/spanien/barcelona/forum/1644.aspx/spanien/barcelona/forum/1644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Tridente
2015-11-23 18:18

@barcastuff: Barcelona have won 5 of the last 8 games against Real Madrid at their Bernabeu stadium (1D 2L) #fcblive [via lesportiu]
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-23 17:15
Håller med att många här inne borde tagga ner med R.Madrid hånet till 15% :-)... Det kan bita oss i arslet i vårterminen om vi står där med noll titlar. Förstår er ändå lite gran inte för att jag orkar eller har lust med att hugga ner dem.

Det här med att vi ska värva i Januari:
Hmmm,,, Är inte sugen på det alls längre. Var sugen på Nolito men vill han vara en del av rotationen Lucho gillar så är han mer än välkommen för rätt pris.
Det skulle vara så dumt för Barca att värva nu i vinteruppehållet. De har ju Arda, vidal och Vermaellen som får ny chans igen. Låt de här grabbarna komma in i laget ordentligt i resten av säsongen. På sommaren kan man stärka där det behövs mest.

Om Vermaellen och Bartra inte levererar skulle jag vilja att Barca värvade en världsklass mittback.

FC Barcelona - More than a Treble (HD)***
Hittade det senaste dokumentären om FC Barcelona igår ikväll. Kommentatorn är ingen annan än vår kära Belletti som avgjorde mot Arsenal 2006 cl final.
(Obs) har inte koll om någon redan har länkat den hit.
Barcelona enkos
2015-11-23 17:08
Som jag förstår det så vill Messi att Barca ska värva Dybala
Barcelona enkos
2015-11-23 17:04
Har svårt att se att Perez skulle sparka Benitez efter bara några månader på posten. Det skulle betyda att Perez sparkade sig själv och erkäna sitt stora misstag att ens anställa honom.. Med andra ord vore det att göra självmål.
Barcelona 1.70-ligan
2015-11-23 17:03
@barcastuff: Luis Enrique: "January transfer window? You always want to strengthen your team in a transfer window, and that's what we'll try to do." Räcker det inte med Vidal och Arda ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-11-23 17:03
Jag är tidig idag. Låt mig tänka på ett skämt. Real Madrid! Det har blivit en årlig tradition numera för Real att bli förnedrade. 04/05 Barcelona 3-0 Real Madrid Ligan. 05/06 Zaragoza 6-1 Real Madrid CdR 05/06 Real Madrid 0-3 Barcelona ligan. 08/09 Liverpool 4-0 Real Madrid Cl. 08/09 Real Madrid 2-6 Barcelona ligan. 09/10 Alcorcon 4-0 Real Madrid cdR 10/11 Barcelona 5-0 Real Madrid ligan. 11/12 Real Madrid 1-3 Real Madrid ligan. 12/13 Dortmund 4-1 Real Madrid Cl. 13/14 Dortmund 2-0 Real Cl ( kunde slutat 6-0) 14/15 Atletico 4-0 Real Madrid ligan. 15/16 Real Madrid 0-4 Barcelona ligan. Den årliga traditionen där vi ser hur Real blir förnedrade gång på gång är tom en större tradition än att åka flumride på Liseberg. -———----- Nej nog om detta nu blickar vi mot Roma!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-11-23 17:01
Måste ta och hylla Alba lite, satt och kollade på lite statistik från matchen och insåg att den spelare med mest touch och bollkontakt i El Classico var Jordi Alba.

Han hade 90 touches på bollen , för att jämföra hade Bale, Ronaldo och Benzema ungefär 110 touches ihop , imponerade av Jordi.

En assist och inga misstag från honom, en av de bästa matcherna från honom denna säsong ! Tillsammans med Alaba är han utan tvekan världens bästa vänsterback för tillfället.
Barcelona Gio Style
2015-11-23 16:50
@Andresito:

Vi behöver inte Pjanic just nu tycker jag, faktiskt så behöver vi ingen spelare alls.
Vi har krigat igenom den svåra perioden med skador och avstängda spelare (Arda, Vidal).
Rafinha har förlängt och det finns bra sparkapital i Halilovic och Denis Suarez.

Enda skulle väl vara en bättre backup till anfallet men Arda och Vidal klarar det säkert helt okej där med.
Barcelona Gio Style
2015-11-23 16:45
Hur orkar ni lägga så mycket fokus på Real?
Trots att Xaviesta påpekade det inatt så handlar fortfarande 8 av 10 inlägg om dem. Inte bara det, alla upprepar samma sak.
Hur dålig Ronaldo är, hybrisen, , hur korkade fansen är, divor osv osv.

Stort tack till er som väljer att fokusera på Barca istället, uppskattas mycket av sånna som mig som mestadels läser här inne.
Barcelona L!VOZ
2015-11-23 16:37
@Liunil Masse:

Deal with it
Barcelona Andresito
2015-11-23 16:37
[QUOTE=enkos]Gazeta delo sport hävdar att Barca vill värva Pjanic för 40 miljoner euro [/QUOTE] Nuförtiden hävdar många tidningar väldigt mycket. Dessutom har Barca inte råd med Pjanic i januari. Känns inte lönt att diskutera rykten vid denna tidpunkt då det inte finns någon som helst substans i det.
Barcelona Barclasico
2015-11-23 16:15
Alves: “No questions from Marca or AS - don’t waste your time asking me questions. I’m like Mourinho, I only speak with your boss.” Vilken king!
Barcelona Bentley King
2015-11-23 15:26
Real fansen kan trösta sig själva med alla lögner i världen. Alla som såg matchen som ser highlightsen har sett hur totalt utspelade de blev! De har aldrig och kommer aldrig erkänna Barcelonas dominans och storhet. Lite sorgligt faktiskt, när vi Barca supportrar alltid kan erkänna när vi blivit utspelade. Fansen är precis som klubben och Ronaldo. Tror att de är bäst utan att göra något på plan
Barcelona LegendenN10
2015-11-23 15:12
Neymar Jr, De tröstar sig själva med råttiga ursäkter men innerst inne vet de sanningen Det svider för de att erkänna, att Barcelona är världens bästa lag just nu, regerande trippel mästare ;) aja, låt de tro vad de vill, hela världen såg hur vi utklassade, förnedrade de, spelmässigt överlägsenhet av oss, tiki tak, bom bam bang bang.
Barcelona Mdawg
2015-11-23 15:06
@FCBarcelona: "Rafinha signs extension with Barça through to 2020 #FCBLive "
Barcelona neymar JR
2015-11-23 14:58
Det mest komiska med Madrid fans är att dom rättfärdigar spelarnas beteende ifall dom "medvetet" gick ut för att förlora el classico för att få bort benitez. Sug på den karamellen en stund och inse hur sinnessjukt mycket otur dom har när dom försöker tänka Nog om Madrid bara störande med deras patetiska ursäkter till varför Barcelona körde över dom. Ha lite stolthet och ta det som en man Oavsett vad som sker därborta så kommer det gynna oss :) ------------ Jag vågar nästan hoppas på att samper kommer få starta imorgon. Mittfältarna behöver verkligen vila och det kommer ske rotationer där
Barcelona enkos
2015-11-23 14:54
Gazeta delo sport hävdar att Barca vill värva Pjanic för 40 miljoner euro
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-23 14:46
Benitez grät för 4 månader sen över att han fått bli Madrids coach, hans barndomslag. Det vore inget annat än säsongens största skandal att sparka Benitez i det här skedet, så mycket kan inte ens Perez skämma ut sig själv, klubben och Benitez. Det sänder fel signaler även till Zidane och andra.

Det kan vara enda sättet att rädda säsongen. Men vem räddar nästa och nästnästa säsong med sådan ledning? Jag tror Perez kommer att ge stöd till Benitez, winwin för Barca.
Barcelona Vampíro
2015-11-23 14:33
Alright lägger den historiska utklassningen åt sidan och blickar framåt mot Roma imorgon. Jag vill faktiskt se Leo börja på bänken igenn om det nu är möjligt. Han är bevisligen inte helt 100 ännu så det hade varit onödigt att kasta in honom mot ett Roma som lär kriga i 90 min. Ge honom en halvlek igen och starta med Roberto på samma position. Frågan är dock hur det är med Rakitic, han såg riktigt bra ut i lördags men han hat haft en del skador sista tiden. Tror dock han klarar minst en timme igen så håller tummarna, efter det kan man göra samma switcheroo med Messi igen. I backlinjen är det fan i mig dags att spela in Vermaelen nu när Mascherano är småskadad. Han värvades väl ändå in av en anledning och har så här långt efter en och en halv säsong endast spelat 3-4 matcher vilket är ett fiasko av episka proportioner. Matcha honom bredvid Piqué annars kan man lika gärna riva hans kontrakt för detta håller inte. Ter Stegen kommer förhoppningsvis vara på hugget också efter att Bravo gjort sin bästa match(Valencia hemma?) i Barçatröjan. Dags för Barça att döda gruppen samtidigt som man trycker dit Roma rejält. Har inget emot klubben men det är en princip sak, för Rafinha om inte annat. Visca!
Barcelona LegendenN10
2015-11-23 14:32
Det var länge sen man skrev här men har kollat genom forumet varje dag. Vad var det vi fick uppleva i lördags? jo en match där vi totalt körde över och förnedrade real nåt grovt på deras egen hemmaborg. Sergi Roberto var bättre än Modric o kros tillsammans . Neymar lekte med högerbacken i real, danila, Suarez åt upp ramos o varan och la de sen i sin ficka. INIESTA, världens överlägset bästa mittfältare när det väl gäller. Modric borde lära sig av mästaren. Luis Enrique taktiskt manglade benitez. Hela världen såg ännu en gång i modern tid hur barca läxade upp real. Vi kunde ha vunnit med 10-0 så överlägsna var vi. # Vi manglade de utan genom tidernas bästa spelare - Legenden Messi. ***Benitez hit benitez dit, Mourinhoe fick också pisk med 5-0 i baken i sitt första el clasico. Real hade inte vunnit i lördags även om världens bästa tränare - Pep Guardiola var deras tränare. Vi vi fullständigt ströp dem och lät de inte andas. vi stack kniven i hjärtat på de och vred om. Vi lät inte penaldo filma till sig straff. Barca återigen i modern tid, förnedrar och kör över madrid. Vi förlamade real att de mest stod och titta på vår underbara fotbolls lektion än de skulle kämpa. Det var ingens fel att real blev något pinsamt förnedrade, vi körde över ryggraden på de. benitez penaldo perez marca alla är i krig. Barca visade igår hur en RIKTIG förnedring går till!!! real spelarna kunde inte ens behålla bollen innan vi ströp de. vi spelade ut de spelmässigt och resultatet borde vara minst 0-7/8 mål. Visca el barca!
Barcelona Lionel Messi n10
2015-11-23 13:49
Vad mycket kaos vår vinst mot dom på Bernabeu har skapat det är sinnes. Sägs att omklädningsrummet är förlorat och att benitez kanske ryker. Tycker mer att hela deras startelva borde ryka så mycket som vi förnedra dom. Annars Cules hur tycker ni vi ska ställa upp mot Roma? Själv tycker jag att vår startelva på Bernabeu var klockren och hade gärna velat se den mot Roma också med en Messi hela andra halvlek.
Barcelona Junta Dimision
2015-11-23 13:33
Verkar som att Benitez fått sparken, Real Madrid har tillkallat PK 19.30 ikväll. Edit. Inte bekräftat att han är sparkad, utan bara mina egna spekulationer. Det som flödar runt på twitter är att Perez ska ge Benitez sitt stöd i pressen.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-23 12:37
Vi fullständigt kör över råttorna nu kmr de ursäkter?snälla vi har 3 vinster dom senaste 4 Clasicon i ligan. Haha jag njuter för stunden
Barcelona Junta Dimision
2015-11-23 12:25
@B-Guden:
Glöm inte att de hade 22 raka förra säsongen, alltså förtjänade de trippeln och inte vi. Obs. är sarkastisk.
Barcelona B-Guden
2015-11-23 12:23
@Blaugrana91:

Och det roliga med att dom påpekar att deras trupp är bäst på papperet när det laget inte ens vann en enda titel förra säsongen.
Men så har det varit alla år, dom har alltid haft bästa spelarna, bästa tränaren förutom efter säsongerna och deras president är också bäst,

Bara otur liksom att titlarna inte ramlar in
Barcelona Liunil Masse
2015-11-23 12:13
@barcabstuff: Samper, who is training with the first team today, could get called up for the Champions League game against Roma tomorrow. [sport] Först 0-4 och nu detta. It's too much! :D
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-23 12:05
[QUOTE=Blaugrana91]Jag förstår mig inte på folket i puertan, hur kan man efter att ha blivit fullständigt förnedrade och krossade på hemmaplan fortfarande sitta och påstå att man har världens bästa lag på pappret??? Det är bortom all logik... Ni har varken världens bästa lag på pappret eller i verkligheten, inse! [/QUOTE] det roliga är om man läser deras inlägg från april - May månad så kräver alla att gubb jäveln sparkas, Ancelotti. nu 6 månader senare sitter de alla där och vill ha honom tillbaka hahahaha
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-23 12:03
Former captain Puyol will start a new sports agency firm this week. He has a deal with Marc Bartra (24) to become his new agent. [md]
Barcelona Blaugrana91
2015-11-23 11:45
Jag förstår mig inte på folket i puertan, hur kan man efter att ha blivit fullständigt förnedrade och krossade på hemmaplan fortfarande sitta och påstå att man har världens bästa lag på pappret??? Det är bortom all logik... Ni har varken världens bästa lag på pappret eller i verkligheten, inse!
Barcelona papillon
2015-11-23 11:25
1899

Herregud, var är markeringen på cristiano i sek 50?
Annons: