/spanien/barcelona/forum/16467.aspx/spanien/barcelona/forum/16467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Dani Alves.
2009-12-03 17:31

Fattar inte vad dom har clownerna kommer in hit och tror dom verkligen att Madrid är bättre än Barca? Herregud snälla fan Perez tror han spelar playstation att han byter spelare och lägger ihop ett stjärnlag men ändå förlorar mot Milan hemmaplan, sen Sevilla och Barca, seriöst Madrid får stryk av alla stora lag, kolla de senaste 4 åren och tills idag vafan har ni gjort? Hälsa Perez att han behöver Messi, Zlatan och Barcas mittfällt plus Puyol och Alves, sen kan ni börja vinna ! Så pinsamma real är ...
Barcelona jonny p
2009-12-03 17:16
Jag ser det som enbart positivt att alla madrid fans är super nöjda med en förlust. Precis samma sak var det förra året när ni "bara" förlorade med 2-0.
Då var det också hyllingar till er på vilket sätt ni hade förlorat. Detta betyder bara för mig att Madrid fansen har accepterat sin roll som 2.a i Spanien. Nöjd med spelet kan man vara i träningsmatcher inte i ett el clasico.
Är det en slump att Puyol vräker sig och räddar mål? Nej för Puyol hade offrat 2 armar och ett ben för att vinna mot madrid. Benzema hade inte ens offrat sin Rolex. Där är skillanden till varför Barca vinner matchen enligt mig.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-12-03 17:15
Ämne: Kung Yaya Touré//
....
Vad babblar du om? Att förlora 4-0 och sen inte lyckas vända hemma med vara Ronaldo borta samtidigt som vi slår tillbaka Inter med 2-0 utan Zlatan och Messi! Med den faktan hur kan du våga påstå att ni har en jämnare trupp?
Barcelona Mojito
2009-12-03 17:15
Obbe

Era problem med att byta formation kanske beror på att ni köper spelare till höger och vänster och sätter världsspelare på bänken som måste luftas för att tillgodose presidentens krav...
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-03 17:13
obbe

"Sen har ni inte mött alcorcon än, så du får avvakta med att döma ut dem som lag, vilket nog Real-spelarna gjorde i första matchen, bättre inställning då"

Spelar fan ingen roll, Real ska utan tvekan piska sönder en klubb som Alcorcón.
11 världsspelare på plan mot 11 spelare som har andra jobb dagen därpå att gå till.
Försök inte skylla ifrån på att det var en dålig inställning till matchen, Alcorcón dominerade matchen.
Jag antar att det var samma grej mot Real Union förra säsongen också?
Barcelona Mojito
2009-12-03 17:10
Obbe

Vilka spelare pratar du om?

Ni har bara en massa namn. Ingen identitet.

Pelle kanske kan gå in med en taktik, men spelarna kan inte hålla den fullt ut. De kämpar inte för varandra till 100%.

Extra kul att ni lagt 300 mille för Alonso och använder honom som dörrstoppare. Kreativt!
Real Madrid obbe
2009-12-03 17:06
Kung Yaya Touré//

Vi hade dålig inställning, har ingenting att göra med vad den fulländade klassen finns.

Hur många matcher har ni saknat era bästa spelare i senaste åren?.

Lägg i hop våran skaderapport de senaste åren med eran och ni kommer få se vilken enorm skillnad det är. Sånt är i sin tur dåligt för laget, att hela tiden få göra nya formationer och möblera om.

Men ni vill glömma detta helst.
2009-12-03 17:03
obbe//

Vilken bra å jämn trupp? Ni losa mot Alcoron utan ronaldo och vi slår inter utan Zlatan och Messi. Och ni har en mer jämn trupp? hahahahahahahahahaha...............Clown
Real Madrid obbe
2009-12-03 17:01
Kung Yaya Touré//

Det får du fråga dina kamrater om. såg att många var väldigt nervösa inför matchen i söndags, men inget fel med det. förståeligt, det är en stor match med två stora lag.

Sen har ni inte mött alcorcon än, så du får avvakta med att döma ut dem som lag, vilket nog Real-spelarna gjorde i första matchen, bättre inställning då, och det hade gått.
Real Madrid obbe
2009-12-03 16:59
Mojito//

De är inte säkert, vi har en bra jämn trupp. C.Ronaldo var ju inte i form direkt mot er.

Jag menar det ser man på assist och skytteligan.

Vi har mer utspritt med flera spelare där. Medans ni har Messi och Zlatan.

Bara en sak att ha i åtanke.

C.Ronaldo var borta i två månader, och ändå fast det är en grym spelare, så har vi klarat oss rätt bra utan honom, rent resultatmässigt.
2009-12-03 16:56
obbe//

"men innan matchen, var ni nog alla nervösa för oss. Den respekten vet jag att vi inger. Min åsikt."

Haha..Hur fan ska man ha respekt för ett lag som åkt på stryk 4-0 mot ett divison 3 lag och blivit piskade av gubbarna från milano? Kan medge att ni gjorde bättre motstånd en va jag trodde. Men mycket mer va det inte. Vad ni vann fören 3 säsonger sedan tror jag inte skrämmer någon direkt. Specielt med tanke på att ni innan det inte vunnit något på 4 år. Ni är ett skämt som försöker leva upp till er glamorösa historia genom att köpa ihop ett lag. Vilket har blivit totalt misslyckat. Ni framstår mer och mer som en dålig circus. Och inte lär ni vinna några titlar denna säsongen heller. cl kan ni glömma. Man.u,Chelsea,Arsenal,Milan och Barca är alldelles för starka för er. och ligan kommer ni aldrig ikapp oss. Så dream on!

Min åsikt;)
Real Madrid obbe
2009-12-03 16:54
Klint//

Jojo, men sålänge jag inte påhoppar någon, vilket jag aldrig skulle göra, så har jag rätt att yttra min åsikt fritt.

I bland så tycker jag att det verkar vara så att man bara måste hålla med om allt ni säger, för att man ska bli accepterad.

Det är sällan, väldigt få som kan hålla med om vissa saker som egentligen är sanna.

Jag menar vad är det som är så fel att bli taktiskt utmanövrerade av ett bra Real Madrid.

Vore skillnad ok det var tenerife eller nåt annat lag.

Mojito//

Ni rullar runt och försöker hitta lägen till instick, men då vi ofast stog bra i position, så fanns det få lägen där man kunde sticka in den, till främst djupledslöpande forwards, som ni brukar göra, så den ända chansen var att ni skulle komma ut på kanten och försöka med inlägg, vilket ni tillslut vid ett tillfälle lyckades med, och det var bra gjort.

Grymt inlägg, grymt avslut.

Jag har inget problem med att erkänna saker som stämmer i alla fall.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-03 16:54
obbe

Har du fortfarande inte gått vidare?
Ska du hylla Madrids tränare eller spelare kan du lika gärna göra det i Puertan.
Sen orkar man inte höra skitsnack som " Om Ronaldo var frisk då jävlar ".

Ni lurar ingen annan än er själva, pinsamt.
Barcelona Mojito
2009-12-03 16:50
Obbe

Du klagar på att Puyol och Valdés räddade oss från fler lägen, annars hade ni vunnit matchen.
"Man får se det till de"

Jo, tack, Utan Kaka och Ronaldo hade ni aldrig skapat halvchanserna.

Då hade vi vunnit matchen ännu enklare.

Man får se det till de...
Barcelona Klint
2009-12-03 16:43
obbe

Allvarligt talat. Du har precis kommit tillbaka från en spärr. Kommer hit och det stående temat i dina inlägg är glorifierandet av Real Madrid. We get it! Du gillar ditt lag och ni är bäst i världen. Inget fel egentligen, men detta är Les Rambles och dina inlägg passar nog bättre på annat håll.
Barcelona Mojito
2009-12-03 16:41
Obbe

Om vi rullade runt i våra trianglar som vanligt, hur kan du då påstå att Real taktiskt utmanövrerade oss?
Barca skapar inte överdrivet med chanser mot lag som sätter sig så lågt som ni gör, det har de aldrig gjort - förutom då de är i riktgit bra form.

Ni gjorde bara det de flesta andra brukar göra, grisspela och lita till individuella prestationer.

Men se det gick lika bra som på Bernabeu, hur ni än gör så vinner Barca!

Ni orkar ju inte fortsätta ert "taktiska spel" efter vår utvisning, detta visar på hur fel det ändå gick med er taktik.

Pep utmanövrerade Pelle.
Barca utmanövrerade Real.
Bästa LAGET vann.
Real Madrid obbe
2009-12-03 16:37
Bara Gud vet vad den här upplagan av Real är upp till. Jag tycker det ser lovande ut på så kort tid i alla fall.

Men ni borde faktiskt behålla en del ödmjukhet, visst ni har vunnit en del på kort tid, men så också har ni haft det bästa laget ni någonsin haft i er klubbs historia, samtidigt som vi har haft ett sådär slagkraftigt lag. Ändå så har vi norpat åt oss 2 ligatitlar förr förra säsongen och den där innan, samt supercupen.

Så behåll ödmjukheten, lätt och vara kaxig nu när matchen är över, men innan matchen, var ni nog alla nervösa för oss. Den respekten vet jag att vi inger. Min åsikt.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-03 16:34
Jag går in och så pratar ni fortfarande om El-Clazico. Vem som hade bästa chanserna.

Nu är de glömt vi vann med 1-0 och de är poängen som räcker.
Real Madrid obbe
2009-12-03 16:33
westinho//

Jo som sagt, många andra stoppades av Puyol i sista sekund, utan hans speluppfattning, och hur han läser situationerna, hade vi kommit igenom gång på gång fri. Man får se det till det.
Barcelona westinho
2009-12-03 16:31
F7 Zizou

Skönt att diverse tidningar har den typen utav information som oss vanliga jordbon inte har tillgång till...
Real Madrid obbe
2009-12-03 16:31
Rambla - K9//

Hah sluta själv Rambla. Det var ju det ni hade, förstår du väl.

Sen bollade ni i övrigt runt som vanligt i era trianglar i större delen av matchen utan att komma till lägen.

Vi manövrerade ut er rent taktiskt. Det vet ni ju som såg matchen.

Det med ett lag, som är färskt både på tränarsidan och många nya i laget.

Cred till Pellegrini också, få tränare som hade kunnat få i hop det så snabbt ändå, med resultat som följd.

Men men den matchen är historia, och nu återstår det en mängd matcher till nästa el clasico. Vi får se vad vi står då.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-12-03 16:30
"Det är ännu ett Perez-projekt som snart kommer att gå i graven, jag är övertygad om det."

Skönt att du sitter på den typen utav information som oss vanliga jordbon inte har tillgång till. Dock så ser framtiden ljus ut för denna upplaga av Real Madrid, och det är inte något som jag slänger ut bara sådär utan diverse tidningar har spekulerat kring detta..
Barcelona westinho
2009-12-03 16:29
obbe

Zlatans mål, Piqués nick, Abidals skott, Messis skott är fyra bra chanser för Barcelona.

Ronaldos skott...Benzemas chans på hörnan...nått mer?, är vad ni hade. Resten var halvchanser som blockerades.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-03 16:26
Ämne: Rambla - K9//

Vi ....
Slura lura dig själv nu obbe. Ni hade 2 skott på mål. Ronaldos skott som Valdes mycket snyggt räddade och någon fösare.
Real Madrid obbe
2009-12-03 16:24
Rambla - K9//

Vi hade tre riktigt bra chanser. Ni hade två bra. och möjligtvis 5 halvchanser, men tycker det låter mycket, måste vara fel i räkningen.

Ni hade målet i från Zlatan, sen hade ni Messis friläge.

Vad mer hade ni, Iniestas fösare från kanten, är mer av en halvchans.
Real Madrid obbe
2009-12-03 16:22
Rambla - K9//

Varför inte andra lag gör detta, är för att dem inte har den kapital-kraft som vi har. Annars skulle dem säkert göra det.

Men kan nog ändå inte få de bästa, för de bästa vill också spela tillsammans med de bästa, vilket de får i Real Madrid. Real är målet för de bästa, så har det alltid varit.

Tror inte det här projektet kommer gå i graven. Perez har lärt sig av sina misstag och skaffat mer tålamod, vi har bara ännu fått sett skymten av vad laget är kapabel till.

Laget kommer syncas mer och mer.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-03 16:22
haha tita på denna klasiker.

Ronaldo gjorde detta i december :O
Barcelona Rambla - K9
2009-12-03 16:21
Ämne: Italienska lag är oc....Nej det hade ni inte, ni hade bara 3 chanser medans Barca hade 7 chanser. Det är nog du som borde syna ditt lag, de räcker helt enkelt inte till mot storlag.
Real Madrid obbe
2009-12-03 16:16
Italienska lag är också bra p att hålla i bollen och rulla runt. Det är hur mycket chanser man skapar per match som gör ett lag underhållande.

Vi hade de bästa chanserna i helgen. Marcelo,C.Ronaldo,Benzema främst desa borde gjort bättre på sina chanser, sen hade vi ett par andra lägen som kunde resulterat, men de stoppades i tid av främst Puyol.

Puyol och Valdes räddade er defensivt. Medans ni fick extra klass när ni plockade in Zlatan.

Annars hade ni nog fått tagit förlusten.

Detta säger jag neutralt, finns många så kallade experter som har skrivit artiklar och håller med.

Så ni får nog syna ert lag bättre. Bara min åsikt.
Barcelona ★Barca★
2009-12-03 16:14
Grabbar strunta i alla Real fans dom är bara ledsna!

Kolla in videon i stället.
Annons: