/spanien/barcelona/forum/16494.aspx/spanien/barcelona/forum/16494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 22:24
Sherko

Aha, du menade så. Jo, det var en rolig detalj att just Raul gav sig fan på att han skulle sno bollen från Messi.

Visst bytte han men det kändes mer halvhjärtat, han försökte inte förändra spelet något vilket han borde gjort direkt när Busi blev utvisad. Ni har problem att föra matcher, att behålla bollen och trycka tillbaka motståndarna. Det ni ibland kallar vårt handbollsspel. Sätta press på motståndarna helt enkelt. Ni vill helst spela snabbt och rakt på mål.
Barcelona Klint
2009-11-30 22:23
Han är fantastisk San Andrés.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-11-30 22:21
Vinsten i all ära, men något hemskt inträffade i söndags. Lionel Messi hade inbrott söndags kvällen och den katalanska polisen har kallat in Gonzalo Higuain som huvudmisstänkt. Det som stalts från Leos hem i Barcelona var medaljer från trippelsäsongen, pengar och smycken.

Rånet skedde samtidigt som Barcelona spelade mot Real Madrid 19:00. Och Higuains vistelseort 19:00 till och med 20.45 är det ingen som vet.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-30 22:20
Ruud var inte alls med i truppen igår.
Jag tror faktiskt att han är på väg bort nu till jan. Vad finns det för honom att göra i Real?

H.Alavi - ok, det var ett försök =).
Vi får väl se om den rätta bilden dyker upp nånstans.
Barcelona Pedrito
2009-11-30 22:07
Ämne: Rambla - K9

Haha ....
Håller med. Helt sjukt hu ni underutnyttjar Van nistelrooy. Ni har en för stor och bred trupp helt enkelt och det skapar problem till slut och bråk, Ska bli intressant att se hur pellegrini hanterar det.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-11-30 22:07
Barcadinho.

Det ser helt okej ut, men det var inte den jag menade, det var en som Rambla säger, runt 80-85 matchminuten då kameran riktades mot läktarplats, och då såg man Perez titta upp mot himlen medans Laporta titta åt sidan och log :)
Men tack ändå!
Barcelona Pedrito
2009-11-30 22:05
Såg just expressens spelarbetyg.. Puyol och pique fick en 4a o en 2a... Lite lågt eller
Real Madrid Sherko
2009-11-30 22:04
Rambla - K9

Haha du missuppfattade mig, tycker bara att det var riktigt roligt att det var just Raul, den äldsta realspelaren på plan som tog bollen medan de andra inte kunde :P

Ja han försökte med att byta in Raul för Arbeloa och ta ner Marcelo och det gick inte.

Men Barcelona blev mycket (iaf en hel del) bättre med en man utvisad tycker jag, bollen rullade mycket snabbare, mycket rörelse. Alltså det vanliga Barcelona.

Men det är ganska svårt att sätta in ett motmedel som du tycker att han borde, liksom vad ska man göra? Finns ingen självklar på bänken som borde bytts in förutom Raul och Benz då.

Drenthe hade väl nog varit något, men egentligen hade Ruud nog varit bäst att ha. En tung targetspelare som kan hålla i bollen tills laget flyttat upp.

Nu vet jag inte varför han inte spelade, tror han just gjort comeback från ännu en skada.
Barcelona Pedrito
2009-11-30 22:02
Helt sjukt att real startade utan raul. Och tur för oss!
2009-11-30 21:54
Jag läste någonstans att Ronaldo tyckte att Iniesta filmade och Iniesta kallade honom för hycklare.

Det är märkligt att se Iniesta reagera på det sättet? Han har blivit en man :-)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:51
Sherko

Det kanske Raul gjorde men vad hjälpte det? Ni låg under och var en man mer på planen. Jag personligen anser att Pellegrini inte klarade av att ta tag matchen när Busquets blev utvisad (inte oförtjänt på någotvis). Pelle stod handfallen och hade inga motmedel att sätta in.
Barcelona Saman.
2009-11-30 21:48
Puyol vs Chuck Norris
Barcelona Vampíro
2009-11-30 21:48
Ibras mål i all ära men matchens skönaste sekvens var utan tvekan Andrésitos totala ägning av "CR9". Måste varit ganska pinsamt för Cristiano att bli uppläxad av en kille som inte använder hårvax och brun utan sol under matcherna.

Visca San Andrés!
Barcelona Abbe.
2009-11-30 21:47
Ämne: spelar vi imon mot X....
Onsdag.
Real Madrid Sherko
2009-11-30 21:47
Rambla - K9

Ja nu kan man säga att vi är enade :)
Ska tillägga att gammal är äldst = oftast bäst i stormatcher, Puyol självklart denna gång.

Raul tycker jag jobbade ypperligt defensivt när han kom in, speciellt när han tog bollen från Messi, då tänkte jag "haha vilken räv vi har som kapten" :)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:44
Kung Puyol vs Kaká
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:44
Kung Puyol vs Marcelo
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:43
Kung Puyol vs Higuain
Barcelona FC-Barcelona
2009-11-30 21:42
spelar vi imon mot Xerez :S?
Barcelona Barca-nist
Jag har skrivit flera inlägg men får aldrig uppdaterat det jag skriver !?
Barcelona Rambla - K9
Ämne: H.Alavi - varsågoda ....
Nej, det är inte den bilden. Se på matchen, i andra halvlek minut 85. Perez stirrar uppåt himlen och suckar tungt. Jag tror att det är när Xabi Alonso bränner en hörna och slår den i burgaveln.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-30 21:40
H.Alavi - varsågoda (bilden som du önskade dig).

God please help me.
God where is my fucking money for god´s sake.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:38
Sherko

För att sammanfatta det hela och så att vi är överens. Madrid gjorde en riktigt bra match. Kaka hade fler bra ingripanden där han blixtrade till och där det kunde ha lett till mål med lite mer flyt. Dock så blev han och Madrid ideligen stoppade av ett för kvällen grymt barcaförsvar. Sen så försvann Kaka ur matchen under stora delar av matchen. Men vadå, det gör även Messi under delar av matchen.

Andra halvleks mittbacksspel av Puyol och Piqué är bland det svettigaste jag sett i Barcelona. Helt magiskt ur de täcker upp för varandra hela tiden.
Real Madrid Sherko
2009-11-30 21:34
Heywood Jablome

I see your point, och du har givetvis rätt i det du säger.

Då kan du lätt förstå hur knäckta de flesta madridistas är efter fjaskosäsongen, Real Madrid nådde nog sin botten på Bernabeu i våras.

Barcelona Trippeln
2009-11-30 21:34
Någon som kan skicka en torrent till piques mål mot Inter,letar och letar men förgäves?
Barcelona Saman.
2009-11-30 21:31
Jag tycker att matchen igår likna förra säsongs match på Camp Nou, skillnaden är att vi gjorde ett mål mindre. Sen också att det är lite mer flashiga namn i Reals startelva samt att de vågade passera halvplan mer än 2 gånger.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-30 21:30
Rambla

Gillar sifforna vid de gula korten :)

Tack så mycket iaf! Ska bli skönt att kolla på matchen igen med Ray Hudson, och inte ha något att oroa sig för :)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:27
Andra halvlek
Barcelona Rambla - K9
2009-11-30 21:27
Var det någon som ville ladda ner matchen. Här är sändningen från GolTv med Ray Hudson. Första halvlek.

Statistik

Bollinnehav: 64% - 36%
Målchanser: 7 - 3
Skott på mål: 4/9 - 2/12
Gula kort: 2 - 6
Röda kort: 1 - 1
Hörnor: 6 - 6

På vilket sätt dominerade Madrid matchen? Statistiken ljuger knappast.
2009-11-30 21:26
Sherko. Du får gärna tycka att jag misstolkar dig eller andra Madrid-supportrar. Men i mina ögon så ser det ut följande (Hade gärna velat skriva - i mina öron så låter det...)

"Vi förlorade mot Barcelona. Men bara med ett mål. Vi hade en del chanser och vi spelade bra. Barcelona fick inte göra 4-5 mål mot oss som de brukar göra mot andra lag. Vi var jättebra. Kaka' var hur bra som helst."

För några år sedan så accepterades inte en förlust mot Barcelona. Oavsett hur spelet såg ut. En förlust mot Barcelona var hemskt. Och Kaka' var inte hur bra som helst. Han gjorde 2-3 grejer max som var bra. Jag såg honom inte särskilt mycket igår. Däremot ska vi säga att om ni jämför honom med resten av säsongen - hatten av. Han var isåfall enorm.
Annons: