/spanien/barcelona/forum/16496.aspx/spanien/barcelona/forum/16496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2009-12-01 23:54
Är det någon som vet var man kan ladda ner en mapp med massa bilder från el clásico? Jag vet att rambla lade upp en sån länk efter Inter-matchen.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 23:52
Ämne: Rambla

Vill inte ....
Vad jag såg? Tja, bra speed med bollen, bra teknik, brs skott.

Att han spelade dåligt och ibland omoget tror mer handlade om att han spelade i ett ångestfyllt lag där coachningen av laget den säsongen inte var den bästa från Rijkaard. Nåja, det är vad jag tror. Jag har heller inte påstått att jag i dagsläget saknar honom, tycker bara det är synd att han slarvade bort sin talang.
Barcelona Barca-nist
2009-12-01 23:50
ser ni var Piqué befinner sig när Zlatan gör mål?
Barcelona Hetfield
2009-12-01 23:49
Rambla

Vill inte låta kaxig, men vad är det du såg i GDS som jag missade att se?

Såsom jag såg det, så fort han fick bollen så försökte han göra något, tappade bollen, sprang runt som en idiot, och passade aldrig

Nej, är glad att han är borta, och hoppas innerligt att han misslyckas vart han än går. Det med att skylla på agenten är så passé, han var inte 12 år...
Barcelona Klint
2009-12-01 23:43
Sista länken från mig innan det är dags att stänga dörrarna för dagen. I länktipset kan ni se Ronaldo få den hemska lasern mot sig. Han verkar synnerligen påverkad...
Barcelona petersays
2009-12-01 23:43
"Jämför då Jeffren med Giovani."

Instämmer åter. Jeffren fyller 22 i Januari och har precis som du säger inte saknat anbud, men ändå stannat. Det syns på honom att han så vansinnigt gärna vill komma igång, och jag hoppas att det lossnar. Skulle vara vansinnigt fint för hans självförtroende att äntligen sätta sitt första officiella mål för Barca. På träningsmatcherna har det ju inte varit några problem. Han har iofs bara spelat 330 minuter denna säsong, och flera gånger kommit in i redan avgjorda matcher där laget inte direkt spelar för fler mål. Skulle därför gärna se honom från start imorgon. Men visst, kämpar man med Henry, Iniesta och en Pedro i grym form om speltid så är det kanske inte det lättaste.

Imorgon tror jag dock inte att Iniesta kommer spela någonting på topp. Med Busquets borta är det vansinnigt tunt på mittfältare i truppen.
Barcelona Klint
2009-12-01 23:42
Nu ska jag snart sluta bombardera forumet. Här kommer målet ännu en gång ur en fantastisk vinkel. Tänk att få stå där.

Rambla

Haha, det låter fan som honom. Han låter visserligen inte en enda dag äldre.
Barcelona Saman.
2009-12-01 23:38
Lite sköna bilder i länktipset.
Barcelona Saman.
2009-12-01 23:38
Lite sköna bilder i länktipset.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-01 23:36
Tycker att alla dessa canteranos har samma spelstil, men vilken är den bästa av dom om ni fick välja helt ärliga.

Giovanni Dos Santos,Pedro,Jeffren,Bojan ?

Själv så tycker ja Dos Santos.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 23:35
Ämne: Och här med en annan....
Haha, är det inte han som myntade det numera klassiska?

Kaiserslautern, Kaiserslautern, Kaiserslautern...
Barcelona Klint
2009-12-01 23:31
Och här med en annan fantastisk kommentator.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 23:30
Jämför då Jeffren med Giovani. Helt otroligt vilket tålamod och ödmjuket han visat upp under sin tid i Barcelona. Han är ändå 22 år nu och fortfarande kvar i klubben. Det är faktiskt mycket imponerande att han har ett så stort tålamod för han har verkligen inte saknat anbud de senaste säsongerna.
Barcelona Klint
2009-12-01 23:28
Zlatans mål med kommentator Puyal från Radio Catalunya.
2009-12-01 23:27
Ursäkta för dubbel inlägg.
2009-12-01 23:27
Hoppas bara att hans bror inte går i hans fotspår.
Barcelona petersays
2009-12-01 23:26
" Han gjorde väl hattrick i slutet av den säsongen innan han lämnade oss, vad jag minns!? "

Jo, men det var också enda matchen han målade i. Efter ganska många sumpade chanser och en del otur.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-12-01 23:22
Min gissning är att de spelare som nyligen varit skadade inte spelar hela matchen mot Xeres. Vi ska givetvis ta tre säkra utan vare sig Zlatan eller Messi på planen, åtminstone inte 90 minuter.
2009-12-01 23:20
petersays

Tror att han skulle passa mer i La laga anfallsfotboll han skulle verkligen trivas i nån klubb som Almeria, Mallorca, Deportivo, eller varför inte självaste A.Madrid.
Barcelona Barca-nist
Han gjorde väl hattrick i slutet av den säsongen innan han lämnade oss, vad jag minns!?
Barcelona Rambla - K9
Delarocha:

Du måste ju erkänna att Giovani besitter stor talang. Det där med spelsinne kan jag hålla med delvis men en ung spelare som får en bra skolning (av Pep) blir bara bättre även på inom detta. Det är en lång inlärningsprocess. Jag tror mer att det handlar om dålig attityd och dåligt föredöme när det gäller agent och omgivning. De fyllde nog hans huvud med både det ena och andra vilket säkert gjorde att han trodde sig vara en större stjärna än vad han var.
Barcelona Barca-nist
2009-12-01 23:18
petersays

Det insåg man redan då , hur han kunde välja en sån klubb! En spelare på den nivån. Oavsett vad så borde en agent veta bättre vid det här laget.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-01 23:17
Delarocha

Ska inte glömmas att han har ett grymt skott också, han avlossade ett par st under försäsongen, grymma skott har killen.
Det tar också sin tid för att bli den Xavi typen om det är det du strävar efter, han är fortfarande ung.
Barcelona petersays
2009-12-01 23:17
H. Alavi
Jag antar att Milito måste få en hel del mer träning nu när han är 100%, men jag hade gärna sett honom på bänken ändå och kanske bli symboliskt inbytt på slutet om vi leder.

Hoppas att Do sSantos får spela, men jag tror tyvärr inte det. Han har ju inte fått en enda minut i La Liga än. Bara i CDR och CL. Jag gissar att 5-matchersgränsen bara gäller för Ligamatcher och att det är därför Pep avvaktar med att spela honom. Kanske beroende på vad som händer under Januarifönstret?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 23:16
petersays

Jag begriper inte hur en spelare som 18-åring platsar i Barcelonas trupp men anses vara för dålig i ett mediokert lag som Tottenham. Har han verkligen tappat så mycket kvalité på en säsong? Handlar det om hans dåliga inställning eller vad är det frågan om? Något måste det ju vara, för han besitter riktigt bra egenskaper som snabbhet, bra teknik, bra driv med boll. Detta tappar man inte bara så där. Det måste ligga annat bakom.

Självklart är PL helt fel liga för honom. Kanske inte längre fram i karriären men nu när han ska det sista steget som seniorspelare känns nog PL som fel liga med tanke på att han är fostrad i Spanien.
Delarocha
2009-12-01 23:14
Rambla

Grejen är väl att i mina ögon visade aldrig Dos Santos upp något speciellt stor talang om jag ska vara ärlig. Han var snabb, kvick teknisk, men det var också allt. Han hade usel attityd och dåligt spelsinne.

Sen måste jag ställa mig frågande vad syftet med att låta Obbe fortsätta komma in här och raljera om sina tankar som är helt obegripliga. Jag vet inte om han inte läser vad andra skriver eller bara är helt oförmögen att svara på frågorna får jag ser då aldrig några svar från hans sida. Det är ju samma inlägg gång på gång i nya helt obegripliga meningsuppbyggnader och ordval. Kanske är demokratiskt och så men känns inte direkt givande.
Barcelona petersays
2009-12-01 23:11
Rambla - K9
Det är bara att instämma. Han gjorde förmodligen sitt livs sämsta val där. Han är fortfarande ung, och visst - saker kan ändras. Men då måste han snabbt som attan hamna någonstans där han för speltid och kan få jobba upp självförtroendet igen. Tottenham är uppenbarligen inte alls rätt plats för honom med Redknapp som tränare. Frågan är om England är rätt alls?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-01 23:10
petersays

Tackar, tråkigt att Milito inte får chansen mot Xerez, bottenlag faktiskt.
I den här matchen så har vi chans och låta Jeffren, Pedro, Miltio och några till få chansen, JDS tex.
Barcelona petersays
2009-12-01 23:07
Precis. Ingen Milito, inte heller någon Pique eller Busquets. Däremot finns Dos Santos och Jeffren med i truppen igen.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 23:06
Ämne: F*n jag saknar Giova....Jag såg nyss United - Tottenham i ligacupen. Tottenham är så uddlösa och mediokra mot ett resverbetonat United att det nästan är pinsamt.

Nu var visserligen inte heller Tottenham helt ordinarie men ställde ändå upp med ganska så starkt lag. Det gör ont att konstatera att Giovani inte ens ges chansen att ingå i truppen när det gäller den obetydliga ligacupen.

Vad tänkte han egentligen på när han lämnade Barcelona för Tottenham av alla lag? Tänk om han hade haft lite mer tålamod, inte lyssnat på sin giriga agent, och istället stannat kvar i Barcelona. Då hade han haft Pep som tränare. Han hade ju lätt fått minst lika många chanser som tex Pedro får denna säsong.

Giovani kunde haft en Pedro-säsong om han bara haft lite tålamod. Skyll dig själv. Synd att slösa bort sin talang på det viset.
Annons: