/spanien/barcelona/forum/16439.aspx/spanien/barcelona/forum/16439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mr. Onuritos
2009-12-09 18:26
V.Valdes (MQUC3)
Visst har vi ingen historia som kan jämföras med eran men okej ska vi gå efter historia så skulle väll Real Madrid, Milan och Liverpool vara överlägsna er i CL eller? Nej jag skiter i Historia men du drog upp det. Chelsea skriver historia nu medans ni kollar på. PL är våran och i år är CL det också!
Barcelona Hetfield
2009-12-09 18:23
Jag ber om ursäkt för hela "Chelsea" diskussionen

Mr.Onuritos

Ni är väldigt bra, men frågan är hur bra ni är mot lag som har snabbt spel, kommer då Chelsea blytunga mittfält orka med det?
Mr. Onuritos
2009-12-09 18:22
Lugna dig nu om du inte vill bli spärrad! Du är varnad. /Mod
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-12-09 18:22
Mr. Onuritos.

Fuck off Chelsea FC, You aint got no history...

Se så, ingen bryr sig vad Chelsea presterar i England, du har kommit till fel del på europakartan mate.
Vi har match snart och tror att alla här skiter blanka fan i vad ni har presterat mot Arsenal-U och Wolverhampton.
Mr. Onuritos
2009-12-09 18:20
Mojito
Så du menar att ni spelar aldrig dåligt? Driver du?!

Okej visst vi förlorade mot City men varför tänker inte du på dessa resultat?

CHELSEA-LIVERPOOL 2-0
CHELSEA-UNITED-1-0
ARSENAL-CHELSEA-0-3
CHELSEA- ATLM M- 4-0
CHELSEA-BOLTON-4-0
BOLTON-CHELSEA- 0-4
CHELSEA-WOLVERHAMTON- 4-0

Men visst hitta du två tre matcher som vi har spelat dåligt.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-09 18:18
För några dagar sen så var Gerrard bättre än Xavi idag är Lampard bättre än Xavi Hernandez Creus.

Jag undrar om ni har sett Xavi spela en match ?
Barcelona Mojito
2009-12-09 18:14
Mr. Onuritos

Härligt att du inte ser något som helst hot mot er i CL, särsklit som ni blev utspelade av Man City i 75 minuter senast.
Det kan hända igen, mot betydligt bättre motstånd, så jag föreslår att du är lite mer ödmjuk ;-)
Barcelona Den vise
2009-12-09 18:13
Mr. Onuritos

Nämn aldrig xavi och lampard i samma mening. Lampard är mycket sämre än xavi det ska du ha jävligt klart för dig. Xavi spelar i en egen division och kan inte jämföras med någon mittfältare om sanningen ska fram.

Lampard är bra men han och alla andra så kallade kreativa mittfältare kan inte jämföra sig med xavi. Hans spelförståelse saknar motstycke i fotbollsvärlden. Kan bara nämna en spelare som skulle kunna nämnas och det är riquelme.

Och det var när han var i storform i villareal. Annars så är han helt outstanding..
Mr. Onuritos
2009-12-09 18:13
Pedrito
Är du seriös? Vi tog United i år och kommer att göra det igen. Jag vill personligen att vi mötts nu så fort som möjligt. Vi skulle ta er utan problem. Glöm inte att ni har svårt att ta er vidare i CL gruppspel. Jag hoppas att vi möts snart.
Barcelona Pedrito
2009-12-09 18:09
Ämne: Hetfield
Du skriver....
Tror att ni är mer beroende av drogba än vi av messi. Utan drogba tvingas ni till en sån defensiv fotboll som ni visserligen behärskar kanske bäst i världen... Tror varken chelsea rår på United eller barca i år heller.
Barcelona Mojito
2009-12-09 18:08
Yaya använder inte sin snabbhet på samma sätt som t ex Essien och Lass Diarra. Detta eftersom Barca har ett större bollinnehav i sina matcher och har högre press än Chelsea och Real, lag som helt låter sina mittfältare ta hand om presspelet och aggressiviteten.
Därför visas inte hela Yayas register upp och de andra spelarnas "rivighet" kan få det att se ut som att de är bättre i det avseendet.

Yayas spelsinne och passsningsspel samt beslutsförmåga värderas högre i Barca och där kan man tycka att han överglänser sina konkurrenter. Samma sak här dock, de har inte till uppgift att fördela korta bollar på samma sätt som Yaya, därmed inte sagt att de inte besitter egenskapen.

Summerat är det svårt att skilja på dessa herrar, men personligen håller jag Essien ett snäpp högre än Yaya, och Lassana ytterligare ett snäpp lägre.
Mr. Onuritos
2009-12-09 18:04
Hetfield
Du skriver att det är ej konstigt att Chelsea har tagit sig till Semi och Final. Min vän, har du koll på Chelsea och CL? Du skriver att Juventus inte var med? Men hur bra än Juventus är skulle dom aldrig kunna rubba oss. Vi var ju bättre än er förra året. Vi har alltid varit nära o vinna CL. Jag ser ingen som helst hot för oss i år. Inte ens ni faktiskt. Visst är Barcelona starka men inte lika starka som förra året och i år är Chelsea mycket starkare än tidigare. Ni säger Chelsea utan Drogba är inget?! Alltså vad är ni utan Messi? Visst skulle ni klara er ändå. Samma sak från våran sida. Våra 3 första CL var utan Drogba glöm ej det!

Essien vs Toure.
ESSIEN: SKOTTEN,SNABBARE,PASSNINGAR,MÅL
TOURE: TEKNIK,STYRKA,SKOTT

Jag tycker Essien är just nu kanske den bästa mittfältaren i Europa med Xavi och Iniesta och Fabregas.
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
2009-12-09 18:04
Onuritos

Du gör det svårt att diskutera när du genast försöker förlöjliga ena partens åsikt. Du började konkret, fortsätt med det istället så slipper vi sura miner i forumet !

Visst Essien är snabbare och gör fler mål, Skottet tycker jag båda behärskar. Målen förklaras ju enkelt och det är för att Yaya ska vara mer defensiv än Essien. Jag tycker att Yaya besitter finare teknik och är säkrare defensivt. Sedan så är Essien farligare framåt och därför ser ajg att det jämnar ut sig.
Barcelona Pedrito
2009-12-09 18:02
konstigt.. Efter segern mot inter skrev alla tidningar speciellt de svenska att barca var i praktiken klara. Nu är det helt plötslig ödesmatch final osv.... Skönt att vi har pep som alltid har respekt..
Barcelona Den vise
2009-12-09 17:57
FCB
Jag tycker att essien är en komplett mittfältare som är mycket kreativ offensivt och även fläckfri defensivt. Essien är mångt och mycket bättre spetsegenskaper än yaya har. Killen gör verkligen inte bort sig på någon position på plan.
Mr. Onuritos
2009-12-09 17:56
FCB(R.I.P PUERTA)
Essien har bättre skott, Essien är snabbare och Essien gör flera mål varje säsong. Driver ni genom att jämnföra Essien med Yaya? Visst är Yaya bra men Essien är för fan bättre. Specielt i år.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-09 17:56
Angående Yaya vs Essien diskutionen så tycker jag personligen att Toure är den bästa defensiva mittfältaren i världen. Men Essien är inte så där jätte långt bakom.

Sen så tycker jag också att Chelsea verkligen blir att räkna med i CL i år. Dom har verkligen fått igång spelet och leder ligan med jag tror att det är 3 poäng. Men som jag ser det just nu så är Barcelona fortfarande favoriter till titeln. CL kommer i år att stå mellan 3 lag: Manchester United, Chelsea och Barcelona. Möjligen att Real också kan blanda sig in där.
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
2009-12-09 17:51
Den vise

Jag förstår att det kan låta som att jag är färgad och det kanske jag är, men jag är helt ärlig när jag säger att jag itne kan se skillnaden mellan Yaya och Essien möjligen att Essien är lite snabbare. Det kompletterar Yaya med sin fina teknik . Vad gör essien så mycker bättre om jag får fråga?

Ps. Nicket ändrat.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-09 17:48
Jag gråter av glädje när jag ser detta. HERREGUD

Josep "Pep" Guardiola

kolla på *länken*
Barcelona BlueRed
2009-12-09 17:46
Rambla

Holländsk tidning, så var det. Tack. :)

Jag är inte helt säker på att dem kommer få sitt straff (om inte du har någon källa som säger att den bara är upphävt fram till vintern). UEFA viker ner sig för allt.
Barcelona Den vise
2009-12-09 17:45
Barca 1

Jag håller absolut inte med men jag vill bara påpeka att man inte skall vara så färgad när det gäller ens egna spelare. Bara för att essien inte spelar i barca betyder det inte per automatik att killen är sämre än yaya.

Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-09 17:42
Ämne: L.A.M. Nr 10

Jag....
Jag tror att Suarez är en bra mycket bättre spelare än Pedro.
Tyvärr tror jag inte att Pedro kommer att utvecklas så mycket mer än så här. Barcelona skulle behöva Suarez. Han kan utveclas till en mycket bra spelare. Han kommer dessutom utvecklas mycket snabbare bättre om han får spela i en av världens bästa ligor istället för den mediokra holländska ligan.
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2009-12-09 17:42
Den vise

I mina ögon så är Yaya och Essien på samma nivå. Du behöver absolut inte hålla med , men jag tycker att Yaya under det senaste året tog ikapp försprånget Essien hade på honom.
2009-12-09 17:39
Hetfield

Håller med om att Chelsea utan Drogba blir ett helt annat lag, men jag håller inte med om att de blir helt uddlösa. Chelsea har en bred trupp och en bra tränare som lätt kan göra att saknaden av drogba minimeras.

För att vinna CL krävs flyt och om Chelsea lyckas hålla sig någorlunda skadefria så tror jag att de blir riktigt farliga i år. Av alla lag som är vidare i år (bortsett ifrån barca) så ser jag inte något lag som kan rubba Chelsea.

Ang Man U så ser jag bara att de har tappat sin styrka. De sålde Ronaldo, Tevez utan att riktigt ersätta dem. Vad händer om Rooney går sönder?
Barcelona DanneDahlgreen
2009-12-09 17:34
Ikväll blir det vinst
Barcelona Den vise
2009-12-09 17:34
Barca 1
"Jag håller med om att Kalou inte håller, men å andra sidan så har de Essien(den enda som kan hålla samma klass som Yaya"

Du behöver inte överdriva med det påståendet. Yaya i all ära men han håller knappast samma niva som essien. Han har aldrig varit bättre än essien och lär heller inte bli det de närmsta åren.
Lite löjligt att du skriver när essien håller samma nivå som yaya..
2009-12-09 17:30
L.A.M. Nr 10

Jag har inte heller den bästa kollen på Suarez men av det jag har sett så är medioker. Han brukar ösa in mål för ett lag som dominerar de flesta av deras matcher så egentligen är det inte konstigt att han sprutar in mål.

Huntelaar var ju också en målspottare i Ajax , men just nu så bänkas han utav Borriello. Det jag vill komma fram till är att holländska ligan har blivit såpass dålig att det är svårt att bedöma spelare därifrån.
Barcelona Hetfield
2009-12-09 17:30
Barca #1

Jag ska säga till dig varför Chelsea inte kommer att vinna CL iår, och här är svaret:
Chelsea utan Drogba, är som bröd utan korv.
När Drogba är borta så är laget utan kraft

Och du nämner att Chelsea har varit i semifinal och final de senaste två åren, men hur har konkurransen varit de senaste åren?
Vi snackar om Juventus som består av mediokra spelare (och som har just spelat serie B fotboll), Inter som inte har snabbhet i laget, Milan (ja, jag behöver inte utveckla), och det är väl bara Barcelona som har kunnat hota de utöver de engelska lagen de senaste 2-3 åren

Så nej, jag håller inte med om att Chelsea är SÅ bra, de saknar tyvärr snabbhet i laget när mittfältet består av sega , tunga spelare. I mina ögon så är det Man U (igen) som står ivägen
2009-12-09 17:24
Hetfield

Tycker att du pådriver en väldigt intressant diskussion, men jag kan tyvärr inte hålla med dig om att chelsea behöver spelare för att vinna CL.

Chelsea har de senaste två åren vart i en final och en semi. Under Mourinho lyckades de aldrig vinna något eftersom KONTINUITETEN som behövdes aldrig fanns. Nu har de i två säsonger haft i stort sett samma trupp eller åtminstone samma stomme.

Visserligen så har Chelsea väldigt gamla spelare, men det betyder absolut inte att spelarna är "slut". Anelka har börjat prestera igen, Drogba är det anfallsmonstret alla försvar fruktar. Jag håller med om att Kalou inte håller, men å andra sidan så har de Essien(den enda som kan hålla samma klass som Yaya) , Lampard och får de bara igång Joe Cole så kommer de att ha ett helt makalöst lag.

De brukar oftast räcka med att man har de två övre faktorerna dvs kontinuitet och bra spelartrupp. Lägg därtill en hunger som inte finns hos de andra lagen. Det jag syftar på är t.ex. John terry som missade en straff i finalen eller hela laget som kanske kände sig berövade på en finalplats förra året.

Det min kära broder räcker långt för att kunna vinna CL titeln och för att vara helt ärlig så tror jag att Chelsea är de enda som kan stoppa oss från att ta hem CL igen.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-09 17:19
Jag vet inte så mycket om Suarez, men av vad jag har hört så verkar han vara en grym spelare som kan bli riktigt bra.
Vet inte om han någon gång skulle kunna bli en nyckelspelare i Barca. Men det skulle i alla fall vara roligt om vi testade honom.

Vi skulle kunna köpa honom och sedan låna ut honom till exempelvis något mittenlag i Spanien. Sen om han är bra nog så kan han ta Henrys plats i startelvan. Fast konkuransen är stentuff. Vi har både Pedro och Bojan som aspirerar på en startplats där.

Annons: