/spanien/barcelona/forum/16454.aspx/spanien/barcelona/forum/16454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2010-01-04 17:52
Jag tror vi vinner mot Real Madrid då de inte ska köpa in en ny back till förmån av Pepe.
Tror vi tar Athletico då deras försvar ser för jävligt ut,som vanligt.Tror vi kryssar mot Sevilla och vi kryssar mot Espanyol för att sedan ta Villareal på motivation.
Barcelona Barcanist
2010-01-04 17:38
Grabbar hur många poäng tror ni vi plockar de här matcherna? :

Real Madrid-Barcelona
Atletico Madrid-Barcelona
Sevilla-Barcelona
Espanyol-Barcelona
Villarreal-Barcelona

5 svåra bortamatcher
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
2010-01-04 17:30
Gratis Spotify Premium, utan reklam i länktipset!
Barcelona Allan14
2010-01-04 17:28
Okej tack.
Barcelona BlueRed
2010-01-04 17:20
Allan14

Se länk.
Barcelona Allan14
2010-01-04 17:19
//bateni

Haha de var skont att hora.
Barcelona Allan14
2010-01-04 17:16
Ar vi ute efter Veloso och Afellay?
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-04 16:45
Ämne: PILMÀ/

Se länktip....
el Flaco

Tack så hemskt mycket. :D
Barcelona Allan14
2010-01-04 16:43
L.A.M Nr 10//

Jo jag tror vi kommer stalla upp sa ungefar.
Fast tror inte Pinto kommer sta men kanske skulle vara bra att vila valdes, sa att Pinto far mer speltid. Ar utomlands (Barcelona).
Ronaldinho y Pato
2010-01-04 16:23
Ämne: Gratis Spotify Premi....haha varför ska inte henry få spela?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-04 16:19
Okej, vad tror ni om matchen imorgon? Jag hopps vi spelar med ett bra lag men kanske att några nyckelspelare vilar, t.e.x Xavi, Pique.

Så här kan vi spela:
-----Pinto----
-Alves---Chyg---Marquez---Maxwell-

---------Busquets-------
--Jonathan-------Iniesta---
-Messi-----Zlatan----Pedro/Bojan.

Jag vet inte om vi ska spela med Bojan eller Pedro. Jag tror alla här kan hålla med om att Pedro har bättre form just nu. Men jag vill också att Bojan ska få speltid.

Annars tycker jag att JDS och Sergio gjorde bra matcher mot Villarreal och borde starta. Iniesta måste komma igång. Jag såg några tendenser till det i lördags.

I backlinjen får Abidal vila. Mittbacksparet är kanske inte helt stabilt men dom måste, som många andra, få speltid.
Barcelona tarrak
2010-01-04 16:01
Rambla

Låter bra det. Onödigt att plocka in någon utifrån som ska lär sig tiki taka mitt under brinnande säsong, när vi kan plocka in våra egna som redan kan spelsystemet.

Såg att Sergi Roberto spelade för i Atlètic igår. Det borde vara hans debut eller har jag missat någon match? Att döma av hans insatsni U17-VM verkar han väldigt lovande.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-04 15:44
Enligt Pep blir det inga värvningar nu i januari. Varför värva och slösa pengar på spelare som egentligen bara behövs i en månad, säger han.

Han litar på sina talanger från canteran och är helt övertygad om att de kommer att göra bra ifrån sig. JDS och Thiago kommer att stanna med a-truppen hela januari månad tills Keite och Yaya återvänder från Afrika. Victor Vasquez och Gai kommer att alternera mellan Atlètic och a-truppen.
Barcelona Larsson1333
2010-01-04 15:41
Visst veloso är redan nu en mycket duktig spelare och kan bli bland dom bästa i världen på sin position, men som någon sa. Ett inköp av han syftar väl mer på att yaya försvinner?

Toure skulle jag vilja säga är topp 3 på sin position i världen ihop med kanske essien och de rossi. Varför sälja en sån spelare och plocka in någon mer riskfylld.

Afellay har jag sett spela lite i psv, ruggigt imponerad! Alla pratar om att vi har egna talanger, men det är rätt tunt ändå? Xavi, Iniesta, Keita+ JDS och Thiago är det som finns på de 2 mittfältsplatserna? Med så många matcher skulle jag inte tacka nej till afellay. Kan inte spela i CL men där behöver vi xavi och iniesta så då kan vi vila dom i cup och vissa liga matcher
Barcelona el Flaco
2010-01-04 15:26
Lite statistik om de tidigare mötena mellan Barça och Sevilla i cupen:

De har mötts totalt elva gånger genom historien i den spanska cupen. Av dessa har Barcelona eliminerat Sevilla åtta gånger, medan andalusierna har lyckats att avancera de resterande tre.

Av de 22 matcherna som har spelats har katalanerna lyckats vinna 15, kryssat tre och förlorat fyra.

Totalt har Barça gjort 49 mål och släppt in 28.
Barcelona Puyolinho
2010-01-04 15:25
Gratis Spotify Premium, utan reklam i länktipset!
2010-01-04 15:20
Ämne: Ämne: bateni ....
I see, där ser man. Tack för info.
Sevilla bateni
2010-01-04 15:07
Ämne: bateni

Platsar in....Verkligen inte. Han har varit skadad hela året, stått för ett fåtal inhopp, och en match från start (mot Atletico). Om han vore frisk en längre tid så hade han kanske tagits ut till Afrikanska mästerskapen...
2010-01-04 15:03
bateni

Platsar inte Romaric i Elfenbenskustens landslag?
Sevilla bateni
el Flaco

Yeah, i know. Vi får se hur det hela slutar, själv är jag bara extremt pessimistisk inför första cupmatchen. Sen beror det också på vilka spelare Pep väljer att starta med, och hur högt prioriteringen för CdR ligger för Barca.
Ämne: Nån som kan länka ti....
Det finns faktiskt en sökfunktion på forumet. Varför inte använda den? Hade du sökt på Nick: Rambla, så hade du hittat den på 10 sek.
Barcelona el Flaco
2010-01-04 15:01
PILMÀ/

Se länktips.

FC Barcelona en Mi Corazón/

Jeffren är fortfarande skadad och kommer nog missa hela januari.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-01-04 15:00
Pilma

Varsågod, den är på 8 delar..
Barcelona el Flaco
2010-01-04 14:58
bateni/

Det är ingen tvekan om saken att ni är ett av de lagen som har drabbats hårdats pga av det afrikanska mästerskapet och diverse skador under inledningen av 2010.

Trots det räknar jag absolut inte bort Sevilla. I ett dubbelmöte kan vad som helst hända, plus att ni har fördelen med att spela returen på hemmaplan. Ett kokande Sánchez Pizjuán är ingen walk in the park. Inte den mest idealiska arenan (med Barçaögon sett) att avgöra det här mötet.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-04 14:49
Nån som kan länka till den där Barça dokumentären om 6 titlarna som Rambla Länkade här inne för ett tag sen?
Skulle vara jätte tacksam.
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-04 14:48
Ämne: el Flaco

Perotti ....
Härligt i alla fall att Jesus Navas och Perotti är med i Sevillas trupp. De två, är klart favoriter i Sevilla. Gillar verkligen att se dem spela.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-04 14:43
Är det någon som vet om Jeffrén kan spela imorgon mot Sevilla, eller är han fortfarande skadad?
Sevilla bateni
2010-01-04 14:34
el Flaco

Perotti missar inte, men Adriano och 9 andra spelare missar. Eller ok, om vi tar bort afrikanerna, så missar 7 spelare matchen pga. alla möjliga grejer.

Sevillas trupp mot Barca:

Målvakter: Palop y Dani Jimenez. Dani Jimenez är femte valet(!!), då andra tre reserv målvakterna är skadade.

Backar: Konko, Cala, Redondo, Drago, Escudé y Fernando Navarro. (Escudé kommer kanske spela trots allt, trots att han precis återhämtat sig från sjukdom, han är tvingad helt enkelt).

Mittfältare: Renato, Duscher, Jesus Navas, José Carlos, Capel, Perotti, Romaric y Lolo.

Anfallare: Koné y Negredo.

Långt ifrån vår bästa trupp...
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-04 14:19
Vad ska man göra med Veloso ? vi borde satsa på egna talanger istället kanske de blir en ny Fabregas eller Iniesta, varför inte ny Xavi ?
Jag säger J. Dos Santos en väldigt bra ersättare han får chansen nu och hoppas verkligen att han utnyttjar den. Sen finns Thiago Alcantara han är också grym!
Barcelona el Flaco
2010-01-04 13:41
bateni/

Rätta mig om jag har fel, men än så länge är det väl bara Squillacis frånvaro som har blivit bekräftat från Sevilla (bortsett från alla andra skador och spelare borta pga Afrikanska mästerskapet)?

Läste att Adriano och även Perotti avslutade matchen mot Atletico med skadekänningar, men det är inte än officiellt att de kommer missa matchen mot Barcelona imorgon. Escudé sägs också fortfarande ha en chans att hinna återhämta sig i tid. Får hoppas på det, för matchens skull.
Annons: