/spanien/barcelona/forum/16431.aspx/spanien/barcelona/forum/16431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-12-12 12:33
Helt hundra på att Yaya startar idag med tanke på hur hårt Busi matchas på sistone. Dessutom behöver laget en Yaya med match i benen inför klubblags-VM.

Chryg eller Marques bör få chansen i backlinjen.

Sen är frågan om inte Bojan är värd minst en halvtimme idag.
Barcelona Yaya24
2009-12-12 12:13
Spelar inte Toure idag, så kommer jag åka ner till Barcelona och misshandla Guardiola.
Barcelona ★Barca★
2009-12-12 12:12
Nu börjar Robinho snacket. Har varit tyst än stund.
Barcelona lameG^
2009-12-12 11:33
Jag hoppas på denna uppställning:

Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Xavi Yaya Iniesta
Bojan Ibra Henry

Men kommer säkert bli Pedro istället för bojan och Busquets istället för yaya.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-12-12 11:25
Don Arbas//

Förstår inte riktigt:/. Om vi nu inte skall köpa in någon i Henrys ställe vrf göra oss av med honom? Pedro kan väll spelas in som startman ändå? Bättre då att ha någon (Henry) som backup. För inte tror du väl att t:ex Asoulin eller någon är i nivå med Henry än? Så vad du verkligen menar är då att vi avsiktligt skall försvaga truppen för att satsa på våra egna ungdomar?

Inte barcas meodi min vän;) Måhända Ajax men inte våran. Barca skall ha världens bästa spelare oavsett om det är talanger eller inköpta stjärnor!
Barcelona lameG^
2009-12-12 11:21
Snälla, sluta säga att sälja Henry och Köpa Cesc osv. Vi är mitt inne i en säsong och varför köpa och sälja nu. Vi har en trupp som ska klara av det vi vill vinna denna säsong och resten om vem som ska köpas å säljas sker i sommar!!

Är det inte någon som hålle med mig att det blir tjatit med detta snack hela tiden?
Barcelona Don Arbas
2009-12-12 08:37
Vilket omkläningsrum barca har..e nog de grymmaste jag sett av alla topplag =) för övrigt...när de gäller henry´s framtid..SÄLJ HAN!! Inte för att henry är dålig på nått sätt..men han kommer nog inte att bli lika bra som innan...och han tappar i värde..så medan vi kan få en fin peng för han så tycker jag att man ska sälja, defenitivt köra in pedro i startelvan..han kan ju bli riktigt bra..köpa en världsstjärna för att ersätta henry tycker jag är fel. Barcas signum är ju att alltid ha många bra spelare från den egna skolan..Barca är ett LAG, Viktigt att inte sjunka in i r.madrids värld även om man har ton med pengar att punga ut. Stolthet, Ödmjukhet, Respekt! BARCA!
Real Madrid Pierre13#
2009-12-12 02:00
DM1982

bra skrivet. Så jag känner själv. Men ronaldhino i storform är faktist bättre än Maradona. Varade inte så "länge" bara. Annars hade han vart år hundradets spelare. Sen vill jag nämna Roberto Baggio som en väldigt viktig spelare både för sitt lag och landslag. Dåtidens Xavi fast mer mål
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-12 00:13
Hetfield

Nej menar inte så, förlåt om jag var otydlig.
Menade att Henry har mycket att ge och vi alla vet hur bra han är i sin goda form, säsongen är fortfarande ung.
Barcelona Hetfield
2009-12-12 00:01
H.Alavi

Det handlar inte längre om sånt, jag vill inte hamna i hela Milan träsket, dvs. "vi släpper aldrig spelare trots att de börjar bli en börda". Jag uppskattar det Henry har gjort för oss, men han har vunnit det mesta, så det är dags för honom att gå vidare så att vi kan få in nytt blod
Det jag hoppas på är att ledningen gör en "Ronaldinho" värvning, dvs. att man värvar en het spelare som är på väg uppåt, inte en "klar" stjärna
Då försvinner direkt köpet av Ribery i mina ögon
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-12-11 23:46
Hahahah, känner mig som en liten pojke vid jul.
Har precis bokat biljetter till Inter - AC Milan 24 Januari :D:D:D
Barcelona DM1982
2009-12-11 23:41
Ämne: Den som jämför Zidan....
Även jag håller med. För mig är Maradona den absolut största genom tiderna. Han var den absolut viktigaste spelaren för Argentina under VM-86 och utan honom är jag tveksam till att laget skulle kunna vinna VM. Han var även den viktigaste spelaren för Argentina under VM -90 och även där är jag tveksam till om Argentina skulle kunna komma till final. Sedan var han enormt viktig för Napoli, han är en gud i den staden, och utan honom är jag helt säker på att Napoli inte skulle ha vunnit Serie A två gånger. Kom ihåg att storlagen i norr fick enorma fördelar när de spelade, inte minst när de mötte de fattiga lagen från söder.

Sedan kommer Zidane (även om Pelé kan kvala in som tvåa). En enorm spelare som var en viktig orsak till att Frankrike vann VM och EM, en bragd. Teknisk och stark som få med mycket fina frisparkar.

Messi är ung men han kan komma långt upp på min lista. Vad krävs för det? Det som Maradona och Zidane har gjort, tagit sitt lag till en VM-final och vinna den. Det ser inte direkt lovande ut just nu för Argentina. Iniesta och Xavi är duktiga spelare men Maradona och Zidane är på en annan nivå faktiskt.

Sedan är det nog som Barcanist säger, Zidane spelade i Real och det färgar en del. Precis som många Real-fans tycker att Maradona inte alls var speciellt bra bara för att han har spelat i Barcelona.

Nåväl. Imorgon smäller det och jag vill ha en fet revansch för förlusten på hemmaplan senast mot Enspanyol. Sista matchen på ganska länge för Barca nu i ligan, skulle vara underbart med en vinst. Det finns en stor chans att Real förlorar och då sitter vi i en fin position.
2009-12-11 23:40
Joan Gamper 1899

"detta är hans sista säsong i Barca tyvärr."
Bara för att han är i en dålig form så betyder det inte att han är på väg bort, vilken spelare som helst kan ha en svacka.
Gör han en bra säsong ifrån sig som förra, då tvekar jag inte på att du kommer vilja ha kvar honom :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-11 23:01
Imorgon smäller de vill att Henry kommer igång med målskyttet för detta är hans sista säsong i Barca tyvärr.
2009-12-11 22:34
BlueRed

Oj, tack för rättningen, det var ju Busquets :)
Barcelona Barcanist
2009-12-11 22:20
Den vise

Håller med dig. Zidane var ett monster på plan, precis som Messi är nu för motståndarna.
Zinedine Zidane spelade i Real Madrid, och det är många här som fortfarande har på sig Barca glasögonen vilket leder till att dom jämför Iniesta med Zidane. Iniesta är inte alls dålig på något sätt, en mittfältare av världsklass.. Men Zidane var mycket mer än så..
Hade det vart ombytta roller, d.v.s. att Iniesta nu spelat i Real Madrid och Zidane förut spelat i Barca så kan jag lova att alla här inne hade tyckt att det var en "f*cking disgrace" att jämföra dom två. Zidane är den bättre av dom. Men visst har San Andrés många år kvar.

Visca Barca!
Barcelona Den vise
2009-12-11 22:06
Den som jämför Zidane med iniesta borde skämmas och aldrig yttra sina åsikter om fotboll. Zidane kan verkligen inte jämföras med någon för att det ska vara rättvist. Han har ingen jämlike genom fotbollhistorien.

Först kommer maradona som den bäste genom tiderna och precis under honom så är det zidane. Sen ser man att folk på allvar tror att iniesta ska jämföras med zidane. Det gör mig upprörd att man ens kan lägga de två i samma mening.
Barcelona el Flaco
2009-12-11 21:53
Hetfield/

Minns att jag skrev en krönika om Rijkaard precis efter vi hade vunnit trippeln förra säsongen. Kändes liksom rätt att ge míster Rijkaard ett erkänande. Som du själv skrev, han förtjänade verkligen det.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2009-12-11 21:49
Hetfield. Jag ska se vad jag kan hitta i gamla artiklar och citat som jag har sparat på datorn.

Bästa citatet som jag kommer ihåg från huvudet nu är när Mourinho sa att det fanns många fina teatrar i Barcelona. Enligt honom så filmade alla i Barcelona.

- Det finns en hel del fina teatrar i London också, svarar Rijkaard med.
Barcelona Hetfield
2009-12-11 21:45
Heywood

Menar inte att klanka ner det du skrev om Pep, vilket var grymt! MEN, det vore jättekul att få läsa något liknande om Rijkaard som trots allt vände Barcelonas negativa trend till att bli till giganter
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-11 21:45
Hallå, grabbar. Jag kom just att tänka på en sak.

Det var i någon match i januari, mot Numancia tror jag. Det var snack om att kanske Xavi och Iniesta skulle spela tillsamans på mittfältet för första gången sen premiärmatchen mot samma lag. Vi kommer ihåg hur det gick. Ungefär så här lät det från folk härinne:

"Nej, Xavi och Iniesta är för lika varandra. Vi kommer ihåg hur det gick senaste gången dom spelade med varandra på mitten."

Pep hade ett problem, Xavi och Iniesta funkade tydligen inte tillsamans på mittfältet. Då måste ju Iniesta vara vänsteranfallare. För man kan ju inte peta honom. Men då måste Henry petas, som varit så bra under hösten.

Vissa härinne sa däremot att Iniesta och Xavi visst funkade på mitten. Då började det låta så här:

"Okej, vi kan väl spela dom tillsamans den här matchen, men när det börjar bli bra motstånd i CL och ligan måste Iniesta vara ytter."

I den matchen spelade båda genierna på mitten, och sedan dess har det inte varit något snack om att dom ska spela där.
2009-12-11 21:40
Rijkaard förtjänar det. Men fan, Guardiola har fångat vårat hjärtan :-)
Barcelona Hetfield
2009-12-11 21:39
Till redaktionen:

Ni brukar skriva om olika spelare (och om Pep), vore jättetrevligt om ni kunde skriva något liknande om Rijkaard, jag tycker att han förtjänar det, eller är det bara dumt?
Barcelona BlueRed
2009-12-11 21:33
H.Alavi

Busquets var det som blev utvisad, men jag håller med. Pep är inte rädd för att ta tag i saker och ting, trots sin ålder. Stort att spelare som Henry och Sylvinho, som inte är så mycket yngre än Pep själv, lyssnar och gör precis som han säger.
2009-12-11 21:29
el Flaco

Ja precis, jag läste också det. Man såg ju hur Barcas spel sänkte sig till knatte nivå under vissa matcher efter att Ten Cate försvann.
CL matchen mot Liverpool tex, det är Förbjudet att förnedra oss på det sättet.
Men vi har det nu, tack och lov.
Kan ta upp Keitas utvisning i El Clasico, då Guardiola totalt tappade humöret. Sånt behöver vi.
2009-12-11 21:28
Förresten. Den där jävla listan som Madrid-supporten försökte lura oss i. Läs texten så förstår ni vad studien egentligen gick ut på.

"The study indicates that, in his boots, Cristiano Ronaldo is the fastest elite player in the world, reaching an average speed of 33.6 kilometres per hour "

Vad är nyckelordet? Average speed, såklart. Snittfart. Och Ronaldo springer över större ytor än vad Messi gör på en fotbollsplan. Vi som har sett fotboll de senaste åren vet att Messi med bollen vid sina fötter har snabbare fart och kontroll än vad Ronaldo kan drömma om.

Ronaldo får gärna satsa på 100-meterslopp när han inser att fotboll tar på hans utseende.
Barcelona el Flaco
2009-12-11 21:23
H.Alavi/

Har för mig att jag läste en gång att Rijkaard var den som styrde upp det defensiva jobbet, medan Ten Cate tog mer hand om det offensiva arbetet. Men det var hur som helst uppenbart att de formade en utmärkt duo på tränarbänken. Men det som Ten Cate framförallt tillförde var en mer hardcore, aggresivare approach som Rijkaard saknade. Många i Barcelona, bl.a. Xavi, har sagt att Frank Rijkaards "problem" var att han inte var tillräckligt elak mot de och att det var Ten Cate som var the bad cop i den relationen. När Ten Cate försvann gick Barcelona miste om sin bad cop. Det var inte så att klubben tappade ett taktiskt supergeni, inte snarare någon som kunde skälla ut spelarna när de behövde det.
Barcelona BlueRed
2009-12-11 21:21
Heywood Jablome

Håller med. Säsongen 06 var fantastisk med Ronaldinho som frontfigur. Men trippel säsongen innehöll verkligen allt, Messi var givetvis steget före allt och alla men det var verkligen - för mig alla fall - mer "tots units fem força" känsla.
------------

Med Ten Cate så hade Ronaldinho förmodligen inte gått ut och festat någon dag innan CL semifinalen mot United, skadad eller ej. Tack och lov att Pep kör hårt med sånt. Ett par hundra € klarar spelarna av om dem kommer för sent till träningarna, men det visar också att dem kommer bli straffade om dem inte lyder.
2009-12-11 21:20
Heywood Jablome - Piquénbauer

Skulle vara gött om tex Cruyff eller Rijkaard vore assisterande till Pep, men det kommer troligtvis inte hända.
2009-12-11 21:19
Jag har alltid svårt att skilja på vem som är bäst mellan Xavi och Iniesta. Precis som Four-Four-Two när de utnämnde de 100 bästa spelarna så fick de dela på en tredje plats. Xavi och Iniesta är lika bra!
Annons: