/spanien/barcelona/forum/16456.aspx/spanien/barcelona/forum/16456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-12-08 16:56
Inget brödgäng i England för Jeffren tack, men en utlånging till låt säga Malaga eller Almeria hade inte varit fel. Samtidigt är han en spelare som skulle behövas under Afrikanska Mästerskapen för att agera back-up.
Skulle det mot förmodan komma en värvning i form av en ytter så är jag def för en utlåning säsongen ut.

Bästa laget mot Kiev tack, det är visserligen bortamatch i helgen men mot Espanol, så uppladdningen blir på hemmaplan. Detta borde spelarna orka med. Skulle vara skönt att "keep the momentum" året ut i from av vinster och bra spel.

Förresten, inget snack om någon vänsterbacksvärvning på länge! Abidal har verkligen tagit köpet av Maxwell som en väckarklocka och höjt sig ett par snäpp den här säsongen!
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-08 16:52
Lite off topic : Visste ni att Michael Jackson dog på Messis födelsedag ?

24 juni

R.I.P King of Music!
2009-12-08 16:47
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

Helt ärligt så skulle inte ens han hamna på 14:e jag tycker inte om denna spelare, han vill för mycket men han är bara en nolla. Har alltid hatat honom sen tiden i Man Utd.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-08 16:45
Jag tror att en utlåning av Jeffren skulle vara det bästa som kan hända honom just nu. Han får ju nästan ingen speltid alls, vilket jag absolut inte förstår. Han imponerade på mig väldigt mycket på försäsongen och gjorde också en hel del mål.

Men, i den här stentuffa konkuransen(stavning) som finns i Barcelona så skulle han nog må bäst av en utlåning i januari. Dock inte till ett brittiskt lag utan helst ett spanskt så att han kan behålla den snabba, tekniska fotbollen som spelas i Spanien.
Canaletes
2009-12-08 16:41
Kaká är med för att han vann den prestigefyllda Confederations Cup och valdes till MVP
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2009-12-08 16:40
Joan Gamper 1899//

Och var skulle en spelare som Cristiano Ronaldo hamna på din lista? 14:e plats eller?
Barcelona petersays
2009-12-08 16:31
Nu duggar låneryktens om Jeffren tätt. I Storbritannien verkar Blackburn, Everton, Wigan och Celtic vara intresserade av honom. Jag är absolut inte mot en lånedeal om han garanteras speltid, men ser hellre Spanien som destination.
2009-12-08 16:29
obbe

Kan hålla med att han är en fantastisk fotbollsspelare men att han blir nominerad till en av 5 bästa spelarna i världen är en gåta. Okej jag vet att han lekte sönder alla 2007 i CL men sen dess så har de varit tyst om honom, då bröt Real den tystnaden efter att dom ha värvat honom med en stor summa.

Top 5 tycker jag ska vara så....

1. Messi

2. Xavi

3. Iniesta

4. David Villa

5. Iker Casillas
Barcelona Omarboy
2009-12-08 16:27

håller med en del här, tänkte bara skriva av mig lite :)

vad är det som gör att kaka hamnade på top 5? vann han ligan? CL? skytteligan? något? nu menar jag inte att zlatan ska vara med men zlatan vann väl åtminstonde ligan o skytteligan om man nu vill jämföra.. minst lika viktig för laget var han också förra säsongen tycker jag :)

aja.. xavi, messi, iniesta i top 5, man kan väl inte få allt här i livet ;)
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-08 16:23
obbe

Men förra säsongen var väll inte Kaka den sjätte bästa i världen?:)
Real Madrid obbe
2009-12-08 16:18
Sen angående Vinterfönstret som det snackas om. Vi kommer definitivt inte sälja 8 spelare. Inte ens 4-5. Tror knappt någon lämnar.

Men skulle jag tippa, så kan Ruud,Guti,Drenthe ligga lite pyrt till.

Tror vi kommer ta in Vargas och då åker nog Drenthe antingen på utlåning eller försäljning.

Ruud vill spela och får han inte det, så söker han nog sig åt annat håll redan i Januari.

Guti har tappat platsen i laget, men frågan är om han lämnar i ett fönster som nu.

VDV tror jag man vill behålla, åtminstone till sommaren.
Real Madrid obbe
2009-12-08 16:13
Joan Gamper 1899//

Skulle inte säga att Kaka är överskattad. Hittills för oss har han varit lite upp och ner. men kollar du på han i milan. Vad han gjorde där sammanlagt, oj.

Sån speed, sån teknik, kreativitet, skott i ett. Riktig komplett fotbollsspelare. När han väl faller in i systemet och blir i form för oss.

Tror vi får se den riktiga Kaka inom en snar framtid.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-08 16:12
Bra, men för att vi ska vara säkra på att vinna gruppen så måste vi vinna mot Dynamo. Ingen lätt match alls att möta östeuropeiska lag på bortagräs.
Jag tycker att lag från Ryssland och Ukraina är oerhört underskattade.

Vi borde ställa upp med absolut allra bästa lag. Typ så här:

------------Valdes-----

Alves------Puyol------Pique------Abidal--

-------Xavi------Toure------Iniesta----

Messi-----------Zlatan----------Pedro---

Jag tycker Henry ska få vila , han har spelat ganska mycket den senaste tiden. I övrigt är det den bästa elvan(enligt mig). Och vad jag vet är det inte någon som har någon skadekänning.
2009-12-08 16:09
Maestro -generation 87

Klart att publiken ska hylla världens bästa fotbollsspelare genom tiderna "ENLIGT MIG" han ska få allt han vill den dagen han sätter sina fötter på Camp Nou.

Visca Ronaldinho!
Barcelona Saman.
2009-12-08 15:54
Jag tror nästan du är först med att säga det. Första gången jag ser någon nämna det i alla fall.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-08 15:54
Ämne: Ämne: Är vi h....Barça kommer att satsa på att vinna gruppen. Guardiola vill få lättare motstånd i åttondelen då man slipper möta svårare lag om man vinner gruppen. Madrid kommer säkert också att vinna sin grupp. Sevilla är väl på god väg att vinna sin grupp med en kryss match?
Tre spanskt lag är vidare i så fall. Troligen lika många engelskt lag och fyra italienskt lag.

Chansen att Barça möter ett italienskt lag i åttondedelen blir större då. Kanske kan det till och med bli så festligt att vi får se Dinho tillbaka på Camp Nou? Det vore något större än när Eto’o kom tillbaka till Camp Nou.
Jag hade gärna velat se hur fansen på Camp Nou reagerar mot Dinhos återkomst. Blir han hyllad som hjälte eller skulle någon ens våga bua honom? Vore intressant men först gäller det att ta sig vidare!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-08 15:47
Förresten, jag kanske är lite efter. Men det var kul att Henrique gjorde mål i helgen när Racing vann med hela 4-0 mot våra rivaler Espanyol!
Canaletes
2009-12-08 15:46
Gammal nyhet som AS skrev för en vecka sen

Ronaldo sa senare att det inte var sant. länk
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2009-12-08 15:43
Jag tänkte bara höra med den som skrev artikeln "Tredje gången gillt för Messi...". Det verkar som att han har varit väldigt tydlig med att visa att vissa spelare har spelat i två klubbar under ett visst år då de vunnit priset. Och han säger att Ronaldo har vunnit den två gånger under perioden då han spelade i Barcelona men han spelade trots allt i Inter det andra året. Men ni kan ta åt er den äran, men en liten text där det står (Barca/Inter) kan väl inte vara så svårt?

Inget jag är arg eller liknande över men det är bara så himla typiskt att han missar just det=)

Hala Madrid!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-08 15:41
iBarca!//

Är vi klara gruppsegrare även om det blir oavgjort också?
2009-12-08 15:40
Mr. Onuritos

Kaka är så överksttad, han blev nominerad pga den summan han gick till Real.
Barcelona ¡Barça!
2009-12-08 15:31
Ämne: Är vi helt klara til....
L.A.M Nr 10

Ja vi klara även om vi förlorar med mindre än 2 mål
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-08 15:17
Är vi helt klara till CL:s åttondelsfinaler om vi spelar oavgjort mot Dynamo Kiev?
El_Capitano
2009-12-08 14:39
Läste att många människor gnällde på Zlatans beslut om landslaget.
Jag vet inte vad vissa tänker med, varför Zlatan spela träningslandskamper när Barca har ligan, CL, cdr och klubb VM att tänka på. Träningslandskamper är för unga spelare för att få chansen men nej Zlatan är en svikare att dissar landslaget och Hamrén!
Jag är 100 att Zlatan är med när det dags för EM kval.
Zlatan är ärlig därför får han skit av många människor här i sverige tyvärr, han borde fajka skada som Ljungberg inför varje träningslandskamp för att folk ska respektera och acceptera honom i fortsättningen.
El_Capitano
2009-12-08 14:26
Maestro -generation 87

hehe..va skön du e :)
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-08 14:18
Ämne: Ämne: Här har....
Precis, nu bör han nog känna sig ägd;-.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-08 14:03
Att marängerna kommer att sälja alla de åtta som nämns är absolut skitsnack.
Ska de verkligen banta ner från 24 mannatrupp till 16? Ingen chans.
Även om de kommer att räkna med en del backups från b-laget Castilla så tror jag inte att det händer.

Däremot är jag ganska övertygad om att en del av dem försvinner nu, kanske tom 4-5 stycken.

Jag hoppas på en overklig dröm idag. Jag understryker att det är bara en dröm, men vissa drömmar blir ibland verkliga.
Min dröm att se Real i en total kollaps av motivation som slutar med en 3-0 förlust idag.
Tänk om det verkligen inträffar.

Barcelona Hetfield
2009-12-08 13:48
Heywood

Tror knappast att han bryr sig om själva fotbollen, det är nog fåfängan som styr och ställer hans "sit-ups/styrketräning"

Man ser ju aldrig Messi visa magrutorna så fort någon filmar honom....
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-12-08 13:43
Barca Ginga
Okej, tack så mycket för svaret:)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-08 13:41
Ny talangfull pojke från Georgien till la masia, han heter George Arabidze. Se videolänken, sjuka tillslag han har på bollen trots att han ser ut vara 10-12 år bara. :)
Annons: