/spanien/barcelona/forum/16468.aspx/spanien/barcelona/forum/16468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-03-17 15:10
Jag undrar verkligen hur de tränar, det är inte precis första gången som en spelare blir skadad på en träning

Vad fan gör de, samlas de i källaren och slåss med nävarna likt Fight Club?
Barcelona Omarboy
Fan vad jobbigt om xavi nu missar matchen ikväll. Känns dock ändå som något vi bör klara av(?).

Hade varit rätt kul att se Z lite djupare i mitten, funkade ganska bra om ni minns VM förklubblags finalen (tror jag).. Bara en tanke :) vad tycker ni?

Edit: aja, att xavi missar matchen verkar bekräftat nu.
Barcelonistas
Spaniens Stolthet = FC Barcelona!

Ni maller vi sönder stuttgart!
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
Gonzalo Il Pipita!!!/

Nu när du ändå är här igen, skulle du kunna vara vänlig och förklara vad du menade när du skrev att Barcelona är en "kommunistisk klubb" för ett tag sen? Jag blev ganska förbryllad över den kommentaren.
2010-03-17 15:08
Barca-nist/

Klubbens hemsida har redan bekräftat att Xavi är skadad och att han kommer missa matchen ikväll. Han lär bli borta i 10-15 dagar.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-17 15:07
Xavi skadad igen? ojj då verkar som er tränare på skyndade återhämtningen alldels för snabbt.
Barcelona NoGo™
2010-03-17 14:59
-=FCBarcelona=-

Det är fri lottning som gäller i kvartsfinalerna.
Barcelona Barca-nist
2010-03-17 14:58

Det låter inte roligt men vi får hoppas att det är bara rykte !
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-03-17 14:55
Tjena cules..

nån som vet hur kvartsfinalerna kommer att se ut? kommer det att lottas eller e d förutbestämt vilka som möter varandra?

tacksam för svar
Barcelona Pep.G
2010-03-17 14:52
Fy fan, av alla som kan bli skadade så är det Xavi. Jobbigt.

Nej vi ska inte starta med Toure & Sergi på mittfältet, snacka om segt mittfält. Det var vårt fall senast i Tyskland. Jag vet inte hur Pep ska lösa det här, kanske med Messi i mitten eller t.o.m kanske med Ibra ? Aja, Pep du vet bäst.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-17 14:52
Om vi nu startar med Yaya och Busi på mittfältet så tror jag att Barca satsar på mycket hög press och försöka vinna boll på deras planhalva och sätta igång Messi så fort som möjligt. Med både Yaya och Busi så kommer laget känna sig mycket säkrare bakåt och ta lite mer risker än vanligt. Alves lär ju inte backa hem speciellt mycket.
Barcelona Barca-nist
2010-03-17 14:49
Hur troligt är det att Xavi är skadat???
"According to El Mundo Deportivo, influential playmaker Xavi has been ruled out of the tie against the German outfit after picking up a thigh injury during training on Tuesday."
Barcelona Hetfield
2010-03-17 14:43
Det blev 1-1 sist, så man måste tänka på att om Stuttgart gör 1 mål så blir det väldigt stressigt för att om de gör 2 mål då måste vi göra 3 mål

Underskatta aldrig tyskarna, de är bäst när det gäller
2010-03-17 14:38
Andres Iniesta Lujan

Det är Stuttgart vi möter, inte Alcorcon.

Vi måste visa respekt för motståndaren, startar vi så offensivt vi kan, lär vi släppa in mål. Vi behöver en stabil matchbild och 2 mål. Det ska vi klara av med eller utan Xavi och Messi på sin vanliga position.

Vi ska inte göra samma misstag som Real och andra storlag. Ha respekt för motståndaren.
Barcelona Braxingen
2010-03-17 14:33
s.eto,
Kul med provokation. Levererar när det gäller? Jag hoppas du är medveten om att Inter håller på att tappa ligan och att Eto'o inte gjort ett mål i år innan matchen igår. Samtidigt har vi spelat 4-5 viktiga matcher och Zlatan har avgjort El Clasico och gjorde målet mot Stuttgart borta.

Därmed inte sagt att jag ogillar Eto'o. Eto'o är en av de större i klubben sedan jag hållit på Barcelona (10-15 år), men det är tröttsamt att man sågar den spelare som PEP GUARDIOLA ville ha, till förmån för en spelare som han inte vile ha. Nu är det som det är och jag antar att du håller på Barcelona, inte på en spelare.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-03-17 14:31
Såhär skulle jag vilja se laget mot Stuttgart.

Vlades

Alves , Puyol , Pique , Maxwell

Busquets

Messi , Iniesta

Pedro , Zlatan , Henry

Anledningen att jag sätter Messi som offensiv mittfältare är att Busquets och Yaya inte kan vara på plan samtidigt och Keita kan inte starta en match än. Men mot Almeria så spelade Messi offensiv mittfältare större delar av matchen då han gjorde två mål och var grym hela matchen. Det kan nog gynna barca då messi kan ta sig förbi sin spelare på mitten och så kan det komma löpningar från henry och pedro, eller så kan han även använda sig utav zlatan (väggspela). Tror det skulle kunna bli riktigt lyckat, hoppas Pep ser det som ett alternativ.
2010-03-17 14:31
Med vissa andra menar du Zlatan antar jag?

Så länge jag kommer ihåg så avgjorde han El Clasico. Lägg ner skitsnacket.
s.eto
2010-03-17 14:28
Synd att Eto inte är kvar. Igår visade han att han är en stor spelare som levererar när det gäller till skillnad mot vissa andra...
Barcelona Messidinho_10
2010-03-17 14:12
Ketia borde ta Xavis plats ikväll men jag vet inte om han är redo?
2010-03-17 14:12
Keite har nu fått el alta medica och är därmed tillgänglig för spel ikväll. Osäkert om han får chansen direkt från start, men han finns åtminstone med som alternativ.
Barcelona Pedrito
2010-03-17 14:02
Etoó är kung. Hoppas det har släppt för honom i Inter nu. Jag tror det, Nu kommer vi säkert få se den riktiga Samu igen.
2010-03-17 14:02
addeN

Yaya är pivote och Busquets är den som mest står för speluppbyggnaden. Busquets är trots allt lite mer snabbtänkt och söker rättare alternativ i offensiven än vad Yaya gör. Men gör inte Barca mål i första halvlek så kommer nog Pep ta ut Yaya och sätta in Pedro och ta ner Messi på mittfältet.

Nu utgår jag ifrån att Henry, Zlatan och Messi spelar på topp.
Barcelona Hetfield
2010-03-17 14:01
Om vi inte klarar av att gå vidare mot Stuttgart så förtjänar vi inte att vinna CL, så enkelt är det faktiskt

Busquets kommer att få ta hand om det defensiva, Iniesta tar rollen som playmaker och Yaya kommer att bli en tvåvägsspelare

Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-17 14:00
Der Afro

Jaha okej :)

För jag va i deras Forum , och det är som dem har vunnit hela CL :) Men roligt för Italien att en av deras lag e vidare :) och bara 1 från spanien eller det kommer bli 1 :)
2010-03-17 13:59
Lokmaninho ( Nr 1 )

De har vunnit CL 2 gånger, 1964 och 65.
Atlético addeN
2010-03-17 13:57
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Vem av Yaya & Buquets spelade i Xavis position och vem spelade som pivote?
Barcelona Braxingen
2010-03-17 13:55
Vi ska ha en sak klart för oss. Det finns lag i världen som kan mäta sig med oss (5-8 st) och betydligt fler som kan göra det i en enskild, men det finns inget lag som har ett bättre spelkoncept för att vinna segrar på beställning. Vi har ett spel där vi verkligen kontrollerar bollen och där varje passning är en avvägning som sker på reflex för att komma närmare målet. Chelsea och Real Madrid har betydligt mer inslag av slump i sina spel och därför är de sårbara när det gäller att vinna på beställning. Vinner vi inte en sån här match hade vi aldrig någonsin haft en chans på titeln. Vi har helt enkelt bäst förutsättningar i världen att vinna kvällens match!
Barcelona Der Afro
2010-03-17 13:54
Ämne: En fråga
är det In....
Dom åkte ut i kvarten 2006 mot Villa real. Det året vi vann.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-17 13:51
En fråga
är det Inters första gång dem klarar Åttondels`?
2010-03-17 13:50
Iniesta, Busquets och Yaya lär starta. Förra matchen mot dom startade Xavi, Busquets och Yaya så det är nog det närmaste vi kommer.

Skönt ändå att hans skada inte är längre än 10-14 dagar.
Annons: