/spanien/barcelona/forum/16489.aspx/spanien/barcelona/forum/16489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrito
2009-12-05 14:51
Ämne: Chigrinsky har inte ....
Chyg är ju tänkt för frmatiden. Ta över efter puyol så småningom. Men han har ingen direkt press på sig nu.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-05 13:53
Uppladdningen inför dagens match kunde ha startat bättre, flyget till La Coruna blev tvungen och vända tillbaks till Katalonien för landning.
Barcelona Hetfield
2009-12-05 13:11
Härlig fotbollshelg!

Idag är det :

Deportivo-Barcelona 22.00

Juventus-Inter 20.45

Imorgon:

Roma-Lazio 20.45

Bara att välja och njuta!
Barcelona Barca4eva
2009-12-05 12:56
grabbar om ni går ner lite i sidan kommer ni se att Mod har "förbjudit" mer information om uefa laget osv.

Idag blire vinst =)
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-05 12:49
Här kan du rösta *länk*
Barcelona barca kid
2009-12-05 12:29
hur röstar man på uefa laget som alla gör.
tacksam för svar.
2009-12-05 12:26
Inga drömelvor eller "UEFA Team of the year", tack / Mod
Barcelona barca kid
2009-12-05 12:23
men c.ronaldo missade åkso ett sånt läge i början!
MF Doom
2009-12-05 12:23
Ämne: Enligt Marca så börj....
De där är väl bara en gissning då Pep inte ger ut sina startelvor eller meddelar media vilka spelar och vilka inte. Tror på dne bästa elvan från start idag med undantag från Zlatan som antingen startar eller hoppar in.
Barcelona Cúles
2009-12-05 12:08
Sitter och ser lite highlights från barca - real. Man kan fråga sig hur i hela friden Messi kunde missa det där läget i slutet?
Real Madrid Mattias780808
2009-12-05 12:01
Enligt Marca så börjar Iniesta och Zlatan på bänken i dag, men det ska ju inte behöva betyda något. Hittade ett riktigt bra odds på en tvåa idag på en av mina favvosajter (se länk) och ni slänger väl bara in dem i andra om det skulle behövas. Hjärnan säger tvåa och hjärtat kryss...:-)

Ingen reklam, tack / Red
MF Doom
2009-12-05 11:56
Chigrinsky har inte varit så bra som vi vill att han ska vara än men vi ska tänka på att han är väldigt ung och kommer att komma in i spelet snart. Visst, han är inte snabb men det är inte Pique heller, allt handlar om att vara på rätt plats vilket Chyg inte alltid är just nu. Han kommer att lära sig hur det är att spela som mittback i Barca med tiden. Zlatan anpassade sig fort, Henry tog ett år på sig. Chygs tid kommer också ska ni se. Pep ser potentialen i honom och därför värvades han.

Jag tror faktiskt på en vinst ikväll, vi har utvecklat vårat spel i och med Zlatan i laget. Detta tar vi men man ska inte vara allt för säker med tanka på att det är 4 år sedan vi vann där.

Vad tror ni om en januari värvning? Vad behövs värvas egentligen? Tycker faktiskt att Pedro har gjort väldigt bra ifrån sig, med tanke på att man talade om en ny spelare som ska ta Henrys plats tidigare. Hur lyder åsikterna nu?
Barcelona The Reporter
2009-12-05 11:51
Vart kan man rösta?

Nu hittade jag det :)
Barcelona Hax
2009-12-05 10:54
Varför kan man inte ändra sitt tips förslag?
Barcelona Hax
2009-12-05 10:52
Tycker inte Marquez och Chigrinsky är bra.
Men alltid bra med reserver.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-05 10:49
Underbart att Chigrinsky är bland årets bästa backar i Europa i omröstningen. Pique och Chigrinsky, 2 unga mittbackstalanger från Barca. Ser bra ut för framtiden :)
Barcelona HugoBoss
2009-12-05 10:43
Inga drömelvor eller "UEFA Team of the year", tack / Mod
Barcelona Tan
2009-12-05 10:29
Hur kan man se hur många poäng man har som tippare här på svenska fans?
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-05 10:07
Idag hoppas jag att det blir tre nya poäng.
Men framför allt hoppas jag på en höjning av spelet. Deportivo borta har alltid en svår match. Det är sällan topplagen kommer dit och räknar med lätta poäng. Real Madrid har exempelvis inte vunnit i den arenan på 18 år. Barca vann senast tror jag 04/05. Det ska bli spännande att se hur laget presterar igen nu när motståndet är svårare än senast(Xerez).

Om någon undrar, så har jag lagt till "-generation 87" i nicken för att hylla åldersgruppen 87 från La Masia, Messi, Cesc, Piqué.
I den generationen är det väl den trion som har växt till att bli giganter. Förhoppningsvis kan dessa tre återförenas igen i framtiden. Det vore en dröm.

Jag lägger till i den generationen även Pedro och Chyg som är födda i samma år.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-05 09:01
H.Alavi/

Ja visst det stämmer. Alla vill slå mästarna och spelarna får extra motivation. Oftast är det så att det också mer folk på arenan och det peppar motståndarna ännu mer.

Sen även om Depor har svårt att göra mål som statistiken visar, så är det inte ett garanti. De kan plötsligt ändra trenden just mot oss.

Svårt att veta hur Pep ställer med 11.an idag. Vi har en viktig match och igen borta i kiev.
Dock räcker det för Barca att gå vidare i CL med till o med en uddamål förlust.
Men jag tror att alla önskar sig att vinna gruppen, för att få en eventuellt bättre lottning i 8.nde delsfinalen.

Men jag undrar om inte Pep tar det lite försiktigt med Ibra och avvaktar med honom på bänken. Det finns ett oromoln att sträckan i låret kommer tillbaka. Det är upp till läkarteamet att informera Pep om hur stor risken är.

Sen om VM:
Ganska många "osexiga" grupper, tycker jag.
Det är alltid stort att följa vm, men det känns som många ointressanta matcher och då kan man grilla ute om det är fint istället.
Brasiliens grupp är mycket bra ch det finns andra matcher som jag tycker kommmer att bli kul och titta på. T ex Holand mot Kamerun.

Jag hoppas också på en liten överaskning. Det är alltid kul som med Sydkorea eller Australien.
Jag hoppas på en rejäl överaskning från ett afrikanskt land, särskilt när turneringen är i Afrika.
Jag tror stt Elfenbenskusten kan vara intressanta, samt Nigeria och Kamerun om du får det att stämma just då.
Barcelona haeger
2009-12-05 07:17
Jag kan inte få in det i mitt huvud att som ett Barca fan, att man inte röstar på de Barcelona spelarna som är tillgängliga att rösta på? Herregud.
Canaletes
2009-12-05 03:52
MadridistaN

Vad heter baren?? :)
Lukas.RP
2009-12-05 02:44
MadridistaN,

Firade eller deppade han över gruppen Spanien fått i VM? :-)
Real Madrid MadridistaN,
2009-12-05 02:32
idag var jag på en bar här i barcelona där kändisar brukar vara. och gissa vem jag såg där av alla människor. Puyol:S
Moderator
2009-12-05 01:18
Nu när ni har fått rita upp era dröm/startelvor så är det dags att lugna ner. Inga fler från och med nu, det gäller även dem som röstat på 'UEFA Team of the year'. /Mod
2009-12-05 01:15
Messidinho_10

Håller med och Valdes är f*n i mig en av dom bästa målvakterna i världen hoppas att han tar en plats i Del Bosques trupp till VM.
Barcelona Messidinho_10
2009-12-05 01:02
Anser att Barca har världens 11 bästa spelare just nu.

VALDES
Alves - Pique- Puyol - Abidal

Xavi - Yaya - Keita

Messi - Ibra - Iniesta
Barcelona Criff
2009-12-05 00:59
Njaa, Ibra världens bästa anfallare?
Inte än iaf, men nästa år kan han säkert bli.

Med tanke på att han är mer avslutare nu än framspelare så kommer han nog synas mer nu :)
Barcelona nemo
2009-12-05 00:24
Anser att 7 av världens bästa spelare spelar i Barca :)

Casillas
Alves - Pique - Puyol (C) - Evra
Xavi
Ronaldo - Iniesta
Gerrard
Messi - Ibrahimovic

Coach: Pep Guardiola
Barcelona Hetfield
2009-12-05 00:24
Lustigt att nästan ingen röstade på Zlatan..killen vann ju trots allt skytteligan i Inter, och var Serie A:s överlägset bästa spelare

Eto'o?
Ja, visst var han bra, men han vann inte ens skytteligan i Spanien så..
Annons: