ser lite highlights från barca - real. Man kan fråga sig hur i hela friden Messi kunde missa det där läget i slutet?
Real Madrid Mattias780808
2009-12-05 12:01
Enligt Marca så börjar Iniesta och Zlatan på bänken i dag, men det ska ju inte behöva betyda något. Hittade ett riktigt bra odds på en tvåa idag på en av mina favvosajter (se länk) och ni slänger väl bara in dem i andra om det skulle behövas. Hjärnan säger tvåa och hjärtat kryss...:-)

Ingen reklam, tack / Red
MF Doom
2009-12-05 11:56
Chigrinsky har inte varit så bra som vi vill att han ska vara än men vi ska tänka på att han är väldigt ung och kommer att komma in i spelet snart. Visst, han är inte snabb men det är inte Pique heller, allt handlar om att vara på rätt plats vilket Chyg inte alltid är just nu. Han kommer att lära sig hur det är att spela som mittback i Barca med tiden. Zlatan anpassade sig fort, Henry tog ett år på sig. Chygs tid kommer också ska ni se. Pep ser potentialen i honom och därför värvades han.

Jag tror faktiskt på en vinst ikväll, vi har utvecklat vårat spel i och med Zlatan i laget. Detta tar vi men man ska inte vara allt för säker med tanka på att det är 4 år sedan vi vann där.

Vad tror ni om en januari värvning? Vad behövs värvas egentligen? Tycker faktiskt att Pedro har gjort väldigt bra ifrån sig, med tanke på att man talade om en ny spelare som ska ta Henrys plats tidigare. Hur lyder åsikterna nu?
Barcelona The Reporter
2009-12-05 11:51
Vart kan man rösta?

Nu hittade jag det :)
Barcelona Hax
2009-12-05 10:54
Varför kan man inte ändra sitt tips förslag?
Barcelona Hax
2009-12-05 10:52
Tycker inte Marquez och Chigrinsky är bra.
Men alltid bra med reserver.
Annons: