/spanien/barcelona/forum/16459.aspx/spanien/barcelona/forum/16459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid obbe
2009-12-06 00:34
Barcelonito / Lucho Enrique 21//

Defensiva jobbet ensam? Är ju inte så att Xavi och Iniesta eller vilka han har bredvid sig på mittfältet står däruppe i offensiva positioner bara.

De alla jobbar hårt både defensivt och offensivt. Båda Xavi och Iniesta vinner tillbaks en hel del boll.

Så att säga att Yaya är helt ensam om att sköta det defensiva jobbet är fel.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-06 00:34
Yaya kommer att spela mot Kiev.
Pep pratade med honom efter Xerez match och grabban började le och ge glada och lugna signaler till sina algkamrater. Han kommer att spela tillrcäkligt mycket.
Busqi har fått förtroende från Pep och det är bara att gilla läget.

Den största direkta anledningen till varför Busquets matchas så mycket är afrikanska mästerskapet. Han blir huvudfiguren som mittlås när Yaya o Keita är borta.
Det är inte smart att låta en spelare ta så stort ansvar från bänken. Han måste spela mycket.
Barcelonistas
2009-12-06 00:33
pep måste rotera på detta sätt just nu med tanke på att truppen är faktiskt väldigt tun. detta minskar även skador på spelare så jag tror på PEP!
Barcelona Rambla - K9
2009-12-06 00:32
Så här med matchen färdigspelad och resultatet så har jag inga problem med Busquets insats. Förutom det tveksamma ingripandet på bakåtnicken så gjorde han en bra match.

Självklart är det så som westinho skrev. Yaya har mer pondus och rutin från spel i Europa. Det är en svår bortamatch mot Kiev i veckan med en jobbig flygresa. Då känns det bra att ha en utvilad Yaya. Jag tror nog att han fått reda på det av Pep redan och han har säkert inga problem med att vilas idag.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-06 00:31
"Jag är verkligen nyfiken på varför Toure bänkas, det kan inte handla om rotation längre, så vad har hänt?".

Svaret är enkelt. Han har underpresterat många gånger när han har fått chans att spela. Men prata ut i media är han väldig bra på, uppenbarligen.

Minns du matchen mot Rubin Kazar, exempelvis?
Han var slarvig med bollen. Rubin Kazans andra mål var en ren slav av Yaya Toure.
Antar att Pep inte glömmer såna avgörande saker och säkert mycket vi inte vet också.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-06 00:31
westinho

Så om Barca åker ut ur CL nu, så kommer inte Yaya att spela nåt mer i Barca till nästa säsongs CL?

Så Busquets ska spela 38 matcher och Yaya 6-15 matcher? Argumentet håller inte tyvärr.

Yaya behövs mot lag som Chelsea, United, Juventus, Inter, Milan, Arsenal. Han klarar av det defensiva på mittfältet på egen hand. Det gör inte Busquets.

Titta på Lassana Diarra, han skulle aldrig klara av jobbet i mitten som slitvarg ensam. Han behöver en Xabi Alonso, Gago eller M. Diarra bredvid sig.

Essien är också exempel på spelare som klarar av uppgiften ensam.
MF Doom
2009-12-06 00:30
Dags för film och sömn, hoppas ni hade en lika underbar kväll som jag boys. Nu sover vi med ett leende på läpparna inatt allihop :D

På onsdag är det Kiev som väntar, hoppas på bästa resultat för våran del där också.
Barcelona Zamboza
2009-12-06 00:30
Jag tror att Yaya bänkas eftersom han snart ska spela afrikanska mästerskapet och Pep vill därför spela in Busquets i start elvan så mycket som möjligt, så att han kommer in i spelet.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2009-12-06 00:26
Ämne: Spam är inte till....
Håller med!

in o rösta på, HÅLL I HATTEN 11 barca spelare + PEP G. på uefa.com

F.ö kul att messi o zlatan målar ikväll..
Barcelona westinho
2009-12-06 00:24
Ständigt detta tjat om Yaya Touré. Har ni fortfarande inte fattat mönstret? Kolla hur många CL matcher Busquets har startat jämfört med Touré så förstår ni varför han vilar Touré idag. Jag vet inte varför, men han låter Touré spela allt i CL, när han är kry. Busquets har därför fått spela mer i ligan.

Det har ingenting o göra med att Touré ska bort eller att han är petad. Det är rotation, och efter förra säsongen med Pep borde alla förstå att han gillar att rotera i truppen så att nästan alla får speltid.
Barcelona jasko’o
2009-12-06 00:24
Ämne: Saman

Varför är d....
Kanske stora käft som skickade iväg Eto'o.
Pep vill visa andra också mer spel mindre snack.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-06 00:23
Härligt att det finns ibland rättvisa i fotboll. Det bästa laget vann idag, så enkelt var det idag.

Zlatan gör igen ett mål med jädra klass. Vollybollen på taket av Casillas, Chippen mot Xerez och idag en kanon träff, hårt och exakt placerad.

Tycker att spelet såg riktigt bra ut första halvleken och sista 20. Det känns som Xerez matchen var en liten "olycka" och att formen efter Inter matchen är kvar på plats.

Det är därför jag var så sur i pausen. Man spelar ut sitt motstånd, men utan att få fördel. Skönt att det gick till slut.

Den här vinsten är en stark markering för fortsättningen.
Barcelonistas
2009-12-06 00:23
lameG^

ja vinsten mot depo gjorde min dag och säkert din och alla andra barcafans dag. så de jämnar ut sig väldigt mycket faktiskt o precis som du säger så vinner real rättvist och hade troligen vunnit matchen ändå.. men man blir bara trött på spanska dommarna fyfan va dåliga dom flesta är!

VISCA BARCA TRICAMPEON!
Barcelonistas
2009-12-06 00:20
man måste hylla abidal fan va bra o stabil han har varit dom senaste matcherna.!
Barcelona lameG^
2009-12-06 00:20
Barcelonistas

var också sur efter att real vände sin match. Kändes som att vi hade förlorar en match. Men när barcelona vann sin match och gjorde 2 mål i slutet av matchen så känns det ändå ganska jämt där. Dessutom var real värda vinsten och vi med så ´jag tycker det var rättvist att båda fick 3p idag. Glöm inte att vi vann mot deportivo på riazor som är bland dem svåraste borta matcherna.

VISCA BARCA!!!
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-06 00:19
FC-Barcelona

Abidal gjorde assisten i borta matchen mot Getafe till inget mindre än Zlatan Ibrahimovic.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-12-06 00:17
Abdii:

3 posts med samma budskap på 1 minut, inte illa pinkat. På planeten jorden brukar detta kallas för spam.
Barcelona Hetfield
2009-12-06 00:17
Saman

Varför är du så otrevlig? Om han vill skriva här, så får han vill skriva här

Jag är verkligen nyfiken på varför Toure bänkas, det kan inte handla om rotation längre, så vad har hänt?
Barcelonistas
2009-12-06 00:16
obbe

ja svårt för dommaren o se men fyfan vilken hycklare ronaldo är. i clasicot klagar han på att iniesta ska sluta slänga sig o en vecka senare så gör han det själv LOL!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-06 00:16
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jösses, vild gissning indeed.

obbe

Jaja, sluta skydda Ronaldo.
Titta noga på den reprisbilderna så kommer du se att Ronaldo dyker redan innan målvaktens händer kommer i vägen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-06 00:15
En vild gissning. Yaya Toure kanske bänkas för att Barca ska satsa hårt på Mascherano eller Fabregas nästa säsong? Kanske är det redan säkert att han ska lämna. Samtidigt utvecklas Busquets.

Rent logiskt och sportsligt är det svårt att se hur Busquets kan vara bättre än Yaya.
Barcelona Abdiii
Spam är inte tillåtet, du får 2 dagars spärr. Nu har du tid och läsa reglerna. Spärrad, som sagt! /Mod
Barcelona Joan Gamper 1899
Så härligt med en seger och 3 poäng + vill jag gratta lillen från planeten mars nummer 10, världens bästa fotbollsspelare Lionel Andres Messi. Tycker att Busquets var riktigt bra idag och Pep litar på honom men jag föredrar ändå Toure.

In Pep we trust!
Barcelona Abdiii
2009-12-06 00:14
in o rösta
Barcelona Lionel Messi n10
Gött med vinst idag!. Fast jag blev lite sur när deportivo gjorde 1-1. Men tillslut så blev det bra iallfall, Messi kung idag hoppas han fortsätter såhär. Sen angående real matchen LITE FUSK?
Barcelona Abdiii
IN O RÖSTA PÅ TEAM OF THE YEAR 2009 PÅ UEFA.COM !!!:)
Barcelonistas
2009-12-06 00:12
lameG^

valencia bör vinna den matchen faktiskt. real utan kaka är som pamela.A utan bröst ja ursäkta språket lol. ne fyfan va bra de ser ut, de var inte för många veckor sen de såg bedrövligt ut!
Real Madrid obbe
2009-12-06 00:11
Straffen vi fick må vara felaktig, men väldigt svårt att se för domaren. Diego Alves var på bollen med fingrarna. Men han drog också ner C.ronaldo.

Dock hade vi väl vunnit ändå, med tanke på chanserna vi skapade. var väl 14-2 i avslut. Så i allmänhet var ju segern rättvis.
Barcelonistas
2009-12-06 00:09
fan va gött de känns men ändå väldigt arg över att dommarn hjälpte real idag.vi borde haft ett försprång på 7 points!
Barcelona lameG^
2009-12-06 00:08
skönt med 3p:D leder fortfarande ligan med 5p och nästa vecka möter real valencia borta utan kaka och ronaldo. Vi får hoppas dem tappar poäng samtidigt som vi vinner derbyt mot Espanyol.
Annons: