/spanien/barcelona/forum/16458.aspx/spanien/barcelona/forum/16458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-08 12:19
Här har du källan, Kviborg.
Det är inte bara Sport, elmundodeportivo, aftonbladet eller expressen som hittar på.
Marca och flera andra medior skriver om det.

Jag förstå tanken delvis då Real redan har två spelare i varje position förutom Garay.
Det är en kostnadsfråga och också en fråga om att få lugn och ro i laget.
Det finns ingen värre än att ha spelare som gnäller om speltid ständig när det finns två spelare rankade före i truppen.
Mr. Onuritos
2009-12-08 11:33
Dom som är bättre än Kaka är:

CHELSEA: TERRY,LAMPARD,ESSIEN,DROGBA
MAN UTD: VIDIC,ROONEY
LIVERPOOL: GERARD,TORRES
ARSENAL: FABREGAS

BARCELONA: PUYOL,XAVI,INIESTA,MESSI,ZLATAN
REAL M: RONALDO
VALENCIA: DAVID VILLA

INTER: MAICON,ETOO
JUVENTUS: DIEGO
MILAN: PATO
ROMA: DE ROSSI

VIsst det är lite svårt att jämnföra en back med en mittfällt men ranking ordningen borde varit såhär. Kaka gjorde inget förra säsongen absolut inget och inte i år heller.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-12-08 10:05
Zlatan nobbar det svenska landslaget
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-08 07:58
Varken Kaka eller divan(Ronaldo) ska var på dom FEM bästa, seriöst hur kan dom gå så lång speciellt Kaka mer överskattad spelare får man Men jag tror de beror på deras summa och övergångar till antagonisterna som gör så att dom blir nominerade för laget dom spelar i heter givetvis Real Madrid CF. Pinsamt att dom blir nämnda och inte Alves eller Zlatan blir de.

Detta är ett skämt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-08 05:34
Forlan, Villa, Torres, Rooney, Eto'o, Gerrard, Zlatan, Robben hade alla mycket bättre år än Kaka iaf. Backar kommer sällan med på den listan men Vidic, Dani Alves, Maicon kunde lika gärna varit där istället för Kaka. Han spelade som sagt UEFA cupen och inte ens den lyckades han leda sitt lag till.

Vissa länder som röstar har knappt ett aktivt fotbollslag.

Sri Lankas kapten Chathura Maduranga röstade på Ballack som världens bästa spelare förra säsongen. Jag menar, kom igen...

Burkina Fasos kapten röstade på 1. Eto'o 2. Adebayor 3. Drogba. Tyvärr kunde han inte ta med mer afrikanska spelare på listan.

Arshavin är mycket populär bland "Sovjet-länderna".

Fifa World Player är ungefär som Melodifestivalen. Rösterna utdelas på samma sätt.

Canaletes
2009-12-08 02:11
Messidinho_10

Lite att ta i att Kaká är bättre än Gerrard alla dagar i veckan när han själv har vart dåligt sens 2007
Barcelona Messidinho_10
2009-12-08 01:58
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Och vafan gjorde Gerarrd förra året som Kaka inte gjorde? Kaka är bättre Gerarrd alla dagar i veckan!
Canaletes
2009-12-08 00:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Seriöst vad i h-e gör Kaká på listan
Tom madridistas på MARCA's forum tycker de helt fel!!

För sig inte mig att det var för den prestigefyllda och viktiga Confederations Cup...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-07 23:41
Xavi, Iniesta, Messi, Kaka och Cristiano är de 5 spelarna som har chansen att få Fifa world player 2010. Underbart att Iniesta äntligen börjar få cred.

Men det är ofattbart att Gerrard inte är där istället för Kaka. Han spelade i UEFA cupen förra året. Herre gud...
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-07 23:17
lameG^

Herregud nej.
Pep Guardiola kommer snart lägga upp en ny startelva i form av 11 mittbackar.
Vi har alldeles för många mittbackar i laget (räknar även med talangerna som får chansen då och då).
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-12-07 23:14
lameG^

Sakho är riktigt grym. Men jag tycker verkligen inte att vi är i behov av någon mittback just nu. Chyg behöver fortfarande tid att anpassa sig och sedan kan vi ge honom en rättvis bedömning.
Barcelona lameG^
2009-12-07 23:08
Sakho är född 90 och är redan kapten för PSG om jag inte har fel. Kommer bli bland dem bästa mittbackarna i världen och han har verkligen allt en mittback ska han. Värva honom tycker jag i sommar och då har vi 2 rutinerade (Puyol,Marquez) + Pique som är rutinerad och ung tillsammans med 2 riktigt unga mittbackar Muniesa och Sakho. Om Chyg presterar behövs de ingen Sakho men än så länge måste alla hålla med mig att chyg inte visat att han är värd 250 miljoner.
Sevilla LFC/ Kaya 9
2009-12-07 23:05
Sjutton Milanista // "Det pågår en disskution i skolan om Xavi vs Gerrard i skolan.

Vem tycker ni är bäst och varför?"

Så började jag med att skriva när jag kom in, så försök inte ändra orden, jag sa att han var medelmåtta, men hur ska du veta med vilken ton jag sa det på? Jag fick ca 5-6 svar och dom var trevliga svar, så varför skulle en bitter milanista komma och klaga på mig när BARCA FANS inte klagar?

Vill inte börja starta tjaffs på fel forum, så sluta vara bitter och grinig och ändra meningar.

TACK!
Barcelona Sjutton | Milanista
2009-12-07 23:01
LFC/ Kaya 9

Bitter? Nej. Grinig? Kanske lite, ja.
Diskuterar och diskuterar. Tonen du kom in med från allra första börja var inte alls bra. Vad är det du försöker göra? Du börjar med att säga att Xavi Hernandéz var en medelmåtta fram tills 2007? Är du dum eller? Jag ville se att du skulle bli spärrad för du inte tillför någonting här förutom dålig stämning.

Du vet själv att de flesta på Les Rambles skulle säga att Xavi är bättre (vilket han i verkligheten ÄR) och på det sättet du sätter in foten här hjälper ju inte det hela.

Till sist ja "Gerrard fixade straff", frågar igen. Genom att filma eller? Ha ha! Gerrard är en duktig lirare men äcklig sådan.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2009-12-07 23:01
Ämne: Rambla

Jag tycker....
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Håller fullständigt med dig angående Cáceres, han är utav världens bästa mittbacks talang, han behövde bara slipas lite, och han har varit helt underbar de senaste 2-3 matcherna för Juve, så helt klart borde han få chansen om att kriga om en plats i Barca
2009-12-07 22:56
Rambla du sa att du tror att vi värvar någon offensiv mittfältare. Vem tror du att det kan bli o vem vill du att det ska bli? Vad tycks om Cazorla?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-07 22:46
Ämne: Rambla

Jag tycker....
Diego, O'Fabuloso för att nämna två. Båda i Portugal och Porto också. Titta på dem nu.
Sevilla LFC/ Kaya 9
2009-12-07 22:45
Sjutton Milanista //

Bitter ser jag, tyvärr är fotbollen såhär nu.
Spärra mig? för att jag diskuterar ? när admin här ber mig sluta för att jag bryter mot deras regler slutar jag.. Inbjudare
2009-12-07 22:45
Jag tycker inte Henrique var någon speciellt bra värvning och jag ser inte något speciellt i honom som gör att han ska få en plats i Barca. Det betyder inte att han är dålig för det, men vi får följa honom ett tag till i Racing o se.
Caceres skulle jag mycket gärna vilja ha tillbaka i Barca då han är bland de bästa unga backarna enligt mig. Men Juve kanske väljer att utnyttja köpoptionen och då har vi inte mycket att säga till honom.
2009-12-07 22:41
Rambla

Jag tycker inte heller att K9 ska lånas ut till Brasilien. Men å andra sidan vet jag inte vad som är bäst för honom, att nöta bänk i Benfica eller att spela regelbundet i Brasilien. Det är något de ansvariga för tänka på. Vi kan ju konstatera att det var en miss av ledningen att låna ut honom till ett lag som inte kunde garantera spelaren speltid. Men något måste han ju ändå lärt sig och han är ändå ung så man får inte ha alltför bråttom. Det finns ju många exempel på spelare som kommit från sydamerika som haft det svårt i början.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-07 22:38
lameG^

Tycker absolut inte att Caceres och Henrique har varit dåliga värvningar, dom får ju knappt chansen.
Caceres storspelade på sin högerkant mot Inter och Henrique gör bra ifrån sig i Racing.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-07 22:38
Ämne: Rambla - K9

Man s....
Det är just det jag är rädd för och därför ser jag helst att Barcelona går ut och försöker vinna matchen. Vilket jag vet att de kommer att försöka redan från start. Om det sen går är en annan sak. Även Barca har dåliga dagar och Kiev borta är verkligen ingen lätt uppgift.
2009-12-07 22:37
LFC/ Kaya 9

Bärde Liverpool hur då? Genom att filma till sig straff mot oss i finalen i desperation?

@Mod - Sorry för off topic men spärra killen isåfall.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-07 22:36
Ämne: Så här skulle jag vi....
Hur kan Chyg vara en dålig värvning efter endast 12 omgångar i ligan. Du är medveten om att han har ett femårskontrakt? Jag tror på honom när han väl kommit in i laget ordentligt.
2009-12-07 22:36
Rambla - K9

Man ska aldrig förlita sig på Inter. speciellt i CL och stora lagen ha ha ha.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-07 22:34
"Även Pedro är en tänkbar målskytt, han blixtrar till när man minst anar det."

Hehe, att blixtra till är precis vad den killen är bra på. Oglamourös och så ödmjuk, tvåfotad lirare som passar Barça som handsken.
Sevilla LFC/ Kaya 9
2009-12-07 22:34
Barcadinho //

Det var en väldigt fin assist, men är det historia du vill ta upp så säger jag bara Champions League 2005, Gerrard bar hela laget, gjorde mål, fixade straff, spelade på olika positioner, spelade med kramp och tillslut gjorde så att vi vann, du kan inte säga att en spelare är bättre än en annan bara för han vunnit EM eller mest Ligatitlar, det beror på omgivningen man har runt sig. Xavi en fantastisk spelare och Gerrard likaså, men står fortfarande för vad jag tycker och det är att Steven Gerrard är bättre än era mittfältare samt den mest kompletta mittfältaren i världen.

Marcus // Håller med dig , skulle vara kul att se Gerrard i La liga med, tror att han skulle anpassa sig men det skulle inte precis vara hans typ.

Barcelona lameG^
2009-12-07 22:29
Så här skulle jag viljase barca nästa säsong.

Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Xavi Yaya Cesc
Messi Ibra Iniesta

Sommarens crack blir Cesc. Resten tycker jag vi borde koncentrera oss på Försvaret.

Pep har gjort många dåliga försvars värvningar tex caceres,henrique,chyg. Milito kommer nog lämna i sommar. Om jag fick bestämma så tycker jag att dem ända som ska vara kvar + köpas/flyttas upp är:

Alves,Puyol,Pique,Abidal,Marquez,Muniesa,Filipe,Sakho.

Henry lämnar. Han är helt enkelt slut. Cesc värvas och iniesta agerar som vänster ytter men dessutom som innermitt och roterar där. Thiago borde flyttas upp. K9 tillbaks.

Nästa års trupp kommer vara riktigt stark både offensiv och defensivt om vi gör som jag skrivit:D
Barcelona Rambla - K9
2009-12-07 22:28
MF Doom

Dessutom så kan vi inte värva en spelare från den spanska ligan som spelat 5 matcher.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-07 22:26
Ämne: Rambla - K9

Preci....
Heh, mot Kiev är jag nöjd så länge det står 0-0. Då vinner vi gruppen bara inte Inter klantar sig och förlorar mot Rubin. Annars lär det väl bli Messi eller Zlatan. Även Pedro är en tänkbar målskytt, han blixtrar till när man minst anar det.
Annons: