/spanien/barcelona/forum/16478.aspx/spanien/barcelona/forum/16478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-04 20:15
In och rösta, hela 11 Barca spelare tillgängliga + Eto'o.
Barcelona Criff
2009-12-04 19:49
Härlig grupp för Argentina :) Hoppas bara Argentina & Spanien vinner sina grupper så dem slipper spela mot varandra!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-04 19:29
Chile - Spanien

ser jag verkligen fram emot!
Barcelona BlueRed
2009-12-04 19:28
Grupp G får väl räknas som dödens grupp med Brasilien, Portugal och Elfenbenskusten. Förhoppningsvis så blir det Portugal som ryker, vilket jag också tror dem gör. Brasilien slår dem inte och Elfenbenskusten ser starkare ut.
Barcelona BlueRed
2009-12-04 18:15
VM-lottningen kan ni se på Svt24, börjar 18.30.
Barcelona Messidinho_10
2009-12-04 18:12
Snart dags för VM lottningen, hoppas Argentina får bra grupp.

Typ sånt här:

Argentina
England
Kameron
Sydkorea
Deportivo Jakobsson
2009-12-04 17:46
el Flaco - E.F.R.//
Härligt att höra! Har alltid gillat Pep. :)

Väl mött imorgon!

Mitt tips: 1-0 till Deportivo. *med glimten i ögat*
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-04 17:27
Totti med väldigt fina ord om vår guldklimp, Messi! :D
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-04 17:23
Gud är störst! - Pep el rei!

Skönt och höra att det "bara" var feber :)

Barcadinho.

Depor har haft svårt och göra mål, men när man möter storklubbar som Barca så får man extra krafter, viljan och göra mål växer.
Titta bara på Xerez matchen, de där måste ha varit ett av deras bästa matcher den här säsongen trots att de förlorade.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-12-04 16:40
Jakobsson/

På tal om Lotina sade Guardiola följande om honom och Depor under dagens presskonferens:

"Det är inga tillfälligheter att Deportivo befinner sig där de är just nu. De spelar bra och har en tränare med mycket erfarenhet. Jag har en stor respekt och beundran för tränare som Lotina som har många år bakom sig på högsta nivån."
Barcelona Barcadinho.
2009-12-04 16:39

På länken kan ni se hur Lotina kan tänka sig och forma startelvan.
Under news srår det dock som ni nämnde att varken Riki och Lassad är med.
Mycket bra att Riki är borta, då en extra dimension av en ganska svag anfallsspel försvinner (Riki är duktig huvudspelare).

Depor har svårt att göra mål överhuvudtaget hittils med bara 8 mål på 6 hemma matcher. Utan Riki blir det ännu svårare, så länge Barca inte bjuder på gratis chanser.

Jag hoppas att Ibra spelar då vi behöver kraft i boxen. Mittbackarna Lopo och Colotto är stora och starka grabbar som täcker hela straffområdet.

Vi hopppas på en vinst och jag tror att vi fixar det.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-04 16:33
Rambla

Guardado hade aldrig svininfluensan utan det visades sig vara feber bara.
Deportivo Jakobsson
2009-12-04 16:31
Nog för att Bodipo är tillbaka i spel, men han lär ni mest troligt inte få se på planen imorgon. Och ja, det var han som nätade ifjol! Dom senaste nyheterna om Deportivos startelva lyder som följande i alla fall:

04/Dec/2009: 15h43: Deportivo: Lotina said in the press conference that despite the casualty of Riki he won't change the scheme for the game. He also said that will decide the starting lineup at the hotel, just hours before the match.
2009-12-04 16:19
Rambla/

Det var Bodipo som nätade mot oss i våras, ja. Om jag minns rätt så satt vi här och sågade honom precis innan han stack fram huvudet och nickade in 1-0, hehe.

Guardado är åtminstone med i den preliminära listan över de 20 spelarna som Lotina har tagit ut inför matchen på lördag. Skulle nog räkna med att han är tillgänglig för spel då.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-04 16:15
Ämne: Varken Riki eller La....
Bodipo som gjorde mål i mötet i våras på Riazor vill jag minnas, eller var det Lassad?

Jag har för mig att Guardado drabbades av svininfluensan tidigare. Han kanske är frisk nu?
2009-12-04 16:12
Varken Riki eller Lassad kommer kunna medverka imorgon för Deportivo då båda spelarna har drabbats av skador. Tränaren Lotina kommer däremot räkna med Bodipo, som nyss kommit tillbaka från skada, i anfallet.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-04 16:10
Saman

Tja, nog har han varit lite låg den senaste tiden. Det har säkert en del med att han fick svininfluensan att göra. Det är inte precis kul att bli sjuk precis när stormatch mot Inter på Camp Nou väntar.

Sen så har han ju en väldigt frispråkig agent som gärna berättar för de tidningar som vill lyssna, att Yaya minsann kan få plats i vilken storklubb som helst ute i Europa om det ska vara på det här viset. Sånt gillar ju tidningar självklart att ta upp.

Pep sa innan Xerez-matchen att han inte vill veta av att spelare klagar över sin situation till pressen, utan ombad dem att istället att komma och prata med honom om det är några problem.
Barcelona ¡Barça!
2009-12-04 16:05
Ämne: Efter matchen mot Xe....
Rambla -K9

Vad var det för problem innan?
Barcelona Saman.
2009-12-04 16:05
Rambla

Goda nyheter. Då får han tro att tidningarnas vilda spekulationer och Yayas matchande bara var ett sammanträffande som media tog nytta av.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-04 16:02
Efter matchen mot Xerez så har Pep och Yaya talat ut och nu ska det inte vara några problem. Enligt EMD så ler Yaya igen.

På planet hem så flamsade Keite, Abidal och Yaya. Särksilt Keite verkade vara på bra humör när han flera gånger boxade Yaya på axeln och tog grepp om hans nacke. Yaya skrattade åt Keite och flamsade med. Även Abidal, som beskrivs som en av de trevligaste personerna i truppen just för sitt glada humör, fick känna på Keites nävar.

Vi kan väl hoppas att flyttryktena om Yaya var just bara rykten. Han själv har sagt till Pep att han inte alls sagt det några tidningar påstår. Det tycks räcka för Pep.
Barcelona BlueRed
2009-12-04 15:28
Touché Kviborg, touché.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-12-04 15:25
Om Zlatans klubbval: "Vad tänker han med?"
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-04 15:00
Jag skrev lite fel, jag menar naturligtvis inte att Henry ska spela, utan att vi ska ha samma elva som "Visca Barca" skrev förutom Henry(:.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-04 14:54
I så fall tror jag att Barca startar med samma elva som "Visca y Barca Visca y catalunya" tror. Helt enkelt för att det är den bästa elvan. Och jag hoppas verkligen inte att Toure petas ännu en gång. Han har spelat alldeles för lite den här höstan.

Dessutom tror jag, trots att han har varit sjuk, att Toure klarar av att spela båda dom här matcherna den här veckan.

I matchen i vaeckan tror jag att vi kan vila t.ex Xavi och Dani Alves. Dom två har som vanligt spelat otroligt mycket. Jag tycker att Zlatan, Messi och Toure ska spela mycket dom närmsta veckorna.
Barcelona Messidinho_10
2009-12-04 14:49
Fan det blir en svår match imorgon Depo borta är inte och leka med.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-04 14:36
L.A.M. Nr 10

Henry klarar inte av 3 matcher på en vecka. Egentligen är det meningen att han ska spela 1 match i veckan med tanke på hans gamla skador och ålder. Men nu när Zlatan och Messi varit skadade så har han spelat för mycket.

Lägg till att Keita och Iniesta på plan istället för Iniesta och Henry bildar en mer defensiv Barca och det tror jag Pep blir nöjd med.
Barcelona westinho
2009-12-04 14:31
Jag tror snarare det är så att Busquets faktiskt kommer spela i startelvan imorgon, eftersom det är CL nästa vecka. Yaya Touré har startat alla CL matcher om jag inte minns fel.

Det verkar onekligen som om Guardiola låter Busquets få mycket speltid i ligan, och Yaya Touré få spela mycket i CL.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-04 14:29
Lucho Enrique 21//

Är Henry skadad?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-04 14:18
Det finns inte en chans att Busquets tar Yayas plats imorgon.
Barcelona Pedrito
2009-12-04 14:17
Ämne: Önskad startelva imo....
Busquets istället för toure så är det lugnt.
Annons: