/spanien/barcelona/forum/16477.aspx/spanien/barcelona/forum/16477.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-01-21 23:14
Petersays

Anledningen till att jag vill se Chyg som pivote är just att det är där han kan slappna av lite, om en försvarare tappar bollen så är det bara målvakten bakom, men om en mittfältare tappar bollen så finns backlinjen som stöd

Jag tror att han blir för nervös som back, och det leder till att han blir klumpig, men som pivote så får vi kanske se en avslappnad Chyg? En bra match från hans del kan bli hans "comeback" från kloaken
Barcelona petersays
2010-01-21 23:12
"Visst blir Heywoods mittfält offensivt, men det är trots allt bara Valladolid vi möter."

Du vet hur det brukar bli när vi säger sådär innan :P

Jag tror inte på att använda en i grunden offensiv spelare som Xavi som pivoté, trots att han precis som ni säger hade den rollen när vi spelade med Deco/Iniesta framför. Våra mittbackar har agerat alldeles för rassligt denna säsong för att jag ska våga stödja det. Endast Puyol har varit riktigt bra, och om han nu är tveksam är det ytterligare ett argument mot.

Och gällande Chyg, nä för tusan. Inte en chans. På tok för långsam och har inte alls presterat ens på sin naturliga position. Jag tänker absolut ge honom tid att spela in sig. Men jag är rädd att Chyg kan vara en riktig floppvärvning. Hoppas att jag får äta upp det, men hittills pekar inget på det.

Så nej, inga oprövade kort. Ingen idé att bli kaxig, 5 poäng är verkligen inget stort försprång och vi har ett tufft schema i la liga under våren. Många svåra bortamatcher. Nu när det är en match i veckan ser jag ingen som helst anledning att inte toppa laget varje match och sedan ge andra spelare 20-30 minuter på slutet beroende på matchbild.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-21 22:50
Ämne: Den bilden på nya ar....
Den har funnits sedan 2007, och det är/var planerat att det ska se ut så.
elbraco
2010-01-21 22:22
Den bilden på nya arenan har väl funnits på internet jättelänge? Är det säkert att det är den PEP.?
Barcelona Hetfield
2010-01-21 21:49
Det känns som att Milito eller Marquez kommer tyvärr att försvinna, om man räknar med att har två backar som är utlånade, sen har vi en Chyg som är här för att stanna, och han är ju väldigt ung, så det blir nog verklighet

Vem vill ni behålla, Milito eller Marquez?
Jag skulle helst behålla Milito, jag kan förlåta att man lirar dåligt, men när man inte brinner, när man bara lunkar runt som en huvudlös kyckling så kan man dra (Marquez)
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-21 21:26
el Flaco. Jag vill hålla med dig. Det är nog bara en dröm som aldrig kommer att bli sann. Det känns som när han börjar hitta formen, så blir han skadad.

För offensivt är det nog inte mot Valladolig.

Gillar verkligen Barcelona +5 och Messi+5. Efter nyår har Messi gjort 5 mål medan Ronaldo har gjort 0.

Barcelona westinho
2010-01-21 21:18
Hetfield

Visst blir Heywoods mittfält offensivt, men det är trots allt bara Valladolid vi möter. Vi körde väl ofta med los tres pequeños, xaviniestadeco, förr?
Jag tycker inte det är bra med tre offensiva spelare på mittfältet, men när vi möter Valladolid ska vi vinna även om vi kör så offensivt.

Underskattar inte Valladolid då jag vet att de kan vara starka på hemmaplan. Men jag kan inte se Barca förlora denna matchen
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-21 21:17
Heywood/

"Tänk om Marquez kunde komma i 05-06-formen igen?"

Det kommer han förmodligen aldrig att göra, men å andra sidan kommer han aldrig komma i form överhuvudtaget om han inte får speltid. Jag tycker att bortamatchen mot Valladolid är ett bra tillfälle att låta Marquez få spela, vare sig det blir som mittback eller pivote.

2010-01-21 21:13
Hetfield. Såklart, vi ska fira Guardiolas nya kontrakt :-)

Skulle Chyg kunna spela pivote? Han har svårt att spela på sin naturliga position i Barcelona och jag tror att det skulle bli än mer komplicerat om han ska spela pivote? Någon gång ska ju vara den första.

Tänk om Marquez kunde komma i 05-06-formen igen?
Barcelona Hetfield
2010-01-21 21:09
Heywood

Du går "all-in" huh? ;)

Det blir väl för offensivt, vi behöver en vattenbärare i mitten, där föredrar jag Chyg som behöver speltid
2010-01-21 21:03
Flytta ner Xavi som pivote och spela med Keite och Iniesta bredvid.

Marquez är för långsam, Chyg ska spela längren er i banan.
2010-01-21 20:47
Puyol tränade inte imorse på grund av känningar i ryggen. Kaptenen och Sergio Busquets var de enda som inte deltog i träningspasset, där Pep och Keite blev hyllad innan träningen startade.

Barcelona Pep.G
2010-01-21 20:25
Jag vill inte spela Keita som privote, men däremot hade jag velat se Chygrynsky axla den rollen :)
Barcelona petersays
2010-01-21 19:58
Jag tror Marquez tar rollen. Även om jag för en gångs skull kan tänka mig att se hur Keita fungerar där.

Men anledningarna:
Marquez är mycket bättre defensivt och en bättre spelfördelare. Det enda Keita kanske vinner på är att hålla boll och dribbla.

Marquez har gjort jättemånga matcher som pivoté för barca, Keita endast en - omgiven av tonåringar.

Dessutom tror jag det ska mycket till om Keita ska anlända idag och gå direkt in i startelvan i övermorgon. Jag tror han börjar på bänken och gör sista 20, antingen som pivoté eller på sin vanliga plats - vänster mittfält.
Barcelona Mojito
2010-01-21 19:54
Jag väljer Marques av den anledningen att Keita precis har spelat 3 matcher på en vecka, samt att Rafa behöver fler minuter i kroppen för att komma tillbaka till formen igen.

Jag hoppas dock att Keitee kommer in i andra halvlek och får ta en frispark eller två ;-)

Jag tror också att pivoterollen bestäms först efter att Pep är på det klara med hur backlinjen formeras, undrar om han vågar spela som mot Sevilla hemma i cupen igen?
Finns dock ingen anledning då laget vilat en hel vecka och dessutom haft två träningslediga dagar.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-21 19:43
Vilka tycker att Keita ska spela pivote i helgen?

Även fast jag vet att vissa tycker att Keita ska spela på någon av de andra två platserna på mitten så tror jag inte att det är så stor skillnad för honom att spela som en def mittfältare.

Vad tycker ni? För att annars måste vi spela Marquez där:(
Canaletes
2010-01-21 19:37
Spana in Guardiolas lilla museum hemma

länk
Barcelona petersays
2010-01-21 19:34
Tål att sägas igen. Tycker att nya Camp Nou (Nou Camp Nou?) ser alldeles fantastiskt ut på ritningarna. Passar bra ihop med t.ex. Gaudís arkitektur runtom i barcelona (tänk Parc Guell)
PEP.
2010-01-21 19:18
Pedrito

Jag menar inte bokstavligen en ny arena, utan ombyggnaden av den nuvarande arenan.

Länktips: Bild på hur arenan kommer att se ut.
Barcelona petersays
2010-01-21 19:03
Får man tro på ryktena så har visst Real vart och ryckt lite i Benficas mittback David Luiz, som jag pratat om tidigare, efter skadan på Pepe. Även om det skulle vara kul att se honom sättas på prov i ett storlag så hoppas jag självklart att han hamnar någon annanstans :P
Tribalfootball (joråsåatte) skriver också att Barcelonas scouter som ska hålla ett öga på Keirrison istället har varit mäkta imponerade med David Luiz.

Hur som helst, så tippar jag att han och Di Maria absolut står näst på tur att lämna Benfica. Tungt avbräck när det sker, men samtidigt lär man få in en bra hacka för dom jämfört med vad de kostade klubben. Och lovande spelare söker sig ju onekligen till större klubbar. Thats the way it is. Men först kommer dom förmodligen att bryta Portos segersvit i portugisiska ligan.

Upköpsklausulerna för de båd är förresten 40(Di Maria) och 50(Luiz). Knappst några summar man får, men beroende på hur transfersummorna ser ut nästa sommar så 30 resp 20 - absolut. Bra scoutat Benfica.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-21 18:37
Sen när har Barca blivit en klubb som köper billigt o säljer dyrt? Man kan inte jämföra Barcas och Sevillas ambitioner. Sevilla slåss om att kanske hota storlagen i ligan och Barcelona kräver att man vinner allt.

Barca skapar egna talanger, ger dom en bra roll i laget och köper ett par dyra spelare som kompletterar truppen.

Txikis jobb är inte att leta spelare själv och köpa dom. Han får order från Laporta, som i sin tur pratat med tränaren och scouterna. Txikis enda ansvar är då att förhandla med spelarens klubb och agent. Mer har han inte att säga till om angående värvningar. Inte ens budgeten bestämmer han själv, utan det är Laporta och vicepresidenterna.

Txiki har gjort ett mycket bra jobb i Barcelona och det ska man vara tacksam för.
Barcelona tano
2010-01-21 18:18
Jag vill se Barca spela! Att det ska vara så långt mellan matcherna nu...

Förövrigt angående det någon skrev om Zlatan tidigare. Jag vet inte heller om det blivit någon till dimension i spelet, men några underbara klackar har vi ju fått under hösten åtminstone. I den position Zlatan placerar sig får han väldigt sällan chansen att komma med boll i fart framåt. Det är inte som att vara en yterranfallare. Minns även att det kom en del klagomål i början av säsongen när Z kom ner för mycket i plan och inte befann sig på topp. Jag tror det har blivit bättre med den saken, om det nu är målet? Det blir hursomhelst intressant att se hur Zlatans position på plan utvecklar sig i framtiden.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-01-21 18:17
Ämne: Tja
helt off topic ....
nice klipp!

San Andres föddes för att vara en Barca-stjärna hela livet, priceless!
Barcelona lameG^
2010-01-21 17:10
Monchi som Sportchef skulle vara sjukt bra. Han värvar utan tvekan smartas i världen. Så jag skulle inte säga nej till honom.

Fan vad man längtar till barca matchen mot Valladolid!!! VISCA BARCA
2010-01-21 16:05
Efter att ha läst kommentarfälten under alla Rosell-relaterade artiklarna i Sport, EMD och Marca under de senaste veckorna har jag fått en ungefär inblick i hur folk ser på Rosell nere i Spanien.

Folk från Barcelona och Katalonien stör sig på Rosells nära vänskap med Florentino Perez och det faktumet att medierna i Madrid stöttar honom. Man är även rädd att han kommer, precis som Florentino, börja spendera pengar på superstjärnor utan att ha en långsiktig plan. Den här gruppen av supportrar verkar vara mer inställda på att rösta för fortsättning an den nuvarande styrelsen.

I övriga Spanien verkar de flesta culés hoppas på att Rosell vinner valet eftersom de anser att Laportaregimen har försummat klubbens supportrar och medlemmar utanför Katalonien. De vill dessutom ha en president som inte är lika politisk och pro-katalansk som Laporta har varit.

Endast en bråkdel av kommentarerna so jag har läst har handlat om spelarköp och megastjärnor (oftast är det någon som skriver ”köp Ribery, Cesc, Roony…” utan någon motivering alls)
Barcelona Omarboy
2010-01-21 16:01
Tja
helt off topic men tänkte bara tipsa om länktips, kan vara en repost.. dock värd att se :)

inte första gången iniesta avgör framför pep!
Barcelona Pedrito
2010-01-21 15:58
Ämne: Problemet med Rossel....
Vad säger du? Ny arena?
Barcelona Mojito
2010-01-21 15:52
tillägg;

Att banta en organisation kan också få stora efterverkningar, kortsiktigt sett.
Om en sportchef försvinner i juni kan ni själva tänka er hur det transferfönstret kommer se ut.

Beslutsvägarna blir kanske inte de mest effektiva och spelare som är utlånade kanske hamnar i ett vaakum där ingen riktigt vet vad som gäller.
Om Pep även blir sportchef hoppas jag att han får ytterigare en assisternade tränare, t ex Lucho.

Visst kan saker alltid bli mer (kostnads)effektiva, men det får ju inte gå ut över själva verksamhetens kärna. Barca växer så det knakar i och med framgångarna 2009 och alla vill ha en del av kakan.
Att då ha en person som måste göra 2 personers jobb ett tag får ingen bra effekt, 2 saker halvdana i stället för 2 perfekta.

Men Rosell kanske inte gör alla förändringar på en gång får vi hoppas, utan omorganiserar i den takt verksamheten tillåter.
Men åter kommer rädslan om kappvänderi in i bilden och jag måste säga att jag nåonstans bävar lite inför presidentvalet.
PEP.
2010-01-21 15:46
Problemet med Rossel kommer inte att vara hans samarbete med Guardiola, utan frågan är om han kan fortsätta på samma bana som Laporta? Kommer han att satsa på La Masia eller kommer han gör Barcelona till ett köplag? Sen en annan intressant grej är vad som kommer att hända med den nya arenan, kommer den byggas även om Rosell tar över?
Barcelona Mojito
2010-01-21 15:43
Barcadinho

Huruvida det kommer en crack eller inte beror nog också på hur det går för Barca denna säsongen - alltså hur många titlar det blir. Står vi utan chans till titlar i maj (gud förbjude) kommer många socios att sukta efter förstärkningar.

Frågan är då om det då räcker att visa upp ett besparingsprogram och långsiktighet.

Det jag mest ställer mig frågan till gällande Rosell är om han vågar stå emot massan av ilskna fans och stå för sitt program, eller om det blir panikvärvningar "a la Real"?

Men så länge inte styrelsen kan enas om sin kandidat så står vi väl där i slutet av juni med Rosell som president och sanningen i vitögat - vad den nu än må bli.
Annons: