/spanien/barcelona/forum/16445.aspx/spanien/barcelona/forum/16445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-03-19 15:08
Delarocha

Jag antar väl att du är förtjust i Fabregas, och det är väl bra antar jag

Om man tittar till statistiken för i år då är Fabregas betydligt bättre, men statistiker är väldigt tvetydiga, man kan ju bara nämna att Huntelaar hade högst målsnitt i La Liga men titta hur usel han var

Det jag försöker säga är att spelmässigt så är Xavi på en helt annan nivå, han kontrollerar mittfältet/anfallet bara genom att vara där
Atlético Deion (red)
2010-03-19 15:08
Delarocha//

Snarare 14 mål och 19 assist på 22 matcher av Cesc, mycket beronde på Arshavins ankomst. Nu vet inte motsåndarna riktigt vem de ska hålla reda på.

Sen har Nasri slagit storform under våren efter skadan, stark teknisk bollhållare på små ytor av världklass just nu.

Song har sin bästa säsong någonsin.

Varmaelen är årets värvning i PL.

Clichy tillbaka i storform senaste 2 veckorna efter skada.

Sagna stabil som vanligt, defensivt skicklig som få ytterbackar.

Bandtner är inne i sin bästa form sen han kom till klubben.

När Arshavin har bollen vet man att han tar sig förbi 1-2 backar och skjter eller passar snett in bakåt fär Cesc kommer farande.

Just nu har alla slagit toppform i ett bra skede av säsongen.

Men Barca är Barca, med all respekt för Porto så ska det till myclet att störa BArca, men man ska aldrig lägga sig ner och dö.

De flesta
Delarocha
2010-03-19 15:06
Du fortsätter att väga upp ditt argument genom att säga att Xavi varit sämre den här säsongen än förra året. Samtidigt om Cesc aldrig varit bättre...

Bra där.
Barcelona Libaax
2010-03-19 15:05
Ämne: Jag vet inte vad man....Xavi har spelat sämre i höst som hela Barca.

Messi var helt borta och under isen i flera matcher. Det gör inte Ronaldo,Rooney bäst i världen.

Samma sak med Xavi,Cesc. Cesc är inte närheten i rörelse utan boll,teknink. Han blir 9/10 matcher uppätten av Man U,Chelsea,Pool. Det händer inte Xavi. Det gör stor skillnand. Han gör inte heller mål mot de lagen Cesc.

Xavi har aldrig varit stor målskytt.
Barcelona Sersari
2010-03-19 15:04
Gunner 4 Life

Kul att läsa att ni alla inte är så, självklart finns det alltid pajaser på båda sidor. Men tycker ändå att man ska kunna respektera motståndare och inte skriva artiklar på ren sandlådenivå. Skriv något givande som är intressant för läsarna istället.

Både Barcelona och Arsenal spelar en väldigt underhållande fotboll och detta är väl en stor anledning till att fansen har lockats till just dessa 2 lag. Detta gör lagens fans väldigt lika på just denna punkt, man ska därför även kunna diskutera utan att börja med dagisnivån.

Väl mött i kvarten. :)
Delarocha
2010-03-19 15:03
Libaax. Okej. Xavi är fortfarande bäst. Han fick ändå pris 2008.
Barcelona Pedrito
2010-03-19 15:02
Ämne: Grabbar?

Hur mång....
0 så vida inte Walcott startar men det är sällan.
Ajuste de har ju den där killen de köpte från ett Div 4 lag.. Hoppas de ställer han mot Messi.
Barcelona Braxingen
2010-03-19 15:01
Vill be er Culés om att inte gå in på Arsenals forum och provocera. Om de sedan vill munhuggas här inne så får våra administratörer lösa det.

Glöm inte att vi har mycket rent fotbollsmässigt gemensamt med dem :)

Agera med den värdighet som klubbmärket står för.
Barcelona Libaax
Folk tror mål är enda offensiva viktiga grejen. Kolla på Barca utan Xavi hur mindre boll de har. Blir bara Messi som dribblar hela tiden utan Xavi.

Det var därför Chelsea gjorde Messi osynlig i semifinalen Xavi var nerstängd.
Barcelona Gaucho!
Ämne: Grabbar?

Hur mång....
Som bäst en, Walcott.

Hur som helst har dom bara 4 engelsmän i truppen, varav en är utlånad (Wilshere).

Övriga två engelsmän är Campbell och Gibbs
Delarocha
2010-03-19 15:00
Jag vet inte vad man ska säga.

Fabregas har både mer mål och assist och är nog inblandad i 90% av alla mål som Arsenal gör. Jag kan vara opartisk nog o påstå att Cesc förtillfället är bättre än Xavi. Vet inte vad dina kriterier för att vara världens bäste playmaker är. Göra mindre assist och mål men spela i Barcelon?

Sen att du drar in en jämförelse med Ronaldo får mig ju bara att ta dig mindre seriöst.
Barcelona Libaax
2010-03-19 14:58
Ämne: Hetfield

Två år s....
Hans mål bevisar bara att han har offen mitt rollen som Messi har i Barca nurförtiden. Xavi är central playmaker som Cesc var förra sässongen.

Xavi är klart världens bästa playmakern,mittfältare.

Det är som att säga Ronaldo är bättre än Xavi som Playmaker för han gör 20 mål..

Xavi gjorde 30+ assist med Etoo,Henry men den här sässongen har han ingen djupledningar i klass.....
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-03-19 14:55
Grabbar?

Hur många Engelska spelare har Arsenal i startelvan?

/V.V
Delarocha
2010-03-19 14:55
Hetfield

Två år sedan EM.

Fabregas har gjort smått galna 35 poäng på typ 25 matcher i år. Han är ju både bäste målskytt och assistläggare i ett annars ganska mediokert Arsenal.
Barcelona Gaucho!
2010-03-19 14:54
Håller vi tätt på fasta situationer så ska vi väl kunna få med oss ett bra resultat från Emirates.

Känns som Arsenal kommer söka Arshavin mycket i matchen, framförallt i en match som denna när dom möter världens bästa offensiva högerback :)
MF Doom
2010-03-19 14:53
Fan vad man trött man blir på Zlatan cirkusen, är roligt att snacka om det i en dag men nu blir det lite för mycket. Tycker hur som helst att både Zlatan, Dima och Henry bör få veta så snabbt som möjligt om dom ingår i nästa års planer. Även Toure också.
Barcelona Hetfield
2010-03-19 14:53
Fabregas bättre än Xavi? Jag undrar vad ni har rökt för att komma fram till det..

Xavi vann priset som EM:s bästa spelare, vart var Fabregas? Just ja, han var bakom Xavi, Senna och Xabi Alonso
Zaragoza Gunner 4 Life
2010-03-19 14:50
Hoppas ni Barca supportrar inte tror att alla Arsenal supportrar står bakom redaktionens skämtsamt provocerande artikel.

Respekt till Barcelona, älskar era ödmjuka spelare, något Arsenal också brukar vara. Alla som älskar fotboll borde älska båda lagen då de spelar en glad offensiv fotboll. Respekt till båda klubbarna.

Väl mött.
2010-03-19 14:48
lameG

Såg att Ryanair har billigt flyg, dock är det "SJUKT" svårt att få biljetter till Arsenal..
Har en Arsenalpolare och det är tydligen jävligt svårt till ligan iallafall. Kan tänka mig att CL är svårare.. Försöka går ju iaf, Barca får ju ett visst antal tilldelade så försök genom Barca om du är medlem..
Delarocha
2010-03-19 14:47
Det är väl det enda ni sitter inne på ert forum och gör å andra sidan?
Walcott bättre än Henry? Haha den var bra.
Valdes-Almunia:1 (Håller med dig)
Abidal-Clichy:1 (X tycker jag)
Pique-Vaermeleen:1 (Håller inte med dig)
Puyol-Gallas:x (Håller med dig)
D.Alves-Sagna:1 (Helt klart)
Y.Toure-Song:1 (Hmm, Song är grym men knapp 1)
Iniesta-Nasri:1 (Superklar)
Xavi-Fabregas:2 (Nja, inte så stor skillnad)
Henry-Walcott:1 (Beror på.. tveksamt)
Zlatan-Bendtner:1 (Givetvis)
Messi-Arshavin:1 (Haha lol)

/V.V
Barcelona lameG^
vad kan en biljett till matchen arsenal-barca alltså på emirates och flyg dit och hotel 1 dag kosta?

jag kräver inga bästa platser utan någon enkelt så man ser matchen.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-03-19 14:46
Onödigt att jämföra lagen, kommer ändå inte leda någon vart. Prata kan vi göra efter att de två matcherna är spelade.

Väl mött. Mvh Arsenal
2010-03-19 14:44
Det kommer vara El Clasicó över detta..

Kommer bli magiskt, Messi i storform, Henry + Cesc..
Jag betalar vad fanimej detta än kostar..
Har bokat flyg Girona - Västerås nu, bara flyg ner och nåt billigt hotell + matchbiljett så är det kirrat för 3000 kr :)

Yay..
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-19 14:43
Valdes-Almunia:1
Abidal-Clichy:1
Pique-Vaermeleen:1
Puyol-Gallas:x
D.Alves-Sagna:1
Y.Toure-Song:1
Iniesta-Nasri:1
Xavi-Fabregas:2
Henry-Walcott:1
Zlatan-Bendtner:1
Messi-Arshavin:1

Det här är dom troliga startelvorna. Spelarna på dom olika positionerna är extremt lika i spelsil och lagen har ett liknande spelsätt. Arsenals är lite rakare och snabbare medan Barcas är lite mer omständigt men effektivare. Barca ligger snäppet före på nästan alla positioner men det innebär inte automatiskt att det blir seger för det. Har arsenal en bra dag och barca en medioker så kommer Arsenal vinna. Det är inte alls mycket som skiljer lagen åt.

Oavsett så är det två fantastiska lag som ställs mot varann som bjuder på anfallsinriktad possitiv fotboll. Otroligt synd att en av dom måste lämna redan i kvarten.

Delarocha
2010-03-19 14:43
Komiker är väl ett väl smickrande ord. Förstår allvarligt talat inte hur de inte är mer rannsakande mot sin egna klubb och sin tränare. De är Arsenal, otroligt stor klubb enligt de själva men vinner inte en titel på en jädrans massa år och blir av med sina nyckelspelare efter varje säsong. Är Arsenés taktik verkligen vattentät? Blir så trött på det laget. Orkar inte ens vara sympatisk mot dem längre.
Barcelona Pedrito
2010-03-19 14:42
Kul med 3 Franska lag i kvartsfinalen!
LYon, Bordeaux och Arsenal!!
2010-03-19 14:41
Dom har fått för mycket luft, vi vinner 3-1 på Camp Nou efter 1-2 vinst på Emirates..

Arsenal har inget och sätta emot Messi. Clichy? snäll nån..

Atlético Deion (red)
2010-03-19 14:40
Axel Skog är typ bloggande komiker. Man ska inte ta han på allvar med såna texter. Han är lika elak och satirisk mot de egna spelarna och klubben som mot andra. Det kommer en mer seriösare text om mötet snart ska ni se.
Barcelona Pedrito
2010-03-19 14:39
Ja det är verkligen pajasnivå på deras redaktion..
Fattar inte hur de kan var så jävla katiga.. KOm tillbaka när ni kan slå Chelsea eller United.
Annons: