/spanien/barcelona/forum/16432.aspx/spanien/barcelona/forum/16432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2009-12-07 21:03
LFC/kaya9:

Du är ung och jag gissar att dina kompisar med.
Och ni tror kanske att fotbollen börjat för typ 3 år sedan.

På länken kan du se en katalansk fotbollslektion på Anfield. Så kan man OCKSå spela fotboll, kanske inte i engalnd.

Matchen är från 2001, bara så du vet.
Och vet du vem det är som ger den långa assisten till Overmars vid målet?

Han heter Xavi.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-07 20:54
★Barca★

Du kanske blir nöjd, jag blir absolut inte det.
Varför?
Jo för att vi redan har en tunn trupp, att byta två spelare mitt under en pågående säsong låter inte bra. I slutändan så kommer vi fortfarande ha en tunn trupp.
Ska vi köpa spelare så ska vi fan inte byta, Laporta och Txiki borde veta det nu.
Vi måste köpa in fler spelare så Pep inte känner sig tvingad och spela med sina bästa spelare varje match, och då vi bara har 2 målskyttar i dagens Barca. Jag räknar bort Henry för att han har inte kommit igång än, utan Zlatan ser det lite trist ut det där uppe.

Köp in fler spelare UTAN att sälja några, tycker att Gudjohnsen förra säsongen tillsammans med Caceres mfl var mycket bra spelare och stoppa in i en "enkel" match, vi vågade.

Nu känns det som om matchen måste vara avgjord och matchklockan måste ticka upp mot 85match minuten för att Pep ska göra ett par byten.
Inte undra på att Messi och Zlatan blir lite småskadade då och då.
Barcelona petersays
2009-12-07 20:53
"Tycker att du letar efter problem som inte finns i det här fallet."

Kan så vara. Kanske är jag bara bara lite uttråkad över hur få chanser cantera-spelarna fått denna säsong. Det har jag iofs fystränarna att skylla på eftersom dom ser till att hålla alla ordinarie spelare hela :P
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-12-07 20:44
Ämne: Vad tror ni Ibra och....
Zlatan har nog lätt att lära båda, han är ju styv på italienska. Fast jag vill minnas att jag redan sett en intervju med honom där han talar castellano, dvs det vi kallar spanska.
Barcelona ★Barca★
2009-12-07 20:38
Låna ut Bojan till Ajax. Så får vi Suarez då är vi nöjda:)
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-12-07 20:34
petersays//

En utlåning av Bojan är helt rätt. Dock har jag svårt att se ett lag av arsenals dignitet nöja sig med att låna spelare. Isf med en utköpsklausul inblandat. Ajax hade annars varit ett perfekt lag att låna ut honom till med sitt snarlika spelsätt.
Barcelona tarrak
2009-12-07 20:31
Ämne: Fast sannolikheten a....
Klart att han inte tar med 30 pers, det var bara för att illustrera hur konstig din idé om att Milito och Chygs medverkan utesluter andra spelare. Hade Pep tyckt att någon av Atlètic-spelarna skulle vara mogna för att ersätta exempelvis Puyol eller Piqué i matchen så hade de säkert varit med, men nu gör han förmodligen hellre interna rokader som att flytta ner Yaya eller in med Abidal istället för en oprövad Fontas eller Muniesa. Tycker att du letar efter problem som inte finns i det här fallet.
Barcelona Pedrito
2009-12-07 20:31
Alves snabbhet kommer nog behövas i den matchen. Då kan vi styra spelet på ett effektivare sätt med snabba kontrinar på messi och ibra.
Barcelona petersays
2009-12-07 20:26
Allvarligt liksom. Vi åker dit med Alves, Puyol, Pique, Marquez, Abidal och Maxwell.

Alves missade dagens träning pga en känning, Chygy får inte spela, Marquez är i usel form, Milito har inte spelat en match på 18 månader.

Är det då inte bättre att ha med en spelare som Fontás eller Muniesa som kan gå in i truppen om något händer med någon av de ordinarie backarna?
Barcelona Pedrito
2009-12-07 20:20
Arsenal har sagts vara intresserade av bojan förut så det ligger nog viss sanning i rykterna.
Barcelona petersays
2009-12-07 20:13
Vad tror ni förresten om ryktet om att att Wenger vill köpa/låna Bojan nu när han har mycket skador i laget? Tvekar på dess sanningshalt till att börja med. Arsenal har egna ungdomsspelare och Bojan har inte direkt bevisat att han klarar a-lagsfotboll senaste året. Att sälja honom kommer vi aldrig göra, inte en chans. Och jag har svårt att se att ett alg som Arsenal "bara" vill låna en spelare.

Med det sagt, så OM det är ett realistiskt alternativ för klubben och det ligger sanning i ryktena. Vad tros om en situation där vi lånar ut Bojan framm till sommaren samtidigt som vi tar "hem" Keirrison från Benfica?

Bojan skulle förmodligen få fler chanser med Arsenal än han får nu och får väldigt viktig erfarenhet.

Keirrison skulle få träna med spelare som Zlatan, Henry och Messi och få lära sig både språket och spelsystemet samtidigt som han får chansen att bevisa för Pep att han är en spelare för Barca.

Jag skulle inte vara helt främmande för det scenariot.
Barcelona petersays
2009-12-07 20:12
Fast sannolikheten att han tar med 30 spelare är ju inte så stor. Truppen som reser brukar begränsas till 20 man, så jag anser fortfarande att de följer med på bekostnad av någon annan.

Och jag säger inte att någon av ungdomsspelarna ska gå in i startelvan. Utan enbart finans med som reserver _främst_ i det fall att någon blir sjuk/skadas innan 18-mannatruppen spikas. Stor nytta man har av Chygy om Puyol eller Pique åker på feber imorgon kväll.
Barcelona Pedrito
2009-12-07 20:08
Vad tror ni Ibra och Chyg får lära sig först? Katalanska eller spanska?
Barcelona tarrak
2009-12-07 19:59
petersays

Om Pep hade funnit det nödvändigt så hade han kunnat ta med 30 spelare på resan, så det är knappast så att Chyg och Milito är med på någon annans bekostnad.
Barcelona ihefsu
2009-12-07 19:43
Ämne: Nu kom jag på varför....
Aha, där ser man! Jag måste dock säga direkt att så fort de börjar klaga på Abidal så är jag på deras sida, han upphäver alltid mina offsidefällor på FIFA10!

(Bara för att markera vilken nivå diskussionen faktiskt är på...)
Barcelona el Flaco
2009-12-07 19:34
Ämne: 20-mannatruppen till....
petersays/

1. Pep låter säkert Chygrynskiy få följa med till Ukraina för att hjälpa honom integrera sig in i laget. Desto mer tid han tillbringar med sina lagkamrater och lär sig spanska desto bättre.

2. Milito följer med men kommer förmodligen petas eftersom man får endast ha 18 man tillgängliga i en match. I argentinarens fall så vill nog Pep att Milito ska få känna sig vara en del av laget igen. Ser inget fel med det.

3. Matchen mot Dynamo Kiev är alltför viktigt för att lufta spelare som Dos Santos och Thiago. Ser ingen anledning att ta med de då alla våra mittfältare är friska och tillgängliga för spel.
Barcelona petersays
2009-12-07 19:31
Vad tror ni förresten om ryktet om att att Wenger vill köpa/låna Bojan nu när han har mycket skador i laget? Tvekar på dess sanningshalt till att börja med. Arsenal har egna ungdomsspelare och Bojan har inte direkt bevisat att han klarar a-lagsfotboll senaste året. Att sälja honom kommer vi aldrig göra, inte en chans. Och jag har svårt att se att ett alg som Arsenal "bara" vill låna en spelare.

Med det sagt, så OM det är ett realistiskt alternativ för klubben och det ligger sanning i ryktena. Vad tros om en situation där vi lånar ut Bojan framm till sommaren samtidigt som vi tar "hem" Keirrison från Benfica?

Bojan skulle förmodligen få fler chanser med Arsenal än han får nu och får väldigt viktig erfarenhet.

Keirrison skulle få träna med spelare som Zlatan, Henry och Messi och få lära sig både språket och spelsystemet samtidigt som han får chansen att bevisa för Pep att han är en spelare för Barca.

Jag skulle inte vara helt främmande för det scenariot.
Barcelona petersays
2009-12-07 19:26
20-mannatruppen till Kiev-matchen uttagen. Två stora frågetecken är:

1. Varför i h-vete tar man ut Chygy när han är cup-tied?
Vi vet att han kommer hamna utanför och får väl följa med för att pola med dom andra i laget. Men ändå! Ser ju hellre att en spelare som _kan_ hoppa in får vara med utifall nåt otänkbart händer och spelare blir sjuka. Kul att stå i Kiev med en mittfältare sjuk och inte kunna sätta in någon för att Chygy ska få åka med.

2. Milito med på bänken.
Samma sak gäller här. Jag är väldigt glad över att se att Milito är tillbaka. Men är detta verkligen rätt match att inkludera honom i? Han lär ju inte få spela om vi inte har en tremålsledning. Skulle det inte vara mer logiskt att låta honom gå in i nån enklare ligamatch?

Nu kommer det säkert gå vägen ändå, men i don't like it one bit. Både bättre och roligare att ha med cantera-spelare som faktiskt kan få gå in och få känna på några minuter a-lagsfotboll. Dos Santos, Gai, Jeffren, Muniesa, Thiago (som är tillbaka från skadan)....
Barcelona Trippeln
2009-12-07 19:21
Hahaha min spärr är borta!
Barcelona Trippeln
2009-12-07 19:20
test
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-12-07 19:18
Till alla madridistas:
Xavi 4 assist i 6-2 matchen!!!!!!!
Ooooooo den sved va?
Barcelona Larsson1333
2009-12-07 19:07
Jag blir sjukt besviken om vi satsar på mascherano eller robinho.

Satsa ordentligt på att göra toure nöjd om han nu är besviken, han är ju för fan grym! I anfallet så ser jag då hellre pedro, egen produkt med talang.

Tycker vi ska börja snacka värvningar senare beroende på vem som lämnar, dock kanske en rutinerad mittfältare med lite mer spel i sig än t.ex. keita vore skönt att ha i truppen.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-12-07 19:07
Nu kom jag på varför vissa forumtroll med vit tröja är här inne och försöker tala om för oss att Xavi inte är så bra som folk tror.

Förra säsongen tjatade de hela tiden om hur mycket bättre Robben var än Messi. Hur gick det med det? Hur många poäng fick Robben i omröstningen om guldbollen? Och nu har de glömt Robben och fixerar sig vid Ronaldo.

Sedan värvade vi Zlatan och då var han oduglig i deras ögon. Den diskussionen tog han i el Classico och den slutade 1-0 till Zlatan.

Så nu kan de inte dissa Zlatan. Näste man till rakning är alltså Xavi. Inte heller det är så lyckat. Här inne har folk raddat upp argument för att han duger.

Frågan är väl bara. "Who's next"? Iniesta? Dani Alves? Keita? Bojan? Piquet? Abidal? Puyol? Rafa Marques? Henry? Det slutar väl med att Valdes kanske inte riktigt matchar Casillas. Jag säger inte emot ännu men det är inte långt ifrån.
MF Doom
2009-12-07 19:04
Kaka har återligen hamnat på Fifas lista över 5 bästa spelare. Dom andra var Leo, Iniesta, Xavi och Ronaldo.

Kaka spelade inte Champions League förra året, åkte tidigt ut i UEFA cupen med sitt Milan. Gjorde 15/16 mål under hela säsongen, varav hälften var på straff. Det ända han vann var kalle andra cupen - Confederation Cup.

Hur kommer det sig att han finns med på denna lista? Jag menar, det finns spelare som presterade bättre förra året. Detta är en fruktansvärd gåta för mig. Även så hög placering på Ballon d’Or omröstningen. Fan, det kan ju inte räcka med en CL vinst 2007 där man gjorde 4 bra matcher.
2009-12-07 18:59
el Flaco

Dessutom så bör inte madrid fansen jubla över att Kaká och Ronaldo är nominerade till titeln då de prestationer som räknas är från förra säsongen.
Då hade ingen av dessa spelare någonting med Real och göra förutom pengarna i plånboken.
Barcelona marcus (barca)
2009-12-07 18:55
LFC/ Kaya 9

Gerrard är troligtvis viktigare för sitt liverpool än vad Xavi är för Barcelona men det beror mest på Liverpools bredd.

Jag kan hålla med om att Gerrard har ett lite bredare register sett till dom defensiva kvalitéerna men Xavis spets med ett passningspel kan ingen annan mittfältare i världen jämföra sig med. Hade jag bytt gerrard mot Xavi? Inte en chans. Samtidigt hade Liverpool inte bytt heller.

Gerrard passar som handen i handsken i Liverpool och likadant gör Xavi i barcelona.

Jag undrar hur stor vår lille spanjor varit om han fått testa på spel i engelskan ligan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-07 18:55
Messi, Xavi, Iniesta, Ronaldo, Kaka

Allt annat än den ordningen vore ett skämt från förbundskaptenerna och lagkaptenerna..
Barcelona Barca Barca
2009-12-07 18:54
LFC/ Kaya 9:
Haha!

"Xavi har vunnit EM med spanien, det är det enda man kan kolla vid landslagssammanhang...."

Vad har Gerrard vunnit då? han har inte ens vunnit över Sverige i landslagssammanhang. Ska vi kolla dessutom vad Gerrard och Xavi har vunnit under sin karriär? Det ända Gerrard har vunnit är Champions League sen är det inget mer.
Barcelona el Flaco
2009-12-07 18:52
H.Alavi/

Du har rätt. Vi kan väl istället konstatera att Messi, Xavi och Iniesta är tre av de fem nominerade till FIFA World Player.

De övriga två är C. Ronaldo och Kaká och priset delas ut den 21 december. Fråga mig dock inte varför Kaká är med bland Top 5.
2009-12-07 18:45
el Flaco

Dina epic-fail bilder slutar aldrig med att liva upp stämningen ;)
Bara och strunta i hans inlägg, vi ska vara tacksamma över att vi inte har Guti ;)
Annons: